Pierwszy miesiąc nauki w nowym roku akademickim za nami. Wierzyliśmy i liczyliśmy na to, że będziemy mogli spotykać się w murach uczelni. No cóż… Stało się inaczej. Jak to mówią, co się odwlecze to nie uciecze.
Byliśmy ciekawi, jak studenci (zwłaszcza nasze pierwszoroczniaki) odbierają zdalną naukę i jak sobie radzą z brakiem możliwości bezpośredniego poznania swoich koleżanek i kolegów z roku.
Jesteśmy spokojni i pełni pozytywnej energii. Dzięki takim opiniom wierzymy, że praca i wysiłek włożony w umożliwienie kształcenia na odległość ma sens i motywuje do dalszych działań.
Dziękujemy studenci! #nasistudencinaszaduma
Komentarze studentów
“Bardzo obawiałam się zajęć w trybie zdalnym, bo ogromnie cenię kontakt z ludźmi. Podjęłam jednak ryzyko i zapisałam się na studia, a CDV spełniło wszystkie obietnice i zapewniło mi możliwość bezpiecznej, efektywnej oraz przyjemnej nauki. Zajęcia nie są tylko pustym patrzeniem w ekran, wykładowcy dbają o stałą interakcję ze wszystkimi studentami. W tym momencie wykłady są miłą odskocznią od restrykcji, bo wreszcie jako studenci mamy okazję zobaczyć wzajemne twarze. Cieszę się, że mimo przeciwności proces mojej edukacji się nie zatrzymał.
Wierzę, że damy radę. Jak nie my, to kto? W grupie siła!”
Helena Hermanowicz
I rok, zarządzanie kreatywne
“Jako pierwszoroczniacy, przechodząc na zdalny tryb nauczania byliśmy przekonani, że poziom nauczania z pewnością się obniży. Jednakże uczelnia, jak i wykładowcy dokładają wszelkich starań, aby udostępnić i wdrożyć nam narzędzia, które są powszechnie używane w branży IT podczas obecnej sytuacji. Dzięki temu nie tylko uczęszczamy na zajęcia, ale też realizujemy kilkuosobowe projekty zespołowe, dobrze się przy tym bawiąc i zdobywając praktyczną wiedzę.”
Edyta Janicka, Barbara Kaniewska, Dominik Błaszczyk
I rok, informatyka, specjalizacja programowanie gier i mediów interaktywnych
“Przyznam, że bałam się zdalnego nauczania. Jednak miło się zaskoczyłam tym, jak to wszystko wygląda. Czasem mimo siedzenia wygodnie przed swoim biurkiem mam wrażenie jakbym była na uczelni. Zajęcia są prowadzone na wysokim poziomie mimo ograniczających nas trudności. ”
Marcelina Felerska
I rok, zarządzanie kreatywne
“Pierwsze cztery zjazdy mieliśmy mieć stacjonarnie, a dopiero później wejście w tryb zdalny. Rzeczywistość okazała się inna, przyspieszyła cały proces i już drugi weekend zajęć powitał nas w świecie online. Miałam pewne obawy, jak to będzie wyglądało. Zwłaszcza patrząc na specyfikę kierunku, który wymaga dużej interakcji z drugim człowiekiem, a oddzielenie monitorami stawia w tym zakresie pewne ograniczenia.
Wykładowcy i sposoby prowadzenia przez nich poszczególnych przedmiotów bardzo szybko rozwiały moje wątpliwości. Kreatywność, pasja, zaangażowanie. Zarówno ze strony prowadzących, jak i studentów. Nie bez powodu CDV jest nazywane uczelnią ludzi ciekawych – potwierdza się to w 100% w praktyce. Na szczególne wyróżnienie zasługuje zachowanie wysokiej jakości ćwiczeń oraz merytoryki.
Oczywiście, że wolałabym zajęcia w budynku uczelni, ale na ten moment nie mamy wyboru i musimy się dostosować. W całej tej niełatwej sytuacji jestem ogromnie wdzięczna za możliwość poznawania nowych narzędzi do nauki oraz bycie częścią niesamowicie wspierającej społeczności na drodze rozwoju.”
Natalia Młynarczak
I rok, doradztwo i coaching
“W 2020 roku wszystko jest inne i nie takie jak sobie wyobrażaliśmy. Mimo wszystko jestem wdzięczna, że w dobie internetu i powszechnej digitalizacji jestem w stanie dalej kształcić się oraz być w kontakcie z moimi przyjaciółmi z uczelni w tym niepewnym czasie.
W tym roku Halloween spędzam w izolacji domowej, a moja impreza będzie trwała na Instagramie i Zoomie. #StaySafe
”
Nikoletta Grząska
II rok, grafika
“Nie da się niczego zastąpić spotkaniem wprost z drugim człowiekiem. Mimo to nauczanie zdalne zaskoczyło mnie płynnością przeprowadzanych zajęć. Kursy prowadzone są w przystępnej i interesującej formie, niektóre nawet są tak bardzo angażujące, że niemalże zapomina się o fakcie, że wszystko odbywa się w domowym zaciszu. Wykładowcy nie tracą pasji i chęci do przekazywania wiedzy, dlatego wszystko przychodzi łatwo i naturalnie. Szkoła szczyci się wysokim standardem nauczania i muszę przyznać, że nie są to tylko słowa rzucone na wiatr. Pod kątem bezawaryjności platformy, zaangażowania wszystkich pracowników, którzy szybko i chętnie pomagają nam w każdej sytuacji, przygotowania materiałów dydaktycznych oceniam ją na 5+.”
Agnieszka Łechtańska
I rok, zarządzanie kreatywne
“Niewątpliwie większość z nas tęskni za możliwością spotkania się na uczelni. Ciężko zastąpić spotkania z kolegami i koleżankami w trakcie przerw, czy realną interakcję z wykładowcą. Pomimo tych trudów zajęcia zdalne bardzo pozytywnie zaskakują. Zaangażowanie niektórych wykładowców i pasja, z jaką mówią o swoich dziedzinach, potrafi pochłonąć i zniwelować poczucie jakiejkolwiek odległości. Wszelkie problemy techniczne są szybko rozwiązywane, a jak na skalę zajęć online, stwierdzam, że i tak jest ich bardzo niewiele.”
Kamil Wojtowicz
II rok, informatyka
“„W 2020 roku będę studiować online", gdyby takie wydarzenie powstało rok temu na Facebooku, na pewno uznałabym je za absurd, a dziś... uczymy się z laptopów i pracujemy w grupach na konferencjach online. Wiadomo, są minusy takie jak brak fizycznego kontaktu, ale mamy też plusy: praca w pidżamie i brak egzaminów, a same projekty praktyczne! Jest to dla mnie przyspieszony kurs organizacji pracy w domu. A kto wie? Może kiedyś przyjdzie mi pracować zdalnie? ”
Milena Chwiłka
III rok, Mediaworking
“Ah, here we go again. Po kilku dniach w murach CDV znów wracamy do formuły online, tym razem jeszcze bardziej przygotowani. Podobnie jak wcześniej, wykładowcy są niezwykle zaangażowani i pomocni, a zajęcia, pomimo początkowych niedogodności technicznych, przebiegają sprawnie.
”
Hubert Wulbach
II rok, Urban Management
“Byłam sceptycznie nastawiona do jakości zajęć online. Obawiałam się, że studia okażą się drogim kursem, jak te z Udemy przed przecenieniem...
W praktyce wykłady przerosły moje oczekiwania. Nie mam obaw związanych ze skutecznością zajęć, wykładowcy są chętni do dyskusji i gotowi na każde wyzwanie związane z nauczaniem online.
Łatwy dostęp do wszystkich linków pozwala na swobodne poruszanie się po "e-uczelni", a dodatkowe godziny, które spędziłabym na przemieszczaniu się, przeznaczam na pracę.
Cieszę się, że moja uczelnia jest tak dobrze przygotowana pod tym względem. ”
Zofia Bentyn
I rok, Data Science