Poznaj partnera kierunku
Poznaj wykładowców kierunku
dr Krzysztof Kuźmicz
WykładowcarozwińO mnie
Kierownik merytoryczny kierunków Big data – analytics & society, Nauczanie informatyki i zajęć komputerowych.
rozwińDoktor nauk społecznych, medioznawca, dziennikarz, animator kultury, pedagog medialny, badacz i nauczyciel akademicki, certyfikowany tutor. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Towarzystwa Mediów i Technologii Edukacyjnych. Prezes Zarządu Instytutu Analiz Społecznych Quantum. Ekspert, badacz, trener w grantach i projektach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Narodowego Centrum Nauki.
W latach 2005-2015 pracował w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, gdzie współtworzył pierwszą w Polsce specjalizację dziennikarską o profilu muzycznym oraz realizował badania naukowe w obszarze mediów i komunikacji społecznej. W latach 2015 – 2018 pracował na stanowisku adiunkta w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci w Poznaniu. Pomysłodawca i kierownik merytoryczny: a) specjalizacji technologie edukacyjne (edukacja prorozwojowa I stopień), b) biznesowych studiów podyplomowych: Big Data – Analytics&Society, c) studiów podyplomowych dla nauczycieli: nauczanie informatyki i zajęć komputerowych. Aktualnie zatrudniony na stanowisku adiunkta w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Jego zainteresowania badawcze obejmują m.in. nowoczesną komunikację społeczną, marketingową i medialną (social, cloud, big data, mobile, new media, game studies), psychologię mediów i reklamy, PR i kreowanie wizerunku, organizację i zarządzanie mediami, edukacyjne zastosowania mediów i technologii, dziennikarstwo muzyczne, kulturę popularną. Jest autorem licznych publikacji naukowych oraz monografii pt. „E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci” i ponad 1900-set godzin audycji radiowych.
Anita Deja
Anita Deja
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińŁączę dwa światy, które często mówią innymi językami – IT i biznes. Jako kierowniczka działu IT Business Consulting w Lidl Polska zarządzam zespołem ekspertów, którzy pomagają organizacji wykorzystywać technologię do osiągania realnych korzyści biznesowych. Naszym celem jest tworzenie rozwiązań, które nie tylko działają, ale przede wszystkim mają sens – dla ludzi, strategii i rozwoju firm.
rozwińDane to moja pasja. Uwielbiam je analizować, wizualizować i przekładać na decyzje, które mają realny wpływ na organizacje. Wierzę w „moc wizualizacji danych” – Business Intelligence to dla mnie nie tylko narzędzie, ale sposób myślenia o przyszłości. Chcę inspirować innych do odkrywania potencjału danych jako sprzymierzeńca w cyfrowym świecie.
rozwińSwoją wiedzą dzielę się również jako wykładowczyni na dwóch polskich uczelniach (Collegium da Vinci oraz Akademii Leona Koźminskiego), pomagając studentom zrozumieć, jak dane i technologia mogą wspierać biznes, podejmowanie decyzji oraz transformację cyfrową organizacji. Wierzę, że przyszłość należy do firm, które potrafią skutecznie zarządzać informacją i wykorzystywać ją w strategii działania.
rozwińCiekawi mnie
rozwińPoza danymi i technologią, fascynuje mnie rozwój kompetencji przyszłości, szczególnie w kontekście rynku pracy i organizacji. Inspiruje mnie także wpływ megatrendów na biznes oraz sposób, w jaki firmy mogą dostosowywać się do dynamicznych zmian. Poza pracą energię czerpię z aktywności fizycznej – biegam, ćwiczę i dbam o zdrowy styl życia.
dr Jacek Nożewski
dr Jacek Nożewski
WykładowcaO mnie
rozwińdoktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim. Uczestnik międzynarodowych i krajowych projektów badawczych poświęconych nowym mediom i komunikowaniu politycznemu. Prelegent wielu konferencji zagranicznych i krajowych. Autor publikacji naukowych poświęconych komunikowaniu politycznemu w nowych mediach. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej i International Communication Association. Prowadził wiele warsztatów poświęconych metodologii badawczej nowych mediów. Szczególne pole jego zainteresowań stanowią analizy sieci (Network Analysis), mediów społecznościowych, zaangażowania komunikacyjnego oraz komunikowania politycznego w nowych mediach. W swoich badaniach posługuje się łączeniem jakościowych i ilościowych technik i narzędzi badawczych.
Maria Staszyńska
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińJestem absolwentką Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego (na kierunku Psychologia w Zarządzaniu). Obecnie kończę studia doktoranckie na Wydziale Socjologii UW i piszę rozprawę doktorską o pamięci zbiorowej PRL-u. Pracuję również jako wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie prowadzę przedmioty metodologiczne: metody badawcze oraz warsztaty badawcze. Doświadczenie buduję zarówno na pracy dydaktycznej, jak i na praktyce badawczej, zarówno naukowej, jak i związanej z pracą w firmach badawczych.
rozwińCiekawi mnie
rozwińMoje zainteresowania badawcze ogniskują się wokół problematyki zmian świadomości historycznej w perspektywie pokoleniowej. Interesują mnie polityczne, ekonomiczne i
społeczne determinanty kształtowania świadomości historycznej polskiego społeczeństwa.
Poza tym interesuję się metodologią badań społecznych (zwłaszcza metodami badań jakościowych), analizą danych sondażowych oraz psychologią społeczną. W wolnym czasie lubię spacerować po lesie z psem, czytać, pływać kajakiem i podróżować.
Spotkajmy się na:
Informatyka
dr inż. Robert Tomczak
WykładowcaO mnie
rozwińDoktor inżynier, czyli naukowiec z zacięciem technicznym. Kiedyś network/system administrator, obecnie CTO w eN Studios.
Ciekawi mnie
rozwińTechnologia i możliwości jej eksploatacji. Jestem fanem rozwiązywania problemów kreatywnym pomysłem i sprzętem, ale nie gardzę dobrym algorytmem.
dr inż. Leszek Wanat
WykładowcarozwińO mnie
rozwińDoktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia, nauczyciel akademicki i praktyk zarządzania w zakresie gospodarki elektronicznej i informatyki ekonomicznej
rozwińCiekawi mnie
rozwińCzłowiek, informatyka i taniec towarzyski, a także, oczywiście, ekonomia.
rozwińZapraszam do współpracy w zakresie analityki ekonomicznej i Big Data, inżynierii zarządzania, a ponadto zagadnień dotyczących: informatyki gospodarczej, rynku i konkurencyjności międzynarodowej, gospodarki naturalnej, mezoekonomii i ekonomicznej analizy prawa oraz sztucznej inteligencji.
dr Łukasz Wawrowski
dr Łukasz Wawrowski
WykładowcaO mnie
rozwińPracownik Katedry Statystyki na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Posiada 10-letnie doświadczenie w zakresie analizy danych w programach R, SAS i SPSS. Wykładowca na studiach podyplomowych „Big Data – Analytics & Society” oraz „Zaawansowane techniki analityczne w biznesie”. Uczestniczy w licznych projektach naukowo-badawczych dotyczących m.in. jakości życia, modelowania ekonometrycznego oraz sztucznej inteligencji.
rozwińAutor bloga: wawrowski.edu.pl.
Aleksander Wnuk
Aleksander Wnuk
WykładowcaO mnie
rozwińAbsolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracę w Franklin Templeton Investments rozpoczął od stażu podczas ostatniego roku studiów. Przez 3,5 roku pracował w dziale obróbki danych marketingowych dla produktów inwestycyjnych. Później opuścił firmę, aby zyskać nowe doświadczenie w McKinsey & Company. Od czerwca 2016 ponownie związany z Franklin Templeton Investments, tym razem na stanowisku Senior Research Analyst w dziale Product Data Services. Rozwija swoją wiedzę i umiejętności w kierunku programowania (PHP, Python) oraz tematyki big data, w szczególności analizy zbiorów dark data.