Co robi skuteczny brand manager? - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka
05 lipca 2024

Co robi skuteczny brand manager?

Czy wiesz czym zajmuje się brand manager? Może chcesz zostać brand managerem, ale nie wiesz gdzie zacząć swoją przygodę z tym zawodem? Odpowiedź jest jedna: zacznij w Collegium Da Vinci!

W dzisiejszym świecie wiele osób decyduje się na założenie swojej firmy. Brak bezpośredniego przełożonego postrzegany jest jako duża korzyść, a ponadto wszelkie decyzje mogą być podejmowane we własnym zakresie.

O ile sama czynność zarejestrowania działalności nie jest trudna, wystarczy bowiem dopełnić niezbędne formalności, o tyle odniesienie sukcesu w biznesie może okazać się już nie lada wyzwaniem. Z tego względu w wielu firmach, niezależnie od branży, potrzebny okazuje się brand manager. Kto to? Najprościej mówiąc, osoba, której zadaniem jest promowanie marki poprzez kompleksowe działania marketingowe. Musi zatem mieć właściwą wiedzę, doświadczenie, chętnie wyszukiwać i poznawać nowoczesne technologie czy innowacyjne rozwiązania oraz być kreatywna.

Praca brand managera jest angażująca, a zarazem bardzo ciekawa. To codzienne wykazywanie się nowymi pomysłami i planami, a w dodatku dobre zarobki. Czy zatrudnienie się na tym stanowisku jest opłacalne? Jak zostać brand managerem? Warto znaleźć odpowiedź na niniejsze pytania. Zapraszamy do lektury tego artykułu!

Kim jest brand manager?

Osoba pracująca na tym stanowisku zna się na strategiach promocyjnych, umie je opracowywać i wdrażać oraz możliwie jak najdokładniej przewidywać ich skuteczność. Aby stać się w tej dziedzinie ekspertem, konieczne jest posiadanie profesjonalnej wiedzy, nabytej na przykład podczas studiów związanych z marketingiem lub ściśle z brand managementem.

Taki pracownik odpowiada bowiem za bardzo istotne zadanie. Jest nim promowanie marki i zachęcanie klientów, by wybrali właśnie tę, a nie jakąkolwiek inną firmę. Bez wątpienia brand manager musi również wyróżniać się umiejętnościami perswazji i umieć opowiadać o danych usługach lub produktach w interesujący sposób, by zaciekawić nimi jak najwięcej osób. Tak naprawdę jego stanowisko ma wiele wspólnego z reklamą, lecz to coś jeszcze więcej.

A więc właściwie kto to brand manager? To specjalista od promocji marki, zdobywania nowych klientów i dbania o pozytywny wizerunek firmy na rynku. Jest on oczywiście osobą wykształconą i wysoko wykwalifikowaną.

Czym zajmuje się brand manager?

Do jego codziennych obowiązków zalicza się wiele zadań. Nie jest to zapewne łatwa praca, w której leniwie można spędzać czas, lecz za to ciekawa, pełna wyzwań i kreatywna. Zatem co robi brand manager na co dzień?

Do jego głównych zadań należą czynności związane z budowaniem wizerunku i świadomości marki dzięki różnym działaniom marketingowym. Poza tym jest to też niewątpliwie codziennie śledzenie i analizowanie obecnych na rynku trendów oraz zmyślne dostosowywanie się do nich.

Co więcej, brand manager komunikuje się z przedstawicielami pozostałych działów lub reprezentantami innych firm, by nawiązać z nimi współpracę. Tworzy różnego rodzaju strategie marketingowe i następnie je wdraża. To dzięki rozległej i stale poszerzanej wiedzy oraz zdobywanemu latami doświadczeniu potrafić przewidzieć, które projekty się sprawdzą, a które nie. Profesjonalne podejście gwarantuje mu efektywne działanie.

Jakie cechy posiada skuteczny brand manager?

Tego rodzaju pytania nigdy nie należą do łatwych. Istnieje grupa cech, które sprzyjają pracy na tym stanowisku, lecz ich reprezentowanie nie musi stanowić warunku do wyboru omawianego zawodu.

Kiedy już wiadomo, czym się zajmuje brand manager w swojej codziennej pracy, pora zastanowić się, co mu ją ułatwia. Tu duże znaczenie mają charakter i indywidualne predyspozycje. Na pewno osoba wykonująca ten zawód musi być kreatywna i otwarta na podążanie z duchem czasu. Nie może bać się zaawansowanych rozwiązań czy innowacyjnych pomysłów na dobrą promocję.

Co więcej, sama powinna angażować się w ich tworzenie. Inną korzystną u brand managera cechą jest komunikatywność. Od tego, czy umie nawiązywać pozytywne relacje biznesowe, dbać o nie, negocjować i pracować w grupie zależeć będzie sukces zaplanowanej strategii czy projektu. W dodatku taka osoba powinna być zaznajomiona z marką, którą reprezentuje, i szanować ją. Kiedy brand manager z pełnym przekonaniem sam sobie mógłby polecić daną firmę, o wiele prościej przyjdzie mu rekomendowanie jej innym.

Ile można zarobić w tej branży?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie w tej kwestii. Tak naprawdę wysokość wynagrodzenia brand managera zależeć będzie od kilku czynników. Przede wszystkim znaczenie ma liczba i rodzaj przydzielonych mu obowiązków. Co innego, jeśli taka osoba od początku stworzy i wdroży całą strategię marketingową, niż gdy jej rola ograniczy się do pomagania przy powstającym, wykonywanym już przez kogoś innego projekcie. Oprócz tego kluczowym aspektem pozostaje doświadczenie.

Nieco mniejszych zarobków może spodziewać się brand manager przyjęty na staż świeżo po studiach od tego z wieloletnim doświadczeniem, po prostu zmieniającym pracę. Liczy się też struktura i pozycja firmy. O wiele więcej zarobi pewnie zatrudniony na tym stanowisku pracownik renomowanej, cieszącej się szerokimi zasięgami korporacji niż niewielkiej działalności, która dopiero się rozwija.

Kto chciałby dokładnie dowiedzieć się, ile zarabia brand manager przeciętnie w skali miesiąca, powinien spróbować swoich sił w tej ciekawej branży. Zwłaszcza jeśli dopasowanie do stanowiska wydaje się naprawdę duże.

Jak zostać skutecznym specjalistą od promowania marki?

Niektórzy już w dzieciństwie odkrywają w sobie predyspozycje do wykonywania konkretnego zawodu. Inni nieco później znajdują nowe pasje i dążą do ich rozwijania również w swojej biznesowej karierze. Niezależnie od tego, kiedy idealnym sposobem na połączenie pracy z własnymi zainteresowaniami i umiejętnościami wyda się stanowisko brand managera, warto o to zawalczyć.

Przede wszystkim kluczowe jest zdobycie wiedzy oraz doświadczenia. W tym celu można udać się na studia, wybierając np. Collegium Da Vinci w Poznaniu. To prywatna szkoła wyższa, która oferuje zarówno zajęcia według programu I, jak i II stopnia oraz podyplomowe. Nadarza się idealna okazja, by zyskać kompetencje brand managera i znaleźć wymarzoną pracę, umożliwiającą rozwój i gwarantującą satysfakcjonujące zarobki.

To jeden z zawodów, który bez wątpienia warto wybrać w dzisiejszych czasach. Nie trzeba zwlekać z podjęciem decyzji. Już dziś można dowiedzieć się, jak zdobyć kwalifikacje, aby łączyć pracę z pasją!

Dowiedz się więcej na temat studiów podyplomowych Product & Brand Management w Collegium Da Vinci