Nowa Pedagogika – Edukacja Prorozwojowa – Collegium Da Vinci Poznań

Nowa Pedagogika – Edukacja Prorozwojowa

, niestacjonarne
  • 3 lata

    Czas trwania studiów

  • 1450

    Liczba godzin

  • 199

    Punkty 

 

Moduł – spójny blok zajęciowy w ramach którego występują różne formy realizacji zajęć dydaktycznych, pogrupowanych tematycznie w kursy. Ocena końcowa z danego modułu jest składową ocen z kursów, wchodzących w skład modułu.

Kurs– grupa treści kształcenia, stanowiąca spójną całość. Treści kształcenia można utożsamiać z tematami zajęć.

 

  • Moduł ogólny
    4 kursy
    20 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest przybliżenie studentom możliwości oraz podstawowych zasad związanych ze studiowaniem.

    • Kurs 1. BHP

      E-learning

      5 h
    • Kurs 2. Wstęp do studiowania

      E-learning

      5 h
    • Kurs 3. Szkolenie biblioteczne

      E-learning

      5 h
    • Kurs 4. Ochrona własności intelektualnej

      E-learning

      5 h
  • Moduł: Tutoring I
    3 kursy
    10 h
    1 ECTS
    • Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.

    • Kurs 1. Test kompetencji

      Warsztat

      1 h
    • Kurs 2. Spotkanie indywidualne z tutorem

      Seminarium

      1 h
    • Kurs 3. Tutorial zespołowy I

      Warsztat

      8 h
  • Moduł: Biopsychiczne podstawy edukacji
    3 kursy
    90 h
    10 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie podstawową wiedzę z zakresu psychologii osobowości, różnic indywidualnych, emocji i motywacji oraz rozwoju człowieka. Moduł prowadzony jest w dynamiczny sposób – przekazywana wiedza teoretyczna uzupełniana jest wieloma studiami przypadków.

    • Kurs 1. Umysł - emocje - motywacja

      Wykład

      30 h
    • Kurs 2. Osobowość i różnice indywidualne

      Wykład 10 h, Ćwiczenia 10 h

      20 h
    • Kurs 3. Rozwój człowieka w biegu życia

      Wykład 10 h, Ćwiczenia 20 h, Konwersatorium 10 h

      40 h
  • Moduł: Filozoficzno-historyczne podstawy edukacji
    2 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • W ramach modułu student dowie się jakie są historyczne i filozoficzne podstawy edukacji. Zapozna się z podstawowymi nurtami pedagogicznymi i będzie potrafił wykorzystać tę wiedzę w projektowaniu własnych działań edukacyjnych.

    • Kurs 1. Filozofia edukacji

      Konwersatoria

      15 h
    • Kurs 2. Rozwój myśli edukacyjnej

      Konwersatoria

      15 h
  • Moduł: Socjokulturowe konteksty edukacji
    4 kursy
    60 h
    10 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu socjologicznych i kulturowych podstaw edukacji. Zapozna się z podstawowymi mechanizmami socjologicznymi warunkującymi procesy edukacyjne i wychowawcze.

    • Kurs 1. Psychologia społeczna

      Ćwiczenia

      20 h
    • Kurs 2. Socjologia edukacji

      Konwersatoria

      15 h
    • Kurs 3. Procesy i mechanizmy edukacyjne

      Konwersatoria

      10 h
    • Kurs 4. Człowiek w kulturze

      Wykład 5 h, Warsztat 10 h

      15 h
  • Moduł: Wychowanie fizyczne
    1 kurs
    10 h
    1 ECTS
    • Celem modułu jest promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia wśród studentów.

    • Kurs 1. Wychowanie fizyczne

      E-learning

      10 h
  • Moduł językowy I
    1 kurs
    30 h
    5 ECTS
    • Kurs 1. Język obcy

      Ćwiczenia 20 h, E-learning 10 h

      30 h
  • Moduł technologiczny I
    1 kurs
    15 h
    2 ECTS
    • Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.

    • Kurs 1. Technologie informacyjne

      E-learning

      15 h
  • Tutoring II
    1 kurs
    10 h
    1 ECTS
    • Kurs 1. Tutorial zespołowy

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Media-technologia-edukacja
    5 kursów
    60 h
    8 ECTS
    • Celem modułu jest przybliżenie studentom aspektów związanych z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów oraz wartościami i możliwościami edukacyjnymi mediów. W ramach modułu studenci nabędą również kompetencje z zakresu projektowania komunikacji w edukacji oraz poznają podstawy programowania (zgodnie z wytycznymi aktualnej podstawy programowej)

    • Kurs 1. Człowiek w świecie mediów

      Warsztat

      9 h
    • Kurs 2. Edukacyjne aspekty mediów

      Warsztat

      9 h
    • Kurs 3. Warsztat E-edukacji

      Warsztat

      6 h
    • Kurs 4. Projektowanie komunikacji w usługach edukacyjnych

      Warsztat

      6 h
    • Kurs 5. Podstawy programowania

      Warsztat

      30 h
  • Moduł: Empiryczne podstawy działalności edukacyjnej
    4 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • W ramach modułu studenci dowiedzą się jak projektować, realizować i ewaluować badania społeczne. Prowadzący przedstawią metody, techniki, narzędzia oraz źródła, z których można czerpać informacje przygotowując się do planowania procesu badawczego.

    • Kurs 1. Podstawy procesu badawczego

      Konwersatoria

      8 h
    • Kurs 2. Projektowanie procesu badawczego

      Ćwiczenia

      6 h
    • Kurs 3. Analiza danych i wnioskowanie

      Warsztat

      12 h
    • Kurs 4. IT w badaniach społecznych

      Warsztat

      4 h
  • Moduł: Teoria działalności edukacyjnej
    4 kursy
    70 h
    9 ECTS
    • W ramach modułu student zapozna się z podstawowymi paradygmatami edukacyjnymi. Pozna zarówno teorię wychowania, jak i zaznajomi się z wiedza z zakresu dydaktyki ogólnej.

    • Kurs 1. Paradygmaty edukacyjne

      Konwersatoria

      20 h
    • Przedmiot 2. Proces kształcenia

      Konwersatoria

      20 h
    • Kurs 3. Współczesne koncepcje wychowania

      Wykład 15 h, Ćwiczenia 10 h

      25 h
    • Kurs 4. Prawne podstawy działalności edukacyjnej

      Wykład

      5 h
  • Moduł językowy II
    1 kurs
    30 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest doskonalenie posiadanych przez studentów kompetencji medialnych w zakresie obsługi i korzystania z komputera oraz nowych mediów.

    • Kurs 1. Język obcy

      Ćwiczenia 20 h, E-learning 10 h

      30 h
  • Moduł technologiczny II
    1 kurs
    15 h
    2 ECTS
    • Celem modułu jest doskonalenie znajomości wybranego języka obcego przez studentów. Po zakończeniu studiów licencjackich student powinien posługiwać się wybranym językiem obcym na poziomie B2.

    • Kurs 1. Technologie informacyjne

      E-learning

      15 h
  • Moduł: Tutoring III
    1 kurs
    10 h
    1 ECST
    • Kurs 1. Tutorial zespołowy III

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Profesjonalizacja działalności edukacyjnej 1
    3 kursy
    20 h
    3 ECTS
    • W ramach zajęć wpisanych w ten moduł student dowie się w jaki sposób rozwijać własną profesjonalizację zawodu. Nabędzie umiejętności niezbędne w procesie samorozwoju oraz ewaluacji własnej pracy pedagogicznej.

    • Kurs 1: Profesjonalizacja zawodu

      Konwersatorium

      5 h
    • Kurs 2. Trening efektywnej komunikacji i umiejętności interpersonalnych

      Warsztat

      9 h
    • Kurs 3. Trening wrażliwości społecznej

      Warsztat

      6 h
  • Moduł: Profilaktyka-diagnoza-wspracie
    4 kursy
    40 h
    10 ECST
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętności związane z prowadzeniem działań o charakterze profilaktycznym wśród dzieci i młodzieży. Pozna szczegółowe zasady profilaktyki oraz będzie potrafił prowadzić zajęcia psychoedukacyjne.

    • Kurs 1. Diagnostyka psychopedagogiczna

      Konwersatoria

      10 h
    • Kurs 2. Psychoedukacja

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 3. Profilaktyka

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 4. Projektowanie systemów wsparcia

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Metodyka edukacji elementarnej I
    2 kursy
    60 h
    7 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętność projektowania, prowadzenia i ewaluowania zajęć na poziomie edukacji elementarnej w obszarze przyrodoznawczym oraz obszarze edukacji zdrowotnej i wychowania fizycznego.

    • Kurs 1. Metodyka edukacji przyrodoznawczej dziecka

      Wykład 10 h, Konwersatorium 32 h

      42 h
    • Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej

      Konwersatoria

      18 h
  • Moduł: Warsztat kompetencji pedagogicznych
    3 kursy
    30 h
    6 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętności niezbędne w pracy każdego nauczyciela. Nauczy się podstaw emisji głosu oraz pozna podstawowe zasady BHP pracy w tym zawodzie.

    • Kurs 1. Emisja głosu

      Warsztat

      16 h
    • Kurs 2. Trening umiejętności wychowawczych

      Warsztat

      5 h
    • Kurs 3. BHP i pierwsza pomoc promedyczna

      Wykład 3 h, Warsztat 6 h

      9 h
  • Moduł kompetencji podstawowych: wprowadzenie w świat mediów i technologii
    4 kursy
    40 h
    6 ECTS
    • Celem modułu jest zapoznanie studentów z funkcjonowaniem człowieka w świecie mediów. W czasie zajęć studenci będą analizować studia przypadków związane z kulturowymi, socjologicznymi oraz psychologicznymi aspektami mediów.

    • Kurs 1. Psychospołeczne i edukacyjne aspekty mediów i technologii

      Wykład

      10 h
    • Kurs 2. Psychologiczne konteksty sieci

      Konwersatorium

      10 h
    • Kurs 3. Społecznokulturowe przestrzenie mediów i technologii

      Konwersatorium

      10 h
    • Kurs 4. Metodyka zajęć komputerowych, edukacji medialnej i wirtualnej

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Moduł kompetencji informacyjno-komunikacyjnych
    6 kursów
    60 h
    7 ECTS
    • W ramach zajęć przewidzianych w module studenci zapoznają się z aspektami związanymi z ekologią nowych mediów oraz tworzeniem treści wirtualnych, np. stron internetowych.

    • Kurs 1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji

      Wykład 5 h, Warsztat 5 h

      10 h
    • Kurs 2. Ekologia nowych mediów i komunikacja sieciowa

      Wykład 10 h, Warsztat 5 h

      15 h
    • Kurs 3. Media interaktywne i społecznościowe

      Wykład 5 h, Warsztat 5 h

      20 h
    • Kurs 4. Typografia i projektowanie mediów

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 5. Podstawy Web Design

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 6. Architektura informacji + UX

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Organizacja opieki i wychowania
    4 kursy
    50 h
    8 ECTS
    • W ramach modułu student zapozna się z podstawami opieki i wychowania. Pozna system opieki oraz prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej w systemie oświaty.

    • Kurs 1. Teoretyczne podstawy opieki

      Konwersatorium 15 h

      15 h
    • Kurs 2. System opieki i wychowania

      Konwersatorium 15 h

      15 h
    • Kurs 3. Prawne podstawy opieki i wychowania

      Wykład

      10 h
    • Kurs 4. Polityka społeczna

      Konwersatorium

      10 h
  • Moduł: Seminarium I
    1 kurs
    10 h
    5 ECTS
    • W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.

    • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

      Seminarium

      10 h
  • Moduł: Metodyka edukacji elementarnej II
    2 kursy
    60 h
    10 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętności projektowania, realizacji i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji językowej i edukacji plastycznej.

    • Kurs 1. Metodyka edukacji językowej dziecka

      Wykład 10 h, Konwersatorium 50 h

      60 h
    • Kurs 2. Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej

      Konwersatorium

      18 h
  • Moduł: Moduł kompetencji medialnych
    6 kursów
    60 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest zapoznanie studenta z edukacyjnymi zastosowaniami nowych mediów, a także poszerzenie posiadanych przez niego kompetencji o tworzenie różnorodnych komunikatów medialnych i refleksyjne pojmowanie świata mediów.

    • Kurs 1. Edukacja medialna

      Wykład

      10 h
    • Kurs 2. Kultura i język mediów

      Konwersatorium

      10 h
    • Kurs 3. Kompetencje językowe i warsztat kreatywnego pisania

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 4. Redagowanie mediów: słowo, obraz, dźwięk

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 5. Nowe media

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 6. Etyczne i prawne aspekty mediów

      Konwersatorium

      10 h
  • Moduł: Moduł kompetencji e-learningowych i m-learningowych
    4 kursy
    30 h
    5 ECTS
    • Po zakończeniu modułu student będzie potrafił zaprojektować, wykonać, moderować i ewaluować kursy e-learningowe oraz m-learningowe.

    • Kurs 1. Wprowadzenie do e-learningu i m-learningu

      Warsztat

      5 h
    • Kurs 2. E-learning koroporacyjny i akademicki

      Warsztat

      5 h
    • Kurs 3. Platformy e-learningowe i wirtualne środowiska edukacji: wprowadzenie, administrowanie i zarządzanie

      Ćwiczenia 15 h

      10 h
    • Kurs 4. Wdrażanie i zarządzanie projektami e-learningowymi i m-learningowymi

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Seminarium I
    1 kurs
    10 h
    5 ECTS
    • W ramach zajęć student projektuje swoją pracę dyplomową; przy pomocy promotora formułuje temat, przygotowuje plan pracy i plan badań.

    • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

      Seminarium

      10 h
  • Moduł: Seminarium I
    1 kurs
    10 h
    5 ECTS
    • W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.

    • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

      Seminarium

      10 h
  • Moduł: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
    5 kursów
    50 h
    10 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętność wykorzystania metod pracy opiekuńczej i wychowawczej z dzieckiem, osobą dorosłą oraz pozna formy pracy grupowej.

    • Kurs 1. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 2. Metodyka pracy opiekuńczej z osobą dorosłą

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 3. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z grupą

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 4. Metodyka zabawy i gier dydaktycznych

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 5. Sieciowanie działań instytucjonalnych w zakresie opieki i wychowania

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy
    5 kursów
    40 h
    5 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętności warsztatowe związane z pracą z dzieckiem, osobą dorosła, rodzina oraz grupą. Pozna zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej, metody oraz formy.

    • Kurs 1. Warsztat pracy pedagoga szkolnego

      Warsztat

      8 h
    • Kurs 2. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej wsparcia dziennego

      Warsztat

      8 h
    • Kurs 3. Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy placówki opiekuńczo-wychowawczej opieki całodobowej

      Warsztat

      8 h
    • Kurs 4. Warsztat pracy z rodziną

      Warsztat

      8 h
    • Kurs 5. Warsztat pracy animatora czasu wolnego

      Warsztat

      8 h
  • Moduł: Seminarium II
    1 kurs
    10 h
    5 ECTS
    • W ramach Seminarium student pod opieką promotora przygotuje własną pracę dyplomową.

    • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

      Seminarium

      10 h
  • Moduł: Integracja procesów i środowisk edukacyjnych
    4 kursy
    60 h
    5 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie specjalistyczne kompetencje niezbędne do pracy z dzieckiem (szczególnie z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych).

    • Kurs 1. Współczesne koncepcje edukacji dziecka

      Wykład

      10 h
    • Kurs 2. Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

      Wykład 10 h, Konwersatorium 20 h

      30 h
    • Kurs 3. Nauczyciel jako organizator środowiska edukacyjnego

      Konwersatorium

      10 h
    • Kurs 4. Projektowanie zintegrowanego procesu edukacji dziecka

      Konwersatorium

      10 h
  • Moduł: Metodyka edukacji elementarnej III
    3 kursy
    75 h h
    10 ECTS
    • W ramach modułu student nabędzie umiejętności metodyczne do projektowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć na poziomie edukacji elementarnej z zakresu edukacji matematycznej, muzycznej oraz zajęć technicznych i komputerowych.

    • Kurs 1. Metodyka edukacji matematycznej

      Wykład 9 h, Konwersatorium 30 h

      39 h
    • Kurs 2. Metodyka edukacji muzycznej

      Konwersatorium

      18 h
    • Kurs 3. Metodyka prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych

      Warsztat

      18 h
  • Moduł: Warsztaty e-learningowe i m-learningowe
    6 kursów
    60 h
    5 ECTS
    • Celem modułu jest praktyczna nauka tworzenia treści multimedialnych oraz ich ewaluowania.

    • Kurs 1. Warsztat I: narzędzia autorskie

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 2. Warsztat II: podstawy projektowania graficznego

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 3. Warsztat III: audiowizualne komponenty e-learningowe i m-learningowe

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 4. Warsztat IV: komunikacja i interakcja

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 5. Warsztat V: story design

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 6. Warsztat VI: użyteczność i dostępność

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Nowe technologie w edukacji i dla edukacji
    6 kursów
    60 h
    5 ECTS
    • W ramach tego modułu student dowie się w jaki sposób media mogą wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, czym jest e-PR i jak go zastosować w edukacji. Studenci dowiedzą się także czym i jakie zasady funkcjonują w ramach edutainment.

    • Kurs 1. Organizacja i zarządzanie mediami edukacyjnymi

      Wykład

      10 h
    • Kurs 2. Social media i ePR w edukacji

      Ćwiczenia 5 h, Warsztat 5 h

      10 h
    • Kurs 3. Wsparcie społeczne a media i nowe technologie

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 4. Nowe technologie w edukacji specjalnej

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 5. Grywalizacja z elementami projektowanie gier edukacyjnych

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 6. Edutainment

      Warsztat

      10 h
  • Moduł: Seminarium II
    1 kurs
    10 h
    5 ECTS
    • Pod opieką promotora student dokonuje analizy zgromadzonych w procesie badawczym danych oraz przygotowuje finalną wersję swojej pracy dyplomowej.

    • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

      Seminarium

      10 h
  • Moduł: Seminarium II
    1 kurs
    10 h
    5 ECTS
    • W ramach seminarium student pod opieką promotora przygotuje pracę dyplomową.

    • Kurs 1. Seminarium dyplomowe

      Seminarium

      10 h
  • Moduł: Projektowanie działań w zakresie opieki i wychowania
    4 kursy
    40 h
    5 ECTS
    • W ramach modułu student pozna zasady projektowania i ewaluacji różnorodnych działań opiekuńczo-wychowawczych. Po realizacji modułu będzie potrafił prowadzić działania opiekuńczo-wychowawcze.

    • Kurs 1. Specyficzna problematyka w zawodzie opiekuna-wychowawcy

      Ćwiczenia

      10 h
    • Kurs 2. Rozpoznawanie zasobów i potrzeb w obszarze opieki i wychowania

      Ćwiczenia

      10 h
    • Kurs 3. Projekt terenowy w zakresie opieki i wychowania

      Warsztat

      10 h
    • Kurs 4. Ewaluacja działań w zakresie opieki i wychowania

      Warsztat

      10 h

 

Formy zajęć dydaktycznych: 

Wykład – forma prezentacji wiedzy polegająca głównie na monologu prowadzącego, uzupełniona często prezentacją multimedialną lub pokazem praktycznym. W CDV zazwyczaj zawiera elementy dyskusji z audytorium, czy udzielanie odpowiedzi na zadawane w trakcie wykładu pytania.

Konwersatorium – forma prezentacji wiedzy wzbogacona o zdobywanie kompetencji społecznych, polegająca na dyskusji na temat przedstawiony przez prowadzącego. Studenci zadają pytania prowadzącemu i sobie nawzajem, dyskutują przedstawione koncepcje, wyrażają swoje zdanie.

Ćwiczenia – zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć wiedzę i umiejętności niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadań zawodowych, a wymagające nakładu pracy od studenta. Typowymi ćwiczeniami są zajęcia z wychowania fizycznego, matematyki czy fizyki.

Warsztaty i  laboratoria komputerowe – zajęcia o charakterze praktycznym pozwalające zdobyć umiejętności związane z realizacją zadań zawodowych. Są to zajęcia interaktywne, w których wykładowca przedstawia wprowadzenie teoretyczne, a następnie wspiera studentów w samodzielnej lub zespołowej realizacji zadania. Zajęcia takie w bardzo dużym stopniu angażują studentów i pozwalają zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności i kompetencje społeczne. Warsztaty są dominującą formą realizacji zajęć na większości kierunków w CDV.

E-Learning forma samodzielnego zdobywania wiedzy, rzadziej umiejętności, z wykorzystaniem narzędzi informatycznych do kształcenia zdalnego, wspierana kontaktem z nauczycielem. Zazwyczaj stosowana jako narzędzie wspierające dydaktykę realizowaną w innych formach.

Seminarium – forma zajęć w bezpośrednim kontakcie z promotorem pracy, polegająca na projektowaniu procesu i konsultacji realizacji pracy dyplomowej.

 

Oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.