17 grudnia Krzysztof Nowakowski, Rektor Collegium Da Vinci podpisał umowę z Markiem Woźniakiem, Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego na mocy, której uczelnia otrzyma ponad 17 mln złotych z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+.
Na poznańskim Górczynie CDV stworzy Centrum Technologii Kreacyjnych, miejsce spotkań dla ludzi kreatywnych. Na 4 tys m2 powstaną wielofunkcyjne sale konferencyjne, studio motion capture, studio foto-video, studio audio, pracownie komputerowe, fokusownia.
W Centrum powstanie Game Hub, czyli idea zrzeszenia firm i osób zajmujących się tworzeniem gier komputerowych, mająca na celu wymianę doświadczeń, wspieranie się w projektach, wspólne tworzenie, wzajemny rozwój, m.in. poprzez organizację szkoleń i warsztatów specjalistycznych. W CTK znajdą się również living lab oraz test lab, czyli laboratoria do projektowania i testowania produktów i usług w warunkach, w których rzeczywiście są używane. Ponadto będzie działał Inkubator przedsiębiorczości wspierający małe firmy, studentów i freelancerów, prowadzących swój biznes. W Centrum będzie można zorganizować warsztaty, konferencje, szkolenia, przeprowadzić badania fokusowe i UX, przetestować aplikacje, realizować projekty audiowizualne. Powstaną również przestrzenie dedykowane coworkingowi.
Głogowska 216 będzie otwarta na kooperacje networkingowe i różnego rodzaju inicjatywy przenikającego się świata biznesu, sztuki i designu. Collegium Da Vinci stworzy miejsce do planowania i realizowania projektów, nawiązywania nowych kontaktów, podejmowania wspólnych inicjatyw miłośników nowych technologii w przestrzeni, która robi wrażenie pod względem wizualnym, ale przede wszystkim z uwagi na profesjonalne zaplecze techniczne.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie 25 398 651 zł, w tym koszty budynku: 17 466 000, sprzęt specjalistyczny 6 106 940,16 oraz oprogramowanie specjalistyczne 844 264,62 zł. Prace inwestycyjne potrwają około 2 lata. Uczelnia planuje, że od marca 2021 roku, w CTK będzie można kompleksowo realizować projekty z obszaru technologii kreacyjnych obejmujących tworzenie reklam, gier komputerowych, rozwiązań wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość wykorzystując najnowsze technologie multimedialne.
Projekt jest współfinansowany z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+.