Podsumowanie PoGJam 2025 w Collegium Da Vinci - Collegium Da Vinci Poznań
Treść Menu ogólne Menu studiów Stopka

Podsumowanie PoGJam 2025 w Collegium Da Vinci

PoGJam 2025, kolejna edycja GameJamu w Collegium Da Vinci, zgromadziła 91 uczestników_czek, którzy_e przez 40 godzin tworzyli gry na temat „POZIOM”, biorąc udział w inspirujących panelach eksperckich i rywalizując o nagrody za najlepsze projekty.

W dniach 7-9 lutego 2025 w Collegium Da Vinci w Poznaniu odbyła się pierwsza edycja PoGJam – wydarzenia typu GameJam, w którym zespoły miały ograniczony czas na stworzenie własnych gier. 91 uczestników_czek przez 40 godzin pracowało nad swoimi projektami, bazując na wylosowanym temacie: „POZIOM”. 

Panele dyskusyjne z ekspertami branży

Zanim jednak studenci_tki rozpoczęli_ły nierówną walkę z czasem, mieli_ały okazję posłuchać inspirujących paneli eksperckich. 7 lutego w ramach inauguracji całego PoGJam 2025 mury CDV odwiedzili m.in. Jacek Dukaj, Edwin Bendyk i Michał Cetnarowski.

Podczas pierwszego panelu – Jacek Dukaj i Edwin Bendyk – rozmawiali o dynamicznej transformacji gier wideo – od niszowego hobby dla entuzjastów do jednego z filarów współczesnej popkultury. Po nich scenę przejął Michał Cetnarowski, który skupił się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie jak pisarze inspirują designerów gier, a także jak twórcy gier wideo kształtują współczesne opowieści.

Na koniec odbył się panel z udziałem partnerów wydarzenia. Swoimi przemyśleniami na temat wpływu sztucznej inteligencji na branżę gamedev podzielili się: Maksymilian Piwowarski (Monster Couch), Krzysztof Maliński (Play2Chill) oraz Grzegorz Bumbul (EYVI).
Każdy z paneli wniósł dodatkową wartość i zdecydowanie pobudził kreatywność uczestników_czek, którzy_e kilka godzin po zakończeniu części panelowej rozpoczęli_ły zmagania z tworzeniem gry.

Jak wyglądał PoGJam 2025?

Gdy opadły emocje po spotkaniu z ekspertami, nadszedł czas na uporządkowanie kwestii organizacyjnych samego jam’u. Na początku uczestnicy_czki potwierdzili_ły swoją obecność, dostali_ły identyfikatory, smycze i naklejki. Po ogłoszeniu tematu rozpoczęła się burza mózgów – zespoły omawiały pomysły, szkicowały mechaniki i projektowały pierwsze elementy gier. Część osób pracowała przy komputerach, inni prowadzili dyskusje na korytarzach lub siedząc na schodach. Nie zabrakło także kreatywnych akcesoriów – ktoś przyniósł gitarę, a ktoś inny materac, co dodało wydarzeniu niepowtarzalnego klimatu.

Aby uczestnicy_czki mieli_ały energię do pracy, organizatorzy zapewnili przekąski, a w sobotę dostarczono pizzę, która zniknęła w mgnieniu oka. Podczas prac nad grami, uczestnicy_czki mogli_ły liczyć na wsparcie wykładowców_czyń, starszych studentów_ek oraz ekspertów_ek z branży, którzy_e chętnie pomagali_ły i doradzali_ły. Podczas wydarzenia pojawili się również Rektor Collegium Da Vinci dr hab. Marek Zieliński, prof. CDV, pracownicy_czki uczelni oraz przedstawiciele_ki partnerów wydarzenia. PoGJam 2025 cieszył się także zainteresowaniem mediów – relacje można było usłyszeć w WTK, Radio Poznań i przeczytać w Głosie Wielkopolskim. W trakcie Jamu opiekunowie_ki umilali czas uczestnikom, organizując stream na żywo i przestrzeń integracyjną.

Gry, które zachwyciły jurorów

Podczas ostatnich godzin wydarzenia zespoły dopracowywały swoje gry, usuwając błędy i optymalizując rozgrywkę. Finałowe prezentacje projektów wzbudziły wiele emocji – jak relacjonowały media, momentami przypominały one sportowe widowisko, z okrzykami wsparcia i owacjami dla twórców.

Pierwsze miejsce

  • Dice & Dungeons – gra strategiczna, w której gracz wciela się w Bossa lochów i musi bronić swojej fortecy przed bohaterami. Przyznane nagrody: klawiatura, planszówka „Na Skrzydłach”, podkładki i klucze cyfrowe do gier Wingspan i Quilts and Cats of Calico.

Drugie miejsce

  • Can a Fella Borrow a French Fry? – humorystyczna gra dla dwóch osób, w której gracze rywalizują o utrzymanie w dłoni frytki przez jak najdłuższy czas. Przyznane nagrody: słuchawki, myszka i klucze cyfrowe do gier Wingspan i Quilts and Cats of Calico.

Trzecie miejsce

  • LOD – przygodowa gra, w której grafika zmienia się na coraz bardziej realistyczną, co tworzy wyjątkowe doświadczenie. Przyznane nagrody: klawiatura i klucze cyfrowe do gier Wingspan i Quilts and Cats of Calico.

Wyróżnienia: 

  • Levels of Life – narracyjna gra pokazująca różne etapy życia człowieka i wyzwania, przed którymi staje, od narodzin, aż do śmierci.
  • Pod Poziomem Morza – przygoda o odzyskiwaniu pierścionka zaręczynowego ukrytego w głębinach.

Nagrody przyznane dla wyróżnionych zespołów: klucze cyfrowe do gier Wingspan i Quilts and Cats of Calico.

Pozostałe projekty

Podczas GameJamu powstały także inne gry:

  • Geometric Flow
  • Re:Green
  • Alien Dory
  • Project : THE LEVEL
  • Flower! Power!
  • ShroomKnight
  • Elevate
  • FareWell
  • Level of Insanity
  • IMPERIUM
  • Fix the „Poziom”
  • Trzymaj Poziom!
  • PO.ZIOMku
  • Between: Platformer backrooms
  • Minotaurum
  • $tudent Life
  • Hungry Gamer

Liczby mówią same za siebie

  • 91 uczestników_czek
  • 22 stworzone gry
  • 40 godzin pracy nad projektami
  • 32 pizze zjedzone w trakcie wydarzenia 🙂
  • 5 publikacji w mediach i 3 wywiady

Partnerami tegorocznej edycji byli: Komputronik Gaming, EYVI, VOX, Monster Couch, Play2Chill S.A., eNStudios i Poznań CityLab.

Dlaczego warto było wziąć udział?

PoGJam 2025 był doskonałą okazją do zdobycia doświadczenia w tworzeniu gier, współpracy zespołowej i poznania ludzi z branży. Dla wielu uczestników_czek była to szansa na stworzenie swojej pierwszej gry, rozwinięcie umiejętności i dodanie projektu do portfolio.

Wydarzenie pomogło także zintegrować studentów_ki wszystkich lat, wykładowców_czynie i profesjonalistów_ki z gamedevu, a także stworzyć przestrzeń do eksperymentowania i kreatywnej wymiany pomysłów.

To były trzy dni pełne pasji, nowych pomysłów i świetnej atmosfery. PoGJam 2025 udowodnił, że młodzi_e twórcy_czynie gier mają ogromny potencjał!

Do zobaczenia podczas kolejnej edycji!

Galeria zdjęć

Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk
Fot. Tymofii Honcharuk