Badania UX online - studia podyplomowe - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka

Badania UX online

podyplomowe

poziom studiów

polski

język wykładowy

9 miesięcy

czas trwania

12

liczba zjazdów

190

liczba godzin

online
90% zdalnie
10% stacjonarnie (pierwszy zjazd)

forma studiów

jesień 2024

start zajęć

sobota-niedziela

dni zjazdów

Rekrutacja zakończona Rekrutacja zakończona
Krzysztof Miotk
Kierownik merytoryczny kierunku Badania UX
image

Zaprojektuj przyszłość.
Swoją i biznesu

Dowiedz się więcej o kierunku

Poznaj kierunek

Studia podyplomowe na kierunku Badania UX zaprojektowano z przekonaniem, że w dzisiejszym świecie zapewnienie użytkownikom dobrych doświadczeń podczas korzystania z produktów i usług stało się koniecznością, a nie wyborem. Kierunek kształci UX researcherów, którzy będą świadomie projektować doświadczenia, w które chcą się angażować użytkownicy. Zapewnia niezbędną wiedzę do przeprowadzenia badań UX – formułowania pytań i hipotez oraz dobierania odpowiednik metod i technik badawczych. Kształci w zakresie analizy i syntezy materiału badawczego. Zwraca uwagę na potrzeby interesariuszy z organizacji lub klientów zewnętrznych. Uczy poruszania się w świecie mechanizmów psychologicznych i ewaluacji emocji. Zwraca uwagę na zagadnienia prawne i etyczne w kontekście przeprowadzania badań UX. Dzięki wsparciu wykładowców-praktyków dostarcza aktualną wiedzę i wykorzystuje najnowsze rozwiązania.

Czego się nauczysz

  • dobierać metodę do problemu badawczego
  • wykorzystywać techniki ewaluacji emocji
  • projektować rozwiązania i badania, zarządzać projektem
  • tworzyć pytania badawcze oraz hipotezy do badań
  • proponować plany badawcze zgodne z zasadami etycznymi
  • dobierać metryki do procesu UX
  • tworzyć i interpretować raporty analityki produktowej
  • rozumieć, jak wykorzystywane są badania w technologii VR i AR
  • wykorzystywać metodę eyetrackingu
image

W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować

  • UX researcher
  • User researcher
  • Specjalista ds. użyteczności
  • Manager ds. badań
image

Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?

Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:

 

  • masz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra
  • interesujesz się światem cyfrowym, psychologią i biznesem
  • jesteś ambitny i chcesz się rozwijać
  • potrafisz wyciągać wnioski z danych, widzisz ich więcej niż inni
  • chętnie zmniejszasz ryzyko podejmowanych decyzji – zarówno swoich, jak i innych
  • chcesz mieć zdobyć przewagę na rynku pracy dzięki umiejętnościom poszukiwanym w biznesie

Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:

 

  • absolwentów różnych kierunków studiów wyższych: społecznych, humanistycznych, inżynierskich
  • Product Ownerów, Product Managerów, Project Managerów, projektantów UX, junior UX researcherów
  • osób, które chcą przebranżowić się w kierunku badań UX

Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.

zrób quiz zrób quiz
image

ZACZNIJ PODYPLOMÓWKĘ JUŻ PO LICENCJACIE!

Aby zacząć studia podyplomowe, musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku. Natomiast nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.

 

Jak wygląda program studiów

Pobierz program Pobierz program

Podstawy UX i zachowań użytkowników

moduł 1

26 godzin

  • Psychologia emocji i motywacji
  • Psychologia poznawcza
  • Podstawy UX

Metody i techniki badań UX

moduł 2

57 godziny

  • Typy badań w cyklu życia produktu
  • Metody jakościowe
  • Metody ilościowe
  • Metody mieszane na podstawie Jobs-to-be-done
  • Analityka + Testy AB
  • Podstawy eyetrackingu
  • Audyt UX/UI

Proces badawczy i komunikacja

moduł 3

76 godzin

  • Zarządzanie zewnętrznym projektem badawczym
  • Estymacja i wycenianie projektów badawczych
  • Demokratyzacja badań i komunikacja z interesariuszami wewnętrznymi
  • Formułowanie problemów i hipotez badawczych
  • Tworzenie planów badawczych i dobór metod
  • Przygotowanie i prowadzenie sesji badawczych
  • Analiza i raportowanie wyników badań
  • Warsztaty UX w pracy UX Researchera
  • Aspekty etyczne badań UX
  • Prawo w badaniach UX i AI

Specyfika badań UX
w wybranych kontekstach

moduł 4

19 godzin

  • Badania z udziałem grup o specjalnych potrzebach
  • Badania na potrzeby AR/VR
  • Badania na potrzeby gier wideo
  • Nowe trendy w badaniach

Seminarium

12 godzin

Zaliczenie

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Badania UX jest:

  • realizowanie zadań i aktywności,
  • wykonanie projektu indywidualnego/zespołowego polegającego na przeprowadzeniu badań dla wybranego produktu lub usługi z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi,
  • zaliczenie egzaminu teoretycznego.

 

Absolwenci uzyskują, zgodne z wymogami ustawy świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.

Co o kierunku mówią wykładowcy

image

Krzysztof Miotk

Wykładowca kierunku Badania UX

 

“Wiele firm mierzy się ze zrozumieniem i poprawnym wdrożeniem badań UX w swoich produktach lub usługach. Odpowiednio zaprojektowana analiza pozwala zrozumieć odbiorców, a następnie odpowiedzieć na ich potrzeby, przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka podjęcia złych decyzji w biznesie. Uczestnicy studiów podyplomowych Badania UX otrzymają od praktyków wachlarz narzędzi, z którego będą umieli wybierać metody według aktualnej potrzeby produktu. Każdy słuchacz będzie bazował na realnym przypadku, dla którego zaplanuje i przeprowadzi badania pod okiem doświadczonych wykładowców.”

Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!

Jak myślą inni ludzie? Co ich motywuje? Jak podejmują decyzje? Czy da się to zbadać i wdrożyć, by użytkownikom ułatwić życie, a firmom pomóc w prowadzeniu biznesu? Da się – ale do tego potrzebna jest specjalistyczna wiedza z obszaru badań UX.

Właśnie o tym rozmawiamy z Krzysztofem Miotkiem, kierownikiem merytorycznym studiów Badania UX!

Poznaj wykładowców kierunku

Krzysztof Miotk

Wykładowca

Krzysztof Miotk

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińKierownik merytoryczny studiów podyplomowych Badania UX

rozwińUX Researcher, współtwórca podcastu branżowego „UX po Godzinach”. W swojej pracy wykorzystuję doświadczenie biznesowe zdobyte m.in. jako strateg marki szkoleniowej i koordynator projektów. Jako Badacz UX prowadziłem badania dla takich marek jak: BLIK, Booste, OLX, Asseco, Santander BP, Alior Bank, Tubądzin i T-Mobile

rozwińCiekawi mnie

rozwiń…każdy projekt, bo uważam, że ciekawość to cecha nie do zaspokojenia. Z tego powodu zawsze podchodzę do nowego projektu z otwartą głową.

rozwińPrywatnie interesuję się technologią, ratownictwem, survivalem i sportami wodnymi. Uwielbiam spędzać czas zarówno przy ognisku, jak i przerzucając cyfrowe karteczki na Miro.

Małgorzata Kubacka

Wykładowca

Małgorzata Kubacka

Wykładowca

O mnie

rozwińsocjolog, w ramach swojej działalności naukowej przygotowuje rozprawę doktorską w Zakładzie Socjologii Życia Codziennego w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu poświęconą problematyce nudy w kapitalizmie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień socjologii emocji, codzienności oraz pracy, a także metodologii badań społecznych.

rozwińRealizowała liczne projekty badawcze, zarówno naukowe, jak i komercyjne, w takich obszarach jak m.in.: relacyjne formy korzystania z usług bankowych, dynamika granic praca-życie, praktyki zamieszkiwania, uczestnictwo w kulturze, praktyki client service, badania przedsiębiorczości i rozwoju społeczno-gospodarczego. Koordynowała prace części zespołu badawczego podczas tworzenia Archiwum Badań nad Życiem Codziennym oraz działania promocyjne w projekcie.

rozwińPublikowała m.in.: w „Kulturze i Społeczeństwie”, „Kulturze Współczesnej”, „Przeglądzie Socjologii Jakościowej” i „Stanie Rzeczy”. Współorganizowała warsztaty metodologiczne w Fundacji Naukowej im. Floriana Znanieckiego oraz IS UAM.

rozwińWykładała m.in.: na Uniwersytecie SWPS (podstawy ekonomii i przedsiębiorczości) i Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (m.in.: badania terenowe, metody badań jakościowych, współczesne teorie socjologiczne).

Michał Mycka

Wykładowca

Michał Mycka

Wykładowca

O mnie

rozwińGames User Researcher, który od ponad 8 lat sprawdza, czy doświadczenia graczy są zgodne z wizją twórców. Współpracował między innymi z Games Operators, Klabater, Bloober Team czy z poznańskim Gamedust, a obecnie wspiera zespoły deweloperskie w Ubisoft Reflections. Ma wieloletnie doświadczenie w wykorzystaniu technik takich jak eyetracking, GSR, EEG oraz analiza ekspresji mimicznych.
Swój warsztat badawczy i wiedzę na temat zachowań graczy rozwija w ramach doktoratu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Chętnie dzieli się wiedzą, pisząc artykuły o tematyce UX gier wideo oraz prowadząc zajęcia dotyczące eyetrackingu i testowania użyteczności. Po godzinach szczęśliwy tata, partner i gracz.

Dominika Pałasz

Wykładowca

Dominika Pałasz

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińUX Researcher & Business Consultant.

rozwińZ wykształcenia kognitywistka, z ogromną pasją do ludzi. Specjalizację z UX Design zrobiła na kierunku Zarządzanie Kreatywne. Pracuje jako badaczka i konsultantka biznesowa, łącząc kompetencje badawcze z umiejętnościami zarządzania projektami. W swojej pracy stawia na empatię, która pozwala zrozumieć potrzeby użytkowników, a także umiejętnie na nie odpowiedzieć.

rozwińNie zapomina przy tym o głosie biznesu, starając się łączyć kluczowe potrzeby obu stron. Na swoim koncie ma współpracę z takimi klientami jak ING, Canal+, Intermarche, BLIK, Hendi, Biznes.gov czy Facebook. Wspiera również firmy, które dopiero wchodzą na rynek.

rozwińJej specjalizacją jest UX Research (głównie metody badań jakościowych): Wywiady pogłębione, testy użyteczności, shadowing oraz psychologia poznawcza.

Dominik Postaremczak

Wykładowca

Dominik Postaremczak

Wykładowca

O mnie

rozwińbadacz, socjolog z piętnastoletnim doświadczeniem badawczym i doradca zawodowa od siedmiu lat. Zrealizował dziesiątki projektów badawczych i wdrożeniowych dotyczących szkolnictwa zawodowego, rzemiosła i dostosowywania się mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MSME) do zmian społecznych, technologicznych i gospodarczych. Od kilku lat uczestniczy w procesach projektowych. W ich ramach zajmuje realizacją badań i analizą danych, które następnie są wykorzystywane w procesach projektowania usług, produktów, komunikacji i organizacji na etapach początkowych i w testowaniu. Jest stałym współpracownikiem Very Human Services oraz członkiem Service Design Polska.

Paweł Walczak

Wykładowca

Paweł Walczak

Wykładowca

O mnie

rozwińBadacz i projektant usług.

rozwińW swojej pracy kieruje się myśleniem o pełnym doświadczeniu odbiorcy oraz dogłębnym zrozumieniu problemu biznesowego. W pracy łączy elementy metodologii service design i human center design, wspierając zespoły w zarządzaniu procesem kreatywnym i strategicznym.

rozwińW ciągu ostatnich 5 lat realizowałem projekty badawczo-strategiczne dla firm z branży finansowej (Santander, Visa, Provident, SGB, eurobank, Bank Pocztowy), ubezpieczeniowej (mfind, AVIVA) oraz retailowej  IKEA, Intermarche.

rozwińOd początku 2020 roku pracuje na stanowisku Senior Service Designera realizując projekty dla grupy Orange Polska.

Agnieszka Wilke-Trochymiak

Wykładowczyni

Agnieszka Wilke-Trochymiak

Wykładowczyni

O mnie

rozwińDesign Researcher, badacz i psycholog. Specjalizuje się w badaniach jakościowych pozyskujących wnioski o praktycznym zastosowaniu. Odpowiada za merytorykę i analizę badań, tworzenie procesów badawczych oraz rekomendacji na poziomie strategicznym i projektowym.

rozwińW ciągu ostatnich sześciu lat prowadziła badania, projektowała produkty i usługi m.in. dla: Santander Polska, VISA, IKEA, Pracuj.pl, Allegro i KFC. Obecnie Senior Design Researcher w Orange.

rozwińAbsolwentka psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym oraz filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. Interesuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu psychologii poznawczej i społecznej oraz ekonomii behawioralnej w procesie projektowym.

Ewa Derek

Wykładowczyni

Ewa Derek

Wykładowczyni

rozwińO mnie

rozwińSocjolożka, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przez wiele lat pracowała jako badacz ilościowy w agencjach badawczych. Od 2017 zajmuje się analityką produktów online.

rozwińOd 2020 w OLX Group. Najpierw jako business analytics manager, gdzie wraz ze swoim zespołem wspierała decyzje strategiczne i codzienne działania operacyjne serwisu Fixly. Obecnie Lead Product Analyst w zespole badań ilościowych. Zajmuje się zarówno konsultowaniem różnorodnych projektów badawczych i analitycznych, jak i samodzielnymi projektami, m.in tworzeniem systemu do automatycznego kodowania opinii użytkowników przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Tomasz Palak

Radca prawny

Tomasz Palak

Radca prawny

Wykształcenie i doświadczenie zawodowe

rozwińUniwersytet Gdańsk – studia prawnicze

rozwińOkręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku – aplikacja radcowska

Specjalizacje obszarowe

rozwińPrawo autorskie, ochrona danych osobowych, e-commerce

Szymon Trzepla

Wykładowca

UX Team Lead w Sanoma Learning

Szymon Trzepla

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińKognitywista i Master of Arts kierunku UX Design. Projektant i badacz UX specjalizujący się w rozwoju złożonych projektów cyfrowych. Kreował rozwiązania dla takich marek jak: Tensorflight, Alior Bank, BillTech, Booste, czy Sanoma Learning.

rozwińPrzewodniczący komitetu sterującego i współpracownik kierunku UX Design w Hyper Island School Karlskrona.

rozwińSpecjalizacje obszarowe

rozwińBadania użyteczności, IDI, metody analizy danych jakościowych, audyty użyteczności, wprowadzenie do UX, metody warsztatowe i facylitacja, mentoring

Gosia Chomentowska

Wykładowczyni

Digital UX Team Lead @ Jabra | Wykładowczyni | Mentorka

Gosia Chomentowska

Wykładowczyni

rozwińO mnie:

rozwińZ wykształcenia magister socjologii, z wyboru UX Designer i UX Researcher. Od ponad 10 lat zajmuję się badaniami dla światowych marek, agencji badawczych, softwarehousów czy startupów. W trakcie mojej kariery miałam okazję tworzyć i testować produkty na wszystkich etapach ich rozwoju – od koncepcji po pełną dojrzałość produktową. Doświadczenie designerskie pozwala mi lepiej wykorzystywać mój toolbox badawczy, aby znajdować kluczowe dla rozwoju produktu insighty. Obecnie rozwijam dział Digital UX w duńskiej firmie produktowej Jabra. Poza moją główną rolą, jestem zaangażowana w nauczanie kolejnego pokolenia specjalistów UX.

rozwińCiekawi mnie:

rozwińBadania użyteczności, ilościowe metody badań, analityka webowa i mobilna, UX Design, walidacje konceptów, optymalizacja UX, mentoring

rozwińPrywatnie jestem fanką narciarstwa, psiarą i mamą.

rozwiń 

Ile kosztują studia na tym kierunku

Opłaty i czesne

Opłata wpisowa

Przy zapisie do 31 października:

0 PLN

Przy zapisie od 1 listopada:

200 PLN

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 0 PLN

Czesne

Płatne

w 10 ratach

10 x 885 PLN

Płatne

w 2 ratach

2 x 4 425 PLN

Płatne

w 1 racie

1 x 8 850 PLN

Zniżki dla absolwentów CDV i WSNHiD

Wpisowe:

0 PLN

Czesne:

zwolnienie z jednej z 10 rat

885 PLN

image
Pobierz regulamin Pobierz regulamin

Skorzystaj z dofinansowań i nieoprocentowanych kredytów.
Uzyskaj pomoc w sfinansowaniu studiów

Jak zapisać się na studia

1

Zarejestruj się

Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

 

Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

 

Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

2

Uzupełnij dane

Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata,

podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

 

Potrzebne Ci będą:

  • dokument tożsamości,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).

Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata,

podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

 

Potrzebne Ci będą:

  • dokument tożsamości,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
3

Dokonaj opłaty wpisowej

Sprawdź najpierw aktualne promocje!

Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

Sprawdź najpierw aktualne promocje!

Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

4

Podpisz dokumenty online

Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

Witaj w gronie słuchaczy!

Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś_aś się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz  7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś_aś się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz  7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami!

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, wyjaśnimy, doradzimy. Możesz zadzwonić do nas, napisać wiadomość mailową, a nawet umówić się na prywatną wideorozmowę. Jeśli masz ochotę, zapraszamy także osobiście do naszego Biura Rekrutacji.

image

Izabella Bekas-Kwaśniewska

Specjalista ds. rekrutacji
na studia podyplomowe

e-mail: podyplomowe@cdv.pl

tel.: +48 697 230 138

UMÓW WIDEOROZMOWĘ UMÓW WIDEOROZMOWĘ

Biuro Rekrutacji

ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań Pokój R005, piętro 0 Rotunda

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek: 8.30-15.30

sobota - niedziela: nieczynne