Głos różnorodności: Wpływ różnych spojrzeń na tworzenie, projektowanie i promocję gier komputerowych” – panel dyskusyjny
Ten panel koncentruje się na znaczeniu różnorodności i różnych perspektyw w branży gier komputerowych. Obecnie społeczności graczy stają się coraz bardziej zróżnicowane, a to, jak różne spojrzenia i doświadczenia wpływają na tworzenie, projektowanie i promocję gier, ma ogromne znaczenie. Celem tego panelu jest zbadanie wpływu różnorodności na rozwój branży, zrozumienie, w jaki sposób różne perspektywy kształtują fabułę, estetykę i interakcję w grach, a także zastanowienie się, jak promowanie różnorodności może stworzyć bardziej świadome i reprezentatywne środowisko dla wszystkich graczy. Podczas panelu zostaną przedstawione przykłady sukcesów i innowacji, które wynikają z różnorodności, a także poruszone będą wyzwania związane z dążeniem do większej reprezentacji różnych perspektyw w świecie gier komputerowych. Poprzez podkreślanie wpływu różnorodności, ten panel ma na celu zainspirowanie i rozpoczęcie dyskusji na temat konieczności dawania głosu różnorodności w branży gier komputerowych.
Gościnie:
Joanna Pigulak – dr, badaczka filmu i gier cyfrowych, pracuje w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM. Autorka książki Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo (Universitas, 2022). Współtwórczyni kierunku groznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się organizacją wydarzeń filmowych, animacją kultury cyfrowej i edukacją medialną. Współpracuje z instytucjami kultury i nauki (CK Zamek, Centrum Sztuki Enigma, Narodowe Centrum Kultury). Współautorka opracowań i scenariuszy lekcji dla filmów i gier cyfrowych (m.in. scenariuszy lekcji przygotowanych do gry This War of Mine we współpracy z 11 bit studios
Joanna Keler – Marketing & Social Media Managerką w branży gier video, z doświadczeniem zawodowym obejmującym Wielką Brytanię, Niemcy i Polskę, i wielką entuzjastką nowych technologii. Zaczęłam pracę zawodową od audytu, zgodnie z moim dyplomem BSc in Accounting & Finance z Warwick Business School, a od 2017 r. pracowałam w działach marketingu kilku korporacji. Podczas pandemii postanowiłam zmienić ponownie branżę i połączyć doświadczenie zawodowe i smykałkę do social media z moją życiową pasją do gier wideo. Aktywnie pracuję na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet w branży gier jako ambasadorka Women in Games i mentorka Women in Games International.
Agata Perszutów – Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu na kierunku animacja. Autorka kilku studenckich etiud. Obecnie swoją animacyjną przygodę kontynuuje w poznańskim studiu gamedev: Robot Gentleman. W wolnym czasie rysowniczka oraz balkonowa ogrodniczka
Moderator : Łukasz Szałankiewicz
Kiedy? 23 czerwca o 17:00 | Pawilon (ul. Ewangelicka 1)