Poznaj partnera kierunku
Poznaj wykładowców kierunku
Adam Urbaniak
Adam Urbaniak
Kierownik merytoryczny kierunkurozwińPedagog, terapeuta, arteterapeuta, terapeuta zajęciowy, specjalista w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej, posiadający certyfikat w zakresie psychologii klinicznej.
rozwińAutor publikacji w zakresie edukacji, arteterapii, procesu terapeutycznego wobec dzieci, młodzieży, osób dorosłych; diagnozy i terapii pedagogicznej; procesu rehabilitacji kompleksowej wobec osób niepełnosprawnych.
Od 2018 pełniący funkcję kierownika merytorycznego Podyplomowych Studiów dla Nauczycieli na kierunku „Terapia pedagogiczna” w Collegium Da Vinci.
W latach 2009-2013 dyrektor merytoryczny w Gabinecie Arteterapii i Pomocy Pedagogicznej w Ostrowie Wielkopolskim ;
2013-2016 dyrektor Centrum Diagnozy, Terapii i Osobistego Rozwoju Człowieka w Ostrowie Wielkopolskim.
rozwińOd 15 lat niezmiennie instruktor – terapeuta w Fundacji „Miłosierdzie” w Kaliszu, gdzie realizuje proces rehabilitacji kompleksowej wobec osób niepełnosprawnych.
Uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych, specjalistycznych warsztatów i szkoleń.
Członek towarzystw naukowych : Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego, Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.
Na przestrzeni ostatnich lat współpracował realizując zajęcia ze studentami – nauczycielami na studiach podyplomowych m.in. w Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty w Kaliszu, Toruńskiej Szkole Wyższej – Kolegium Jagiellońskim w Toruniu, Wyższej Szkole Kadr Menedżerskich w Koninie ; Instytucie Wolnej Myśli w Gdańsku oraz innych placówkach edukacyjnych, terapeutycznych.
Zainteresowania naukowe skupia wokół szeroko pojmowanej dydaktyki, edukacji, procesu kreatywności, diagnostyki pedagogicznej, psychologii.
Joanna Górka
WykładowcarozwińO mnie
rozwińPsycholożka i psychoterapeutka. Pracuje terapeutycznie z dorosłymi i młodzieżą w podejściu Gestalt. W swojej pracy z ciekawością i uważnością podchodzi do wyjątkowego spotkania w “tu i teraz”, w którym towarzyszy swoim klientom w poszerzaniu świadomości.
rozwińW ramach sesji psychoedukacyjnych, wspiera dzieci i ich rodziców w rozwiązywaniu sytuacji dla nich emocjonalnie trudnych. Współpracuje z instytucjami zajmującymi się edukacją, rozwojem osobistym i zawodowym, oferując wsparcie, doradztwo oraz szkolenia z zakresu psychologii.
rozwińDoświadczenie zdobywała w wielu obszarach psychologii, zarówno klinicznym, jak i biznesowym.
dr Wanda Matras-Mastalerz
dr Wanda Matras-Mastalerz
WykładowcaO mnie
rozwińAdiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa.
rozwińPrezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie, kierownik kursów z zakresu biblioterapii i bajkoterapii.
rozwińAutorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu terapeutycznej funkcji książki, biblioterapii, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, technik pracy umysłowej oraz edukacji medialnej i czytelniczej.
rozwińCertyfikowany trener stymulacji pamięci i rozwoju intelektu, współpracownik Uniwersytetu Dzieci i Rodziców przy UP w Krakowie oraz kilkunastu małopolskich Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
Regina Wolska
Regina Wolska
WykładowcarozwińO mnie
rozwińCertyfikowana choreoterapeutka – terapeutka terapii tańcem, pedagog, wykładowca akademicki, członek zarządu oraz zespołu ds. standardów i certyfikacji Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii. Pedagog – spec. defektologia i niedostosowania społeczne (UW), ukończyła studia podyplomowe w zakresie organizacji i zarządzania oświatą (UŚ); praktyk metod: Rio Abierto (Otwarta Rzeka), Life Art/Process, Continuum Movement, 5 rytmów.
rozwińW dziedzinie tańca i choreoterapii – terapii tańcem:
rozwińautorka programów w zakresie terapii tańcem m.in. na studiach podyplomowych (Uniwersytet Wrocławski i Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, Akademia WSB),
przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu choreoterapii – terapii tańcem (kursy, warsztaty) w: Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie, Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, na Uniwersytecie Muzycznym w Białymstoku, na Akademii Muzycznej w Katowicach, w Integrative Medical Center,
zrealizowała projekty unijne w zakresie terapii tańcem dla niepełnosprawnych w ramach długoterminowych projektów unijnych (Wrocław),
współpracowała ze Stowarzyszeniem Aperiamus pod patronatem Urzędu Miejskiego prowadząc zajęcia dotyczące edukacji i kształcenia nauczycieli w zakresie nowatorskich metod pracy i zastosowania choreoterapii (Wrocław),
prowadziła autorskie warsztaty terapii tańcem na Festiwalach Zdrowia (Fundacja Kobieta i Natura), Festiwalach Sztuki Młodzieży (Wroclaw)
zrealizowała projekt edukacyjno-taneczny dla fundacji Polsat w ramach akcji „Podaruj dzieciom słońce”, cykl warsztatów choreoterapii dla Wojewódzkiego Ośrodka Uzależnień w Zielonej Górze oraz brała udział w realizacji projektu na rzecz społeczności romskiej w Polsce (British Council, MSWiA),
współorganizowała Międzynarodową Konferencję „Carpe Diem. Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka” w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (2009)
prowadziła wykłady oraz warsztaty na międzynarodowych konferencjach naukowych dotyczących zastosowania terapii w sztuce (Opole, Wrocław, Kraków)
współpracuje z psychoterapeutami i lekarzami wspomagając terapię. Specjalizuje się w pracy z kobietami, z osobami niepełnosprawnymi,
prowadzi autorskie warsztaty psychoedukacyjne (Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa),
stworzyła i prowadzi, od 20 lat, grupy rozwoju osobistego w ramach K3 (Krąg Kobiet Kreatywnych).
Przeprowadziła ponad 4000 h w ramach 300 warsztatów, w których brało udział ponad 1100 osób.
rozwińInspirowała się i poznawała tajniki choreoterapii – terapii tańcem i pracy z ciałem uczestnicząc w szkoleniach, kursach i warsztatach: Dominiki Żemełko-Norton (Niemcy), Judith Bunney (USA), Lynn Frances (Wielka Brytania), Danuty Koziełło (Wielka Brytania), Patricii Villanueva (Meksyk), A.Takenouchi (Japonia), Susan Painniu Floyd (Hawaje), B. Mareckiej-Zehebauer (Austra), Claudii Casanovas (Argentyna), Kate Shela (Wielka Brytania), Ursuli Schorn (Niemcy), Marii Clotilde Robustelli (Brazylia), Victorii Hernandez (Hiszpania). W czasie podróży po świecie, na festiwalach (w tym Bravefestiwalu) poznała tradycje i rytuały taneczne Maorysów, Indian, Afrykańczyków, Hindusów. Stale rozwija swoje umiejętności terapeutyczne i poznaje nowe metody pracy
Ewelina Mendyka
Ewelina Mendyka
WykładowczynirozwińO mnie:
rozwińAbsolwentka filologii polskiej i Akademii Trenera na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Reżyserii Teatrów Dzieci i Młodzieży na Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, absolwentka psychotraumatologii w WSKZ we Wrocławiu oraz kierunków Instruktor Teatralny i Arteterapia z elementami psychoterapii w Collegium da Vinci, posiada certyfikaty kilkudziesięciu kursów i warsztatów dramy, improwizacji ruchowej, wyzwalania naturalnej energii tanecznej i głosowej, psychologii oraz terapii dzieci i młodzieży. Jest reżyserem, scenarzystą, scenografem, instruktorem, nauczycielem, egzaminatorem i trenerem, współtwórczynią Teatru MPF i twórczynią Teatrów Nocne Marki, Tak-Ale, Ponadto oraz Kto powie mi jak. Tworząc, nieustannie dba o doskonalenie własnych kompetencji koniecznych w pracy artystycznej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
rozwińCiekawi mnie:
rozwińNajwiększą pasją jej życia jest teatr, uwielbia tworzyć, rozbudzać ciekawość teatralną u innych, a także obserwować, w jaki sposób teatr modyfikuje spojrzenie człowieka na świat, pomaga poznawać samego siebie i odkrywać prawdę o rzeczywistości, otwiera i uwalnia. Wykorzystuje praktykę i podstawy teoretyczne wypracowane przez znawców sztuki aktorskiej, teatralnej i terapeutycznej. Interesuje się więc szeroko rozumianymi sztukami scenicznymi, ale też arteterapią, psychologią i naturą emocji młodych ludzi i kaligrafią. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zawodzie. Wraz z teatrami zdobyła wiele nagród na festiwalach ogólnopolskich za spektakle, reżyserię, aktorską autentyczność i energię sceniczną, współbrzmienie i tworzenie autorskiej wizji, a nade wszystko za podejmowanie ważnych dla młodego człowieka tematów i bycie głosem pokolenia.
dr Joanna Dąbrowska-Żurowska
WykładowcarozwińO mnie:
rozwińDoktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, arteterapeutka, muzykoterapeutka, magister muzykologii, nauczyciel fortepianu i rytmiki. W 2022 roku obroniła pracę doktorską na Wydziale Studiów Edukacyjnych w Zakładzie Badań nad Procesem Uczenia się na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła Studia Podyplomowe Arteterapii na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, Studia Podyplomowe z zakresu Edukacji Przedszkolnej i Opieki nad Małym Dzieckiem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także kurs improwizacyjny wprowadzający do muzykoterapii kreatywnej Nordoff-Robbins w Music Therapy Centre – Education Departament w Londynie. Absolwentka Muzykologii – 5-letnich studiów magisterskich na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu ze specjalnością nauczycielską oraz Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu – specjalność: Fortepian. Założycielka Akademii Rozwoju, Terapii i Sztuki „Artis Centrum” w Poznaniu. Prowadzi od kilkunastu lat zajęcia z zakresu muzykoterapii i arteterapii dla osób z niepełnosprawnością, zajęcia umuzykalniające oraz edukacyjne dla dzieci i młodzieży we współpracy z ośrodkami kultury m. in w Poznaniu, Kostrzynie Wielkopolskim i Swarzędzu. Pozostaje we współpracy ze stowarzyszeniami m.in. w Poznaniu, Pobiedziskach, Ostrowie Wielkopolskim, Lublinie. Prowadziła badania naukowe z zakresu muzykoterapii. W 2021 roku została również członkiem Stowarzyszenia Muzykoterapeutów Polskich we Wrocławiu. Stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach krajowych i zagranicznych m.in. Muzykoterapeutycznym Kongresie Europejskim w hiszpańskim Cadiz, czy Światowym Kongresie Muzykoterapii w Krems an der Donau w Austrii. Autorka publikacji naukowych, projektów artystycznych i terapeutycznych. Przeprowadziła szereg warsztatów dla studentów, terapeutów i nauczycieli.
rozwińCiekawi mnie:
rozwińMoją największą pasją jest muzykoterapia. Interesuję się sztuką, pedagogiką, psychologią. Pomoc osobom potrzebującym poprzez sztukę, wspieranie rozwoju – są dla mnie bardzo ważne. Bo przecież, zgodnie z tym, co twierdzi A. Einstein: „Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia”.
Beata Szurmińska
Beata Szurmińska
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińpsychoterapeuta dzieci i młodzieży, absolwentka resocjalizacji i socjoterapii. Ukończyłam Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Od 2014 roku jestem instruktorem terapii uzależnień, a także psychoterapeutą systemowym w trakcie certyfikacji W 2018 roku ukończyłam studia z zakresu doradztwa zawodowego i coachingu edukacyjnego. Jestem terapeutą I stopnia Terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, Swoją pracę poddaję regularnej superwizji
rozwińDoświadczenie zawodowe: praca w szkołach w ramach I poziomu referencyjnego, 7 letnia praca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, praca w Domu Dziecka, obecnie pracuję indywidualnie i grupowo prowadząc prywatną praktykę.
rozwińSpecjalizacje obszarowe
rozwińPracuję indywidualnie z młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną niedostosowaniem społecznym, w obszarze profilaktyki uzależnień oraz kontroli i rozumienia swoich emocji. Pracuję z problemami, które są bliskie młodym ludziom, np. trudności w kontaktach społecznych, w relacjach z rodzicami, nieradzenie sobie ze stresem, lęki. Prowadzę terapię grupową dla dzieci i młodzieży, zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego – „Co dalej z moim życiem?”, a także zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne. Od kilkunastu lat zajęcia grupowe prowadzę według autorskiego programu.
Monika Jagniewska
Monika Jagniewska
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińJestem kulturoznawczynią (UAM), certyfikowaną psychoterapeutką Gestalt (WSPG), a także praktyczką metod Brainspotting i Focusing Relacji Wewnętrznych.
rozwińW swojej pracy sięgam do wiedzy i doświadczeń wyniesionych z licznych szkoleń i kursów, w tym podyplomowych studiów na kierunku Psychosomatyka i Somatopsychologia (SWPS).
rozwińSwoją zawodową ścieżkę zaczynałam jako recenzentka teatralna. Mam także w biografii kilkuletni epizod aktorski w offowych grupach teatralnych.
rozwińWiedza kulturoznawcza i doświadczenia artystyczne pomagają mi widzieć i rozumieć złożony świat klientów i pracować na rzecz ich rozwoju i wzrostu.
rozwińCiekawi mnie
rozwińCzerpię radość i inspirację zarówno z kontaktu z naturą, jak i z kulturą. Doceniam ruch na świeżym powietrzu: slow jogging, długie spacery, pływanie. Lubię poznawać różne metody pracy z ciałem. Chętnie sięgam po książki i filmy poszerzające rozumienie świata ale także takie, które dają przyjemność obcowania z fenomenem ludzkiej wyobraźni i kreatywności.
Martyna Płaczek
Martyna Płaczek
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińArteterapię odkryłam podczas studiów magisterskich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie skupiłam się na bajkoterapii, łącząc terapeutyczne znaczenie obrazu i słowa. Jestem absolwentką studiów humanistycznych oraz podyplomowych na kierunku „Arteterapia z elementami psychoterapii” w Collegium da Vinci.
rozwińSpecjalizuję się w fototerapii, wykorzystując fotografię jako narzędzie wspierające procesy terapeutyczne i rozwój osobisty. Zdobyte doświadczenie na studiach podyplomowych w Akademii Górnośląskiej w Katowicach „Fotografia w terapii i rozwoju osobistym” pozwala mi łączyć psychologię z twórczym wykorzystaniem obrazu.