Konkurs „Przywracamy oddech”. Zapraszamy na debriefing!
Data
14.11.2022
Godzina
15:00 - 16:30
Miejsce
Spotkanie online
Bilety
Bilety nie obowiązują.
14 listopada o godzinie 15:00 zapraszamy na spotkanie z agencją pharmamarketingową NEKK z Poznania, współorganizatorem konkursu „Przywracamy oddech”.
Dla kogo?
Interesujesz się grafiką, masz za sobą pierwsze projekty graficzne, dodatkowo chcesz tworzyć kampanie społeczne?
Spróbuj swoich sił i przekonaj organizatorów, że właśnie Twój projekt powinien budować w społeczeństwie świadomość choroby, jaką jest PoCHP. Do wygrania jest aż 2 000 zł i 9 voucherów do sieci Empik. Poznajcie szczegóły!
PoCHP – o znaczy ten skrót?
Przewlekła obturacyjna choroba płuc jest groźna, komplikująca życie, a przy tym szalenie powszechna – większość z nas nawet nie ma pojęcia, jak bardzo! Głównymi objawami choroby są: przewlekły kaszel, duszności, krótki oddech i ucisk w klatce piersiowej. Wielu chorym towarzyszy lęk i depresja, co pogarsza przebieg POChP. Bardzo ważne jest więc wsparcie zarówno bliskich jak i lekarzy, którzy odpowiednią farmakoterapią i edukacją mogą poprawić komfort życia swoich pacjentów.
Oto kilka faktów:
- POChP jest 4. główną przyczyną przedwczesnych zgonów na świecie*. WHO szacuje, że do 2030 r. POChP „awansuje” na miejsce nr 3.
- W Polsce mamy 2 mln osób chorujących na POChP. Ale to tylko osoby zdiagnozowane! Tych z objawami jest o wiele, wiele więcej. Zwlekają z udaniem się do lekarza, bo nie są świadomi zagrożenia. Albo nie mają dostępu do lekarza i badań profilaktycznych. Sami wiecie, jak to u nas bywa.
- Do głównych czynników ryzyka POChP należą: palenie bierne i czynne, substancje drażniące płuca (np. opary chemiczne), uwarunkowania genetyczne, infekcje dróg oddechowych przebyte w dzieciństwie, nawracające infekcje płuc i oskrzeli czy astma i nadreaktywność oskrzeli.
- Jeśli chodzi o palenie – rzucenie to absolutny must dla pacjentów. Ryzyko śmiertelności z powodu POChP 13-krotnie wyższe u palaczy niż u osób niepalących! Niestety tylko co 4. pacjent daje rasę skutecznie rzucić fajki. To jest trudne, to wymaga wsparcia – Państwo go (póki co) niestety nie zapewnia.
- Drugim kluczowym czynnikiem zachorowań na POChP jest SMOG.
Zadanie konkursowe
- Zadaniem jest zaprojektowanie plakatu będącego interpretacją hasła „Przywracamy oddech”.
- Autorzy mogą nawiązywać do różnych wątków związanych z chorobą wykazanych w briefie, tj. świadomości choroby, rozumienia skrótu, czynników ryzyka itp.
- Wymagania techniczne: format 70 x 90 cm + 3mm spad z każdej strony, 300 DPI, CMYK, PDF; plik poglądowy 1000px, dłuższy bok 72 ppi, RGB, jpg
- Nazwa konkursu jest tylko hasłem marketingowym, nie musi się znaleźć na żadnej z prac. Można ją potraktować jako źródło inspiracji.
Szczegóły dotyczące wymagań technicznych znajdziecie w regulaminie:
Jak wziąć udział?
Prace spełniające powyższe założenia należy wysłać na adres przywracamyoddech@nekk.pl podając w treści: imię, nazwisko oraz numer telefonu komórkowego do 30.01.2023 r.
W konkursie mogą wziąć udział tylko studenci Collegium Da Vinci.
Chcesz lepiej zrozumieć istotę zadania konkursowego?
Debriefing będzie idealnym momentem na zadanie pytań, zrobienie notatek i jeszcze lepsze zrozumienie idei konkursu!
Debrief poprowadzą
Bronisław Małecki - motion designer, graphic designer, art designer w NEKK
Pracował m.in. dla takich marek jak Reserved, Kompania Piwowarska, Łomża, Hestia, Tullamore Dew, Żabka, Milko
W agencji reklamowej NEKK pracuje jako starszy grafik przy projektach i kampaniach pharmarketingowych i zajmuje się szeroko pojętymi multimediami. Doświadczenie zdobywał pracując jako freelancer grafik, art. Director i fotograf oraz jako kurator w Nadbałtyckim Centrum Kultury, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku. W 2006 roku był nominowany do Pomorskiej Nagrody Sztorm Roku w dziecinie sztuk plastycznych jako jeden z pomysłodawców Galerii Zewnętrznej CSW Łaźnia w Gdańsku.
Ukończył studia na kierunku Historia sztuki na UAM w Poznaniu
Agnieszka Lewandowska - account manager w NEKK
Pracowała m.in. dla takich marek jak Żabka, Bioderma, JTI, Koło, Merck, Angelini Pharma
W NEKKu pracuje w dziale Client Service i odpowiada za współpracę z kluczowymi klientami firmy. Tworzy strategie, planuje i koordynuje kampanie omnichannelowe dla producentów farmaceutycznych. Zajmuje się również rozwojem nowych biznesów i narzędzi w NEKK. Obszary, w których czuje się najlepiej to organizacja eventów i kampanie ATL.
Ukończyła studia na kierunkach Stosunki międzynarodowe oraz Dziennikarstwo i komunikacja w bizesie.