Wykładowca CDV współtwórcą konferencji SIGGRAPH – Collegium Da Vinci Poznań

Wykładowca CDV współtwórcą konferencji SIGGRAPH

Wydarzenie odbędzie się między 9 a 13 sierpnia.

Łukasz Szałankiewicz, wykładowca CDV na Wydziale Informatyki i Komunikacji Wizualnej, dołączył do grona współtwórców konferencji SIGGRAPH – jednej z największych na świecie konferencji poświęconej grafice komputerowej, organizowanej od 1974 roku!

Wykładowca opracował i przygotował warsztaty Limitations Driven Creativity Through Demoscene Lenses, które odbędą się 10 sierpnia. Sama konferencja potrwa od 9 do 13 sierpnia i dostępna będzie online.

Jak piszą organizatorzy:

Demoscena to społeczność twórców skupionych wokół pomysłowości cyfrowej. Jego korzenie tkwią w „software cracking culture”. Począwszy od lat 80. crackerzy wprowadzali do gier małe zmiany. Zaczęli jednocześnie rywalizować o najlepsze efekty wizualne i muzyczne, a to stało się zupełnie nową kulturą — demosceną.

Demo podobne jest do teledysku, ale to komputer generuje wszystkie wizualizacje w czasie rzeczywistym. Od samego początku komputerów 8-bitowych m.in. Commodore 64, Atari XL/XE – demoscena zawsze polegała na „wypychaniu” sprzętu poza jego granice.

Ale w dzisiejszych czasach można poczuć się przytłoczonym nieskończonymi możliwościami twórczymi opartymi na oprogramowaniu i sprzęcie. Kreatywne ograniczenie można traktować jako sposób na osiągnięcie nowatorskiego efektu lub celu, który nie byłby możliwy w inny sposób przy użyciu konwencjonalnych, łatwo dostępnych metod.

Choć może to zabrzmieć nielogicznie, dodanie ograniczeń i limitów może w rzeczywistości zwiększyć kreatywność. Można wymyślać sztuczne ograniczenia lub użyć narzędzi, które ograniczają twórcę.

Poznaj wykładowcę

Łukasz Szałankiewicz

Artysta dźwiękowy, członek Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. W swojej pracy skupia się w równej mierze na sferze wizualnej, jak i muzycznej. Jego działalność artystyczna oscyluje także wokół interaktywnych instalacji. Posiada wieloletnie doświadczenie kuratorskie, zarówno jako kurator cyklu audio-wizualnego w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia Gdańsk (2007-2015), jak i uczestnik wielu międzynarodowych projektów. Jest współtwórcą wydawnictwa i platformy Audiotong. W latach 2016-2017 pracował jako kurator projektów specjalnych, ze szczególnym naciskiem na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Twórca modułu kultury cyfrowej na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Zajmuje się zagadnieniem audio w mediach interaktywnych w poznańskim Collegium Da Vinci na Wydziale Informatyki i Komunikacji Wizualnej.