24 października w Collegium Da Vinci odbyła się pierwsza edycja nowego cyklu eventów dla studentów_ek zainteresowanych branżą GameDev – „Wspólne granie…”. To nowa inicjatywa mająca na celu integrację społeczności studentów_ek oraz zapoznanie ich z najnowszymi produkcjami gamingowymi.
Na pierwszym spotkaniu uczestnicy_czki mieli_ały okazję przetestować grę Permafrost – najnowsze demo od polskiego studia SpaceRocket Games, współtworzone przez wykładowców i studentów CDV przy wsparciu Toplitz Productions.
Spotkanie otworzyła prelekcja Mikołaja Nowaka, jednego z twórców Permafrost i wykładowcy Collegium Da Vinci. Nowak, pełniący rolę głównego projektanta i lidera projektu, podzielił się z uczestnikami swoimi doświadczeniami w zakresie projektowania otwartych światów w grach komputerowych. W prelekcji wskazał na najważniejsze wyzwania związane z tworzeniem rozbudowanych środowisk, które gracz może dowolnie eksplorować. Temat spotkał się z dużym zainteresowaniem i stał się inspiracją do dalszej dyskusji.
Po prezentacji studenci_tki mogli_ły przetestować demo Permafrost zarówno w trybie kooperacyjnym, jak i solo. W rozgrywce wzięło udział ponad 40 osób, które z zaangażowaniem odkrywały tajemnice mroźnego świata gry. Wieczór zakończył się dyskusją, podczas której uczestnicy_czki wymieniali_ły się swoimi wrażeniami z rozgrywki i zadawali pytania twórcom.
Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z osobami, które aktywnie tworzą gry, studenci_tki zyskali unikalny wgląd w proces produkcji i mogli dowiedzieć się, jak powstawała jedna z najbardziej wyczekiwanych polskich gier survivalowych ostatnich miesięcy.
Permafrost to wymagająca gra survivalowa, której akcja toczy się w brutalnych, zimowych warunkach. Gracze muszą przetrwać wrogie środowisko, polując na zwierzynę, budując schronienia i stawiając czoła różnym zagrożeniom. Do ich dyspozycji jest także wierny pies, który pomaga w walce i eksploracji świata. Gra oferuje tryb solo oraz kooperację, umożliwiając rozgrywkę z maksymalnie czterema znajomymi. Celem rozgrywki jest nie tylko przetrwanie, ale również odkrycie tajemnic historii świata, która – jak podkreślają twórcy – mrozi krew w żyłach.
W produkcji gry Permafrost wzięło udział kilku wykładowców_czyń i studentów_ek CDV, co stanowi przykład zaangażowania uczelni w realne projekty branżowe. Zespół współtworzą:
- Mikołaj Nowak – Game Designer & Project Lead,
- Witold Studencki – Lead Developer,
- Damian Klabuhn – Game Designer,
- Krzysztof Maliński – Technical & Audio Support,
- Kinga Malińska – 3D Artist,
- Aleksandra Romańczyk – UI/UX Designer,
- Jakub Jóskowiak – Sound Designer,
- Łukasz Śliwka – Design Intern.
Przy współpracy z tak różnorodnym i utalentowanym zespołem gra zyskała unikalny klimat i głębię, a jej premierowe demo spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem uczestników_czek. Spotkanie „Wspólne granie…” to dopiero początek – cykl ten będzie kontynuowany, a każde kolejne wydarzenie poświęcone będzie nowym grom i możliwościom dyskusji na temat ich tworzenia.
Serdecznie zapraszamy do testowania Permafrost i śledzenia kolejnych wydarzeń organizowanych przez Collegium Da Vinci w ramach cyklu „Wspólne granie…”!
Gra dostępna jest w wersji demo, a szczegóły na jej temat można znaleźć na Steam.