Poznaj partnerów kierunku
Poznaj wykładowców kierunku
O mnie
rozwińPrzeprowadził kilka tysięcy godzin szkoleń z zakresu Design Thinking oraz Service Design. Główny autor popularnej książki pt. “Service Design po polsku”, wydanej przez PWN.
rozwińWykładowca Collegium Da Vinci, Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i innych wiodących uczelni w Polsce. Członek Service Design Network, European Academy of Marketing i współzałożyciel Service Design Polska. Od jesieni 2023 ambasador European Customer Experience Organization (ECXO) na Polskę i Europę wschodnią.
rozwińJeden z pionierów nurtu projektowania usług w Europie, stworzył metodologię wzornictwa usług (service design management) dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Zasiadał w jury konkursu Dobry Wzór. Jest i autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych, poradnikowych i kilku książek.
rozwińWspółpracuje z projektantami na całym świecie, przy tworzeniu innowacyjnych usług banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, salonów dla telekomów oraz kancelarii prawnych i podatkowych, poradni lekarskich. Inicjator projektu Global Service Jam w Polsce.
rozwińW swoich projektach zajmował się analizą marek, wprowadzaniem nowych marek na rynek oraz ich repozycjonowaniem. Jego realizacje dotyczyły marek regionalnych, usługowych jak i komercyjnych.
rozwińPracował dla BMW, AIB, Dominet Bank, Bank Zachodni WBK, Invest-Bank, Hefra, Infoscope, Sasol, Krajowa Rada Radców Prawnych, KKS Lech, Warta Poznań, Dialog, MiniMAL/ REWE, Reemtsma, Miasto Poznań, MTP, Sfinks, Volkswagen, Jeronimo Martins, UM Województwa Łódzkiego, UM Torunia, Ambasady Kanady w Polsce i wielu innych.
Ciekawi mnie
rozwińCiekawi mnie każdy kolejny dzień, spotkani ludzie, nowe miejsca, absurdalne (na pozór) pomysły, no i na końcu, niektóre rzeczy. Inspiruje mnie muzyka, wysokie góry i mądrzy ludzie. Bez wątpienia, to ludzie – rozmowa z nimi, wymiana myśli, spotkania – są źródłem moich najlepszych pomysłów i przedsięwzięć. Gram w zespole Dziady na instrumentach klawiszowych.
rozwińO mnie
rozwińEkspert w zakresie strategii reklamowej i zarządzania marką. Od wielu lat przygotowuje autorskie szkolenia i warsztaty strategiczne dla biznesu. Przez wiele lat współpracowała z agencjami reklamowymi m.in. agencją Just, tworząc strategie i koncepcje wielu reklam. Przygotowywała koncepcje strategii komunikacyjnych oraz strategii zarządzania markami zarówno dla biznesu, jak i marek terytorialnych.
rozwińWspółautorka książek „Strategia reklamowa”, „Wiedza o reklamie”, „Zarządzanie marką” oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z komunikacją i zarządzaniem marką. Łączy wiedzę naukową z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku.
Ciekawi mnie
rozwińLubię ciekawe wyzwania. Inspirują mnie marki, które potrafią przejść przemianę i rozwijać się w zgodzie z obowiązującymi trendami. Podpisuję się pod zdaniem Alberta Einsteina „wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona”. Do każdego problemu podchodzę z zaangażowaniem, optymizmem i kreatywnością, szukając niebanalnych rozwiązań, które są istotne z punktu widzenia projektowania przekazów reklamowych i koncepcji tożsamości marki.
dr Katarzyna Walkowiak - Markiewicz
Wykładowca
dr Katarzyna Walkowiak - Markiewicz
Wykładowca
O mnie
rozwińDoświadczony manager, trener, konsultant oraz wykładowca akademicki. Posiada ponad 20-letni staż w biznesie. Doświadczenie zdobywała na stanowiskach managerskich w korporacjach finansowych i w konsultingu oraz pracując jako wykładowca akademicki (praca doktorska z zakresu jakości usług. Specjalizacja: strategie marketingowe, voice of customers, badania marketingowe, procesy obsługi klienta, planowanie marketingowe, strategie w handlu.
rozwińSpecjalizuje się w doradztwie strategicznym, procesowym: zarządzanie jakością i doświadczeniem klienta (voice of cutomers) oraz w badaniach marketingowych: ilościowych i jakościowych i ich zastosowaniu m.in. w mierzeniu efektów skuteczności strategii marketingowej w przedsiębiorstwach.
rozwińOd wielu lat prowadzi projekty strategiczne oraz warsztaty dla biznesu i szkolenia. Współautorka książek (Podstawy marketingu – ćwiczenia dla studentów kierunków ekonomicznych, Perspektywy rozwoju branży meblarskiej w Wielkopolsce) oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z doświadczeniami klientów, voice of customers, badaniami marketingowymi, zarządzaniem jakością.
rozwińŁączy wszechstronną wiedzę naukową w zakresie marketingu, badań marketingowych, zarządzania strategicznego, zarządzania projektami i jakością z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku.
rozwińJej wielką pasją są podróże, literatura, polityka i sport – tenis, narty, bieganie, wycieczki górskie.
dr inż. Magdalena Olechnowicz-Czubińska
Wykładowca
dr inż. Magdalena Olechnowicz-Czubińska
Wykładowca
O mnie
rozwińAbsolwentka Politechniki Poznańskiej oraz Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Przez dłuższy czas związana z biznesem, gdzie zajmowała stanowiska m.in. Kierownika zespołu sprzedaży, Kierownika ds. marketingu czy Specjalisty ds. rozwoju rynku. Od kilku lat jest wykładowcą akademickim. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół problematyki związanej z zarządzaniem przedsiębiorstwem, zarządzaniem strategicznym, zarządzaniem jakością oraz społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Kinga Zinkowska
Wykładowca
Kinga Zinkowska
Wykładowca
O mnie
rozwińAbsolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Akademii Rolniczej w Szczecinie. Ukończyła również Studium Marketingowego Zarządzania Przedsiębiorstwem, Studia Podyplomowe z zakresu Pedagogiki i Akademię Trenera. Certyfikowany trener efektywnej nauki i szybkiego czytania oraz integracji sensorycznej. Słuchaczka wielu kursów i szkoleń z zakresu elementów zarządzania i coachingu.
rozwińWykładowca akademicki z ponad 12 letnim doświadczeniem. Obszar zainteresowań to motywacja i coaching w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz andragogika.
rozwińDoświadczenie zdobywała jako właścicielka firmy edukacyjnej i kontraktor firm szkoleniowych. Autorka wielu programów szkoleniowych dla zróżnicowanych grup odbiorców.
rozwińAkredytowany Praktyk Tutoringu.
rozwińDziałaczka społeczna w lokalnej społeczności, inicjatorka i organizatorka akcji propagującej czytelnictwo wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
rozwińPasjonatka gier planszowych i karcianych niekolekcjonerskich, do których zachęca rodzinę i przyjaciół.
Krzysztof Miotk
Wykładowca
Krzysztof Miotk
Wykładowca
rozwińO mnie
rozwińKierownik merytoryczny studiów podyplomowych Badania UX
rozwińUX Researcher, współtwórca podcastu branżowego „UX po Godzinach”. W swojej pracy wykorzystuję doświadczenie biznesowe zdobyte m.in. jako strateg marki szkoleniowej i koordynator projektów. Jako Badacz UX prowadziłem badania dla takich marek jak: BLIK, Booste, OLX, Asseco, Santander BP, Alior Bank, Tubądzin i T-Mobile
rozwińCiekawi mnie
rozwiń…każdy projekt, bo uważam, że ciekawość to cecha nie do zaspokojenia. Z tego powodu zawsze podchodzę do nowego projektu z otwartą głową.
rozwińPrywatnie interesuję się technologią, ratownictwem, survivalem i sportami wodnymi. Uwielbiam spędzać czas zarówno przy ognisku, jak i przerzucając cyfrowe karteczki na Miro.
Rafał Szenrok
Wykładowca
Rafał Szenrok
Wykładowca
rozwińO mnie
rozwińWspółzałożyciel Morski Studio Graficzne. Absolwent UAM. Specjalista od komunikacji i organizacji prac kreatywnych. Z branżą reklamową związany od 1995 roku. Strateg w agencji about ad. Zajmuje się tworzeniem strategii marek, wydawnictwami specjalnymi, czasopismami, wydarzeniami oraz promocją sprzedaży.
rozwińInicjator i współtwórca Art & Fashion Festival (AFF). Odpowiedzialny m.in. za program pierwszej edycji obejmujący prezentacje projektantów mody, warsztaty krawieckie oraz imprezy towarzyszące. Dyrektor wydawniczy magazynu „Br&” (Brand) poświęconego modzie i kulturze oraz magazynu shopingowego „Faboo” przygotowywanych na zlecenie Starego Browaru. Brał udział w tworzeniu komunikacji dla marek Carry, Quiosque oraz rebrandingu marki Argos. Ponadto twórca tożsamości marek, m.in. (Fawor, Stomil Poznań, Grecos, Politechnika Poznańska, PUMS, York, ADS, Terlan, Simet, Akademia Muzyczna, Argos, Teccon, Hannex), wydarzeń (polska premiera Skody Superb, obchody 750-lecia lokacji Poznania, Jarocin Festiwal), zaangażowany w promocję sprzedaży (Skoda, Vox) oraz marketing polityczny.
rozwińCiekawi mnie
rozwińPraca nad wyzwaniami, które wymagają zejścia z przetartego szlaku. Wiedza i dobre wzory są ważne, ale kluczowa jest elastyczność. Zmienność okoliczności i oczekiwań wymuszają kreatywność polegająca na ciągłym dostosowywaniu komunikacji do aktualnych potrzeb. Dlatego najciekawsze są świeże pomysły — te, na które wpadniemy razem podczas pracy nad nowym projektem.
rozwińO mnie
rozwińHistoryczka sztuki, kuratorka i wykładowczyni historii sztuki i designu w School of Form, Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie i Collegium da Vinci w Poznaniu.
rozwińEkspertka zajmująca się analizą trendów i sygnałów zmian w zespole Concordii Design w Poznaniu.
rozwińWiedzę o zmianach wykorzystuje w pracy z projektantami i firmami do tworzenia nowych, odpowiadających na zmieniające się potrzeby i wartości użytkowników: produktów, usług i doświadczeń.
rozwińEkspertka i trenerka w programie Dostępny Design.
rozwińKuratorka wystaw o designie.
rozwińCiekawi mnie
rozwińCiekawią mnie ludzie i ich zachowania oraz design.
rozwińWierzę, że wszystko, co zostało zaprojektowane układa się w opowieść o nas – naszych potrzebach, lękach, aspiracjach i marzeniach a projektując teraźniejszość wpływamy także na przyszłość.
rozwińDlatego zawsze warto zastanowić się czy jesteśmy dobrymi projektantami przyszłości dla siebie,
rozwińswoich potomków i planety?
Walery Lach
Wykładowca
Walery Lach
Wykładowca
rozwińO mnie
rozwińEkspert – praktyk w zakresie strategii marketingowych oraz strategii marek. Pracował dla międzynarodowych oraz krajowych marek takich jak Knorr, Hellmann’s, Nestle – Winiary, Morliny, Animex, Almarai – Arabia Saudyjska, Laufer Group – Ukraina. Wdrażał wprowadzenie nowych kategorii oraz marek na wymienionych rynkach. Zarządzał zespołami marketingu i sprzedaży. Prowadzi szkolenia i warsztaty z dziedziny zarządzania marketingowego oraz zarządzania marką.
rozwińCiekawi mnie
rozwińCiekawi mnie sposób podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Ale również ciekawi mnie sposób podejmowania decyzji przez managerów. Jak te dwa procesy prowadzą do satysfakcji obu sfer. Ciekawi mnie świat: kraje, ludzie, zwyczaje, różnice kulturowe także te w obrębie biznesu. Dobra książka, film oraz muzyka rockowa dopełniają zaspokajanie mojej ciekawości.
O mnie
rozwińJestem menedżerem kultury, pedagogiem teatru, koordynatorem projektów i programów, kuratorem i opiekunem procesów twórczych. Współtworzę Stowarzyszenia Młodych Animatorów Kultury (SMAK), które realizuje szereg działań z zakresu kultury, sztuki, edukacji i ekologii (m.in. festiwal sztuk społecznych OFF Opera, Społeczne Centrum Kultury Fyrtel Główna, Kolektyw Aktywne Miasto).
rozwińZajmuję się programowaniem i produkcją wydarzeń społeczno-artystycznych, kulturalnych, edukacyjnych, ekologicznych (fundraising, budżet, harmonogram, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, zarządzanie projektem, ewaluacja). Szczególnie bliskie są dla mnie projekty interdyscyplinarne, łączące różne dziedziny — film, muzykę, teatr, grafikę, storytelling, design.
rozwińWspółpracowałem z wieloma instytucjami kultury, sztuki, nauki oraz biznesem — m.in. Teatrem Wielkim im. S. Moniuszki, Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego, Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, Operą Bałtycką, Malta Festival, Teatrem Polskim w Poznaniu, Estradą Poznańską, Uniwersytetem im. A. Mickiewicza, Collegium Da Vinci, Fundacją Veolia Polska, Veolia Energia Poznań S.A. oraz wieloma organizacjami pozarządowymi.
rozwińPrzygotowuję rozprawę doktorską na UAM, gdzie prowadziłem również zajęcia dla studentów i studentek dotyczące m.in. zarządzania projektem, organizacji pracy społeczno-artystycznej, pedagogiki teatru. Moje artykuły naukowe i eseje publikowano w czasopismach specjalistycznych oraz tomach zbiorowych.
rozwińByłem stypendystą miasta Poznania w dziedzinie kultury (2016) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2018). Nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kat. debiut roku za realizację opery „Dydona i Eneasz” w poznańskim Teatrze Wielkim (2016) oraz do Medali Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego w kat. animacja kultury (2020). Jako reżyser/pedagog teatru współtworzyłem spektakle oraz działania filmowe i performatywne: „Pomiędzy” (2014), „Dydona i Eneasz” (2016), „Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela” (2017), „Śpiewy historyczne” (2018), „Onna” (2019), „h.” (2019), „Więcej grzechów nie pamiętam” (2020), „Projekt EKI” (2020), „Ostatni dzwonek” (2021).
Ciekawi mnie
rozwińPasjonuje mnie opowieść — fabuła, bohaterowie, ich cele i pragnienia, sposób prowadzenia narracji, wizualność tekstu. Doświadczenia zdobyte w branży kreatywnej (reżyseria, dramaturgia, koncepty kreatywne) przekuwam na współpracę z biznesem — wykorzystuję różnorodne narzędzia m.in. practise as research, storytelling, story design, creative writing.
Rafał Janowicz
Wykładowca
Rafał Janowicz
Wykładowca
O mnie
rozwińBadacz rynku, manager, przedsiębiorcą.
rozwińEkspert w zakresie badań rynkowych i społecznych. Od 30 lat wspiera firmy i instytucje w m.in. zakresie: badań rynku i społecznych, doskonaleniu produktów/usług, opracowywaniu innowacji, budowy strategii marek/ organizacji oraz zmian kultury organizacji.
rozwińDoświadczony badacz społeczny, współtwórca wielu procesów partycypacji i dialogu społecznego.
rozwińUczestniczył w budowaniu ok.180 produktów/ usług, pracował dla ponad 200 marek.
rozwińW latach 1995 – 2013 zarządzał firmą badawczą PENTOR Poznań oraz TNS Poznań. Obecnie prowadzi firmę Brand Experience specjalizującą się w zakresie budowania strategii marek oraz doradztwie biznesowym.
Ciekawi mnie
rozwińLubię wyzwania, śledzenie procesów społecznych oraz odkrywanie sił je kształtujących. Inspirują mnie ludzie otwarci świat.
rozwińO mnie
rozwińKonsultantka ds. marketingu z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w kilku agencjach reklamowych oraz w działach marketingu kilku firm produkcyjnych i usługowych (m.in. przez pięć lat prowadziła Dział Marketingu w firmie YES Biżuteria). Obecnie pracuje jako Senior Analityk i Strateg w firmie konsultingowej. Wykładowca-praktyk na UAM (na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa) oraz w Collegium Da Vinci (na kierunku Zarządzanie Kreatywne).
rozwińAbsolwentka kierunku Historia Sztuki (UAM, Wydział Historii), a także studiów podyplomowych: Master of Business Administration (WSB w Poznaniu), Innowacyjne Zarządzanie Marką (WSB w Poznaniu), Reklama i Promocja (UAM, Wydział Nauk Społecznych).
rozwińCiekawi mnie
rozwińGłówne obszary zainteresowań to strategie marek, CSR (Corporate Social Responsibility), wykorzystanie trendów w biznesie, a także działania R&D (Research and Development).
rozwińPrywatnie miłośniczka sztuki przełomu XIX i XX wieku, flamenco, bluesa oraz indie rocka, zaangażowana w ochronę praw zwierząt.
rozwińO mnie
rozwińDoktor nauk społecznych w zakresie psychologii. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2011 –
magister psychologii). Na tej Uczelni w 2016 roku obronił doktorat. Pracuje
jako adiunkt w Zakładzie Psychologii Społecznej Wydziału Psychologii i Kognitywistyki UAM.
rozwińWykłada także na WSB Poznań. Naukowo zajmuje się psychologią społeczną powiązaną z psychologią pozytywną, konsumencką i zdrowia. Autor ponad 30 publikacji z tych obszarów. Otrzymał stypendia dla wybitnych młodych naukowców Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i MNiSW. Prowadzi zajęcia z obszaru psychologii społecznej i konsumenckiej.
rozwińO mnie
rozwińPo 25 latach odszedłem z dziennikarstwa i założyłem firmę S-Movens zajmującą się public relations, doradztwem strategicznym, procesami Design Thinking oraz badaniem trendów. Współtworzyłem w 2018 roku program rozwoju
smart city Szczecin. Od 2019 jestem doradcą biura prezydenta Szczecina do spraw strategii i rozwoju. Uczestniczę w procesach ewaluacji i aktualizacji i budowania Strategii Rozwoju Szczecina.
Daniel Woźniak
Wykładowca
Daniel Woźniak
Wykładowca
rozwińO mnie
rozwińAbsolwent uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunkach Filozofii oraz Dziennikarstwa. Praktyk rozpoczynający karierę zawodową w obszarach reklamy i marketingu, która następnie przerodziła się w zarządzanie projektami oraz zespołami w IT. Aktualnie poszerza swoją wiedzę z zakresu zarządzania i rozwijania produktów cyfrowych oraz konsultingu biznesowego w obszarze transformacji cyfrowych małych i średnich przedsiębiorstw.