Programowanie reaktywne – Collegium Da Vinci Poznań

Programowanie reaktywne

Gościem majowych INTERAKCJI będzie Radosław Paszkowski ze szwajcarskiego studia gier "Blindflug Studios"

Programowanie reaktywne

Data

22.05.2020

Godzina

18:00 - 19:30

Miejsce

spotkanie online

Bilety

bezpłatnie, ale obowiązują zapisy

Podziel się

Wydział Informatyki i Komunikacji Wizualnej CDV zaprasza na kolejne wydarzenie z cyklu spotkań INTERAKCJE w CDV – z aktywnymi przedstawicielami branży mediów interaktywnych, w tym gier komputerowych i video. Spotkanie jest otwarte dla naszych studentów oraz dla osób spoza uczelni. Wstęp jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, obowiązuje formularz zapisów.

„Programowanie reaktywne” – na to hasło natknąć się można przeglądając trendy programistyczne ostatnich lat. Czym jest to magiczne stworzenie? Jak je ujarzmić? Gdzie to ma w ogóle głowę? Dlaczego ciągle opowiada o jakiś strumieniach? Jak potrafi obserwować wszystko?

Jeżeli programowanie asynchroniczne czy wątki wydają Ci się trudne. Jeżeli obsługa zdarzeń wywoływanych przez gracza przysparza Ci koszmarów. Czy jeżeli mechanizmy pollingu w UI zabijają wydajność Twojej gry. Te problemy i inne mogą zostać rozwiązane dzięki programowaniu reaktywnemu.

W trakcie majowych INTERAKCJI, Radosław Paszkowski przybliży czym jest programowanie reaktywne i pokaże wykorzystanie zasad tego paradygmatu w praktyce. Skoncentruje się na popularnym frameworku UniRX i podzieli się pozytywnymi oraz negatywnymi stronami reaktywności.

Patronem medialnym cyklu INTERAKCJE jest miesięcznik PIXEL – prowadzący serwis PIXELPOST.PL

Wykład pt. „Programowanie reaktywne odbędzie się 22 maja, o godz. 18:00. Spotkanie odbędzie się na platformie Zoom!

Udział w  wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszym wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. 

Radosław Paszkowski

Zaraz po ukończeniu uczelni dołączył do Szwajcarskiego studia gier „Blindflug Studios” jako programista, gdzie pomagał stworzyć Polski oddział. Obecnie na koncie ma kilka wydanych tytułów w tym „Stellar Commanders”, który jest jednym z nielicznych tytułów wydanych na Apple Arcade.

W czasie wolnym uwielbia głowić się nad shaderami, architekturą oprogramowania oraz matematyką, a także muzyką.

Inne ciekawe aktualności i wydarzenia

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.