Badania UX | studia podyplomowe UX research | CDV Poznań

Badania UX

Studia UX
UX Research & Design | studia podyplomowe Poznań

Dobry UX to podstawa projektowania treści online – badania UX stały się kluczowe dla prowadzenia nowoczesnego biznesu.

  • W Collegium Da Vinci pomożemy Ci lepiej zrozumieć użytkowników i ich potrzeby.
  • Będziesz pracował z praktykami, którzy przygotują Cię do używania narzędzi niezbędnych w badaniach UX.
  • Na warsztat weźmiesz realne przypadki i klientów, dla których będziesz planował i przeprowadzał badania pod czujnym okiem doświadczonych wykładowców wyspecjalizowanych w swoich dziedzinach.
  • Jeśli fascynuje Cię sposób myślenia innych ludzi, zastanawiasz się, co ich motywuje i jak podejmują decyzje, kariera w badaniach UX może być właśnie dla Ciebie!

Studia skierowane są do:

  • Product Ownerów
  • Product Managerów
  • Project Managerów
  • Projektantów UX
  • Junior UX Researcherów

Opis

  • Będziesz się uczył i pracował z praktykami – osobami, które są aktywne zawodowo poza uczelnią, działają w biznesie, prowadzą własne firmy i pracują dla uznanych marek.
  • To jedyne takie studia skupione całkowicie na specyfice UX research, a nie traktujące ich jako małej części ogólnego programu.
  • Zgłębisz wiele przydatnych w pracy badacza umiejętności: badania ilościowe, analitykę, prowadzenie warsztatów, raportowanie i wnioskowanie na podstawie wyników.
  • Podczas zajęć będziesz wykorzystywać takie narzędzia jak eyetracking czy Google VR.
  • Zajęcia mają wymiar praktyczny. Będziesz realizować projekty dla rzeczywistych klientów i przeprowadzać warsztaty, wykłady, symulacje, prezentacje, obserwacje, badania.
  • Będziesz przygotowany do pracy w firmie o każdej wielkości, która posiada projekt cyfrowy.
  • UX researcher
  • user researcher
  • specjalista ds. użyteczności
  • manager ds. badań

Studia podyplomowe są przeznaczone dla wszystkich absolwentów studiów wyższych,

nie ma znaczenia, czy posiadasz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra.

“Wiele firm mierzy się ze zrozumieniem i poprawnym wdrożeniem badań UX w swoich produktach lub usługach. Odpowiednio zaprojektowana analiza pozwala zrozumieć odbiorców, a następnie odpowiedzieć na ich potrzeby, przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka podjęcia złych decyzji w biznesie. Uczestnicy studiów podyplomowych Badania UX otrzymają od praktyków wachlarz narzędzi, z którego będą umieli wybierać metody według aktualnej potrzeby produktu. Każdy słuchacz będzie bazował na realnym przypadku, dla którego zaplanuje i przeprowadzi badania pod okiem doświadczonych wykładowców.”
Krzysztof Miotk
Kierownik merytoryczny kierunku

Sprawdź podcast Studia na każdą karierę!

Jak myślą inni ludzie? Co ich motywuje? Jak podejmują decyzje? Czy da się to zbadać i wdrożyć, by użytkownikom ułatwić życie, a firmom pomóc w prowadzeniu biznesu? Da się – ale do tego potrzebna jest specjalistyczna wiedza z obszaru badań UX.

Właśnie o tym rozmawiamy z Krzysztofem Miotkiem, kierownikiem merytorycznym studiów Badania UX!

Program studiów badania UX

Studia podyplomowe

Studia są realizowane w trakcie 12 zjazdów, w trybie sobota – niedziela. Spotkania odbywają się w dwóch formach, do wyboru:

  • Forma hybrydowa: około 50% zajęć stacjonarnie, 50% zdalnie.
  • Forma online – około 90% zajęć zdalnie, 10% stacjonarnie.

Spotkania stacjonarne odbywają się w budynku Collegium Da Vinci przy ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10.

  • 2 semetry

    Czas trwania (start: jesień 2023r.)

  • 190

    Liczba godzin dydaktycznych

Program

Podstawy UX i zachowań użytkowników (29 godz.)

  • Psychologia emocji i motywacji
  • Psychologia poznawcza
  • Podstawy UX

Metody i techniki badań UX (54 godz.)

  • Typy badań w cyklu życia produktu
  • Metody jakościowe
  • Metody ilościowe
  • Analityka + Testy AB
  • Metody psychofizjologiczne

Proces badawczy (79 godz.)

  • Zarządzanie projektem badawczym
  • Formułowanie problemów i hipotez badawczych
  • Tworzenie planów badawczych i dobór metod
  • Przygotowanie i prowadzenie sesji badawczych
  • Analiza i raportowanie wyników badań
  • Warsztaty UX w pracy UX Researchera
  • Aspekty etyczne i prawne badań UX

Specyfika badań UX w wybranych kontekstach (16 godz.)

  • Badania z udziałem grup o specjalnych potrzebach
  • Badania na potrzeby AR/VR
  • Badania na potrzeby gier wideo
  • Nowe trendy w badaniach

Seminarium

  • Seminarium dyplomowe / projekt zespołowy

Warunki zaliczenia

  • Aktywność i obecność na zajęciach (80% obecności)
  • Projekt indywidualny/zespołowy polegający na przeprowadzeniu badań dla wybranego produktu albo usługi z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi

Kadra

Krzysztof Miotk

Wykładowca

Krzysztof Miotk

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińKierownik merytoryczny studiów podyplomowych Badania UX

rozwińUX Researcher, współtwórca podcastu branżowego „UX po Godzinach”. W swojej pracy wykorzystuję doświadczenie biznesowe zdobyte m.in. jako strateg marki szkoleniowej i koordynator projektów. Jako Badacz UX prowadziłem badania dla takich marek jak: BLIK, Booste, OLX, Asseco, Santander BP, Alior Bank, Tubądzin i T-Mobile

rozwińCiekawi mnie

rozwiń…każdy projekt, bo uważam, że ciekawość to cecha nie do zaspokojenia. Z tego powodu zawsze podchodzę do nowego projektu z otwartą głową.

rozwińPrywatnie interesuję się technologią, ratownictwem, survivalem i sportami wodnymi. Uwielbiam spędzać czas zarówno przy ognisku, jak i przerzucając cyfrowe karteczki na Miro.

Bartek Baca

Wykładowca

 

Bartek Baca

Wykładowca

O mnie

rozwińGłówny analityk w Very Human Services, jeden z założycieli oraz partnerem w BBSG, doradca z dwunastoletnim stażem. Łączy wieloletnie doświadczenie z pracy w branży transportowej z kompetencjami badawczymi, analitycznymi i projektowymi z obszaru customer experience, service design, human-centred design. Pracuje zarówno dla podmiotów prywatnych, jak i publicznych. W projektach bazuje na dogłębnym zrozumieniu potrzeb odbiorców usługi lub produktu, poszukuje nowych modeli wzrostu przychodów, optymalizacji procesów, synergii we współpracy z partnerami. Odpowiada za  mapowanie ścieżek klientów zarówno nad linią widoczności (to co jest doświadczane i zauważane przez odbiorcę), jak i pod nią (procesy usługowe i podział ról wewnątrz organizacji). Ponadto projektuje rozwiązania i wspiera wdrożenia w tym obszarze. Jest współautorem uznanego za najlepszy w roku 2016 projektu biznesowego, wykorzystującego metodykę design thinking w biznesie – proces mapowania i projektowania ścieżki pasażera Portu Lotniczego Poznań-Ławica. Wcześniej pracował w zespole Transport Infrastructure  &  Public Sector w PwC.

rozwińJest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydziału Prawa Uniwersytetu Rennes we Francji oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Małgorzata Kubacka

Wykładowca

Małgorzata Kubacka

Wykładowca

O mnie

rozwińsocjolog, w ramach swojej działalności naukowej przygotowuje rozprawę doktorską w Zakładzie Socjologii Życia Codziennego w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu poświęconą problematyce nudy w kapitalizmie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień socjologii emocji, codzienności oraz pracy, a także metodologii badań społecznych.

rozwińRealizowała liczne projekty badawcze, zarówno naukowe, jak i komercyjne, w takich obszarach jak m.in.: relacyjne formy korzystania z usług bankowych, dynamika granic praca-życie, praktyki zamieszkiwania, uczestnictwo w kulturze, praktyki client service, badania przedsiębiorczości i rozwoju społeczno-gospodarczego. Koordynowała prace części zespołu badawczego podczas tworzenia Archiwum Badań nad Życiem Codziennym oraz działania promocyjne w projekcie.

rozwińPublikowała m.in.: w „Kulturze i Społeczeństwie”, „Kulturze Współczesnej”, „Przeglądzie Socjologii Jakościowej” i „Stanie Rzeczy”. Współorganizowała warsztaty metodologiczne w Fundacji Naukowej im. Floriana Znanieckiego oraz IS UAM.

rozwińWykładała m.in.: na Uniwersytecie SWPS (podstawy ekonomii i przedsiębiorczości) i Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (m.in.: badania terenowe, metody badań jakościowych, współczesne teorie socjologiczne).

Daria Michalska

Wykładowca

Daria Michalska

Wykładowca

O mnie

rozwińLead Product Designer; doświadczona projektantka produktów cyfrowych z ponad 10-letnim doświadczeniem. W procesie projektowym skupia się na dostarczaniu wartości biznesowej w oparciu o rozwiązania oparte na danych i zweryfikowane przez użytkowników końcowych. Podczas swojej kariery miała okazję budować produkty dla segmentów B2C i B2B w międzynarodowych zespołach. Obecnie rozwija się jako Lead Product Designer w Netguru.

Michał Mycka

Wykładowca

Michał Mycka

Wykładowca

O mnie

rozwińGames User Researcher, który od ponad 8 lat sprawdza, czy doświadczenia graczy są zgodne z wizją twórców. Współpracował między innymi z Games Operators, Klabater, Bloober Team czy z poznańskim Gamedust, a obecnie wspiera zespoły deweloperskie w Ubisoft Reflections. Ma wieloletnie doświadczenie w wykorzystaniu technik takich jak eyetracking, GSR, EEG oraz analiza ekspresji mimicznych.
Swój warsztat badawczy i wiedzę na temat zachowań graczy rozwija w ramach doktoratu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Chętnie dzieli się wiedzą, pisząc artykuły o tematyce UX gier wideo oraz prowadząc zajęcia dotyczące eyetrackingu i testowania użyteczności. Po godzinach szczęśliwy tata, partner i gracz.

Dominika Pałasz

Wykładowca

Dominika Pałasz

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińUX Researcher & Business Consultant.

rozwińZ wykształcenia kognitywistka, z ogromną pasją do ludzi. Specjalizację z UX Design zrobiła na kierunku Zarządzanie Kreatywne. Pracuje jako badaczka i konsultantka biznesowa, łącząc kompetencje badawcze z umiejętnościami zarządzania projektami. W swojej pracy stawia na empatię, która pozwala zrozumieć potrzeby użytkowników, a także umiejętnie na nie odpowiedzieć.

rozwińNie zapomina przy tym o głosie biznesu, starając się łączyć kluczowe potrzeby obu stron. Na swoim koncie ma współpracę z takimi klientami jak ING, Canal+, Intermarche, BLIK, Hendi, Biznes.gov czy Facebook. Wspiera również firmy, które dopiero wchodzą na rynek.

rozwińJej specjalizacją jest UX Research (głównie metody badań jakościowych): Wywiady pogłębione, testy użyteczności, shadowing oraz psychologia poznawcza.

Dominik Postaremczak

Wykładowca

Dominik Postaremczak

Wykładowca

O mnie

rozwińbadacz, socjolog z piętnastoletnim doświadczeniem badawczym i doradca zawodowa od siedmiu lat. Zrealizował dziesiątki projektów badawczych i wdrożeniowych dotyczących szkolnictwa zawodowego, rzemiosła i dostosowywania się mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MSME) do zmian społecznych, technologicznych i gospodarczych. Od kilku lat uczestniczy w procesach projektowych. W ich ramach zajmuje realizacją badań i analizą danych, które następnie są wykorzystywane w procesach projektowania usług, produktów, komunikacji i organizacji na etapach początkowych i w testowaniu. Jest stałym współpracownikiem Very Human Services oraz członkiem Service Design Polska.

Paweł Walczak

Wykładowca

Paweł Walczak

Wykładowca

O mnie

rozwińBadacz i projektant usług.

rozwińW swojej pracy kieruje się myśleniem o pełnym doświadczeniu odbiorcy oraz dogłębnym zrozumieniu problemu biznesowego. W pracy łączy elementy metodologii service design i human center design, wspierając zespoły w zarządzaniu procesem kreatywnym i strategicznym.

rozwińW ciągu ostatnich 5 lat realizowałem projekty badawczo-strategiczne dla firm z branży finansowej (Santander, Visa, Provident, SGB, eurobank, Bank Pocztowy), ubezpieczeniowej (mfind, AVIVA) oraz retailowej  IKEA, Intermarche.

rozwińOd początku 2020 roku pracuje na stanowisku Senior Service Designera realizując projekty dla grupy Orange Polska.

Agnieszka Wilke

Wykładowca

Agnieszka Wilke

Wykładowca

O mnie

rozwińDesign Researcher, badacz i psycholog. Specjalizuje się w badaniach jakościowych pozyskujących wnioski o praktycznym zastosowaniu. Odpowiada za merytorykę i analizę badań, tworzenie procesów badawczych oraz rekomendacji na poziomie strategicznym i projektowym.

rozwińW ciągu ostatnich sześciu lat prowadziła badania, projektowała produkty i usługi m.in. dla: Santander Polska, VISA, IKEA, Pracuj.pl, Allegro i KFC. Obecnie Senior Design Researcher w Orange.

rozwińAbsolwentka psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym oraz filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. Interesuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu psychologii poznawczej i społecznej oraz ekonomii behawioralnej w procesie projektowym.

Tomasz Włodarczyk

Wykładowca

Tomasz Włodarczyk

Wykładowca

O mnie

rozwińsocjolog z wieloletnim doświadczeniem w realizacji badań rynku z zastosowaniem metod jakościowych i ilościowych, szczególnie w badaniach branży edukacyjnej i usługowej. Główne obszary zainteresowań: socjologia obrazu, marketing usług, doświadczenia użytkownika (user experience).

rozwińObecnie zawodowo odpowiedzialny za proces badawczy od momentu powstania koncepcji badania, aż do raportu końcowego w zespole marketingu Uniwersytetu SWPS.

rozwińAbsolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, na kierunku socjologia, specjalność: badanie rynku i opinii publicznej oraz  Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu – studia podyplomowe na kierunku: Marketing Usług.

Opłaty

Zapisz się do 12 lipca i skorzystaj z promocji – 0 zł wpisowego!

Specjalna zniżka dla absolwentów CDV i WSNHiD

  • 0 PLN
    wpisowego
  • 790 PLN
    Zwolnienie z 1 z 10 rat

Wpisowe

  • 200 PLN
    0 PLN

Czesne

  • 1x
    7900 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x
    3950 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x
    790 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła dofinansowanie na cele edukacyjne min. studia podyplomowe.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe.

Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia. Sprawdź o ile mogą być tańsze Twoje studia.

Rekrutacja

Wejdź na stronę rekrutacja.cdv.pl i zarejestruj się. Podaj swoje dane kontaktowe oraz wybierz swoje wymarzone studia.

Uzupełnij wszystkie dane osobowe i dane o wykształceniu. Potrzebne Ci będą:

  • dokument tożsamości
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich)

Opłatę wpisową należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci

ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań

02 1090 1476 0000 0001 3627 5750

[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwę kierunku]

*Sprawdź obowiązujące promocje we wpisowym!

Wymagane dokumenty rekrutacyjne:

  • ankieta osobowa
  • podanie do Rektora
  • umowa o warunkach odpłatności za studia wraz z załącznikami (dyplom ukończenia studiów wyższych, potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej)
  • regulamin opłat

Dokumenty możesz podpisać na trzy sposoby:

  • online – za pomocą podpisu elektronicznego Autenti
  • osobiście – dokumenty pobrane z formularza rekrutacyjnego dostarcz do biura rekrutacji, pokój R.005
  • pocztą – dokumenty pobrane z formularza rekrutacyjnego dostarcz na adres Collegium Da Vinci, ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań, z dopiskiem „rekrutacja, pokój R.005, rotunda”

Wszelkie informacje dotyczące planu zajęć, harmonogramu zjazdów i opłat będą dla Ciebie dostępne w serwisie Wirtualna Uczelnia 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami!

Zapoznaj się z ważnymi dokumentami:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Izabella Bekas – Kwaśniewska

​Specjalista ds. rekrutacji na studia podyplomowe

Adres i godziny otwarcia biura rekrutacji

ul. Kutrzeby 10

61-719 Poznań

Pokój R005, piętro 0

Rotunda

poniedziałek 8.30-15.00

wtorek 8.30-15.00

środa 8.30-15.00

czwartek 8.30-15.00

piątek 8.30-15.00

sobota: nieczynne

niedziela: nieczynne