Jacek Dukaj, Edwin Bendyk oraz Michał Cetnarowski, podczas PogJam - Poznańskiego GameJam w Collegium Da Vinci! - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka

Jacek Dukaj, Edwin Bendyk oraz Michał Cetnarowski,
podczas PogJam – Poznańskiego GameJam
w Collegium Da Vinci!

GameJam to wydarzenie łączące prelekcje inspirujące młodych twórców z 40-godzinnym wyzwaniem stworzenia gry, rozwijającym kreatywność, umiejętności techniczne i współpracę w interdyscyplinarnych zespołach.
Jacek Dukaj, Edwin Bendyk oraz Michał Cetnarowski,
podczas PogJam – Poznańskiego GameJam
w Collegium Da Vinci!
Data

07.02.2025 - 09.02.2025

Godzina

15:00 - 17:45

Miejsce

Collegium Da Vinci

Bilety

Wstęp darmowy. Na część panelową w dniu 7 lutego obowiązują zapisy. Liczba miejsc jest ograniczona.

Podziel się

GameJam to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego studenci – szczególnie z kierunków takich jak Game Development i Informatyka – zmierzą się z wyzwaniem stworzenia gry w zaledwie 40 godzin. Celem wydarzenia jest rozwijanie umiejętności technicznych, kreatywności oraz pracy w interdyscyplinarnych zespołach. Pod okiem doświadczonych mentorów z branży, drużyny opracują projekty inspirowane wylosowanym tematem.

Przemysł mediów cyfrowych, w tym gier, stoi dziś przed licznymi wyzwaniami – zarówno technologicznymi, jak i kulturowymi. Aby lepiej zrozumieć i wspólnie omówić przyszłość tego dynamicznie rozwijającego się sektora, przed rozpoczęciem GameJamu odbędzie się cykl inspirujących prelekcji i paneli dyskusyjnych.

Zaproszenie na wydarzenie przyjęli: Jacek Dukaj, Edwin Bendyk oraz Michał Cetnarowski.

W ramach cyklu zatytułowanego „PoznAI Świat Gier”, eksperci z różnych dziedzin – pisarze, designerzy, przedstawiciele branży gier oraz specjaliści od nowych technologii – podzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami. Te inspirujące spotkania będą solidnym wprowadzeniem, które stworzy podstawy do kreatywnej pracy podczas GameJamu.

Wspólna refleksja nad kulturą, narracją i technologią pozwoli młodym twórcom spojrzeć na gry z nowej perspektywy – jako przestrzeń, w której krzyżują się sztuka, nauka i innowacyjne technologie. W efekcie uczestnicy nie tylko stworzą unikalne projekty, ale również zyskają głębsze zrozumienie potencjału, jaki tkwi w tworzeniu gier.

Szczegółowy plan wydarzenia:

piątek – 7.02 (sala R.312)

15.00 – 15.45 – panel dyskusyjny – “Gry w kulturze. Od subkultury do głównego nurtu.” – Jacek Dukaj i Edwin Bendyk

15.50 – 16.45 – prelekcja – „Po co literaturze gry wideo, po co grom literatura? O wzajemnych relacjach między światem pisarzy i designerów gier komputerowych”. – Michał Cetnarowski

17.00 – 17.45 – panel dyskusyjny – “Sztuczna inteligencja – przyjaciel czy wróg w świecie mediów cyfrowych” – Maksymilian Piwowarski (Monster Couch), Krzysztof Maliński (play2chill), Grzegorz Bumbul (EYVI).

21.00 – start PogJamu

sobota – 8.02

praca nad grami – cała doba

niedziela – 9.02

13.00 – zakończenie prac nad grami

13.30 – 17.00 – prezentacja gier, ocena przez Jury, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród

Poznaj prelegentów części panelowej

Jacek Dukaj

Prozaik, eseista, krytyk, najwybitniejszy współczesny polski pisarz science fiction. Autor m. in. Czarnych oceanów, Innych pieśni, Perfekcyjnej niedoskonałości, Lodu, Wrońca, Starości aksolotla, Imperium chmur, Linii oporu oraz licznych opowiadań – w tym zekranizowanej przez Tomka Bagińskiego i nominowanej do Oscara Katedry.

Autor eseju-rzeki Po piśmie, ukazującego ludzkość wchodzącą w epokę postpiśmienną. Tłumacz-reinterpretator Serca ciemności Conrada. Laureat nagród im. Janusza A. Zajdla i Jerzego Żuławskiego, wielokrotnie nominowany do Paszportu „Polityki”, także do Nagrody Literackiej Nike i Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus. Laureat Nagrody Kościelskich, laureat Europejskiej Nagrody Literackiej oraz European Science Fiction Society. Na podstawie powieści Starość aksolotla Netflix wyprodukował serial Kierunek: Noc.

W 2022 roku laureat najważniejszej czeskiej nagrody literackiej Magnesia Litera w kategorii literatura tłumaczona za powieść Lód. Jego książki zostały przełożone na kilkanaście języków, m.in. na angielski, francuski, rosyjski, hiszpański, włoski, japoński, węgierski.

Edwin Bendyk

(ur. 1965) – Prezes zarządu Fundacji im. Stefana Batorego. Zawodowo dziennikarz, publicysta i pisarz, publicysta tygodnika „Polityka”. Członek Polskiego PEN-Clubu i European Council on Foreign Relations. Prowadzi blog „Antymatrix” oraz podcast „Rozumieć Ukrainę”. Ostatnio wydał książkę „W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata”.

Michał Cetnarowski

Pisarz, redaktor, narrative designer. Od 2013 r. w dziale prozy polskiej w magazynie „Nowa Fantastyka”. Autor książek beletrystycznych, m.in. I dusza moja oraz Bestia najgorsza, zbioru esejów o kulturze popularnej Podwójna tożsamość bogów, komiksu Liber Horrorum: Księga grozy, stworzonego z rysownikiem Marcinem Kułakowskim.

W ramach „Legend Polskich. Allegro” razem z Łukaszem Orbitowskim napisał słuchowisko Wywiad z Borutą, za który autorzy dostali nagrodę im. J.A. Zajdla. Jego powieść science fiction Gnoza otrzymała Złote Wyróżnienie Nagrody im. J. Żuławskiego. Tworzy gry wideo. Naucza storytellingu na Dolnośląskiej Szkole Wyższej.

Maksymilian Piwowarski

Artysta 3D i animator pochodzący z Poznania, miłośnik kina i animacji, absolwent Collegium Da Vinci. Na ścieżkę kariery związaną z tworzeniem gier komputerowych wstąpił głównie ze względu na zafascynowanie obecnymi w grach przerywnikami filmowymi. Od 2022 związany zawodowo z poznańskim studiem Monster Couch gdzie zajmuje się przede wszystkim nadawaniem trzeciego wymiaru cyfrowym adaptacjom gier planszowych. Swoją ekspresję artystyczną określa jako ożywianie tworów statycznych poprzez nadanie im ruchu. W wolnym czasie twórca teledysków i własnych filmów krótkometrażowych. Tworzoną sztukę traktuje jako sposób na komentowanie rzeczywistości.

Krzysztof Maliński

Team Leader i Lead Unity Developer w firmie Play2Chill S.A. Na co dzień organizuje prace zespołów odpowiedzialnych za produkcję city builderów. W swoim dorobku posiada wiele projektów prywatnych i komercyjnych, projekty na komputery osobiste oraz konsolę Nintendo Switch. Największe projekty w których brał udział to: „Motorcycle Mechanic Simulator 2021”, „Aztecs: The Last Sun” czy „Pocket Pool”. Poza pracą, student komponowania muzyki oraz czynny wykładowca wspierający studentów w procesie tworzenia gier.

Grzegorz Bumbul

Absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim, przedsiębiorca związany z branżą wystawienniczą od ponad 10 lat. Specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań multimedialnych i interaktywnych dla wydarzeń oraz przestrzeni ekspozycyjnych. Obecnie pełni rolę Art Directora w EYVI, gdzie odpowiada za koncepcję i realizację kreatywnych projektów, łączących nowoczesne technologie z unikalnym doświadczeniem wizualnym.

Organizatorzy i partnerzy wydarzenia

Wydarzenie organizują wspólnie:

Swoim patronatem wydarzenie objęli: