W dniach 1-8 października w Collegium Da Vinci odbył się Tydzień Integracyjny dla studentów_ek I roku, stanowiący ważny element wprowadzenia do życia akademickiego. Przez kilka dni nowo przyjęci studenci_tki mieli_ały okazję nie tylko poznać zasady funkcjonowania uczelni, lecz również doświadczyć pierwszych akademickich wyzwań i inspiracji, które pomogą im poczuć się pewniej w nowym środowisku.
Tydzień ten obejmował bogaty program, w ramach którego młodzi_e studenci_tki uczestniczyli_ły w warsztatach, wykładach i spotkaniach integracyjnych. Program wydarzenia został dostosowany do potrzeb zarówno polskich, jak i zagranicznych studentów, dzięki czemu każdy mógł poczuć się częścią społeczności akademickiej Collegium Da Vinci.
Powitanie i adaptacja – wsparcie od pierwszych chwil
Przejście ze szkoły średniej do uczelni wyższej jest dla wielu młodych ludzi momentem pełnym wyzwań, związanych nie tylko z nauką nowych przedmiotów, lecz także z przystosowaniem się do nowego stylu życia.
Collegium Da Vinci, zdając sobie sprawę z tej szczególnej potrzeby, od lat stawia na kompleksowe wsparcie dla studentów_ek pierwszego roku. Celem tygodnia integracyjnego jest nie tylko przekazanie istotnych informacji o uczelni, lecz także ułatwienie adaptacji do życia studenckiego, aby zwiększyć komfort edukacji i ułatwić integrację z nowym środowiskiem.
Intensywne wprowadzenie do zasad funkcjonowania uczelni
Na samym początku Tygodnia Integracyjnego studenci_tki poznali_ły zasady obowiązujące na uczelni, co obejmowało m.in. regulaminy, standardy zaliczeń oraz dostępne wsparcie ze strony kadry dydaktycznej i administracyjnej. Dzięki temu nowi studenci_tki mogli_ły dowiedzieć się, jak skutecznie poruszać się w strukturach uczelni, jak korzystać z zasobów biblioteki, gdzie szukać pomocy w kwestiach formalnych oraz jak nawiązywać współpracę z opiekunami i koordynatorami swoich kierunków.
Warsztaty Design Thinking – kreatywność i współpraca
Kluczowym elementem programu Tygodnia Integracyjnego były warsztaty projektowe oparte na metodzie Design Thinking, która pozwala na twórcze podejście do rozwiązywania problemów. Metoda ta jest powszechnie stosowana w branży kreatywnej oraz w zarządzaniu projektami, a jej znajomość jest ceniona na rynku pracy.
Podczas warsztatów studenci_tki mieli_ły okazję przejść przez kolejne etapy tego procesu – od identyfikacji problemu, przez burzę mózgów i tworzenie prototypów, aż po testowanie wypracowanych rozwiązań. Praca w grupach umożliwiła im rozwinięcie umiejętności współpracy oraz wzajemnej komunikacji, co jest niezwykle cenne w kontekście dalszych studiów oraz przyszłej kariery zawodowej.
Wykłady kierunkowe i spotkania z koordynatorami
W ramach integracyjnego tygodnia odbyły się także wykłady kierunkowe, które wprowadziły studentów_ki w tematykę ich przyszłych specjalizacji. Studenci_tki poznali_ły wstępne zagadnienia związane z wybranym przez siebie kierunkiem oraz mieli_ły okazję spotkać się z koordynatorami tych kierunków, którzy przedstawili specyfikę danego obszaru studiów.
To ważny moment, który pozwolił studentom_kom poczuć się bardziej związanymi z wybranym przez siebie kierunkiem oraz zrozumieć, jakie kompetencje będą rozwijali_ły podczas studiów. Spotkania te ułatwiły również kontakt z osobami odpowiedzialnymi za organizację programu nauczania, co stanowi istotne wsparcie dla młodych ludzi na początku ich akademickiej drogi.
Tutoring grupowy i integracja z kołami naukowymi – tworzenie więzi społecznych
Kolejnym elementem Tygodnia Integracyjnego były spotkania w formie tutoringu grupowego, które pozwoliły studentom_kom nawiązać relacje w małych grupach, budując atmosferę wsparcia i wzajemnej motywacji.
Studenci_tki mieli_ły również okazję wziąć udział w spotkaniach integracyjnych organizowanych przez koła naukowe, co umożliwiło im zapoznanie się z dodatkowymi możliwościami rozwijania swoich zainteresowań oraz zdobywania praktycznego doświadczenia jeszcze w trakcie studiów.
Koła naukowe są integralnym elementem życia akademickiego w Collegium Da Vinci, dlatego uczelnia zachęca studentów_ki już od pierwszych dni do aktywnego udziału w ich działalności.
Zajęcia w języku angielskim – wsparcie dla studentów zagranicznych
W Collegium Da Vinci dużą uwagę przykłada się także do wsparcia dla studentów_ek zagranicznych, którzy licznie zasilają społeczność akademicką uczelni. Z tego względu część zajęć integracyjnych została przeprowadzona w języku angielskim, co pozwoliło na stworzenie przestrzeni, w której także międzynarodowi_e studenci_tki mogli_ły czuć się w pełni komfortowo.
Spotkania te nie tylko pozwoliły zagranicznym studentom_kom na łatwiejszą adaptację do nowych warunków, lecz także umożliwiły integrację, dzięki czemu już od pierwszych dni uczą się wzajemnego zrozumienia i budowania relacji międzykulturowych.
Collegium Da Vinci – wspieramy rozwój studentów od pierwszych dni
Collegium Da Vinci od lat stawia na wsparcie i rozwój studentów_ek, co znajduje swoje odzwierciedlenie w każdym etapie edukacji, począwszy od pierwszych dni na uczelni. Dzięki inicjatywom takim jak Tydzień Integracyjny, uczelnia dba o to, aby nowi_e studenci_tki mogli_ły w pełni korzystać z oferowanych możliwości i czuć się komfortowo w nowym środowisku.
Priorytetem Collegium Da Vinci jest budowanie społeczności akademickiej opartej na zaufaniu, współpracy i wzajemnym wsparciu, co pozytywnie wpływa na samopoczucie i komfort edukacji studentów_ek.