Dwanaście miesięcy. Dwa semestry. Setki prezentacji. Tysiące godzin zajęć. Niemożliwa do policzenia liczba maili, wiadomości na czacie – tak wyglądał miniony rok pandemii w Collegium Da Vinci.
Z dnia na dzień zarówno wykładowcy, jak i studenci zmierzyli się z koniecznością przeniesienia zdecydowanej większości zajęć w przestrzeń internetu.
Kształcenie zdalne w Collegium Da Vinci prowadzone jest głównie za pomocą platformy Moodle oraz narzędzia do organizowania spotkań online Google Meet. Wszystko to z troską, by studentom niezmiennie dostarczać praktyczną wiedzę wysokiej jakości.
Jak sobie z tym radzimy?
Nie spoczywamy na laurach i precyzyjnie sprawdzamy, jak zajęcia online odbierają studenci Collegium Da Vinci. Już w pierwszych tygodniach spotkań zdalnych wdrożony został system badania jakości zajęć i poziomu zadowolenia ich odbiorców, zarówno na studiach stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.
Działania związane z weryfikacją zajęć obejmują między innymi: wywiady telefoniczne z losowo wybranymi studentami ze wszystkich kierunków, spotkania opiekunów ze starostami, hospitacje, ankiety, analizę ilościową i jakościową. Ze skupieniem wsłuchujemy się w uwagi studentów dotyczące jakości i merytoryki zajęć online i niezwłocznie wprowadzamy niezbędne zmiany.
W celu przygotowania prowadzących zajęcia do pracy zdalnej przygotowaliśmy niezbędny manual oraz zaktualizowaliśmy i rozbudowaliśmy kurs “Strefa wykładowcy”. Tylko w tym roku akademickim skorzystało z niego 166 wykładowców! Na bieżąco prowadzone są też szkolenia z obsługi platformy dla wykładowców, szczególnie ważne dla pojawiających się w każdym semestrze debiutujących prowadzących.
Niezmiernie cieszy nas fakt, że bezsprzecznie dominują opinie dobre i bardzo dobre!
Badani studenci zwracają uwagę na ogromne zaangażowanie zdecydowanej większości wykładowców w przekazywanie wiedzy w formie online i dbałość o przyjazną atmosferę. Doceniają wdrażanie narzędzi, które uatrakcyjniają zdalne zajęcia i pozwalają na efektywniejszą pracę w małych grupach. Zwracają też uwagę, że zajęcia online wpłynęły na świadomość, że uczymy się z własnej woli – co nierzadko dodatkowo motywuje ich do działania!
Nie uciekamy jednak od konstruktywnych uwag przedstawianych przez studentów Collegium Da Vinci.
Te dotyczą zwykle utrudnień w realizacji zajęć warsztatowych w formie zdalnej i braku możliwości spotkania się z wykładowcą i członkami grupy. Problematyczny jest też czas oczekiwania na mailowe odpowiedzi wykładowców. Studenci zwracają też uwagę na pojawiające się sporadycznie problemy techniczne związane z szybkością internetu lub płynnością działania platform komunikacji. Minusem bywa też konieczność instalowania dodatkowego oprogramowania na prywatnych komputerach.
Wdrażamy niezbędne udoskonalenia, by spotkania online przebiegały coraz sprawniej, nie mniej interesująco i merytorycznie niż tradycyjne wykłady i warsztaty. Dziękując za dotychczasową elastyczność i cierpliwość… prosimy o jeszcze odrobinę więcej!
Dbajmy o swoje bezpieczeństwo, by jak najszybciej spotkać się w murach Collegium Da Vinci!