Nowość! Studiuj Mediaworking online – Collegium Da Vinci Poznań

Nowość! Studiuj Mediaworking online

W CDV stwarzamy przestrzeń dla sprawczości

Już od 6 lipca każdy kandydat interesujący się marketingiem internetowym, PRem, e-PRem, grafiką reklamową, szeroko pojętymi działaniami w mediach społecznościowych może zapisać się na studia na kierunku Mediaworking I stopnia, które od października 2020 roku będą odbywały się w formule ONLINE!

Od października Collegium Da Vinci proponuje studia na kierunku Mediaworking I stopnia w trybie:

  1. stacjonarnym – zajęcia odbywają się w siedzibie uczelni od poniedziałku do czwartku (w trzy dni w tygodniu);
  2. niestacjonarnym – zajęcia odbywają się w wybrane weekendy w siedzibie uczelni;
  3. oraz ONLINE – zajęcia odbywają się w formule zdalnej, z wykorzystaniem autorskiej i innowacyjnej platformy kształcenia zdalnego opartej o materiały wideo przygotowane przez praktyków, zadania, case study do rozwiązania, z zastosowaniem wideokonferencji, webinariów, narzędzi gamifikacyjnych oraz z jednym tygodniowym zjazdem w siedzibie uczelni w czasie każdego semestru studiów.

Jak tworzono koncepcję kształcenia ONLINE w Collegium Da Vinci?

Cała koncepcja studiów została opracowana przez zespół specjalistów ds. kształcenia zdalnego, metodyków e-learningu, nauczycieli akademickich oraz praktyków z branży medialnej, którzy przez rok tworzyli zasady, standardy oraz materiały dla trenerów kursów i studiów zdalnych. Podczas warsztatów wypracowano dwa podręczniki, które są przewodnikami po projektowaniu i wdrażaniu e-learningu (więcej szczegółów tutaj)

Kolejnym kamieniem milowym projektu było opracowanie nowego modelu kształcenia. Model ten powstał dzięki współpracy pracowników ze wszystkich działów Collegium Da Vinci, którzy mają kontakt ze studentami lub realizują dla nich określone usługi. Do zespołu doproszono również praktyków z zakresu marketingu internetowego oraz zewnętrznych ekspertów ds. kształcenia zdalnego. Po analizie szeregu badań ilościowych i jakościowych prowadzonych wśród uczniów, studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, absolwentów, pracodawców, pracowników, nauczycieli oraz wykładowców postanowiono skonstruować nowy model kształcenia na studiach wyższych – Mediaworking ONLINE, który łączy w sobie najlepsze cechy kierunku w wersji stacjonarnej z zastosowaniem nowatorskich i innowacyjnych metod oraz narzędzi kształcenia na odległość.

Zasady studiów ONLINE w Collegium Da Vinci

Na podstawie insightów wynikających z badań zespół projektowy zajmujący się opracowywaniem koncepcji studiów Mediaworking ONLINE wyróżnił kilka podstawowych zasad, które stały się wytycznymi do stworzenia zupełnie innego sposobu uczenia:

“Why?” projektu

Nasze studia dają studentom to, co najważniejsze – przestrzeń do sprawczości. Studia są zatem przeznaczone głównie dla osób, które chcą się zmieniać, rozwijać, działać, chcą eksperymentować i sprawdzać, jak działa wiedza, którą nabyli. Aby uczenie się było skuteczne – zdobytą wiedzę trzeba sprawdzać w praktyce!

Service Design

Projektując studia w formule ONLINE staraliśmy się dopasować je do potrzeb i oczekiwań przyszłych odbiorców. Dzięki badaniom mieliśmy okazję poznać ich bliżej, porozmawiać z nimi, obserwować ich, prezentując im prototypy kursów. Można zatem powiedzieć, że projektując studia w tej formule współpracowaliśmy z przyszłymi kandydatami oraz obecnymi studentami, sprawdzaliśmy, testowaliśmy rozwiązanie, inspirowaliśmy się ich wypowiedziami oraz czerpaliśmy z ich doświadczeń.

Koncentracja na odbiorcy

Zasadnicza ideą studiów ONLINE w Collegium Da Vinci nie jest zwykła pomoc w zdobywaniu wiedzy. W naszym przekonaniu PO-MOC to dawanie siły i mocy słuchaczom do tego, aby chcieli zmienić swoje życie. Dlatego też w ramach projektowania studiów opracowaliśmy i wdrożyliśmy szereg standardów, które z jednej strony uporządkowały cały proces uczenia się zdalnego, z drugiej natomiast pokazują jak skomplikowaną wiedzę przedstawić w przyjazny sposób.

Luz

Każdy materiał wideo w naszych lekcjach jest przygotowywany przez ekspertów merytorycznych oraz ekspertów zajmujących się nagraniami i montażem. Zdarza się jednak, że czasami ktoś zapuka do pokoju, w którym nagrywane są materiały wideo, obleje się kawą lub przejęzyczy. Bloopery, bo tak nazywamy takie sytuacje w nagraniu, są niejednokrotnie dodawane jako dodatki do naszych filmów i są świetną rozrywką dla słuchaczy lub przerywnikiem w długim toku lekcji. Cały proces uczenia się musi być naturalny – dlatego staramy się go uatrakcyjnić między innymi tego typu sytuacjami z życia.

Feedback loop / personalizacja

Standard naszych studiów ONLINE opiera się również o personalizację. Ważne dla nas jest partnerstwo ze studentem, dobry kontakt z wykładowcą, szybkie odpowiadanie na maile oraz możliwość spotkania w formie wideokonferencji podczas dyżurów oraz webinariów.

Zawody, których jeszcze nie ma

Prognozy prezentowane w raportach dotyczących zawodów przyszłości wskazują, że około 67% młodych ludzi urodzonych po roku 2007 będzie pracowało w zawodach, które jeszcze nie powstały. Tworzą się one na oczach społeczeństwa bardzo dynamicznie. Nie są to jednak zawody, które są konstruowane od podstaw. Najczęściej są to hybrydy umiejętności, które były niezbędne wcześniej, połączone z nowymi kompetencjami z zakresu zarówno umiejętności miękkich, jak i technologicznych. Dlatego też w Collegium Da Vinci bazujemy na mieszaniu kompetencji i łączeniu „wody z ogniem”. Nie chcemy, aby informatyk był tylko informatykiem. Nie chcemy, aby mediaworker był tylko specjalistą ds. marketingu internetowego. Chcemy, aby każdy kto ukończy nasze studia potrafił uczyć się i nabywać kompetencje niezbędne w przyszłości.

Walidacja pomysłów ze studentami

Każde zajęcia, które będą prowadzone przez wykładowców Collegium Da Vinci oraz praktyków z firm partnerskich będą walidowane na bieżąco. Każdy z wykładowców przedstawi pomysł na swoje zajęcia studentom oraz będzie zbierał informacje zwrotne. To pomoże w personalizacji zajęć oraz dostosowaniu ich do potrzeb i możliwości grupy.

Praktyczność

Zajęcia w formule ONLINE będą również zajęciami praktycznymi! Co to oznacza? Po pierwsze, zagadnienia teoretyczne będą ilustrowane przez wykładowców za pomocą przykładów z praktyki. Kluczem do sukcesu jest tutaj ich aktualność, gdyż przykłady historyczne nie trafiają do studentów – często miały miejsce w innej, niż im znana rzeczywistości. Dlatego będziemy dbali o aktualność naszych materiałów, przykładów, tematów projektów. Po drugie, ćwiczenia wykonywane w trakcie zajęć będą symulacjami praktycznych zagadnień i problemów, z jakimi mogą się spotkać studenci w trakcie pracy zawodowej. Po trzecie, projekty zadawane studentom będą realizowane przez nich w kooperacji z podmiotami zewnętrznymi (firmami z obszaru marketingu internetowego, stowarzyszeniami, organizacjami pożytku publicznego). Studenci rozwiązują indywidualnie lub grupowo problem, który został „przyniesiony” przez wykładowcę lub partnera uczelni. Środowisko realizacji tego projektu jest już zupełnie inne, gdyż pojawia się strona trzecia, poza wykładowcą i studentem, która jest najczęściej bardzo zainteresowana rozwiązaniem jakiegoś problemu. Rozwiązanie może być wdrożone przez partnera uczelni – co będzie doskonałym dodatkiem do CV studenta. Po czwarte, zajęcia będą prowadzili zarówno wykładowcy akademiccy z wykształceniem marketingowym, medialnym, socjologicznym i psychologicznym, jak również praktycy z firm partnerskich – ludzie, którzy na co dzień realizują w pracy zadania, których będą uczyć.

Projekty studenckie

Zajęcia praktyczne mają to do siebie, że ich wynikiem często są projekty tworzone indywidualne lub przez grupę studentów. Każdy z twórców korzysta z wiedzy przekazanej przez nauczyciela, ale też wykorzystuje szereg swoich innych umiejętności, chociażby graficznych. Profesjonalizm niektórych projektów jest tak zaskakujący, że szkoda by było schować je do szuflady. Dlatego będziemy zachęcali studentów do wdrażania swoich projektów w firmach oraz organizacjach z otoczenia społeczno-gospodarczego.

Potrzebujesz więcej informacji? Masz pytania? Wątpliwości?

  • umów się na indywidualne spotkanie z Aniołem CDV – Karoliną Bobko – tel. 697 690 588, aniol@cdv.pl, facebook.com/Aniol.CDV
  • zadzwoń do Biura Sprzedaży tel.: +48 61 27 11 102, 697 690 034
  • w kwestiach organizacyjnych i merytorycznych związanych z kierunkiem skontaktuj się z Markiem Banaszakiem (marek.banaszak@cdv.pl) – Kierownikiem Katedry Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci.

Zapraszamy na studia!

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.