Olga Kransodębska to studentka pierwszego roku zaocznych studiów II stopnia w CDV, na kierunku zarządzanie kreatywne. W maju 2018 roku, jako niezależna copywriterka, wygrała krajowe eliminacje do konkursu Young Lions, który jest częścią Festiwalu Kreatywności w Cannes. Od czasu powrotu z Francji Olga pracuje w agencji reklamowej w Warszawie, jako copy creative: tworzy idee kreatywne i przygotowuje je do realizacji na kolejnych etapach.
Cannes Lions International Festival of Creativity to co roku jedno z najważniejszych wydarzeń w branży reklamowej. Przez tydzień odbywają się setki inspirujących spotkań i warsztatów związanych z projektowaniem i komunikacją. To także niepowtarzalna okazja, by zapoznać się z najlepszymi pracami twórców z całego świata, które powstały w minionym roku. W ramach konkursu Young Lions młodzi-kreatywni walczą o wyróżnienie na arenie międzynarodowej. Aby móc wystartować w danej kategorii, wymagane jest wygranie krajowych eliminacji. To właśnie udało się zrobić Oldze Krasnodębskiej – studentce Uczelni Ludzi Ciekawych.
Rozmowa z Olgą Krasnodębską:
Reprezentowanie Polski podczas Cannes Lions to niezwykłe osiągnięcie.
Gdyby nie studia w CDV to nie sądzę, bym zdecydowała się zawalczyć o udział w Festiwalu Kreatywności w Cannes. Dopiero od czasu, gdy zdecydowałam się na Uczelnię Ludzi Ciekawych mam nadzwyczajną energię do pracy i nieprzemijające wrażenie, że mogę więcej niż kiedykolwiek. Zauważam także więcej możliwości wokół siebie, a życzliwość ze strony wykładowców CDV dodaje mi animuszu do eksplorowania nowych obszarów w branży i stawiania sobie coraz ambitniejszych celów.
Co było dla Ciebie największym wyzwaniem?
Paradoksalnie wcale nie wygranie krajowych eliminacji… Największym wyzwaniem było w trzy tygodnie zorganizować sobie pieniądze na wyjazd do Francji, tj. ok. 10 tysięcy złotych. W grupie uczestników z Polski byłam jedyną freelancerką, więc nie sponsorowała mnie żadna agencja.
Sprawa była trudna, ale kierunek zarządzanie kreatywne zobowiązuje! 🙂 To wtedy podjęłam decyzję, że nie odpuszczę takiej szansy. Pod hasłem „Yes, I Cannes!” ogłosiłam akcję crowdfundingową. Do tego spotkałam się z dużym zainteresowaniem ze strony wykładowców i władz mojej uczelni. CDV pomogło mi nagłośnić zbiórkę i udostępniło link do niej na swoich profilach SM. Cel został osiągnięty: bezinteresownie pomogło mi 120 nieznanych mi osób. To bardzo budujące doświadczenie.
Pomoc ze strony CDV była dla Ciebie niespodzianką?
Ogromną! Wcześniej studiowałam na państwowej uczelni i tam takie rzeczy się nie zdarzają! 😉 Tam obowiązują sztywne i mało przyjazne studentowi procedury ubiegania się o cokolwiek. Wnioski mogą sobie płynąć tygodniami… a gdy już dotrą do osoby decyzyjnej to najczęściej odpowiedź jest odmowna, bo uczelnia państwowa nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić.
W CDV jest zupełnie inaczej: dr inż. Alicja Rytelewska, kierownik Katedry Coachingu i Zarządzania, od początku pomagała mi aktywnie i wieloaspektowo, zawsze będąc dostępną dla mnie mailowo i telefonicznie. By się ze mną spotkać, specjalnie przychodziła do CDV w weekendy… to było naprawdę ujmujące, takie ludzkie! I takie spójne z całą Uczelnią Ludzi Ciekawych, gdzie liczy się nie teoria a praktyka, gdzie wszystko jest jasne, konkretne i dynamiczne.
Yes, I Cannes!
Zobacz nagranie przedsiębiorczej studentki CDV, zamieszczone na portalu crowdfundingowym: