23 listopada 2018 r., w Auli Artis Collegium Da Vinci w Poznaniu, odbyła się 7. edycja konferencji Marketing i Technologia. W tym roku tematem przewodnim był Man&Machine. Man&Machine, a może… maszyna i człowiek? Czy mamy się czego obawiać?
A jednak człowiek!
Za każdą inteligencją – sztuczną czy niesztuczną – stoi człowiek. Maszyna może być twórcza, ale tylko we współpracy z człowiekiem. Gdy Deep Blue (program komputerowy stworzony przez IBM) wygrywał partie szachów ze światowym mistrzem Garri Kasparowem, to też tylko dlatego, że ludzie modyfikowali na bieżąco kod, uwzględniając informacje z poprzednich partii, co umożliwiło komputerowi uniknięcie pułapki, na której sztuczna inteligencja poległa wcześniej dwukrotnie. Maszyny nie odbiorą nam pracy – przynajmniej takiej, która wymaga od nas autentycznej kreatywności, umiejętności budowania głębokich relacji z drugim człowiekiem, elastyczności w dostosowywaniu się do nieprzewidywalnych sytuacji.
W swoich wystąpieniach, eksperci-prelegenci z całej Polski szczegółowo odpowiadali na ogólnie postawione pytanie: jak tradycyjny marketing posługuje się technologicznymi innowacjami, jak wykorzystuje postęp technologiczny, i co zyskujemy na tym my, ludzie-konsumenci.
Dziękujemy naszym prelegentom!
W tym roku swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się z nami: Aleksandra Bujnowska (Havas Media group), Sylwia Hull-Wosiek (Concordia Design), Marta Ogórkiewicz (KODA Bots), Wiesław Bartkowski (School of Form), Wojtek Walczak (Melting Pot), Zofia Leszczyńska (K2), Damian Styś i Alek Pakulski (Raban.Media) oraz, niezmiennie od lat, Roman Łoziński (Think ECO).
#nasistudencinaszaduma
Konferencja nie przebiegłaby tak sprawnie i tak świetnie nie byłaby relacjonowana w mediach społecznościowych, gdyby nie ogromne zaangażowanie studentów CDV, z których jesteśmy bardzo dumni! Nad rejestracją kilkuset uczestników #MiT czuwali: Agnieszka Pelczyk, Adam Marciniak, Michał Wieczorek, Maks Wawrzyniak. Całkowitą odpowiedzialność za media społecznościowe wzięli na siebie: Karolina Sikora, Karolina Pawlak, Ewa Wieluńska, Marta Burchard, Bartosz Kowalik i Bartosz Kulisz. Bardzo Wam dziękujemy! 🙂
W tym roku dla uczestników #MiT przygotowaliśmy niespodziankę – Man&Machine z przymrużeniem oka, czyli wystawę grafik ukazujących najzabawniejsze i najbardziej absurdalne zlecenia, gromadzone przez project managerów na profilu FB:
„The Brief – co znosi psychika grafika”.