Nowy marketing okiem absolwentki - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka
24 października 2022
Ewa Karpińska - Pracownik CDV

Nowy marketing okiem absolwentki

Współczesny marketing stał się nową sztuką. Bezpośredni kontakt z klientem nie jest tak skuteczny jak kiedyś, a technologia nieustannie się rozwija.

Szukając odpowiedzi na pytanie „czym jest marketing?” natchnęłam się definicją sztuki, która w swoim rozumieniu skłania do przemyśleń, oddziałuje na emocje i zachwyca swoim pięknem.

Jestem typem obserwatora, interesuje mnie świat, jego tajemnice i zachowania ludzi. Lubię myśleć, tworzyć i analizować, a marketing to proces, którego elementem jest przede wszystkim przemyślana i zaplanowana strategia. Sztukę można dostrzec wszędzie i jest nieodłącznym elementem naszego życia. Idąc tym krokiem, marketing posiada wiele cech wspólnych i nieodwracalnie wpłynął na ludzkość i biznes.

Współczesny marketing stał się nową sztuką. Bezpośredni kontakt z klientem nie jest tak skuteczny jak kiedyś, a technologia nieustannie się rozwija. Trendy, zachowania i potrzeby zmieniły się w taki sposób, że jako konsumenci jesteśmy bardziej wymagający i obecnie wystarczy jedno kliknięcie myszki, by kupić interesujący nas produkt.

Słuchamy swojej intuicji, dokonujemy wyborów na podstawie własnych przekonań i doświadczeń, a czynnik ludzki stał się rzeczą drugorzędną. To skłoniło mnie do refleksji, jak dostosować swoje zainteresowania do potrzeb rynku, który dynamicznie się zmienia. Rozpoczęłam swoje poszukiwania i znalazłam dla siebie idealny kierunek, dzięki któremu stałam się… artystką.

Podjęłam decyzję o wyborze studiów podyplomowych na kierunku nowy marketing w Collegium Da Vinci. Intrygująca nazwa i ciekawy opis sprawił, że był to strzał w dziesiątkę. Zależało mi na potężnej dawce wiedzy, inspirujących wykładowcach i praktycznych zajęciach. Dopiero podczas studiów zdałam sobie sprawę, jak obszerny jest temat marketingu internetowego i jak można go wykorzystać, biorąc pod uwagę rynek i kompetencje przyszłości.

Pozyskałam wiedzę z takich tematów, jak między innymi Google Ads czy Social Media Marketing. Miałam okazję słuchać praktyków, którzy z pasją dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, oferując indywidualne konsultacje. Nowy marketing pozwolił mi przygotować się na wejście w świat internetowej sztuki, która jest obecnie pionierem na rynku. Coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci, która niesie za sobą mnóstwo korzyści. Wiąże się to przede wszystkim z niższymi kosztami i precyzyjnością, a dzięki konkretnym działaniom możemy swoją uwagę skierować na konkretnych odbiorców. Niezwykle ważne jest przygotowanie treści i interakcja z ludźmi po drugiej stronie ekranu.

Będąc absolwentką tego kierunku śmiało mogę stwierdzić, że jest to idealna opcja dla osób, które interesują się marketingiem i chcą nabyć praktyczne umiejętności dostosowane do zmieniającego się i wymagającego rynku. Odchodząc od tradycyjnego marketingu na rzecz nowoczesnych narzędzi wiem, jak ważne są działania w Internecie zwiększające sprzedaż.

Jeżeli interesują cię ludzie i ich potrzeby, myślisz długofalowo i pasjonuje cię pojęcie strategii z wykorzystaniem internetowych narzędzi- nie zastanawiaj się.

Na koniec przytoczę cytat Paula Klee, który idealnie obrazuje pojęcie nowego marketingu:

„Sztuka nie odtwarza tego, co widzialne, raczej czyni to widocznym”.

Świat potrzebuje nowoczesnych artystów, którzy sprawią, że biznes będzie rozpoznawalny. Sztuka i marketing nie mają granic, a Internet jest sztuką.