Zawody przyszłości - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka

Zawody przyszłości

- warsztaty w CDV dla młodzieży z województwa wielkopolskiego

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, publicznych i niepublicznych, zamieszkujących teren miasta Poznania i województwa wielkopolskiego, wezmą udział w nowym projekcie CDV  pod nazwą „Zawody przyszłości – rozwój kompetencji młodzieży w kontekście przemian współczesnego świata”. Projekt ten umożliwia młodym ludziom, stojącym przed kolejnymi wyborami edukacyjno-zawodowymi, na zapoznanie się z nowymi zawodami, które wymagają specjalistycznej wiedzy naukowej, technicznej oraz określonych umiejętności. Oferta warsztatów została przygotowana z myślą o rozwijaniu specyficznych umiejętności młodego człowieka, które staną się odpowiedzią na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.

Kierownik projektu: dr Sylwia Polcyn

Opis warsztatów

  • 7 zasad życia i nauki wg Leonarda da Vinci - Twoja droga do genialności na co dzień, prowadząca: dr Klaudia Bączyk-Lesiuk

    Poprzez rewolucyjne podejście do edukacji warsztaty mają na celu pomóc uczniom w odkryciu i zrozumieniu ich indywidualnego potencjału; warsztaty są alternatywą dla edukacji schematycznej – pozbawionej kreatywnego myślenia i autorefleksji. Podczas spotkań, uczestnicy poznają elementy design thinking, czyli metody twórczego rozwiązywania problemów, myślenia i pracy, bazującego na eksperymentowaniu i testowaniu hipotez. Nauczą się też podstawowych technik storytellingowych, które rozwiną ich autoekspresję.

  • Celem warsztatu jest przygotowanie uczestników do świadomego, bezpiecznego i efektywnego wykorzystania mediów w procesie uczenia się, w tym szczególnie: zapoznanie uczestników z rolą i zadaniami nowoczesnych technologii i mediów w procesie uczenia się, kształtowanie praktycznych umiejętności zastosowania mediów i różnych aplikacji w uczeniu się oraz rozwijanie kompetencji pracy indywidualnej i zespołowej z wykorzystaniem nowych mediów i technologii.

  • Celem warsztatów jest przybliżenie uczestnikom rozwijającej się współcześnie branży wideo blogów. Plan warsztatów przewiduje zarówno aspekty teoretyczne, takie jak historia oraz analiza trendów na rynku wideo blogów, jak i praktyczne, związane z tworzeniem treści przyciągających uwagę, nagrywanie oraz montowanie wideo.

  • Celem warsztatu jest przekazanie uczestnikom wiadomości na temat samodzielnego analizowania i wyznaczania celów życiowych, wskazanie sposobów podejmowania właściwych decyzji oraz odkrywanie, co dla nich jest ważne i co motywuje ich w życiu. Mogą być zaskoczeni tym, że w rzeczywistości wyznaczają sobie cele każdego dnia.

  • Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z historią, trendami oraz rodzajami blogów, przybliżenie charakteru współpracy blogera z agencjami reklamowymi podczas tworzenia kampanii społecznych i marketingowych, a także kształtowanie umiejętności planowania strategii rozwoju własnego bloga (tworzenie własnej marki), kreowania i edytowania treści oraz podstaw korzystania z silnika WordPress.

  • Warsztaty mają na celu przybliżenie uczestnikom realiów pracy osób odpowiedzialnych w agencji reklamowej za tworzenie kontentu. Podczas trzech spotkań młodzież pozna struktury agencji reklamowej i dowie się m.in. jakie treści angażują odbiorców, jak skutecznie tworzyć strategię marki w Social Media oraz czym jest influencer marketing.

  • Celem warsztatu jest przekazanie uczestnikom niezbędnych wiadomości na temat zarządzania projektami oraz kształtowanie u nich praktycznych umiejętności wykorzystania podstawowych technik zarządzania projektami we własnym procesie uczenia się oraz w codziennym funkcjonowaniu.

  • Celem warsztatu jest przekazanie uczestnikom niezbędnych wiadomości dotyczących przyszłości gier oraz wirtualnej rzeczywistości. Uczestnicy podczas warsztatów poznają mechanizmy tworzenia gier planszowych, będą je prototypowali oraz dowiedzą się, w jaki sposób przenieść je w świat wirtualny.

  • Celem warsztatów jest zaznajomienie uczestników z najnowszą technologią, która na nowo wprowadza pojęcie skończoności (ang. digital scarcity) w świecie cyfrowym. Uczestnik dowie się, jak to jest możliwe, że bitcoinów nie można kopiować oraz w jaki sposób takie gałęzie gospodarki jak przemysł muzyczny, filmowy czy gry komputerowe mogą zyskać na wdrożeniu tego typu technologii w swoich przedsięwzięciach biznesowych. Ponadto, uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób tokenizacja może zmienić obszar inwestowania nie tylko w nieruchomości czy dzieła sztuki, ale także w akcje na tradycyjnych giełdach papierów wartościowych.

  • Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z różnymi czynnikami zakłócającymi przebieg procesu uczenia się, wskazanie możliwości ich identyfikacji oraz omówienie sposobów organizacji pracy własnej. Ponadto, uczestnicy zdobędą umiejętności praktycznego wykorzystywania w życiu codziennym metod i technik związanych z efektywnym uczeniem się.

  • Celem warsztatów jest wskazanie związku pomiędzy pojęciami „haker” i „biznes”, rozumianymi w nietradycyjny sposób, zapoznanie uczestników z różnymi stylami komunikacji oraz omówienie stylów zarządzania mających wpływ na sposoby funkcjonowania i dynamikę grupy. Ponadto, uczestnicy zapoznają się z cechami dobrego managera z punktu widzenia właściwej komunikacji i budowania prawidłowych relacji w grupie.

Uczestnicy projektu, w grupach maksymalnie 15-osobowych, zapoznają się z nowymi metodami i technikami uczenia się ukierunkowanymi na myślenie twórcze i projektowe oraz wspierane nowoczesnymi technologiami, a także poznają innowacyjne i kreatywne sposoby kształtowania umiejętności behawioralnych. To również doskonała okazja, by wskazać młodym ludziom, iż uczenie się i rozwój osobisty może być przyjemnym doświadczeniem łamiącym schemat transmisyjnych metod nauczania.

Osoby prowadzące warsztaty to wykwalifikowani, wieloletni nauczyciele akademiccy oraz praktycy, specjaliści w swoich dziedzinach z zakresu marketingu internetowego, twórcy społeczności wirtualnych, którzy w swojej pracy wykorzystują głównie metody aktywizujące, problemowe, projektowe i wyzwalające potencjał uczestnika projektu.

Udział w warsztatach jest bezpłatny; projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego WIEDZA-EDUKACJA-ROZWÓJ Narodowego Centrum Badania i Rozwoju na lata 2018 – 2020.

Galeria zdjęć

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.