Eksperci Collegium Da Vinci na festiwalu ANIMATOR | Collegium Da Vinci Poznań

Eksperci Collegium Da Vinci na festiwalu ANIMATOR

Wykładowcy i specjaliści analizują fenomen gier wideo!

Prelekcje wykładowców i specjalistów Collegium Da Vinci znalazły się w programie sekcji GRY WIDEO 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych ANIMATOR.

Wśrod gości zaproszonych do udziału w sekcji w poznańskim Kinie Muza znaleźli się wykładowcy: Bartosz Rakowski (Atomic Jelly) i Łukasz Szałankiewicz oraz specjalista Działu Marketingu Piotr Maciantowicz. Publiczność będzie miała też okazję do spotkania z przedstawicielami firm partnerskich Collegium Da Vinci: Doji i Robot Gentleman.

Jak piszą organizatorzy:

Blok programowy dedykowany animacjom aktywnie angażującym odbiorców, produkcjom animowanym powstającym w oparciu o silniki gier wideo. W tej sekcji programowej przyjrzymy się w jaki sposób w swoich produkcjach twórcy gier wykorzystują ogromny potencjał formalny i narracyjny kina animowanego.

Więcej niż rozrywka. Czym są i jak powstają „SERIOUS GAMES”?

Gry wideo odgrywają istotną rolę we współczesnej kulturze, a wraz z dynamicznym rozwojem branży gier obserwujemy ich wykorzystanie w nowych obszarach naszego życia. W świecie, w którym coraz trudniejsze jest utrzymanie naszej uwagi i koncentracji, przeciętny gracz spędza kilkanaście godzin tygodniowo na graniu, uzyskując wysoki stopień skupienia, przyswajając mnóstwo informacji. Dlaczego się tak dzieje i czy możemy wykorzystać to zaangażowanie i skupienie w pożytecznym celu? Nauka programowania, języków obcych, obsługi maszyn, wypracowanie dobrych nawyków lub skłonienie do refleksji – to tylko niektóre zastosowania „Serious Games”. ’

Podczas prelekcji zostaną zaprezentowane dobre praktyki projektowania gier poważnych oraz konkretne przykłady ich zastosowania, a także wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć projektanci gier edukacyjnych.

Prowadzący: Jakub Ryfa (Doji)

Twórca gier niezależnych, współzałożyciel studia DOJI S.A. specjalizującego się w projektowaniu gier edukacyjnych oraz zgamifikowanych aplikacji na potrzeby szkół oraz klientów korporacyjnych. Odpowiedzialny za stworzenie gry Coffee Noir – Business Detective Game. Członek Poznańskiej Gildii Graczy. Entuzjasta niszowych, niezależnych gier wideo oraz wykorzystania nowych technologii w nauczaniu.

Kiedy?

9 lipca o 18:30 w Kinie Muza

DEMOSCENA – Best High-End Productions

Demoscena to międzynarodowe środowisko artystyczne, a jednocześnie pierwsza istniejąca kultura cyfrowa wpisana na Krajową Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego. Tworzenie na styku sztuki i technologii skupione jest tu na produkcji tzw. dem – czyli animacji generowanych w czasie rzeczywistym, przekraczając przy tym często bariery i teoretyczne możliwości danej platformy sprzętowej. Na pokazie obejrzymy wybrane prace spośród najlepszych produkcji demoscenowych ostatnich lat okraszone krótkim komentarzem. Prace z wielu powodów wyjątkowe potrafiące zadziwić na wielu poziomach.

Kiedy?

10 lipca o 14:15 w Kinie Muza

Poznaj demoscenę

Demoscena na ANIMATORZE
Demoscena na ANIMATORZE
Demoscena na ANIMATORZE
Demoscena na ANIMATORZE
Demoscena na ANIMATORZE

Prowadzący: Bartosz Rakowski (Atomic Jelly)

CEO i współzałożyciel Atomic Jelly, studia zajmującego się tworzeniem gier, które słynie z dobrych narracji. Jego kariera rozpoczęła się w branży reklamowej i obejmuje programowanie aplikacji, projektowanie przemysłowe, interfejsy użytkownika, strony internetowe, materiały drukowane, ilustracje, copywriting, efekty specjalne, reklamy telewizyjne, modele 3D, wizualizacje architektoniczne i – last but not least – animacje.

Obecnie zajmuje się głównie projektowaniem poziomów, grafiką i zarządzaniem projektami. Jest także wykładowcą Collegium Da Vinci. Entuzjasta i odnoszący sukcesy członek społeczności demosceny od lat 90.

ANIMACJA W GRACH WIDEO – techniki i gatunki

Jakie są relacje animacji w grach wideo i filmu animowanego? Współczesne gry wideo w większości korzystają z szeroko pojętej animacji 3D tworzonej przy pomocy oprogramowania graficznego. Jednak w okresie rozkwitu gier niezależnych coraz więcej twórców decyduje się na pójście inną drogą. Podobnie jak w filmie animowanym, gry wideo korzystają z różnych technik i rodzajów animacji. Plastelina, wycinanka, czemu nie? W trakcie pokazu – prezentacji widzowie przekonają się, że gry to często małe dzieła sztuki, zarówno w aspekcie wizualnym, jak i narracyjnym, co zresztą jest ze sobą nierozerwalnie połączone.

Prowadzący: Juliusz Zenkner (Robot Gentleman)

Kiedy?

11 lipca o 16:30 w Kinie Muza

EROTYKA W GRACH WIDEO – od niszy do mainstreamu

Gry wideo, podobnie jak każde inne medium, od zawsze romansowały ze sferą cielesności i intymności. „Seks sprzeda wszystko!” mawiał klasyk, i coś w tym jest. Gry oczywiście nie są tu wyjątkiem. Erotyka, choć często pomijana, nieakcentowana lub zbyt wyolbrzymiana istniała w grach od początku i nic nie wskazuje na to, żeby coś się miało zmienić. Opowiemy o skandalach, sukcesach, historii i przyszłości, wpływie fenomenu na graczy i wizerunku kobiet w grach wideo. W końcu odpowiemy na pytanie, czy poważne podejście do tematu ma szanse w starciu z niezbyt górnolotnym monetyzowaniem ludzkich fantazji.

Kiedy?

13 lipca o 20:00 w Kinie Muza

Przedsmak spotkania

Erotyka w grach
Erotyka w grach
Erotyka w grach
Erotyka w grach

Prowadzący:

Łukasz Szałankiewicz – artysta dźwiękowy, członek Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. W swojej pracy skupia się w równej mierze na sferze wizualnej i muzycznej. Jego działalność artystyczna oscyluje także wokół interaktywnych instalacji. Posiada wieloletnie doświadczenie kuratorskie. Jest współtwórcą wydawnictwa i platformy Audiotong. W latach 2016-2017 pracował jako kurator projektów specjalnych, ze szczególnym naciskiem na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Zajmuje się zagadnieniami audio w mediach interaktywnych w poznańskim Collegium Da Vinci.

Piotr Maciantowicz – filozof z wykształcenia, filmoznawca, animator i edukator z pasji. Promotor muzyczny, programmer filmowy, prelegent, konferansjer, dj, producent wydarzeń kulturalnych, ojciec, animator kultury, gracz. Związany z grami wideo od najmłodszych lat.

Twórca podcastu „Kulturalnie o Grach”, w którym prześwietla kulturę gier w różnych aspektach.

Specjalista ds. marketingu w Collegium Da Vinci.

Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych ANIMATOR w Poznaniu to największy festiwal filmu animowanego w Polsce. Pierwsza edycja odbyła się w 2008 roku i stanowiła kulminację obchodów 60-lecia Polskiej Animacji. Podczas każdej edycji festiwalu prezentowanych jest ponad 300 filmów z całego świata, w tym retrospektywy, przeglądy, premiery czy rzadko pokazywane dzieła pionierów animacji.

Dotychczas gośćmi festiwalu byli wybitni twórcy światowej animacji, m.in. Mariola Brillowska, Andrzej Chrzanowski, John R. Dilworth, David Ehrlich, Eric Goldberg, Yoram Gross, Emily Hubley, Igor Kowalow, Bady Minck, Michel Ocelot, Bracia Quay, Bill Plympton, Gerald Potterton, Zbigniew Rybczyński, Raou Servais, oraz najważniejsi polscy animatorzy tacy jak: Witold Giersz, Jerzy Kucia, Mariusz Wilczyński, Piotr Dumała, Kazimierz Urbański.

ANIMATORA odwiedzali również reprezentanci polskich studiów animacji i instytucji filmowych, historycy animacji, czy też inni twórcy festiwali, poświęconych animacji w Polsce i na świecie.

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.