Game Development - studia I stopnia - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka

Game Development

I stopień

poziom studiów

licencjat

uzyskany tytuł

polski

język wykładowy

3 lata

czas trwania

2547 stacjonarne
1917 niestacjonarne

liczba godzin

stacjonarny
niestacjonarny

tryb studiów

6

liczba semestrów

ZAPISZ SIĘ ZAPISZ SIĘ
Edyta Janicka
Ambasadorka kierunku Game Development
image

Poznaj kierunek

Game Development to nowoczesny kierunek odpowiadający na potrzeby rozwijającej się szybko branży gier. Kształci specjalistów i specjalistki z praktycznymi umiejętnościami, szeroką wiedzą i pasją do tworzenia gier. Wprowadza w świat Game Devu i pozwala odkrywać jego główne obszary: programowania, projektowania, grafiki i sound designu. Uczy wykorzystywania nowoczesnego sprzętu i obsługi profesjonalnych programów. Studenci i studentki w ramach zajęć tworzą prototypy gier i doskonalą projekty pod okiem doświadczonych praktyków i praktyczek z branży. Kierunek koncentruje się na pracy zespołowej, kreatywności i realizacji rzeczywistych projektów, przygotowując studentów i studentki do podjęcia pracy w jednej z najbardziej dynamicznych gałęzi przemysłu rozrywkowego.

Czego się nauczysz

  • projektować i realizować gry od koncepcji po gotowy prototyp
  • tworzyć grafiki, animacje 2D i 3D, modelować obiekty, postaci i środowiska
  • programować gry z wykorzystaniem popularnych silników (Unreal Engine, Unity) i wdrażać mechaniki rozgrywki
  • analizować i testować gry pod kątem ich funkcjonalności i atrakcyjności
  • pisać scenariusze i projektować narracje w grach
  • projektować gry uwzględniające potrzeby użytkownika, analizę rynku i trendy w branży
  • tworzyć strategie marketingowe dla gier
  • organizować pracę w zespole i skutecznie się z nim komunikować
image

Gdzie będziesz mógł/mogła pracować

  • w start-upach, scale-upach, studiach indie
  • w dużych studiach gamingowych, korporacjach z sektora IT i nowych technologii
  • w firmach wydawniczych i dystrybucyjnych z branży gier
  • w agencjach marketingowych
  • w instytucjach kulturalnych
  • w firmach zajmujących się gamifikacją
  • we własnej firmie lub jako freelancer
image

Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?

Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:

 

  • pasjonują Cię gry i chcesz nauczyć się je tworzyć
  • jesteś otwarty(-a) na nowości
  • interesujesz się nowymi technologiami, w szczególności ze świata gier
  • lubisz pracować w zespole
  • jesteś nastawiony(-a) na rozwój swojej wiedzy i umiejętności
  • masz umysł ścisły – chcesz zajmować się programowaniem gier
  • masz umysł humanistyczny – interesuje Cię projektowanie i grafika gier

Zobacz, jakie profile szkół średnich kończyli studenci i studentki tego kierunku:

 

  • Technikum | grafika i poligrafia cyfrowa
  • Technikum | mechatronika
  • Liceum | mat-fiz-ang
  • Liceum | humanistyczny
  • Liceum | teatralno-filmowy
  • Technikum | informatyka
  • Technikum | budownictwo
  • Liceum | mat-chem
  • Technikum | kryminologia i resocjalizacja
  • Liceum plastyczne
  • technikum | fotografia

Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.

ZRÓB QUIZ ZRÓB QUIZ
image

Potrzebujesz więcej informacji?

 

W tym filmie odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania na temat kierunku Game Development.

Jak wygląda program studiów

Tydzień integracyjny

semestr 1

25 godzin stacjonarnie

15 godzin niestacjonarnie

To blok zajęć i aktywności stworzony po to, byś z łatwością zaadaptował(a) się w nowym środowisku. Dzięki niemu już na starcie dowiesz się wszystkiego, co każdy student i studentka o studiowaniu wiedzieć powinni. Odkryjesz, jak działa uczelnia wyższa, nauczysz się czytać program studiów, zapamiętasz, co gdzie jest w budynku. Przełamiesz lody z nowymi kolegami i koleżankami z kierunku, a na rozgrzewkę wykonasz pierwszy zespołowy projekt. Kolokwium, ECTS, seminarium, rektorat, dziekanka – te słowa już na stałe wejdą do Twojego słownika.

image

Testy predyspozycji

semestr 1-2

2 badania indywidualne

Nawet jeśli teraz wciąż do końca nie wiesz, co dokładnie chcesz robić w przyszłości, podejmując studia w Collegium Da Vinci na dowolnym kierunku, ta wiedza przyjdzie do Ciebie sama. Zaczynając studia na naszej uczelni, już na pierwszym roku przejdziesz testy, które wskażą Ci Twoje naturalne predyspozycje i mocne strony. W badaniu Clifton StrengthsFinder®, znanym też jako Test Gallupa, dowiesz się, jakie masz wrodzone talenty, jaki jest Twój indywidualny potencjał i w których obszarach masz szansę osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty.
Z kolei test Insightful Profiler™ zbada Twój potencjał rozwojowy, sprawdzi, co Cię motywuje, a co zniechęca do działania. Wskaże cechy wyróżniające Cię na tle innych i określi Twoje naturalne role w zespole. Wyposażony(-a) w taką wiedzę, będziesz mógł/mogła bardziej świadomie dokonywać kolejnych wyborów na edukacyjnej i zawodowej ścieżce.

Tutoring

semestr 1-2

41 godzin

Podczas pierwszego roku studiów będziesz uczestniczyć w zajęciach z Tutoringu. Zostaniesz otoczony(-a) opieką Tutora, czyli uczelnianego przewodnika. Jego zadaniem będzie wspieranie Cię w rozwoju – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym. Pod jego okiem rozpoczniesz pracę nad sobą – od określenia własnych potrzeb i zdefiniowania ważnych dla Ciebie wartości, przez wyznaczenie celów, po czuwanie nad ich realizacją.
Dzięki temu procesowi zbudujesz niezależność w podejmowaniu decyzji, zyskasz sprawczość w działaniach i wzmocnisz odpowiedzialność za swój rozwój. Podczas grupowych i indywidualnych zajęć z Tutoringu lepiej poznasz siebie, skupisz się na rozwijaniu swoich mocnych stron poprzez konkretne działania i zaplanujesz indywidualną ścieżkę kształcenia. Ta praca zaprocentuje w kolejnych latach.

Moduły kierunkowe

semestr 1-6

805 godzin stacjonarnie

505 godzin niestacjonarnie

Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe. To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do projektowania własnej edukacji i dalszego rozwoju.

 

Na tym kierunku są to:

  • Media gier
  • Grafika gier
  • Projektowanie i programowanie gier
  • Narracja i fabuła w grach
  • Audio gier
  • Komunikacja i marketing w mediach interaktywnych
  • Programowanie gier
  • Projektowanie gier
  • Animacja w grach
  • Studio projektowania gier
  • Wprowadzenie do gier na urządzenia przenośne i sieciowe
  • Projektowanie doświadczeń AR/VR
  • Efekty wizualne w grach
  • Proseminarium
  • Seminarium

Moduły do wyboru

semestr 1-6

500 godzin stacjonarnie

300 godzin niestacjonarnie

Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Robisz to już od pierwszego roku studiów. Indywidualnie decydujesz o aż 10 modułach, co daje w sumie aż kilkaset godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród dziesiątek zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych. To, jak wybierzesz zdecyduje, w jakim kierunku ostatecznie się rozwiniesz.

Pamiętaj: w każdym roku akademickim lista dostępnych modułów jest nieco inna. Modyfikujemy ją dla naszych studentów i studentek, reagując na popularność wybieranych przez nich przedmiotów oraz zmieniające się trendy rynkowe.

 

Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:

  • Projektowanie postaci
  • Grafika koncepcyjna
  • UX i UI w grach
  • Projektowanie i programowanie – Unity
  • Projektowanie – Unreal Engine

Kompetencje przyszłości 

Nasz model kształcenia, oprócz rozwijania ważnych umiejętności zawodowych związanych ze studiowanym kierunkiem i branżą, kładzie olbrzymi nacisk na zdobywanie kompetencji przyszłości – kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zawodowego na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Dzięki angażującej i bardzo praktycznej formie zajęć, opartej na poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu pomysłów będziesz na co dzień trenować takie umiejętności, jak krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność, efektywna współpraca w zespole, komunikacja, zdolność adaptacji. Dzięki temu wejdziesz na rynek pracy nie tylko z solidnym przygotowaniem merytorycznym, ale także z zestawem cenionych przez pracodawców umiejętności, które zapewnią Ci pewny start w karierze i otworzą drzwi do wielu możliwości zawodowych.

image

Praktyki zawodowe

semestr 2-6

961 godzin

Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia. Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.

U nas to Ty projektujesz własne studia

My nie wyznaczamy naszym studentom i studentkom sztywnych ram studiowania. Zamiast gotowych specjalności, dajemy Ci wolność wyboru przedmiotów, które Cię interesują i obszarów, w których chcesz się rozwijać. Dzięki temu sam(a) stajesz się projektantem(-ką) własnych studiów. Robisz to, dobierając aż 10 modułów dodatkowych do bazowego programu studiów. To jak wybierzesz, zdecyduje, w którym kierunku ostatecznie się wyspecjalizujesz.

Zobacz, jakich wyborów dokonywali studenci i studentki tego kierunku z poprzednich lat.

Pamiętaj, że to tylko przykłady. Twoje wybory mogą całkiem inne, inna może być także lista modułów do wyboru dostępnych w kolejnym roku akademickim. Co roku wybór modułów dodatkowych jest nieco inny – modyfikujemy go, kierując się zmieniającymi się trendami rynkowymi i potrzebami rynku pracy.

Obszar projektowania
Obszar programowania
Obszar grafiki

Moduły wybrane przez studenta/studentkę

Game Design

Level Design

Storytelling

Narracje filmowe i literackie w grach

UX i UI w grach

Dźwięk w grach wideo

Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:

  • projektować rozgrywki, poziomy i mechaniki w wybranym temacie, stylu i typie gry
  • opracowywać fabułę, narrację i doświadczenie gracza
  • projektować dialogi w grach
  • przygotowywać portfolio z projektami
  • projektować UX i UI

W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:

  • Game Developer
  • Level Designer
  • Game Designer
  • Narrative Designer
  • Character Designer
  • Tester(ka) gier

Zarobki w branży

Junior Game Designer

7 000 PLN

brutto

Level Designer

9 000 PLN

brutto

Tester_ka gier

6 000 PLN

brutto

Źródło: Skillshot.pl | wynagrodzenia.pl

Moduły wybrane przez studenta/studentkę

Projektowanie i programowanie - Unity

Projektowanie w Unreal Engine

Tworzenie gier na platformie Meta Quest w środowisku Unity

Unreal Engine Meta Sounds

Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:

  • programować, optymalizować kod i rozwiązywać problemy
  • programować gry w silniku Unity z wykorzystaniem języka C#
  • programować gry w silniku gier Unreal Engine, używając języka C++ oraz systemu Blueprints
  • analizować rozwiązania programistyczne i projektowe
  • przygotowywać portfolio projektowe

W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:

  • Programista(-ka) mechanik gier
  • Programista(-ka) rozgrywki
  • Programista(-ka) narzędzi
  • Programista(-ka) fizyki

Zarobki w branży

Programista(-ka) C#

19 000 PLN

brutto

Unity Developer

18 500 PLN

brutto

Programista(-ka) C++

17 000 PLN

brutto

Źródło: jobted.pl | wynagrodzenia.pl | raportplacowy.pl | skilshot.pl | itwiz.pl | pracuj.pl

Moduły wybrane przez studenta/studentkę

Grafika koncepcyjna

Projektowanie obiektów do gier

Grafika 3D - Blender

Grafika 3D - 3ds Max

Riggowanie i animacja 3D

Tworzenie postaci w ZBrush

Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:

  • wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie do tworzenia grafiki 2D i 3D
  • wykorzystywać techniki modelowania 3D, teksturowania oraz integracji obiektów w wybranym silniku gier
  • projektować i tworzyć środowisko w wybranym silniku gier
  • projektować przestrzeń uwzględniając wymagania projektowe (Game Design), estetyczne oraz techniczno-optymalizacyjne
  • tworzyć efekty specjalne gier
  • budować swoje portfolio

W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:

  • Grafik/graficzka 2D i 3D
  • Twórca/twórczyni świata (ang. Worldbuilder), scenarzysta(-ka) gier
  • Grafik/graficzka techniczna (ang. Technical Artist)
  • Specjalista(-ka) UI
  • Specjalista(-ka) efektów wizualnych (VFX)
  • Specjalista(-ka) modelowania, teksturowania

Zarobki w branży

UI/UX Designer

8 000 PLN

brutto

VFX Artist

8 000 PLN

brutto

Grafik/graficzka 3D

7 000 PLN

brutto

Źródło: jobted.pl | wynagrodzenia.pl | raportplacowy.pl | skilshot.pl | itwiz.pl | pracuj.pl

Studiuj praktycznie najlepiej

WYKŁADOWCY-PRAKTYCY

Wiedzę zdobędziesz od ekspertów i ekspertek: praktyków i praktyczek z branży, specjalistów i specjalistek w swoich zawodach.

PRACA PROJEKTOWA

Będziesz się uczyć, realizując zadania w formie projektów - także tych międzykierunkowych

CASE STUDIES

Poznasz realia branży, przyglądając się prawdziwym projektom, zrealizowanym z sukcesami na rynku.

Poznaj partnerów kierunku

Galeria prac

Marek Laufer
Marek Laufer
Twilight Village - Jakub Bursztyński | Kinga Dąbrowska | Nikita Pohutsa
Michał Sankowski
Michał Sankowski
Michał Sankowski
Jakub Bursztyński | Kinga Dąbrowska | Nikita Pohutsa
Jakub Bursztyński | Kinga Dąbrowska | Nikita Pohutsa
Twilight Village - Jakub Bursztyński | Kinga Dąbrowska | Nikita Pohutsa
Michał Sankowski

Co o kierunku mówią studenci i studentki

image

Edyta Janicka

Ambasadorka kierunku Game Development

 

Pasjonuje się grami od kiedy tylko pamiętam. Z początku tylko grałam i czerpałam z tego radość, ale z czasem moje dociekania sięgały coraz głębiej. Teraz nie chcę być już tylko konsumentką. Chciałabym tą samą radość i satysfakcję tworzyć i przekazywać nowym pokoleniom graczy. Wybrałam Collegium Da Vinci dlatego, że była to jedyna uczelnia wyższa w tej części Polski, która przekazuje praktyczną wiedzę o tworzeniu gier. Ważny był też dla mnie fakt, że w CDV Poznań wszystkie mniejszości są mile widziane, między innymi właśnie kobiety w branży IT.

PRZECZYTAJ WYWIAD PRZECZYTAJ WYWIAD

Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku

dr Bartosz Mazurkiewicz

Wykładowca

dr Bartosz Mazurkiewicz

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińPrzez 10 lat pracowałem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Prowadziłem kilkanaście przedmiotów związanych z marketingiem m.in. komunikacja w social media, kampanie reklamowe i strategie marketingowe. Jestem również współautorem podręcznika do marketingu „Marketing. Podręcznik akademicki” (2022) oraz autorem i współautorem artkułów i rozdziałów w monografiach naukowych.

rozwińOd strony praktycznej, od 6 lat jestem związany z inmarketing digital agency – obecne jako Head of Creation, odpowiadam za strategie komunikacji firm, strategie ich obecności w internecie oraz koncepcje kreatywne.

rozwińCiekawi mnie

rozwińZapalony gracz z ponad 30-letnim stażem, który gra we wszystko i na wszystkim. Ponadto fan nowinek technologicznych, polskiego hip-hopu, motoryzacji i dobrej książki sci-fi.

dr inż. Michał Janowski

Wykładowca

dr inż. Michał Janowski

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińDoktor inżynier, entuzjasta Motion Capture oraz analizy ruchu człowieka

rozwińCiekawi mnie

rozwińZmiany i wyzwania technologiczne w szeroko rozumianym świecie cyfrowym, zwłaszcza w grafice 3D

Michu Szczepański

Wykładowca

Michu Szczepański

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińGdyby to była gra wideo, to byłbym „easy mode”. Stawiam na miły wajbik, równość i dobrą komunikację. dyskusję, feedback i partnerską wymianę myśli aniżeli klasyczną wizję edukacji. Nie mam żadnych supermocy czy większych talentów, ale w życiu robiłem sporo rzeczy związanych z filmem, grami i marketingiem: Jestem absolwent Lubuskiej Szkoły Telewizji i Filmu (wydział scenariopisarstwa i reżyserii), Krakowskiej Szkoły Filmowej (wydział reżyserii filmowej), WSNHiD (licencjat z kulturoznawstwa), Uniwersytetu Adama Mickiewicza (magister z filmoznawstwa), CDV
(studia podyplomowe, produkcja filmowa) oraz wielu innych szkoleń, kursów, konkursów czy inicjatyw połączonych z tematyką kina, teatru, gier wideo, marketingu, filozofii, psychologii i kultury.

rozwińZawodowo bywałem kierownikiem sklepu spożywczego, kucharzem, zarządcą hotelu, pracownikiem „call center” czy bramkarzem w klubie. Współpracowałem również jako realizator zdjęć i reporter z kilkoma telewizjami regionalnymi. Jednakże ostatnią dekadę spędziłem głównie na byciu organizatorem kursów, montażystą wideo/audio, doradcą technologicznym i videograferem. Współpracowałem przy reklamach telewizyjnych, internetowych oraz projektach społeczno- regionalnych. Brałem udział w realizacji projektów fabularnych, teledysków i reportaży dokumentalnych. Jednakże, relacja z festynu czy wesele też mi się zdarzały. Wszystko uważam za po prostu fajne i kształcące. Udało mi się również zmontować i przygotować na sprzedaż setki godzin kursów/podcastów dla zewnętrznych agencji marketingowych oraz szkoleniowych. Nie wiem nawet kiedy tyle się tego nazbierało. I wiem co dodać. Takie rzeczy. Chyba mogę napisać, że jestem zajawkowiczem i moim celem jest „sprzedaż” tej zajawki każdemu kto będzie nią zainteresowany. Dlatego zacząłem pracę jako wykładowca na CDV. Tak po prostu.

rozwińCiekawi mnie

rozwińZawsze kultura, drugi człowiek i opowieści. Wierzę, że w tych elementach zawiera się wszystko. Forma jest nieistotna, ważna jest historia i kontekst.

rozwińJestem kinomanem, zapalonym graczem i pasjonatem nowych mediów. Uwielbiam YouTuba, Tik Toka i wszystkie zwierzątka. Wystawy, koncerty, festiwale i wydarzenia kulinarne to miejsca gdzie można mnie spotkać jak cziluję bombę.
Kiedyś byłem kucharzem i nadal uwielbiam przygody w kuchni. Najlepiej podczas słuchania podcastów czy z odcinkiem jakiegoś serialu/animca w tle. Lubię też slamy poetyckie, modę i masę muzyki. Od polskiego rapu (Żywy Trzmiel, zabierz mnie stąd na owadzich skrzydełkach swojej nawijki) po ciężki metal zespołów, których nazwy nie przeczytam, bo mają dziwną czcionkę. Od ponad 10 lat kolekcjonuję fizyczne kopie filmów i gier. Ogółem mogę kiedyś umrzeć zasypany przez płyty. To realne zagrożenie. Kocham szeroko rozumianą dziwność, przekraczanie granic, Cronenberga, Scooby Doo, Spider-Mana, found footage, wuxia, horrory, soulslajki, Godzillę, Devil may cry, Supernatural, wszystkie animacje, symulatory chodzenia, estetykę uszkodzeń. inkluzywość, skracanie dystansu i makaron w każdej postaci. No i śpiewanie jak nikt nie słyszy. Jakby ktoś słyszał to… to już nie wiem co. Coś strasznego.

Mikołaj Nowak

Wykładowca

Mikołaj Nowak

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińJestem absolwentem studiów prawniczych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, lecz zrezygnowałem z kariery prawniczej na rzecz pracy Game Writera w firmie Play2Chill. Następnie zostałem Game Designerem / Narrative Designerem, gdzie tworzyłem mechaniki, lokacje oraz narrację w grach strategicznych, survivalowych oraz w projektach typu rogue-like.

rozwińObecnie jestem liderem projektu nowej gry typu survival z trybem wieloosobowym, która zostanie zbudowana na silniku Unreal Engine 5, realizowanym przez Space Rocket Games przy współpracy z Toplitz Productions. Łączę praktyczną wiedzę, zdobytą podczas doświadczenia zawodowego z GameDevu, z pasją do tworzenia światów i narracji oraz przede wszystkim z ogromnym zapałem do dzielenia się zdobytą wiedzą

rozwińCiekawi mnie

rozwińOd ponad 7 lat prowadzę papierowe RPG-i jako mistrz gry. Jestem autorem niezliczonych sesji oraz scenariuszy do systemów takich jak: Dark Heresy, Dungeons & Dragon 5ed, Zew Cthulhu, Cyberpunk 2020 & RED oraz innych.

rozwińJako Narrative Designer jestem blisko z grami, ale również z literaturą, komiksem i kinem, ponieważ są to nieocenione źródła inspiracji oraz portale do innych kultur bądź perspektyw.

Przemysław Matejko

Wykładowca

Przemysław Matejko

Wykładowca

O mnie

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w poznaniu na wydziale Grafiki. od 2004 roku prowadzi szkolenia z grafiki 3D i animacji dla przedsiębiorstw z branży grafiki, architektury, reklamy, wystawiennictwa. Wykładowca Akademicki w dziedzinie projektowania graficznego, oprogramowania 2D/3D, animacji i postprodukcji.

Ciekawi mnie

rozwińPasjonuje się wszystkim co jest związane z grafiką 3D. Jest kolekcjonerem filmów i literatury związanej z produkcją filmową i tworzeniem efektów specjalnych.

rozwińPoza nauką ciekawi go fizyką teoretyczna, filozofia i religioznawstwo.

Łukasz Szałankiewicz

Wykładowca

Łukasz Szałankiewicz

Wykładowca

O mnie

rozwińŁukasz Szałankiewicz to Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.

rozwińJego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.

rozwińŁukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.

rozwińJest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.

rozwińOd 2023 roku ambasador marki Zylia ( rejestrowanie dźwięku wolumetrycznego i w pełni nawigowalnego dla rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej )

Ciekawi mnie

rozwińJego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.

Maciej Stróżniak

Wykładowca

Maciej Stróżniak

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińJestem sound designerem, kompozytorem, jak i wykładowcą specjalizującym się w tworzeniu muzyki oraz udźwiękowień do gier video. Poza współtworzeniem projektów komercyjnych zajmuję się też komponowaniem i produkcją własnych utworów muzycznych.

rozwińCiekawi mnie

rozwińMuzyka, kompozycja, gitara, sound design, studyjna produkcja dźwięku, programowanie, gry video, gry planszowe

dr Marcin Pigulak

Wykładowca

dr Marcin Pigulak

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińDoktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o sztuce. Historyk, filmoznawca, badacz gier cyfrowych. Adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Do moich zainteresowań badawczych należą: historia filmu i gier cyfrowych, audiowizualne oraz cyfrowe przejawy kultury historycznej, historiozofia w kinematografii, tematyka historyczna w grach wideo, a także sposoby konstruowania dyskursu dotyczącego pamięci zbiorowej.

rozwińIstotne miejsce w mojej aktywności zawodowej zajmuje również działalność na polu edukacji medialnej i popularyzacji wiedzy. Jako autor materiałów edukacyjnych i konsultant naukowy współpracowałem m.in. z Galapagos Films, Zespołem Edukacji Sieci Kin Multikino i Cinema 3D, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym, Ferment Kolektiv, portalem Film w Szkole, Zespołem Edukatorów Filmowych (ZEF), Siecią Małych Kin Społecznościowych „Kino za Rogiem” oraz 11 bit studios (program „Gry w edukacji”).

rozwińCiekawi mnie

rozwińPoznawanie japońskich gier cyfrowych, kina Europy Środkowej i Wschodniej, literatury science ficion (każdej możliwej) oraz kuchni koreańskiej.

dr Joanna Pigulak

Wykładowczyni

dr Joanna Pigulak

Wykładowczyni

rozwińO mnie

rozwińBadaczka gier wideo, współtwórczyni kierunku groznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka książki Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo (Kraków 2022). Zajmuje się zagadnieniami związanymi z immersją użytkownika, audiowizualnymi strukturami gier cyfrowych oraz projektowaniem inkluzywnym. Obecnie realizuje projekt badawczy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki dotyczący opcji dostępności gier dla osób z niepełnosprawnością słuchu.

rozwińCiekawi mnie

rozwińKino francuskie, ogrodnictwo i fitness

rozwińO mnie

rozwińTworzę gry, zarządzam zespołami i kieruję biznesową warstwą projektów. Tworzę głównie: gry mobilne oraz gry indie, ale nie tylko.

rozwińZ naszą uczelnią jestem związana od 2018 roku i mimo upływu czasu nie brakuje mi energii do działania.

rozwińCiekawi mnie

rozwińOprócz samego tworzenia gier i analizowania mechaniki interesują mnie także zależności i zjawiska rozwojowe – dlatego zawsze jestem na bieżąco z tym, co najlepiej mobilizuje uczniów do działania i jakie podejście do nauki zastosować.

rozwińOrganizowanie wszelkiego rodzaju wydarzeń sprawia mi przyjemność, dlatego co roku organizujemy nasz autorski gamejam – MageJam, turnieje gier, spotkania branżowe oraz szkolenia/warsztaty.

Zhiyuan Lin (Julian Lin)

Wykładowca

Zhiyuan Lin (Julian Lin)

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińNǐ hǎo (Cześć)!Jestem Julian Lin i pochodzę z Chin. Ukończyłem studia magisterskie na kierunku Wzornictwo, i specjalizuję się głównie w zakresie modelowania 3D. Pracowałem jako nauczyciel języka chińskiego, ucząc w języku polskim.

rozwińCiekawi mnie

rozwińZawsze interesowałem się tworzeniem gier komputerowych lub mobilnych służących nauce języków, co sprawia, że nauka staje się bardziej interesująca. Mówię po chińsku, koreańsku i japońsku. Studiowałem w Korei i podróżowałem po Japonii. Chętnie podzielę się z Wami doświadczeniami na temat kultury azjatyckiej.

Krzysztof Maliński

Wykładowca

Krzysztof Maliński

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińAbsolwent Collegium Da Vinci z ponad 6-letnim doświadczeniem w programowaniu. Dziś twórca gier, który swoją karierę w zaczynał od aplikacji mobilnych i stron internetowych. Na co dzień pełni rolę Team Leadera i Lead Unity Developera w firmie Play2Chill S.A. W swoim dorobku posiada wiele projektów prywatnych i komercyjnych projekty na komputery osobiste czy konsolę Nintendo Switch. Największe projekty w których brał udział to: „Motorcycle Mechanic Simulator 2021” i „Aztecs: The Last Sun” czy „Pocket Pool”.

rozwińCiekawi mnie

rozwińPasjonują mnie gry i muzyka. Poza programowaniem rozwijam pasje związane z muzyką. Zajmuję się komponowaniem muzyki do gier i jej implementacją w silnikach. Po godzinach uczęszczam na studia magisterskie „Composition and Orchestration for Video Games” na University of Chichester w Anglii.

Piotr Maciantowicz

Wykładowca

Piotr Maciantowicz

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińAbsolwent Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Filmoznawca, animator i edukator z pasji. Promotor muzyczny, programer, prelegent, konferansjer, dj, producent wydarzeń kulturalnych, ojciec, animator kultury, gracz. Współpracuje z festiwalami filmowymi takimi jak Animator, Ale Kino!. Juror na festiwalach filmowych w Gdyni i Coimbrze. Twórca podcastu Kulturalnie o Grach, w której prześwietla kulturę gier w różnych aspektach. Kurator sekcji Animacja Interakcja – Gry Wideo na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych Animator. Specjalista ds. marketingu w CDV.

rozwińCiekawi mnie

rozwińŚwiat! W przeróżnych kontekstach. W szczególności Szeroko pojęta kultura i jej wpływ na społeczeństwo. Od kultury wysokiej do popkultury z naciskiem na tą drugą. Historia i polityka międzynarodowa. W wolnych chwili gierki, giereczki. Certified Nerd

Piotr Koźniewski

Wykładowca

Piotr Koźniewski

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińZ wykształcenia jestem chemikiem, który realizuje  dziedziczną i chroniczną kreatywność oraz tendencję poszukiwania rozwiązań bardziej optymalnych, przestrzennych, w dziedzinach Augmented i Virtual Reality.

rozwińOd 2010 roku zajmuję się tworzeniem użytkowych i edukacyjnych aplikacji 3D, a w nich – nowych modeli interakcji dla urządzeń i wirtualnych środowisk 3D, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, mobilnych, rzeczywistości rozszerzonej – sam nazywam sibie wizjonerem, marzycielem.

rozwińPracując z zespołem programistów i grafików posługuję się na co dzień zagadnieniami z zakresu użyteczności zaawansowanych technologii wirtualnych jak i idei ich zastosowań – korzyści i nowych horyzontów.

rozwińJestem projektantem i wdrożeniowcem narzędzi VR – tworzyłem aplikacje na każdą z platform, na których VR jest dostępny – od smartfonów w kartonowych goglach, przez edukacyjne aplikacje eksploracyjne na OculusGO, do zaawansowanych konfiguratorów katalogu produktów wystroju wnętrz dla branży meblarskiej na PCVR.

rozwińTworzyłem koncepcje opowiadania o przestrzeni, funkcji i historii – wdrożone poprzez WebVR, m.in dla marek  Daimler, VW, Enea, Sejm RP.

rozwińByłem producentem generalnym dla dwóch projektów zaawansowanych gier na Oculus Quest 2.

rozwińObecnie prowadzę autorskie laboratorium VRysunek, gdzie uczę rysowania przestrzennego w VR w aplikacji Gravity Sketch na największym wydziale malarskim w Polsce, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

rozwińNa CDV będę uczył patrzenia na VR jako na dziedzinę sztuki, techniki i kreatywności poprzez jej składowe, mechaniki i doświadczenia.

rozwińCiekawi mnie

rozwińObecnie pasjonuje się rosnącą dziedziną Spatial Computing, interfejsami naturalnymi i autostereoskopią

Jarosław Kowalczyk

Wykładowca

Jarosław Kowalczyk

Wykładowca

O mnie

rozwińDyrektor artystyczny z wieloletnim stażem w branży gier komputerowych w Stanach Zjednoczonych. Pracował między innymi nad światowymi hitami gier: Medal of Honor i Call of Duty. Wykładał i prowadził wydział Game Art and Design w Art Institute w Los Angeles. Jego najlepsi studenci pracują obecnie w najbardziej renomowanych firmach gier komputerowych takich jak Bilzzard, Infinity Ward, Treyarch oraz Electronic Arts. Obecnie jest wykładowcą i opiekunem specjalizacji gier na wydziale Informatyki w Collegium Da Vinci oraz wykładowcą na wydziale Communication Design w School of Form w Poznaniu.

Ciekawi mnie

rozwińJego doświadczenie i zainteresowania obejmują szeroki zakres produkcji gier, a w szczególności sztuka graficzna do gier, organizacja pracy zespołowej oraz systemy produkcyjne.

Damian Klabuhn

Wykładowca

Damian Klabuhn

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińAbsolwent projektowania gier na Collegium Da Vinci. W branży tworzenia gier od 2019. Zdobył doświadczenie przy VR w Gamedust, grach mobilnych w Ten Square Games, oraz przy grach indie premium na PC i konsole w Play2Chill. Obecnie lead game designer oraz co-lead dużego projektu. Wykładowca od początku 2023 roku.

rozwińCiekawi mnie

rozwińSwoje największe zainteresowanie realizuje zawodowo. Traktuje game design jak dyscyplinę, którą trzeba cały czas ćwiczyć i rozwijać. Uwielbia gry RPG, te komputerowe jak i na papierze. Poza grami fan snowboardu, motoryzacji, ciepłych krajów i ramenu.

Kinga Malińska

Wykładowczyni

Kinga Malińska

Wykładowczyni

rozwińO mnie

rozwińJestem absolwentką uczelni Collegium Da Vinci. Od 3 lat rozwijam się pracując jako grafik 3D przy projektach gier komputerowych/mobilnych/konsolowych. Dwukrotnie brałam udział w inicjatywie „Turniej Trójgamiczny”, gdzie jako mentor uczyłam podstaw modelowania w Blenderze oraz organizacji pracy  graficznej w projektach.Głównie zajmuję się tworzeniem modeli otoczenia ( Environmental Artist) m.in. przy użyciu takich programów jak Blender, Photoshop i Substance 3D Painter. Mam doświadczenie w tworzeniu grafiki na urządzenia mobilne, konsole – Nintendo Switch oraz PC. Aktualnie pracuję w firmie Play 2 Chill przy projekcie „Aztecs: The Last Sun”.

rozwińCiekawi mnie

rozwińGry komputerowe, nowe rozwiązania w grafice 3D tj. optymalizacja

Krzysztof Baranowski

Wykładowca

Krzysztof Baranowski

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińZawodowo zajmuje się strategią w marketingu ale to moja pasja zaprowadziła mnie na uczelnię. Nie tylko gram w gry planszowe i fabularne ale również tworzę gry, recenzuję i aktywizuje społeczności graczy.

rozwińCiekawi mnie

rozwińTrendy w technologii, futurologia, fantastyka a zwłaszcza teorie spiskowe.

Skorzystaj z promocji i obniż opłaty za studia

Promocja czasowa do 25 kwietnia

Wystarczy, że do 25 kwietnia stworzysz konto kandydata, prześlesz aplikację do weryfikacji i dostarczysz nam świadectwo maturalne (jeśli zdajesz maturę w tym roku – świadectwo dostarczasz do 15 lipca). Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.

Opłata wpisowa

płatna jednorazowo

1 x 85 PLN

0 PLN

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 85 PLN

Czesne za rok

Płatne w 12 ratach

12 x 1 015 PLN

975 PLN

Płatne w 2 ratach

2 x 6 090 PLN

5 850 PLN

Płatne w 1 racie

1 x 12 180 PLN

11 700 PLN

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11 700 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek

Jeśli jesteś absolwentem lub absolwentką dowolnego typu studiów w Collegium Da Vinci lub WNSHiD, zyskujesz dodatkową zniżkę. Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.

Wpisowe

0 PLN

Czesne za rok

zwolnienie z jednej z 12 rat

975 PLN

image
Pobierz regulamin Pobierz regulamin

Zarezerwuj miejsce na rozmowie kwalifikacyjnej

image

Zastanawiasz się, czy już zapisać się na studia? A co, jeśli powiemy, że kierunek Game Development cieszy się ogromną popularnością?

 

 

Utwórz konto kandydata, zapisz się na wymarzony kierunek i zagwarantuj sobie udział w rozmowie kwalifikacyjnej!

 

Na dostarczenie świadectwa maturalnego masz czas do 15 lipca. W tym czasie zajmiesz się przygotowaniem do rozmowy, a nie formalnościami.

 

Proste, prawda? A w dodatku się opłaca. Przy zapisie do 25 kwietnia nie zapłacisz wpisowego i możesz skorzystać ze zniżki na czesne.

 

Nie czekaj, zarezerwuj miejsce dla siebie już dziś.

Jak zapisać się na studia

1

Zarejestruj się

Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

 

Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

 

Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

 

Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

 

2

Uzupełnij dane

Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

 

Potrzebne Ci będą:

  • numer PESEL,
  • świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
  • zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).

Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

 

Potrzebne Ci będą:

  • numer PESEL,
  • świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
  • zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
3

Dokonaj opłaty wpisowej

Sprawdź najpierw aktualne promocje!

Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

Sprawdź najpierw aktualne promocje!

Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

4

Podpisz dokumenty online

Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

 

Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.

Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

 

Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.

5

Przygotuj prezentację i weź udział w rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna z prezentacją cyfrową odbędzie się w dniach 22-26 lipca 2025 r., w budynku Collegium Da Vinci, w godz. 9:00-19:00 (zaproszenie na rozmowę ze wskazaną datą i godziną otrzymasz mailowo 18 lipca).

 

Aby wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej, utwórz konto kandydata, podpisz dokumenty online, załącz w koncie kandydata plik z prezentacją cyfrową (lub plik z linkiem do niej) i oświadczenie o autorstwie prac (kliknij, aby pobrać) oraz dostarcz świadectwo maturalne wraz z ankietą osobową do biura rekrutacji do 15 lipca.

 

Prezentacja powinna odpowiadać na pytania z listy (kliknij, aby pobrać – w pliku znajdziesz również szczegółowe informacje na temat rozmowy kwalifikacyjnej i prezentacji).
Rozmowa kwalifikacyjna polega na przedstawieniu prezentacji oraz dyskusji, mającej na celu poznanie Twoich motywacji i inspiracji. Na rozmowę kwalifikacyjną zabierz dowód tożsamości ze zdjęciem.

 

Ogłoszenie wyników nastąpi do 29 lipca (włącznie).

Rozmowa kwalifikacyjna z prezentacją cyfrową odbędzie się w dniach 22-26 lipca 2025 r., w budynku Collegium Da Vinci, w godz. 9:00-19:00 (zaproszenie na rozmowę ze wskazaną datą i godziną otrzymasz mailowo 18 lipca).

 

Aby wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej, utwórz konto kandydata, podpisz dokumenty online, załącz w koncie kandydata plik z prezentacją cyfrową (lub plik z linkiem do niej) i oświadczenie o autorstwie prac (kliknij, aby pobrać) oraz dostarcz świadectwo maturalne wraz z ankietą osobową do biura rekrutacji do 15 lipca.

 

Prezentacja powinna odpowiadać na pytania z listy (kliknij, aby pobrać – w pliku znajdziesz również szczegółowe informacje na temat rozmowy kwalifikacyjnej i prezentacji).
Rozmowa kwalifikacyjna polega na przedstawieniu prezentacji oraz dyskusji, mającej na celu poznanie Twoich motywacji i inspiracji. Na rozmowę kwalifikacyjną zabierz dowód tożsamości ze zdjęciem.

 

Ogłoszenie wyników nastąpi do 29 lipca (włącznie).

Witaj w gronie studentów i studentek!

Po pozytywnej decyzji komisji kwalifikacyjnej, Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.

Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.

 

Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.

Po pozytywnej decyzji komisji kwalifikacyjnej, Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.

Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.

 

Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.

Umów się na prywatną wycieczkę po uczelni

Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.

 

Opiekunka studentów i studentek pierwszego roku oprowadzi Cię po budynku, opowie, jak wyglądają studia i odpowie na każde Twoje pytanie. Możesz przyjść sam(a), zabrać paczkę przyjaciół lub zaprosić rodziców. Karolina będzie czekała na Ciebie przed portiernią, czyli po prawej stronie od głównego wejścia na uczelnię.

image

Anioł Collegium Da Vinci

Karolina Bobko

e-mail: aniol@cdv.pl

tel.: +48 697 690 588

Chcesz się umówić na wycieczkę po Collegium Da Vinci? 

Wypełnij krótki formularz i wybierz termin spotkania.

Umów się z aniołem Umów się z aniołem

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami!

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, wyjaśnimy, doradzimy. Możesz zadzwonić do nas, napisać wiadomość mailową, a nawet umówić się na prywatną wideorozmowę. Jeśli masz ochotę, zapraszamy także osobiście do naszego biura rekrutacji.

image

Weronika Nowak

Specjalistka ds. rekrutacji
na studia I stopnia

e-mail: rekrutacja@cdv.pl

tel.: +48 697 690 034

tel.: +48  667 520 739

UMÓW WIDEOROZMOWĘ UMÓW WIDEOROZMOWĘ

Biuro rekrutacji

ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań Pokój R005, piętro 0 Rotunda

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek: 8.30-16.00

sobota - niedziela: nieczynne