Nowa Pedagogika – Edukacja Prorozwojowa
3 lata
Czas trwania studiów
1450
Liczba godzin
199
Punkty
Moduł – spójny blok zajęciowy w ramach którego występują różne formy realizacji zajęć dydaktycznych, pogrupowanych tematycznie w kursy. Ocena końcowa z danego modułu jest składową ocen z kursów, wchodzących w skład modułu.
Kurs– grupa treści kształcenia, stanowiąca spójną całość. Treści kształcenia można utożsamiać z tematami zajęć.
-
Rok IRok I
-
Rok IIRok II
-
III semestrIII semestr
-
IV semestrIV semestr
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalizacja: Edukacja elementarnaModuły specjalizacyjne. Specjalizacja: Edukacja elementarna
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalizacja: Technologie w edukacjiModuły specjalizacyjne. Specjalizacja: Technologie w edukacji
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalizacja: Opieka i wychowanieModuły specjalizacyjne. Specjalizacja: Opieka i wychowanie
-
-
Rok IIIRok III
-
V semestrV semestr
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalność: Edukacja elementarnaModuły specjalizacyjne. Specjalność: Edukacja elementarna
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalność: Technologie w edukacjiModuły specjalizacyjne. Specjalność: Technologie w edukacji
-
Moduły specjalizacyjne. Specjalność: Opieka i wychowanieModuły specjalizacyjne. Specjalność: Opieka i wychowanie
-
VI semestrVI semestr
-
Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Edukacja elementarnaModuł specjalizacyjny. Specjalność: Edukacja elementarna
-
Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Technologie w edukacji.Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Technologie w edukacji.
-
Moduł specjalizacyjny. Specjalność: Opieka i wychowanieModuł specjalizacyjny. Specjalność: Opieka i wychowanie
-
-
Moduł ogólny4 kursy20 h5 ECTS
Celem modułu jest przybliżenie studentom możliwości oraz podstawowych zasad związanych ze studiowaniem.
Kurs 1. BHP
E-learning
5 h
Kurs 2. Wstęp do studiowania
E-learning
5 h
Kurs 3. Szkolenie biblioteczne
E-learning
5 h
Kurs 4. Ochrona własności intelektualnej
E-learning
5 h
-
Moduł: Tutoring I3 kursy10 h1 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.
Kurs 1. Test kompetencji
Warsztat
1 h
Kurs 2. Spotkanie indywidualne z tutorem
Seminarium
1 h
Kurs 3. Tutorial zespołowy I
Warsztat
8 h
-
Moduł: Biopsychiczne podstawy edukacji3 kursy90 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie podstawową wiedzę z zakresu psychologii osobowości, różnic indywidualnych, emocji i motywacji oraz rozwoju człowieka. Moduł prowadzony jest w dynamiczny sposób – przekazywana wiedza teoretyczna uzupełniana jest wieloma studiami przypadków.
Kurs 1. Umysł - emocje - motywacja
Wykład
30 h
Kurs 2. Osobowość i różnice indywidualne
Wykład 10 h, Ćwiczenia 10 h
20 h
Kurs 3. Rozwój człowieka w biegu życia
Wykład 10 h, Ćwiczenia 20 h, Konwersatorium 10 h
40 h
-
Moduł: Filozoficzno-historyczne podstawy edukacji2 kursy30 h5 ECTS
W ramach modułu student dowie się jakie są historyczne i filozoficzne podstawy edukacji. Zapozna się z podstawowymi nurtami pedagogicznymi i będzie potrafił wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu własnych działań edukacyjnych.
Kurs 1. Filozofia edukacji
Konwersatoria
15 h
Kurs 2. Rozwój myśli edukacyjnej
Konwersatoria
15 h
-
Moduł: Socjokulturowe konteksty edukacji4 kursy60 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu socjologicznych i kulturowych podstaw edukacji. Zapozna się z podstawowymi mechanizmami socjologicznymi warunkującymi procesy edukacyjne i wychowawcze.
Kurs 1. Psychologia społeczna
Ćwiczenia
20 h
Kurs 2. Socjologia edukacji
Konwersatoria
15 h
Kurs 3. Procesy i mechanizmy edukacyjne
Konwersatoria
10 h
Kurs 4. Człowiek w kulturze
Wykład 5 h, Warsztat 10 h
15 h
-
Moduł: Wychowanie fizyczne1 kurs10 h1 ECTS
Celem modułu jest promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia wśród studentów.
Kurs 1. Wychowanie fizyczne
E-learning
10 h
-
Moduł językowy I1 kurs30 h5 ECTS
Kurs 1. Język obcy
Ćwiczenia 20 h, E-learning 10 h
30 h
-
Moduł technologiczny I1 kurs15 h2 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.
Kurs 1. Technologie informacyjne
E-learning
15 h
-
Tutoring II1 kurs10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowy
Warsztat
10 h
-
Moduł: Media-technologia-edukacja5 kursów60 h8 ECTS
Celem modułu jest przybliżenie studentom aspektów związanych z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów oraz wartościami i możliwościami edukacyjnymi mediów. W ramach modułu studenci nabędą również kompetencje z zakresu projektowania komunikacji w edukacji oraz poznają podstawy programowania (zgodnie z wytycznymi aktualnej podstawy programowej)
Kurs 1. Człowiek w świecie mediów
Warsztat
9 h
Kurs 2. Edukacyjne aspekty mediów
Warsztat
9 h
Kurs 3. Warsztat E-edukacji
Warsztat
6 h
Kurs 4. Projektowanie komunikacji w usługach edukacyjnych
Warsztat
6 h
Kurs 5. Podstawy programowania
Warsztat
30 h
-
Moduł: Empiryczne podstawy działalności edukacyjnej4 kursy30 h5 ECTS
W ramach modułu studenci dowiedzą się jak projektować, realizować i ewaluować badania społeczne. Prowadzący przedstawią metody, techniki, narzędzia oraz źródła, z których można czerpać informacje przygotowując się do planowania procesu badawczego.
Kurs 1. Podstawy procesu badawczego
Konwersatoria
8 h
Kurs 2. Projektowanie procesu badawczego
Ćwiczenia
6 h
Kurs 3. Analiza danych i wnioskowanie
Warsztat
12 h
Kurs 4. IT w badaniach społecznych
Warsztat
4 h
-
Moduł: Teoria działalności edukacyjnej4 kursy70 h9 ECTS
W ramach modułu student zapozna się z podstawowymi paradygmatami edukacyjnymi. Pozna zarówno teorię wychowania, jak i zaznajomi się z wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej.
Kurs 1. Paradygmaty edukacyjne
Konwersatoria
20 h
Przedmiot 2. Proces kształcenia
Konwersatoria
20 h
Kurs 3. Współczesne koncepcje wychowania
Wykład 15 h, Ćwiczenia 10 h
25 h
Kurs 4. Prawne podstawy działalności edukacyjnej
Wykład
5 h
-
Moduł językowy II1 kurs30 h5 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.
Kurs 1. Język obcy
Ćwiczenia 20 h, E-learning 10 h
30 h
-
Moduł technologiczny II1 kurs15 h2 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.
Kurs 1. Technologie informacyjne
E-learning
15 h
-
Moduł: Tutoring III1 kurs10 h1 ECST
Kurs 1. Tutorial zespołowy III
Warsztat
10 h
-
Moduł: Profesjonalizacja działalności edukacyjnej 13 kursy20 h3 ECTS
W ramach zajęć wpisanych w ten moduł student dowie się w jaki sposób rozwijać własną profesjonalizację zawodu. Nabędzie umiejętności niezbędne w procesie samorozwoju oraz ewaluacji własnej pracy pedagogicznej.
Kurs 1: Profesjonalizacja zawodu
Konwersatorium
5 h
Kurs 2. Trening efektywnej komunikacji i umiejętności interpersonalnych
Warsztat
9 h
Kurs 3. Trening wrażliwości społecznej
Warsztat
6 h
-
Moduł: Profilaktyka-diagnoza-wspracie4 kursy40 h10 ECST
W ramach modułu student nabędzie umiejętności związane z prowadzeniem działań o charakterze profilaktycznym wśród dzieci i młodzieży. Pozna szczegółowe zasady profilaktyki oraz będzie potrafił prowadzić zajęcia psychoedukacyjne.
Kurs 1. Diagnostyka psychopedagogiczna
Konwersatoria
10 h
Kurs 2. Psychoedukacja
Warsztat
10 h
Kurs 3. Profilaktyka
Warsztat
10 h
Kurs 4. Projektowanie systemów wsparcia
Warsztat
10 h
-
Moduł językowy III1 kurs30 h5 ECTS
Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.
Kurs 1. Język obcy
Ćwiczenia 20 h, E-learning 10 h
30 h
-
Moduł: Tutoring IV2 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowy IV
Warsztat
7 h
Kurs 2. Mentoring II
Warsztat
3 h
-
Moduł: Profesjonalizacja działalności edukacyjnej 22 kursy20 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie wiedzę i umiejętności w zakresie profesjonalizacji własnej pracy zawodowej w aspekcie prawnym i etycznym. Ponadto zapozna się z metodami aktywizacji środowiska wychowawczego dziecka.
Kurs 1. Warsztat aktywizacji środowisk edukacyjnych
Warsztat
10 h
Kurs 2. Etyczny wymiar zawodu edukator
Konwersatoria
10 h
-
Moduł specjalizacyjny w zależności od wybranej specjalizacjiWięcej informacji przy opisie modułu
-
Moduł: Metodyka edukacji elementarnej I2 kursy60 h7 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętność projektowania, prowadzenia i ewaluowania zajęć na poziomie edukacji elementarnej w obszarze przyrodoznawczym oraz obszarze edukacji zdrowotnej i wychowania fizycznego.
Kurs 1. Metodyka edukacji przyrodoznawczej dziecka
Wykład 10 h, Konwersatorium 32 h
42 h
Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej
Konwersatoria
18 h
-
Moduł: Warsztat kompetencji pedagogicznych3 kursy30 h6 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności niezbędne w pracy każdego nauczyciela. Nauczy się podstaw emisji głosu oraz pozna podstawowe zasady BHP pracy w tym zawodzie.
Kurs 1. Emisja głosu
Warsztat
16 h
Kurs 2. Trening umiejętności wychowawczych
Warsztat
5 h
Kurs 3. BHP i pierwsza pomoc promedyczna
Wykład 3 h, Warsztat 6 h
9 h
-
Moduł kompetencji podstawowych: wprowadzenie w świat mediów i technologii4 kursy40 h6 ECTS
Celem modułu jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów. W czasie zajęć studenci będą analizować studia przypadków związane z kulturowymi, socjologicznymi oraz psychologicznymi aspektami mediów.
Kurs 1. Psychospołeczne i edukacyjne aspekty mediów i technologii
Wykład
10 h
Kurs 2. Psychologiczne konteksty sieci
Konwersatorium
10 h
Kurs 3. Społecznokulturowe przestrzenie mediów i technologii
Konwersatorium
10 h
Kurs 4. Metodyka zajęć komputerowych, edukacji medialnej i wirtualnej
Warsztat
10 h
-
Moduł: Moduł kompetencji informacyjno-komunikacyjnych6 kursów60 h7 ECTS
W ramach zajęć przewidzianych w module studenci zapoznają się z aspektami związanymi z ekologią nowych mediów oraz tworzeniem treści wirtualnych, np. stron internetowych.
Kurs 1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji
Wykład 5 h, Warsztat 5 h
10 h
Kurs 2. Ekologia nowych mediów i komunikacja sieciowa
Wykład 10 h, Warsztat 5 h
15 h
Kurs 3. Media interaktywne i społecznościowe
Wykład 5 h, Warsztat 5 h
20 h
Kurs 4. Typografia i projektowanie mediów
Warsztat
10 h
Kurs 5. Podstawy Web Design
Warsztat
10 h
Kurs 6. Architektura informacji + UX
Warsztat
10 h
-
Moduł: Organizacja opieki i wychowania4 kursy50 h8 ECTS
W ramach modułu student zapozna się z podstawami opieki i wychowania. Pozna system opieki oraz prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej w systemie oświaty.
Kurs 1. Teoretyczne podstawy opieki
Konwersatorium 15 h
15 h
Kurs 2. System opieki i wychowania
Konwersatorium 15 h
15 h
Kurs 3. Prawne podstawy opieki i wychowania
Wykład
10 h
Kurs 4. Polityka społeczna
Konwersatorium
10 h
-
Tutoring V2 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowy V
Warsztat
7 h
Kurs 2. Mentoring II
Warsztat
3 h
-
Moduł: Przedsiębiorczość w edukacji5 kursów60 h10 ECTS
Celem modułu jest dostarczenie studentowi wiedzy i kompetencji z zakresu zakładania, prowadzenia i promowania własnej działalności gospodarczej związanej z usługami edukacyjnymi.
Kurs 1. Prawne podstawy przedsiębiorczości
Warsztat
6 h
Kurs 2. Pozyskiwanie kapitału i zarządzanie projektem
Ćwiczenia
12 h
Kurs 3. Flexing rynkowy
Ćwiczenia
12 h
Kurs 4. Trendsetting edukacyjny
Warsztat
15 h
Kurs 5. Marketing i PR usług edukacyjnych
Warsztat
15 h
-
Moduł specjalizacyjny w zależności od wybranej specjalizacjiWięcej informacji przy opisie modułu
-
Moduł: Seminarium I1 kurs10 h5 ECTS
W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Metodyka edukacji elementarnej II2 kursy60 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności projektowania, realizacji i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji językowej i edukacji plastycznej.
Kurs 1. Metodyka edukacji językowej dziecka
Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h
60 h
Kurs 2. Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej
Konwersatorium
18 h
-
Moduł: Moduł kompetencji medialnych6 kursów60 h5 ECTS
Celem modułu jest zapoznanie studenta z edukacyjnymi zastosowaniami nowych mediów, a także poszerzenie posiadanych przez niego kompetencji o tworzenie różnorodnych komunikatów medialnych i refleksyjne pojmowanie świata mediów.
Kurs 1. Edukacja medialna
Wykład
10 h
Kurs 2. Kultura i język mediów
Konwersatorium
10 h
Kurs 3. Kompetencje językowe i warsztat kreatywnego pisania
Warsztat
10 h
Kurs 4. Redagowanie mediów: słowo, obraz, dźwięk
Warsztat
10 h
Kurs 5. Nowe media
Warsztat
10 h
Kurs 6. Etyczne i prawne aspekty mediów
Konwersatorium
10 h
-
Moduł: Moduł kompetencji e-learningowych i m-learningowych4 kursy30 h5 ECTS
Po zakończeniu modułu student będzie potrafił zaprojektować, wykonać, moderować i ewaluować kursy e-learningowe oraz m-learningowe.
Kurs 1. Wprowadzenie do e-learningu i m-learningu
Warsztat
5 h
Kurs 2. E-learning koroporacyjny i akademicki
Warsztat
5 h
Kurs 3. Platformy e-learningowe i wirtualne środowiska edukacji: wprowadzenie, administrowanie i zarządzanie
Ćwiczenia 15 h
10 h
Kurs 4. Wdrażanie i zarządzanie projektami e-learningowymi i m-learningowymi
Warsztat
10 h
-
Moduł: Seminarium I1 kurs10 h5 ECTS
W ramach zajęć student projektuje swoją pracę dyplomową; przy pomocy promotora formułuje temat, przygotowuje plan pracy i plan badań.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Seminarium I1 kurs10 h5 ECTS
W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej5 kursów50 h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętność wykorzystania metod pracy opiekuńczej i wychowawczej z dzieckiem, osobą dorosłą oraz pozna formy pracy grupowej.
Kurs 1. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem
Warsztat
10 h
Kurs 2. Metodyka pracy opiekuńczej z osobą dorosłą
Warsztat
10 h
Kurs 3. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z grupą
Warsztat
10 h
Kurs 4. Metodyka zabawy i gier dydaktycznych
Warsztat
10 h
Kurs 5. Sieciowanie działań instytucjonalnych w zakresie opieki i wychowania
Warsztat
10 h
-
Moduł: Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy5 kursów40 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności warsztatowe związane z pracą z dzieckiem, osobą dorosła, rodzina oraz grupą. Pozna zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej, metody oraz formy.
Kurs 1. Warsztat pracy pedagoga szkolnego
Warsztat
8 h
Kurs 2. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej wsparcia dziennego
Warsztat
8 h
Kurs 3. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej opieki całodobowej
Warsztat
8 h
Kurs 4. Warsztat pracy z rodziną
Warsztat
8 h
Kurs 5. Warsztat pracy animatora czasu wolnego
Warsztat
8 h
-
Moduł: Tutoring VI4 kursy10 h1 ECTS
Kurs 1. Tutorial zespołowyVI
Warsztat
4 h
Kurs 2. Mentoring II
Warsztat
4 h
Kurs 3. Test kompetencji
Warsztat
1 h
Kurs 4. Spotkanie indywidualne z tutorem
Seminarium
1 h
-
Moduł specjalizacyjny w zależności od wybranej specjalizacji.Więcej informacji przy opisie modułu.
-
Moduł: Seminarium II1 kurs10 h5 ECTS
W ramach Seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Integracja procesów i środowisk edukacyjnych4 kursy60 h5 ECTS
W ramach modułu student nabędzie specjalistyczne kompetencje niezbędne do pracy z dzieckiem (szczególnie z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych).
Kurs 1. Współczesne koncepcje edukacji dziecka
Wykład
10 h
Kurs 2. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wykład 10 h, Konwersatorium 20 h
30 h
Kurs 3. Nauczyciel jako organizator środowiska edukacyjnego
Konwersatorium
10 h
Kurs 4. Projektowanie zintegrowanego procesu edukacji dziecka
Konwersatorium
10 h
-
Moduł: Metodyka edukacji elementarnej III3 kursy75 h h10 ECTS
W ramach modułu student nabędzie umiejętności metodyczne do projektowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji matematycznej, muzycznej oraz zajęć technicznych i komputerowych.
Kurs 1. Metodyka edukacji matematycznej
Wykład 9 h, Konwersatorium 30 h
39 h
Kurs 2. Metodyka edukacji muzycznej
Konwersatorium
18 h
Kurs 3. Metodyka prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych
Warsztat
18 h
-
Moduł: Warsztaty e-learningowe i m-learningowe6 kursów60 h5 ECTS
Celem modułu jest praktyczna nauka tworzenia treści multimedialnych oraz ich ewaluowania.
Kurs 1. Warsztat I: narzędzia autorskie
Warsztat
10 h
Kurs 2. Warsztat II: podstawy projektowania graficznego
Warsztat
10 h
Kurs 3. Warsztat III: audiowizualne komponenty e-learningowe i m-learningowe
Warsztat
10 h
Kurs 4. Warsztat IV: komunikacja i interakcja
Warsztat
10 h
Kurs 5. Warsztat V: story design
Warsztat
10 h
Kurs 6. Warsztat VI: użyteczność i dostępność
Warsztat
10 h
-
Moduł: Nowe technologie w edukacji i dla edukacji6 kursów60 h5 ECTS
W ramach tego modułu student dowie się w jaki sposób media mogą wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, czym jest e-PR i jak go zastosować w edukacji. Studenci dowiedzą się także czym i jakie zasady funkcjonują w ramach edutainment.
Kurs 1. Organizacja i zarządzanie mediami edukacyjnymi
Wykład
10 h
Kurs 2. Social media i ePR w edukacji
Ćwiczenia 5 h, Warsztat 5 h
10 h
Kurs 3. Wsparcie społeczne a media i nowe technologie
Warsztat
10 h
Kurs 4. Nowe technologie w edukacji specjalnej
Warsztat
10 h
Kurs 5. Grywalizacja z elementami projektowanie gier edukacyjnych
Warsztat
10 h
Kurs 6. Edutainment
Warsztat
10 h
-
Moduł: Seminarium II1 kurs10 h5 ECTS
Pod opieką promotora student dokonuje analizy zgromadzonych w procesie badawczym danych oraz przygotowuje finalną wersję swojej pracy dyplomowej.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Seminarium II1 kurs10 h5 ECTS
W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.
Kurs 1. Seminarium dyplomowe
Seminarium
10 h
-
Moduł: Projektowanie działań w zakresie opieki i wychowania4 kursy40 h5 ECTS
W ramach modułu student pozna zasady projektowania i ewaluacji różnorodnych działań opiekuńczo-wychowawczych. Po realizacji modułu będzie potrafił prowadzić działania opiekuńczo-wychowawcze.
Kurs 1. Specyficzna problematyka w zawodzie opiekuna-wychowawcy
Ćwiczenia
10 h
Kurs 2. Rozpoznawanie zasobów i potrzeb w obszarze opieki i wychowania
Ćwiczenia
10 h
Kurs 3. Projekt terenowy w zakresie opieki i wychowania
Warsztat
10 h
Kurs 4. Ewaluacja działań w zakresie opieki i wychowania
Warsztat
10 h
Formy zajęć dydaktycznych:
Wykład – forma prezentacji wiedzy polegająca głównie na monologu prowadzącego, uzupełniona często prezentacją multimedialną lub pokazem praktycznym. W CDV zazwyczaj zawiera elementy dyskusji z audytorium, czy udzielanie odpowiedzi na zadawane w trakcie wykładu pytania.
Konwersatorium – forma prezentacji wiedzy wzbogacona o zdobywanie kompetencji społecznych, polegająca na dyskusji na temat przedstawiony przez prowadzącego. Studenci zadają pytania prowadzącemu i sobie nawzajem, dyskutują przedstawione koncepcje, wyrażają swoje zdanie.
Ćwiczenia – zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć wiedzę i umiejętności niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań zawodowych, a wymagające nakładu pracy od studenta. Typowymi ćwiczeniami są zajęcia z wychowania fizycznego, matematyki czy fizyki.
Warsztaty i laboratoria komputerowe – zajęcia o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć umiejętności związane z realizacją zadań zawodowych. Są to zajęcia interaktywne, w których wykładowca przedstawia wprowadzenie teoretyczne, a następnie wspiera studentów w samodzielnej lub zespołowej realizacji zadania. Zajęcia takie w bardzo dużym stopniu angażują studentów i pozwalają zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności i kompetencje społeczne. Warsztaty są dominującą formą realizacji zajęć na większości kierunków w CDV.
E-Learning – forma samodzielnego zdobywania wiedzy, rzadziej umiejętności, z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do kształcenia zdalnego, wspierana kontaktem z nauczycielem. Zazwyczaj stosowana jako narzędzie wspierające dydaktykę realizowaną w innych formach.
Seminarium – forma zajęć w bezpośrednim kontakcie z promotorem pracy, polegająca na projektowaniu procesu i konsultacji realizacji pracy dyplomowej.
Oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.