Wspólne granie GameDev vol 1. - Permafrost - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka

Wspólne granie GameDev vol 1. – Permafrost

Studenci kierunku Game Development mieli okazję spotkać się na wspólnym graniu! Podczas pierwszego spotkania z serii testowali grę Premafrost.

24 października w Collegium Da Vinci odbyła się pierwsza edycja nowego cyklu eventów dla studentów_ek zainteresowanych branżą GameDev – „Wspólne granie…”. To nowa inicjatywa mająca na celu integrację społeczności studentów_ek oraz zapoznanie ich z najnowszymi produkcjami gamingowymi. 

Na pierwszym spotkaniu uczestnicy_czki mieli_ały okazję przetestować grę Permafrost – najnowsze demo od polskiego studia SpaceRocket Games, współtworzone przez wykładowców i studentów CDV przy wsparciu Toplitz Productions.

Spotkanie otworzyła prelekcja Mikołaja Nowaka, jednego z twórców Permafrost i wykładowcy Collegium Da Vinci. Nowak, pełniący rolę głównego projektanta i lidera projektu, podzielił się z uczestnikami swoimi doświadczeniami w zakresie projektowania otwartych światów w grach komputerowych. W prelekcji wskazał na najważniejsze wyzwania związane z tworzeniem rozbudowanych środowisk, które gracz może dowolnie eksplorować. Temat spotkał się z dużym zainteresowaniem i stał się inspiracją do dalszej dyskusji.

Po prezentacji studenci_tki mogli_ły przetestować demo Permafrost zarówno w trybie kooperacyjnym, jak i solo. W rozgrywce wzięło udział ponad 40 osób, które z zaangażowaniem odkrywały tajemnice mroźnego świata gry. Wieczór zakończył się dyskusją, podczas której uczestnicy_czki wymieniali_ły się swoimi wrażeniami z rozgrywki i zadawali pytania twórcom.

Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z osobami, które aktywnie tworzą gry, studenci_tki zyskali unikalny wgląd w proces produkcji i mogli dowiedzieć się, jak powstawała jedna z najbardziej wyczekiwanych polskich gier survivalowych ostatnich miesięcy.

Permafrost to wymagająca gra survivalowa, której akcja toczy się w brutalnych, zimowych warunkach. Gracze muszą przetrwać wrogie środowisko, polując na zwierzynę, budując schronienia i stawiając czoła różnym zagrożeniom. Do ich dyspozycji jest także wierny pies, który pomaga w walce i eksploracji świata. Gra oferuje tryb solo oraz kooperację, umożliwiając rozgrywkę z maksymalnie czterema znajomymi. Celem rozgrywki jest nie tylko przetrwanie, ale również odkrycie tajemnic historii świata, która – jak podkreślają twórcy – mrozi krew w żyłach.

W produkcji gry Permafrost wzięło udział kilku wykładowców_czyń i studentów_ek CDV, co stanowi przykład zaangażowania uczelni w realne projekty branżowe. Zespół współtworzą:

  • Mikołaj Nowak – Game Designer & Project Lead,
  • Witold Studencki – Lead Developer,
  • Damian Klabuhn – Game Designer,
  • Krzysztof Maliński – Technical & Audio Support,
  • Kinga Malińska – 3D Artist,
  • Aleksandra Romańczyk – UI/UX Designer,
  • Jakub Jóskowiak – Sound Designer,
  • Łukasz Śliwka – Design Intern.

Przy współpracy z tak różnorodnym i utalentowanym zespołem gra zyskała unikalny klimat i głębię, a jej premierowe demo spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem uczestników_czek. Spotkanie „Wspólne granie…” to dopiero początek – cykl ten będzie kontynuowany, a każde kolejne wydarzenie poświęcone będzie nowym grom i możliwościom dyskusji na temat ich tworzenia.

Serdecznie zapraszamy do testowania Permafrost i śledzenia kolejnych wydarzeń organizowanych przez Collegium Da Vinci w ramach cyklu „Wspólne granie…”!

Gra dostępna jest w wersji demo, a szczegóły na jej temat można znaleźć na Steam.

Fotorelacja z wydarzenia

fot. Patryk Grymuza
fot. Patryk Grymuza
fot. Patryk Grymuza
fot. Patryk Grymuza
fot. Patryk Grymuza
fot. Patryk Grymuza
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz
fot. Bartosz Mazurkiewicz