Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Jakub Smarz
Jakub Smarz
WykładowcarozwińO mnie
rozwińMarketing and Communications Lead Accenture w Polsce, firmy będącej liderem usług transformacji technologicznej na rzecz globalnych przedsiębiorstw, a także organizacji rządowych i pozarządowych. Jakub Smarz jest managerem i ekspertem z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarach komunikacji korporacyjnej, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. W Accenture odpowiada za: wizerunek marki na rynku polskim, marketing kliencki, markę pracodawcy (EB) i komunikację wewnętrzną. W swoich codziennych działaniach, zarządza poszczególnymi inicjatywami, dba o spójność lokalnych aktywacji i potrzeb komunikacyjnych Accenture względem globalnej strategii komunikacji firmy. Jakub Smarz jest także doradcą zarządzających Accenture w Polsce ds. komunikacji. Wcześniej na ścieżce swojej kariery zdobywał doświadczenie w komunikacji i marketingu wewnątrz organizacji m.in. na stanowisku Specjalisty ds. Marketingu w Banku Zachodnim WBK (Santander Group), jak i po stronie agencji PR. W ramach pracy w agencjach odpowiadał za komunikację kryzysową, relacje z inwestorami, komunikację pierwszych ofert publicznych (IPO) oraz fuzji i przejęć (M&A). Ponadto posiada doświadczenie w kształtowaniu i realizacji komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej podczas procesów transformacji przedsiębiorstw. Absolwent wydziału Politologii UMCS w Lublinie, gdzie obronił pracę: „Kreowanie wizerunku miast na przykładzie Lublina.” W ramach międzynarodowego programu certyfikacji Employer Branding College zaprojektowanego jako globalny standard szkoleń EB Jakub Smarz został wyróżniony certyfikatem Employer Brand Leadership. Posiada także certyfikat Black Belt PRO in Internal Communication po ukończeniu kursów Gartnera w Londynie (wcześniej CEB). Jakub Smarz na co dzień kieruje się mottem: „Aby widzieć wyraźnie, często wystarczy zmienić kierunek spojrzenia”, autorstwa Antoine de Saint-Exupéry.
dr Ada Florentyna Pawlak
dr Ada Florentyna Pawlak
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińAntropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka (Psychologia i Informatyka, SWPS; Trendwatching&Future Studies AGH; Business Process Automation WZ UŁ; Business AI w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie) i speakerka w obszarze nowych technologii. Specjalizuje się w obszarze społecznych implikacji sztucznej inteligencji i transhumanizmu. Prowadzi zajęcia dotyczące antropologii technologii i kultury cyfrowej, technointymności i współpracy człowieka z maszyną. Bada jak rozwój technologicznych narzędzi wpływa na wyobrażenia społeczne. Członkini założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorka corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”. Stała felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Według „Forbes Women” jedna z 22 najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu w 2022 roku, wyróżniona w rankingu Top100Woman in AI in Poland, Laureatka projektu Jutronauci Gazety Wyborczej&Kulczyk Investment. Tworzy i realizuje projekty naukowo-rozwojowe i integracyjne dla firm, instytucji edukacyjnych i artystycznych działających w paradygmacie art@science.
Andrzej Horoch
Andrzej Horoch
WykładowcarozwińO mnie
rozwińRazem ze swoją firmą Connected Realities na co dzień projektuję i wdrażam innowacje w dużych organizacjach. Wśród naszych klientów znalazły się: Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Orange, PZU, Żabka, PGNiG, Miele, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polska Organizacja Turystyczna. Współpracuje z Meta (dawniej Facebook). Jestem przewodniczącym Komitetu ds. metawersum w ramach Związku Cyfrowa Polska. Laureatem polskich i międzynarodowych konkursów związanych z technologiami przyszłości oraz prelegentem zapraszanym na konferencje tematyczne w całej Europie. Autorem „Kierunek Metaverse” – pierwszej, polskiej książki o metaverse dla biznesu. Dzielę się doświadczeniem praktyka i entuzjasty, przekazując rzetelną wiedzę o realizacji projektów od pomysłu aż po skuteczne wdrożenie. Robię to w sposób oryginalny i barwny, o czym bez wątpienia przekonacie się, podczas zajęć.
Andrzej Jankowski
Andrzej Jankowski
WykładowcarozwińO mnie
rozwińZajmuję się w firmie Intel współpracą z europejskimi firmami tworzącymi systemy Sztucznej Inteligencji. Jestem również zaangażowany w wysiłki firmy Intel, aby uczynić sztuczną inteligencję bardziej dostępną i zrozumiałą poprzez programy edukacyjne skierowane do młodzieży i biznesu. Poza Intelem prowadzę zajęcia w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie współtworzę podyplomowy kurs Sztucznej Inteligencji.
dr hab. Artur Modliński
dr hab. Artur Modliński
WykładowcarozwińO mnie
rozwińDoktorat obronił w obszarze nauk ekonomicznych w roku 2018, a stopień doktora habilitowanego uzyskał w roku 2024. Pracował w Katedrze Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym na Akademii Leona Koźmińskiego, aby następnie przenieść się do Katedry Zarządzania, na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie od 2019 roku pełni funkcję kierownika Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją. Jednocześnie jest badaczem w Międzynarodowym Centrum Badawczym (CITAD) przy Uniwersytecie Lusiada, Laboratorium Urban Sensorial w Lizbonie, Instytucie Iris Ankona w Rydze, Laboratorium Augmented Human Intelligence & Digital Ergonomics Lab przy Universita di Pavia we Włoszech, Fundacji Romualdo del Bianco we Florencji oraz Europejskiej Fundacji Rozwoju Człowieka. Jest laureatem ponad 40 stypendiów i nagród naukowych (w tym dwukrotnym Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Stypendium I Stopnia Marszała Województwa Łódzkiego, Stypendium VIP Fundacji DAAD, Stypendium Santander, Nagród JM Rektora UŁ za działalność naukową, organizacyjną i dydaktyczną), organizował liczne konferencje (w tym w Oxfordzie, Lizbonie, Florencji, Rydze). Podczas swojej pracy badawczo-wdrożeniowej odkrył i skonceptualizował takie zjawiska jak techno-empowerment, technoizacja, konformizm algorytmiczny, carnal collapse effect. Podczas badań terenowych zaobserwował fenomen HRR (human robbing robot), odkrył i skonceptualizował Re-Manualizację Procesów Biznesowych, opisał konflikt ról organizacyjnych zachodzących między człowiekiem i maszyną (HMTRC – human machine trans role conflict). Wraz z posthumanistą Matthew Gladdenem stworzył metaforę organizacji jako cyborga. Aktywnie angażuje się w działalność biznesową wspierając firmy w ich transformacji cyfrowej pisząc wnioski grantowe, tworząc raporty, prowadząc szkolenia, warsztaty i powerspeeche, a także prowadząc ewaluacje i ekspertyzy wdrożeniowe z zakresu nowych technologii.
Angelina Bentkowska
Angelina Bentkowska
People & Culture Manager, HR Business PartnerrozwińO mnie
rozwińPeople & Culture Manager, HR Business Partner a wcześniej Managerka 24 godziny 7 dni w tygodniu. Rekrutuję od 7 lat. Absolwentka studiów podyplomowych kierunku HR Business Partner
rozwińW swojej pracy największą uwagę zwracam na proaktywność i innowacyjność, znajomość rynku pracy i trendów oraz analizę danych.
rozwińJestem na bieżąco z nowoczesnymi technologiami, trendami w świecie HR, działaniami topowych firm oraz zagraniczną literaturą branżową.
rozwińSwoją wiedzę regularnie pogłębiam kursami i szkoleniami, m.in w EY Academy of Business czy na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończyłam HR Business Partner oraz Team Manager na CDV. Interesuję się psychologią, marketingiem internetowym oraz rozwojem sztucznej inteligencji.
Artur Tim, LL.M. Eur. (LMU)
Artur Tim, LL.M. Eur. (LMU)
WykładowcarozwińO mnie
rozwińDoradca podatkowy, doradca restrukturyzacyjny (licencja syndyka), tłumacz przysięgły języka niemieckiego, data scientist oraz prawnik polski i niemiecki, doktorant na Uniwersytecie St.Gallen w Szwajcarii z zakresu technologii podatkowej i prawa podatkowego, Tax Compliance Partner Miasta Monachium, odpowiedzialny za automatyzowanie procesów podatkowych oraz implementację Tax Compliance Management System w samorządzie monachijskim. Doświadczenie zdobywał m.in. jako Summer Fellow na Georgetown University, Washington, D.C., USA (Biznes model oparty o AI dla Santander Bank), Data Scientist w Centrum Badań i Innowacji BMW w Monachium, Senior Tax Manager w globalnej centrali Flixbus w Monachium (Business Owner dla Automatyzacji VAT w ponad 40 krajach i sales tax w USA). Założyciel TaxTech Advisory z siedzibą w Monachium oraz zdobywca tytułu „RIsing Stars 2022: Prawnicy – liderzy jutra”, przyznawanego dziesięciu najlepszym młodym prawnikom w Polsce przez Krajową Izbę Radców Prawnych, Naczelną Radę Adwokacką, Wolters Kluwer, Helsińską Fundację Praw Człowieka oraz inne organizacje zawodowe.
dr Edyta Sadowska
dr Edyta Sadowska
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińDoktorka nauk społecznych, futurolożka, wykładowczyni akademicka (UKEN, Trendwatching&Future Studies AGH), innowatorka. Laureatka programu Jutronauci (Gazeta Wyborcza & Kulczyk Investment), członkini Instytutu Sztuk Progresywnych przy ASP Kraków, autorka warsztatów z future literacy, artykułów popularnonaukowych i naukowych, menedżerka projektów międzynarodowych, kuratorka (Eduk(re)acja GDD 2023). W swojej pracy naukowej i popularyzatorskiej skupia się na przyszłości jako narzędziu do kształtowania teraźniejszości, społecznych aspektach technologii (w szczególności AI, VR, MR) i myśleniu długoterminowym.
Kordian Klecha
Kordian Klecha
WykładowcarozwińO mnie
rozwińOd 20 lat nieprzerwanie projektuje dla Internetu. W latach 2008 – 2014 w WP.pl, gdzie najpierw edukował w zakresie użyteczności, później projektował user experience kluczowych produktów (m.in. strony głównej i Poczty WP), używanych codziennie przez miliony Polaków, ostatecznie formując i prowadząc Dział Projektowania i Realizacji Serwisów. Od 2014 prowadzi edukację i pod marką intui pracuje dla czołowych polskich firm i instytucji, którym pomaga stworzyć i zrealizować innowacyjne produkty i usługi, zapewniające przewagę w konkurencyjnym otoczeniu.
dr Michał Boni
dr Michał Boni
WykładowcarozwińO mnie
rozwińPodziemna „Solidarność” i szef „S” regionu Mazowsze (1980-1990). Minister pracy i polityki socjalnej (1991), Szef KSRM – minister (2009-2011), minister administracji i cyfryzacji (2011-2013), poseł do Parlamentu Europejskiego (2014-2019). Autor, m.in raportów: Polska 2030, programu: Polska Cyfrowa, Młodzi 2011 oraz 2018 ( z prof.K.Szafraniec) Młodzi 2020, Miasta – czas po pandemii (Instytut Obywatelski 2021), Artificial Intelligence and Governance (Martens Centre 2021), The ethical dimension of human-artificial intelligence collaboration (European View, Journal.sagepub, 2021), raport; Gościnna Polska (2022, rozdz.o dezinformacji antyukraińskiej), Ethical challenges related to the Metaverse development – hypothesis (March 2023), artykułu: Nieufność a dezinformacja. Problemy kapitału społecznego w Polsce, w: Nieufność: źródła i konsekwencje, Warszawa 2023
Monika Borycka
Monika Borycka
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińObserwatorka trendów, analityczka innowacji technologicznych i specjalistka futures studies. Założycielka i CEO marki TrendRadar, pod szyldem której przybliża wiedzę o trendwatchingu i przyszłości. Wykładowczyni, opiekunka merytoryczna studiów podyplomowych Trendwatching & Futures Studies na AGH, współautorka podcastu „Wycinki z przyszłości”. Współpracuje z firmami i organizacjami w zakresie analizy trendów i innowacji, pomagając im zrozumieć przyszłość i dobrze przygotować się na zmiany. Posiada doświadczenie w realizacji różnych projektów indywidualnie i w partnerstwie w zakresie opracowania i prowadzenia warsztatów oraz szkoleń, wystąpień inspiracyjnych, tworzenia raportów trendowych i analitycznych, konsultowania i planowania innowacji. Współpracowała m.in. z Danone, Maczfit, Onet, Meta, Google, Tik Tok, PWC, ING, Home.pl, Ania Kruk Jewerelly, Strefa Kultury Wrocław, GZM Metropolia, UM Lublin, Gdynia Design Days, Łódź Design Festival, ZZM m.st. Warszawa i wieloma innymi. Wcześniej związana z mediami. Posiada 13-lat doświadczenia w oddziałach digitalowych największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych (TVN, TVN24, TVP), gdzie zajmowała się m.in. trendwatchingiem, analizą i wdrażaniem innowacji.
dr Paweł Fortuna
dr Paweł Fortuna
WykładowcarozwińO mnie
rozwińPsycholog, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego (MBA) i Uniwersytecie SWPS (pozytywna organizacja), adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL. Prowadzi badania na styku psychologii i kognitywistyki. Rozwija autorską koncepcję cyberpsychologii pozytywnej zorientowanej na analizę korzystnych interakcji użytkowników z technologią. Publikuje m.in. w Current Psychology, Postdigital Science and Education, czy Human Technology. Autor i współautor niemal dwudziestu książek, w tym podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu”. Trzykrotny laureat Nagrody Teofrasta za najlepszą książkę psychologiczną. Jego ostatnia książka: „Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii” (2021, Wydawnictwo Naukowe PWN) została wyróżniona główną nagrodą przez Polskie Towarzystwo Psychologii Pozytywnej. Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków).
Tomasz Klekowski
Tomasz Klekowski
WykładowcarozwińO mnie
rozwińDoradca zarządów w zakresie cyfrowej transformacji przedsiębiorstw, gospodarki i społeczeństwa. Partner Think-Tank.pl oraz jeden z założycieli międzynarodowej społeczności Intelligent Leadership Hub Jest twórcą studiów Biznes.AI prowadzonych na Akademii Leona Koźmińskiego. Działa na rzecz gospodarki będąc Członkiem Rady Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Wspiera Konfederację Lewiatan, Sektorowe Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo oraz Informatyka, jest Ambasadorem i Członkiem Kolegium projektu PoLAND of IT Masters oraz Członkiem Rady Programowej Konkursu Fabryka Przyszłości. Uczestniczy w pracach GRAI (Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji) jako lider jednej z podgrup. Jest doradcą Urzędu Regulacji Energetyki w zakresie transformacji cyfrowej. Został wyróżniony przez Polskie Towarzystwo Informatyczne, jako jedna z osób o największym wpływie na rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce. Autor raportów i artykułów, wykładowca, prelegent i mentor. Wspiera startupy i fundusze VC Odpowiadał za rozwój rynku Data Center i Internetu Rzeczy w regionie EMEA w firmie Intel, kierując pracami zespołów zajmujących się między innymi: sztuczną inteligencją, analityką danych, chmurą oraz cyberbezpieczeństwem. Kierował przez wiele lat organizacją Intela w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej oraz INSEAD.
Piotr Koźniewski
Piotr Koźniewski
WykładowcarozwińO mnie
rozwińZ wykształcenia jestem chemikiem, który realizuje dziedziczną i chroniczną kreatywność oraz tendencję poszukiwania rozwiązań bardziej optymalnych, przestrzennych, w dziedzinach Augmented i Virtual Reality.
rozwińOd 2010 roku zajmuję się tworzeniem użytkowych i edukacyjnych aplikacji 3D, a w nich – nowych modeli interakcji dla urządzeń i wirtualnych środowisk 3D, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, mobilnych, rzeczywistości rozszerzonej – sam nazywam sibie wizjonerem, marzycielem.
rozwińPracując z zespołem programistów i grafików posługuję się na co dzień zagadnieniami z zakresu użyteczności zaawansowanych technologii wirtualnych jak i idei ich zastosowań – korzyści i nowych horyzontów.
rozwińJestem projektantem i wdrożeniowcem narzędzi VR – tworzyłem aplikacje na każdą z platform, na których VR jest dostępny – od smartfonów w kartonowych goglach, przez edukacyjne aplikacje eksploracyjne na OculusGO, do zaawansowanych konfiguratorów katalogu produktów wystroju wnętrz dla branży meblarskiej na PCVR.
rozwińTworzyłem koncepcje opowiadania o przestrzeni, funkcji i historii – wdrożone poprzez WebVR, m.in dla marek Daimler, VW, Enea, Sejm RP.
rozwińByłem producentem generalnym dla dwóch projektów zaawansowanych gier na Oculus Quest 2.
rozwińObecnie prowadzę autorskie laboratorium VRysunek, gdzie uczę rysowania przestrzennego w VR w aplikacji Gravity Sketch na największym wydziale malarskim w Polsce, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
rozwińNa CDV będę uczył patrzenia na VR jako na dziedzinę sztuki, techniki i kreatywności poprzez jej składowe, mechaniki i doświadczenia.