Poznaj partnera kierunku
Poznaj wykładowców kierunku
Adam Urbaniak
Kierownik merytoryczny kierunku
Adam Urbaniak
Kierownik merytoryczny kierunku
rozwińPedagog, terapeuta, arteterapeuta, terapeuta zajęciowy, specjalista w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej, posiadający certyfikat w zakresie psychologii klinicznej.
rozwińAutor publikacji w zakresie edukacji, arteterapii, procesu terapeutycznego wobec dzieci, młodzieży, osób dorosłych; diagnozy i terapii pedagogicznej; procesu rehabilitacji kompleksowej wobec osób niepełnosprawnych.
Od 2018 pełniący funkcję kierownika merytorycznego Podyplomowych Studiów dla Nauczycieli na kierunku „Terapia pedagogiczna” w Collegium Da Vinci.
W latach 2009-2013 dyrektor merytoryczny w Gabinecie Arteterapii i Pomocy Pedagogicznej w Ostrowie Wielkopolskim ;
2013-2016 dyrektor Centrum Diagnozy, Terapii i Osobistego Rozwoju Człowieka w Ostrowie Wielkopolskim.
rozwińOd 15 lat niezmiennie instruktor – terapeuta w Fundacji „Miłosierdzie” w Kaliszu, gdzie realizuje proces rehabilitacji kompleksowej wobec osób niepełnosprawnych.
Uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych, specjalistycznych warsztatów i szkoleń.
Członek towarzystw naukowych : Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego, Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.
Na przestrzeni ostatnich lat współpracował realizując zajęcia ze studentami – nauczycielami na studiach podyplomowych m.in. w Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty w Kaliszu, Toruńskiej Szkole Wyższej – Kolegium Jagiellońskim w Toruniu, Wyższej Szkole Kadr Menedżerskich w Koninie ; Instytucie Wolnej Myśli w Gdańsku oraz innych placówkach edukacyjnych, terapeutycznych.
Zainteresowania naukowe skupia wokół szeroko pojmowanej dydaktyki, edukacji, procesu kreatywności, diagnostyki pedagogicznej, psychologii.
rozwińO mnie
rozwińPsycholożka i psychoterapeutka. Pracuje terapeutycznie z dorosłymi i młodzieżą w podejściu Gestalt. W swojej pracy z ciekawością i uważnością podchodzi do wyjątkowego spotkania w “tu i teraz”, w którym towarzyszy swoim klientom w poszerzaniu świadomości.
rozwińW ramach sesji psychoedukacyjnych, wspiera dzieci i ich rodziców w rozwiązywaniu sytuacji dla nich emocjonalnie trudnych. Współpracuje z instytucjami zajmującymi się edukacją, rozwojem osobistym i zawodowym, oferując wsparcie, doradztwo oraz szkolenia z zakresu psychologii.
rozwińDoświadczenie zdobywała w wielu obszarach psychologii, zarówno klinicznym, jak i biznesowym.
dr Wanda Matras-Mastalerz
Wykładowca
dr Wanda Matras-Mastalerz
Wykładowca
O mnie
rozwińAdiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa.
rozwińPrezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie, kierownik kursów z zakresu biblioterapii i bajkoterapii.
rozwińAutorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu terapeutycznej funkcji książki, biblioterapii, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, technik pracy umysłowej oraz edukacji medialnej i czytelniczej.
rozwińCertyfikowany trener stymulacji pamięci i rozwoju intelektu, współpracownik Uniwersytetu Dzieci i Rodziców przy UP w Krakowie oraz kilkunastu małopolskich Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
Regina Wolska
Wykładowca
Regina Wolska
Wykładowca
rozwińO mnie
rozwińCertyfikowana choreoterapeutka – terapeutka terapii tańcem, pedagog, wykładowca akademicki, członek zarządu oraz zespołu ds. standardów i certyfikacji Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii. Pedagog – spec. defektologia i niedostosowania społeczne (UW), ukończyła studia podyplomowe w zakresie organizacji i zarządzania oświatą (UŚ); praktyk metod: Rio Abierto (Otwarta Rzeka), Life Art/Process, Continuum Movement, 5 rytmów.
rozwińW dziedzinie tańca i choreoterapii – terapii tańcem:
rozwińautorka programów w zakresie terapii tańcem m.in. na studiach podyplomowych (Uniwersytet Wrocławski i Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, Akademia WSB),
przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu choreoterapii – terapii tańcem (kursy, warsztaty) w: Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie, Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, na Uniwersytecie Muzycznym w Białymstoku, na Akademii Muzycznej w Katowicach, w Integrative Medical Center,
zrealizowała projekty unijne w zakresie terapii tańcem dla niepełnosprawnych w ramach długoterminowych projektów unijnych (Wrocław),
współpracowała ze Stowarzyszeniem Aperiamus pod patronatem Urzędu Miejskiego prowadząc zajęcia dotyczące edukacji i kształcenia nauczycieli w zakresie nowatorskich metod pracy i zastosowania choreoterapii (Wrocław),
prowadziła autorskie warsztaty terapii tańcem na Festiwalach Zdrowia (Fundacja Kobieta i Natura), Festiwalach Sztuki Młodzieży (Wroclaw)
zrealizowała projekt edukacyjno-taneczny dla fundacji Polsat w ramach akcji „Podaruj dzieciom słońce”, cykl warsztatów choreoterapii dla Wojewódzkiego Ośrodka Uzależnień w Zielonej Górze oraz brała udział w realizacji projektu na rzecz społeczności romskiej w Polsce (British Council, MSWiA),
współorganizowała Międzynarodową Konferencję „Carpe Diem. Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka” w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (2009)
prowadziła wykłady oraz warsztaty na międzynarodowych konferencjach naukowych dotyczących zastosowania terapii w sztuce (Opole, Wrocław, Kraków)
współpracuje z psychoterapeutami i lekarzami wspomagając terapię. Specjalizuje się w pracy z kobietami, z osobami niepełnosprawnymi,
prowadzi autorskie warsztaty psychoedukacyjne (Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa),
stworzyła i prowadzi, od 20 lat, grupy rozwoju osobistego w ramach K3 (Krąg Kobiet Kreatywnych).
Przeprowadziła ponad 4000 h w ramach 300 warsztatów, w których brało udział ponad 1100 osób.
rozwińInspirowała się i poznawała tajniki choreoterapii – terapii tańcem i pracy z ciałem uczestnicząc w szkoleniach, kursach i warsztatach: Dominiki Żemełko-Norton (Niemcy), Judith Bunney (USA), Lynn Frances (Wielka Brytania), Danuty Koziełło (Wielka Brytania), Patricii Villanueva (Meksyk), A.Takenouchi (Japonia), Susan Painniu Floyd (Hawaje), B. Mareckiej-Zehebauer (Austra), Claudii Casanovas (Argentyna), Kate Shela (Wielka Brytania), Ursuli Schorn (Niemcy), Marii Clotilde Robustelli (Brazylia), Victorii Hernandez (Hiszpania). W czasie podróży po świecie, na festiwalach (w tym Bravefestiwalu) poznała tradycje i rytuały taneczne Maorysów, Indian, Afrykańczyków, Hindusów. Stale rozwija swoje umiejętności terapeutyczne i poznaje nowe metody pracy
Martyna Harland
Wykładowczyni
Martyna Harland
Wykładowczyni
rozwińO mnie
rozwińPsycholożka i wykładowczyni Uniwersytetu SWPS, absolwentka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie SWPS, a także Warszawskiej Akademii Filmowej. Zajmuje się tematyką emocji, prowadzi badania nad filmoterapią, analizuje wpływ oglądania filmów na rozwój samoświadomości oraz lepsze rozumienie emocji. Dziennikarka (magazyn psychologiczny Sens, Zwierciadło, Presto), autorka projektu Filmoterapia.pl. Prowadzi rubrykę filmoterapeutyczną, gdzie od 2016 r. rozmawia o aktualnych premierach filmowych z Grażyną Torbicką. Współtworzyła programy telewizyjne takie,jak: „Kocham Kino” w TVP2 czy
„Hala Odlotów” TVP Kultura.
rozwińWspółautorka książek; wraz z Ewą Woydyłło napisała „Ukoić traumę. Jak oswoić lęk i strach?” (wydawnictwo Mando), a w duecie z Jacekiem Masłowskim – „No, bez jaj. Rozmowy o męskości” (wydawnictwo Zwierciadło).
Ewelina Mendyka
Wykładowczyni
Ewelina Mendyka
Wykładowczyni
rozwińO mnie:
rozwińAbsolwentka filologii polskiej i Akademii Trenera na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Reżyserii Teatrów Dzieci i Młodzieży na Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, absolwentka psychotraumatologii w WSKZ we Wrocławiu oraz kierunków Instruktor Teatralny i Arteterapia z elementami psychoterapii w Collegium da Vinci, posiada certyfikaty kilkudziesięciu kursów i warsztatów dramy, improwizacji ruchowej, wyzwalania naturalnej energii tanecznej i głosowej, psychologii oraz terapii dzieci i młodzieży. Jest reżyserem, scenarzystą, scenografem, instruktorem, nauczycielem, egzaminatorem i trenerem, współtwórczynią Teatru MPF i twórczynią Teatrów Nocne Marki, Tak-Ale, Ponadto oraz Kto powie mi jak. Tworząc, nieustannie dba o doskonalenie własnych kompetencji koniecznych w pracy artystycznej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
rozwińCiekawi mnie:
rozwińNajwiększą pasją jej życia jest teatr, uwielbia tworzyć, rozbudzać ciekawość teatralną u innych, a także obserwować, w jaki sposób teatr modyfikuje spojrzenie człowieka na świat, pomaga poznawać samego siebie i odkrywać prawdę o rzeczywistości, otwiera i uwalnia. Wykorzystuje praktykę i podstawy teoretyczne wypracowane przez znawców sztuki aktorskiej, teatralnej i terapeutycznej. Interesuje się więc szeroko rozumianymi sztukami scenicznymi, ale też arteterapią, psychologią i naturą emocji młodych ludzi i kaligrafią. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zawodzie. Wraz z teatrami zdobyła wiele nagród na festiwalach ogólnopolskich za spektakle, reżyserię, aktorską autentyczność i energię sceniczną, współbrzmienie i tworzenie autorskiej wizji, a nade wszystko za podejmowanie ważnych dla młodego człowieka tematów i bycie głosem pokolenia.
rozwińO mnie:
rozwińDoktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, arteterapeutka, muzykoterapeutka, magister muzykologii, nauczyciel fortepianu i rytmiki. W 2022 roku obroniła pracę doktorską na Wydziale Studiów Edukacyjnych w Zakładzie Badań nad Procesem Uczenia się na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła Studia Podyplomowe Arteterapii na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, Studia Podyplomowe z zakresu Edukacji Przedszkolnej i Opieki nad Małym Dzieckiem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także kurs improwizacyjny wprowadzający do muzykoterapii kreatywnej Nordoff-Robbins w Music Therapy Centre – Education Departament w Londynie. Absolwentka Muzykologii – 5-letnich studiów magisterskich na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu ze specjalnością nauczycielską oraz Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu – specjalność: Fortepian. Założycielka Akademii Rozwoju, Terapii i Sztuki „Artis Centrum” w Poznaniu. Prowadzi od kilkunastu lat zajęcia z zakresu muzykoterapii i arteterapii dla osób z niepełnosprawnością, zajęcia umuzykalniające oraz edukacyjne dla dzieci i młodzieży we współpracy z ośrodkami kultury m. in w Poznaniu, Kostrzynie Wielkopolskim i Swarzędzu. Pozostaje we współpracy ze stowarzyszeniami m.in. w Poznaniu, Pobiedziskach, Ostrowie Wielkopolskim, Lublinie. Prowadziła badania naukowe z zakresu muzykoterapii. W 2021 roku została również członkiem Stowarzyszenia Muzykoterapeutów Polskich we Wrocławiu. Stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach krajowych i zagranicznych m.in. Muzykoterapeutycznym Kongresie Europejskim w hiszpańskim Cadiz, czy Światowym Kongresie Muzykoterapii w Krems an der Donau w Austrii. Autorka publikacji naukowych, projektów artystycznych i terapeutycznych. Przeprowadziła szereg warsztatów dla studentów, terapeutów i nauczycieli.
rozwińCiekawi mnie:
rozwińMoją największą pasją jest muzykoterapia. Interesuję się sztuką, pedagogiką, psychologią. Pomoc osobom potrzebującym poprzez sztukę, wspieranie rozwoju – są dla mnie bardzo ważne. Bo przecież, zgodnie z tym, co twierdzi A. Einstein: „Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia”.