Dlaczego warto studiować
na tym kierunku
Analityka i badania ekonomiczne to interdyscyplinarne studia z analizy danych, łączące w sobie zagadnienia z data science, informatyki, ekonomii oraz zarządzania. Studia w unikalny sposób łączą znajomość zagadnień biznesowych z wysokimi umiejętnościami technologicznymi.
-
Czego się nauczysz
- programować obliczenia
- przetwarzać duże ilości danych
- dokonywać obliczeń za pomocą sieci neuronowych
- przetwarzać dane tekstowe (text mining, parsing)
- rozwiązywać złożone problemy natury obliczeniowej
- gromadzić duże ilości nieuporządkowanych danych i przekształcać je na bardziej użyteczny format
- wizualizować wyniki
- pozyskiwać i analizować dane, a następnie wyciągać z nich wartościową wiedzę biznesową
- przekładać pomysły z zakresu zaawansowanych technologii na sposoby generowania zysków
- tworzyć bazy danych
-
Gdzie będziesz mógł/mogła pracować
- w instytucjach finansowych
- w firmach telekomunikacyjnych
- w firmach technologicznych
- w działach badań i analiz
- w urzędach statystycznych
- w firmach z sektora medycznego
- w firmach rozwijających sztuczną inteligencję
- w firmach motoryzacyjnych
Zarobki w branży
Web Analyst
10 000 PLN bruttoData Scientist
19 000 PLN bruttoSAP Business Analyst/Support
14 000 PLN brutto
Źródło:
- Hays Poland raport płacowy 2025
U nas to Ty projektujesz własne studia
Zobacz, jakich wyborów dokonywali studenci i studentki tego kierunku z poprzednich lat.
Pamiętaj, że to tylko przykłady. Twoje wybory mogą całkiem inne, inna może być także lista modułów do wyboru dostępnych w kolejnym roku akademickim. Co roku wybór modułów dodatkowych jest nieco inny – modyfikujemy go, kierując się zmieniającymi się trendami rynkowymi i potrzebami rynku pracy.
Wybrane moduły
Ekonomia
Zarządzanie projektami w organizacji
Workflow management
Komunikacja międzykulturowa w biznesie
Biznesowa analiza danych
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się
- wykorzystywać nowoczesne technologie IT w biznesie
- analizować przetwarzać, wnioskować oraz prezentować w atrakcyjny sposób wyniki badań
- pracować z danymi przy wykorzystaniu specjalistycznych rozwiązań informatycznych
- analizować big data
- skutecznie i praktycznie prowadzić badania ilościowe i jakościowe
- wykorzystywać najważniejsze strategie, metody i narzędzia badawcze
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Analityk/analityczka danych
- Analityk/analityczka ekonomiczna
- Analityk/analityczka Big Data
- Programista(-ka) Python/R
- Specjalista(-ka) ds. Big Data
- Data Scientist
- Analityk/analityczka Data Mining
- Specjalista(-ka) ds. baz danych
- Specjalista(-ka) ds. analityki
- Analityk/analityczka biznesowya
- Konsultant(-ka) ds. analizy danych
- Data Researcher
- Statystyk/statystyczka biznesowa
Zarobki w branży
- Web Analyst: 10 000 PLN brutto
- Data Scientist: 19 000 PLN brutto
- SAP Business Analyst/Support: 14 000 PLN brutto
Wybrane moduły
Zastosowania IOT (Internet of Things)
Zaawansowane uczenie maszynowe
Algorytmy i struktury danych
Podstawy sztucznej inteligencji
Biznesowa analiza danych
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:
- tworzyć i rozwijać rozwiązania z zakresuuczenia maszynowego i sztucznej inteligencji
- tworzyć i testować modele
- programować sieci neuronowe, konwolucyjne, rekurencyjne i inne
- rozwijać algorytmy sztucznej inteligencji
- stosować elementy uczenia głębokiego, techniki oceny modeli, analizy predykcji, poprawy jakości oraz wdrożenia modeli
- analizować dane liczbowe i tekstowe
- interpretować dane i wnioskować z nich
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Specjalista(-ka) uczenia maszynowego
- Specjalista(-ka) ML
- Specjalista(-ka) ds. sztucznej inteligencji
- Programista(-ka)
Zarobki w branży
- Analityk/analityczka Business Intelligence: 19 300 PLN brutto
- Data Science Engineer: 25 200 PLN brutto
- Specjalista(-ka) ds. uczenia maszynowego: 10 000 PLN brutto
Program studiów
Tydzień integracyjny
- semestr 1
- 25 godzin stacjonarnie
- 15 godzin niestacjonarnie
To blok zajęć i aktywności stworzony po to, byś z łatwością zaadaptował(a) się w nowym środowisku. Dzięki niemu już na starcie dowiesz się wszystkiego, co każdy student i studentka o studiowaniu wiedzieć powinni.
Odkryjesz, jak działa uczelnia wyższa, nauczysz się czytać program studiów, zapamiętasz, co gdzie jest w budynku. Przełamiesz lody z nowymi kolegami i koleżankami z kierunku, a na rozgrzewkę wykonasz pierwszy zespołowy projekt. Kolokwium, ECTS, seminarium, rektorat, dziekanka – te słowa już na stałe wejdą do Twojego słownika.
Testy predyspozycji
- semestr 1-2
- 2 badania indywidualne
Nawet jeśli teraz wciąż do końca nie wiesz, co dokładnie chcesz robić w przyszłości, podejmując studia w Collegium Da Vinci na dowolnym kierunku, ta wiedza przyjdzie do Ciebie sama.
Zaczynając studia na naszej uczelni, już na pierwszym roku przejdziesz testy, które wskażą Ci Twoje naturalne predyspozycje i mocne strony. W badaniu Clifton StrengthsFinder®, znanym też jako Test Gallupa, dowiesz się, jakie masz wrodzone talenty, jaki jest Twój indywidualny potencjał i w których obszarach masz szansę osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty.
Z kolei test Insightful Profiler™ zbada Twój potencjał rozwojowy, sprawdzi, co Cię motywuje, a co zniechęca do działania. Wskaże cechy wyróżniające Cię na tle innych i określi Twoje naturalne role w zespole. Wyposażony(-a) w taką wiedzę, będziesz mógł/mogła bardziej świadomie dokonywać kolejnych wyborów na edukacyjnej i zawodowej ścieżce.
Tutoring
- semestr 1-2
- 41 godzin
Podczas pierwszego roku studiów będziesz uczestniczyć w zajęciach z Tutoringu. Zostaniesz otoczony(-a) opieką Tutora, czyli uczelnianego przewodnika. Jego zadaniem będzie wspieranie Cię w rozwoju – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.
Pod jego okiem rozpoczniesz pracę nad sobą – od określenia własnych potrzeb i zdefiniowania ważnych dla Ciebie wartości, przez wyznaczenie celów, po czuwanie nad ich realizacją.
Dzięki temu procesowi zbudujesz niezależność w podejmowaniu decyzji, zyskasz sprawczość w działaniach i wzmocnisz odpowiedzialność za swój rozwój. Podczas grupowych i indywidualnych zajęć z Tutoringu lepiej poznasz siebie, skupisz się na rozwijaniu swoich mocnych stron poprzez konkretne działania i zaplanujesz indywidualną ścieżkę kształcenia. Ta praca zaprocentuje w kolejnych latach.
Moduły kierunkowe
- semestr 1-6
- 880 h stacjonarnie
- 550 h niestacjonarnie
Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe.
Na tym kierunku są to m.in:
- Ekonomia
- Podstawy programowania w data science
- Podstawy matematyczne data science
- Podstawy statystyki opisowej z językiem R
- Matematyka w data science
To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do projektowania własnej edukacji i dalszego rozwoju.
Na tym kierunku są to:
- Ekonomia
- Podstawy programowania w data science
- Podstawy matematyczne data science
- Podstawy statystyki opisowej z językiem R
- Matematyka w data science
- Bazy danych w organizacji
- Statystyka matematyczna
- Współczesne globalne rynki finansowe
- Współczesne globalne tendencje rynkowe
- Rachunek prawdopodobieństwa
- Programowanie zaawansowane w data science
- Przetwarzanie i analiza danych ekonomicznych
- Eksploracja danych tekstowych (text mining)
- Podstawy uczenia maszynowego
- Sieci neuronowe i uczenie głębokie (deep learning)
- Wizualizacja danych w organizacji
- Proseminarium
- Seminarium
Moduły do wyboru
- semestr 1-6
- 500 h stacjonarnie
- 300 h niestacjonarnie
Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Robisz to dopiero od drugiego roku studiów. Indywidualnie decydujesz o aż 10 modułach.
Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:
- Wprowadzenie do nowoczesnych języków programowania
- Zarządzanie projektami IT w ujęciu praktycznym – metodyka sukcesu
- Autoprezentacja biznesowa
- Projekt IT – inżynieria oprogramowania
- Excel 365 dla analityków i programistów
Daje to w sumie aż kilkaset godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród dziesiątek zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych. To, jak wybierzesz zdecyduje, w jakim kierunku ostatecznie się rozwiniesz.
Pamiętaj: w każdym roku akademickim lista dostępnych modułów jest nieco inna. Modyfikujemy ją dla naszych studentów i studentek, reagując na popularność wybieranych przez nich przedmiotów oraz zmieniające się trendy rynkowe.
Kompetencje przyszłości
Nasz model kształcenia, oprócz rozwijania ważnych umiejętności zawodowych związanych ze studiowanym kierunkiem i branżą, kładzie olbrzymi nacisk na zdobywanie kompetencji przyszłości – kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zawodowego na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Dzięki angażującej i bardzo praktycznej formie zajęć, opartej na poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu pomysłów będziesz na co dzień trenować takie umiejętności, jak krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność, efektywna współpraca w zespole, komunikacja, zdolność adaptacji. Dzięki temu wejdziesz na rynek pracy nie tylko z solidnym przygotowaniem merytorycznym, ale także z zestawem cenionych przez pracodawców umiejętności, które zapewnią Ci pewny start w karierze i otworzą drzwi do wielu możliwości zawodowych.
Praktyki zawodowe
- semestr 2-6
- 960 h
Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia.
Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.
Studiuj praktycznie najlepiej



Poznaj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dot. kierunku Analityka i badania ekonomiczne
Posłuchaj co o Collegium Da Vinci mówią Ci, którzy je tworzą
Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?
-
Tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- masz ścisły umysł
- jesteś sprawny(-a) w analizach
- chętnie zdobywasz nową wiedzę, odkrywasz i szukasz zależności
- matematyka i informatyka przychodzą Ci z łatwością
- myślałeś(-aś) o studiowaniu informatyki, ale ciągnie Cię do biznesu
- ciekawią Cię zjawiska ekonomiczne i społeczne
- fascynują Cię nowe technologie i nowinki technologiczne z dziedziny AI
-
Jakie profile szkół średnich kończyli studenci tego kierunku:
- Liceum | biol-mat-ang
- Liceum | biol-chem
- Technikum | grafika i poligrafia cyfrowa
- Technikum | informatyka
- Liceum | mat-geo-inf
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Sprawdź kierunki pokrewne
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Wpisowe 0 zł do 21 października
Wystarczy, że do 21 października stworzysz konto kandydata, prześlesz aplikację do weryfikacji i dostarczysz nam świadectwo maturalne. Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.
Opłata wpisowa
Płatna jednorazowo
1 x 85 PLN 0 PLN
Czesne za rok
Płatne w 12 ratach
12 x 835 PLNPłatne w 2 ratach
2 x 5 010 PLNPłatne w 1 racie
1 x 10 020 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Opłata wpisowa
Płatna jednorazowo
0 PLN
Czesne za rok
Zwolnienie z jednej z 12 rat
- 835PLN

Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
- zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.
-
Dostarcz oryginał świadectwa maturalnego do biura rekrutacji. Jeśli posiadasz świadectwo maturalne z ubiegłych lat, masz na to 7 dni od podpisania umowy.
Pamiętaj, by wraz ze świadectwem maturalnym dostarczyć ankietę osobową pobraną z konta kandydata.
-
Po dostarczeniu oryginału świadectwa maturalnego Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.
Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.
Dokumenty do pobrania
Umów się na prywatną wycieczkę po uczelni
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.

- aniol@cdv.pl
- +48 697 690 588
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Adres
Godziny otwarcia

dr Wojciech Roszka
WykładowcaO mnie
Nauczyciel akademicki, statystyk, analityk danych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Moje zainteresowania naukowe wiążą się głównie ze statystyczną integracją danych, jak również rozwijam skrzydła w statystyce stosowanej. Moje badania naukowe dotyczą przede wszystkim produktywności naukowej z wykorzystaniem administracyjnych, jednostkowych zbiorów danych.
Ciekawi mnie
Interesuję się ogólnie pojętą kosmologią fizyczną i jestem molem książkowym . Lubię wakacje all-inclusive, śmieciowe jedzenie oraz niezdrowy styl życia. No i herbatę. Herbatę z cukrem bez cytrynki.
Radosław Puakowski
WykładowcaO mnie
Absolwent ekonometrii ze statystyką Uniwersytetu Gdańskiego. Od dwudziestu lat pracuje jako analityk danych w agencjach badań marketingowych. Doświadczony menadżer zespołu przetwarzania danych. Entuzjasta i praktyk zwinnego zarządzania. Aktywnie i wytrwale poszukuje nowych dróg rozwoju.
Ma na koncie setki przetworzonych projektów. Zainteresowania zawodowe koncentruje na analityce i programowaniu ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań analizy conjoint. W zarządzaniu zespołem praktycznie wykorzystuje techniki Scrum i Kanban. Nie ustaje w wysiłkach, aby analizować wszystko lepiej i szybciej.
Ciekawi mnie
Pasjonuje mnieo historia powszechna i geopolityka. Dużo czytam. Zgłębiam rosyjski język i kulturę. Lubię chodzić po górach, biegać i jeździć na rowerze.
Mateusz Samson
WykładowcaO mnie
Aktualnie jestem analitykiem danych prowadzący własną działalność gospodarczą w tym zakresie oraz szeroko pojętej dziedzinie ochrony środowiska. Z wykształcenia mgr inż. ochrony środowiska. Od 6 lat zajmuję się analizą danych środowiskowych związanych z ociepleniem klimatu. Zdobyte doświadczenie i wiedza przez te lata w tej dziedzinie pozwoliła mi na otwarcie przewodu doktorskiego związanego z danymi mikrometeorologicznymi.
Do tej pory moim największym osiągnięciem była współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną przy analizie danych lidarowych.
Moim celem zawodowym jest zostanie rozpoznawalną osobą w świecie Data Science. Natomiast w biznesie stworzenie własnego zespołu Data Scientistów, analizującego złożone zagadnienia.
Ciekawi mnie
Większość czasu prócz Data science i nowinkami technologicznymi z analizy danych, moją codzienność wypełnia muzyka oraz zajęcia z tańca „bachata sensual” w parze jak i solo. Jest to świeża pasja, która powoduje, że mogę na chwilę odetchnąć i skupić się na swoim rozwoju fizycznym jak i utrzymaniu dobrej kondycji psychicznej, która jest istotna w tej branży z mojego punktu widzenia.
Bardziej prywatnie, czas spędzany z córką sprawia, iż każdego kolejnego dnia wstaję uśmiechnięty.

Dominika Grajewska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, kierunku Informatyka. Na co dzień współpracuję z Poznańskim Instytutem Technologicznym – Sieć Badawcza Łukasiewicz, gdzie zajmuję się rozwojem sztucznej inteligencji oraz badaniami. Wolny czas poświęcam na budowaniu start-upów technologicznych z wykorzystaniem AI w dydaktyce. Autorka publikacji naukowych z zakresu ML oraz mówczyni TEDx.
Ciekawi mnie
Machine Learning, Big Data, Sztuczna inteligencja, dydaktyka akademicka, Przetwarzanie języka naturalnego, Wizja komputerowa, Narzędzia AI, Wystąpienia publiczne

Weronika Dopierała-Kalińska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej, obecnie doktorantka w naukach o komunikacji społecznej i mediach na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, od marca 2018 do sierpnia 2020 roku specjalistka ds. promocji oraz obsługi mediów społecznościowych w Gabinecie Prezydenta Urzędu Miasta Poznania (Oddział Promocji oraz Biuro Prasowe), członkini redakcji czasopisma naukowego Com.press oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów).
Zawodowo i naukowo zajmuję się mediami, a w szczególności procesami zachodzącymi w sieci, fascynują mnie nowe możliwości komunikacyjne.
Ciekawi mnie
Ciekawią mnie ludzie i sposób, w jaki się komunikują, w szczególności używając nowych technologii. Poza nauką pasjonuję się roślinami, ciągle powiększająca się kolekcja doniczek jest sposobem na oderwanie się od biegu dnia codziennego.

Magdalena Ignaczak
WykładowczyniPsycholog, doradca, szkoleniowiec. Celem pracy we wszystkich obszarach, którymi się zajmuje jest dzielenie się aktualną wiedzą oraz doświadczeniem z osobami i podmiotami koncentrującymi się na rozwoju, dawanie inspiracji do zmian i ulepszeń, umacnianie pozytywnego myślenia a także postawy aktywnej. Kieruje się przekonaniem, że życie z pasją daje największą satysfakcję i spełnienie zarówno w pracy zawodowej jak i sferze osobistej.
Doświadczenie trenerskie obejmuje ponad 3 000 godzin przeprowadzonych szkoleń realizowanych dla przedsiębiorstw i administracji publicznej. Jest specjalistą w obszarach budowania wizerunku, zarządzania zróżnicowanymi zespołami i komunikacji wewnętrznej, umiejętności menedżerskich i kompetencji interpersonalnych istotnych w pracy zawodowej. Pasjonują ją zagadnienia partnerstwa lokalnego, CSR, etyki w pracy zawodowej.
Jest aktywnym i docenianym wykładowcą akademickim, jej głównym atutem jest szerokie doświadczenie biznesowe i administracyjne, dlatego realizowała zajęcia praktyczne dotyczące zarządzania firmą i zasobami ludzkimi, psychologii, budowania wizerunku, wymogów rynku pracy i przedsiębiorczości – ponad 2 200 godzin.
Posiadane wykształcenie oraz doświadczenia zawodowe pozwalają jej na realizowanie szeroko pojętego doradztwa psychologicznego, zawodowego oraz związanego z budowaniem ścieżki karier. W tym zakresie zrealizowała 4400 godzin spotkań dla właścicieli i pracowników MSP, nauczycieli i pracowników sektora oświaty, pracowników i wolontariuszy organizacji wspierających niepełnosprawnych, studentów, osób poszukujących pracy, a także młodzieży.
Aktywnie działa na rzecz rozwoju przedsiębiorczości, promowania idei równowagi życiowej oraz uczenia się przez całe życie poprzez swoją działalność pro bono – doradztwo dla osób zakładających własną firmę, autorstwo artykułów dotyczących budowania wizerunku, wystąpienia konferencyjne oraz warsztaty dla młodzieży, a także organizację gry miejskiej, konferencji i targów pracy.
Katarzyna Dadek
WykładowczyniO mnie
Programowaniem zawodowo zajmuję się od 2014 roku. Głównie są to technologie oparte na języku JavaScript (Node.js / React.js). Uczestniczę w projektach prowadzonych w metodykach takich jak Scrum, Kanban i Extreme Programming. Skończyłam Zarządzanie kreatywne na CDV i od tamtej pory rozwijam swoje umiejętności również w dziedzinach takich jak: zarządzanie projektami, UX i UI design.
Ciekawi mnie
Zawodowo: programowanie i szeroko pojęte projektowanie rozwiązań webowych. Prywatnie natomiast interesuje się kulturą japońską – język, anime, mangi… :). W wolnym czasie uczestniczę w sesjach RPG oraz gram w gry… 🙂

Dominik Jagiełło
WykładowcaAbsolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu a także Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym, który przebył drogę od marketingu do zarządzania projektami IT.
Aktualnie, Project Manager i Team Leader w poznańskiej firmie koordynujący projekty dla uznanych marek.
W wolnym czasie pokonuje dodatkowe kilometry spacerując ze swoim beaglem – Wegą lub słucha dźwięków płynących z płyt winylowych.

Dawid Lesiak
WykładowcaO mnie
Head of Design w agencji marketingowej maxroy. Zawodowo kulturoznawca i grafik. Organizował wydarzenia z pogranicza sztuki, kina i nowych mediów
(Share.Poznań Open Multimedia Jam, Bring Your Own Beamer), programował pokazy filmowe dla Short Waves Festival. Współautor podcastu The Movie Trip i
współogarniacz cyklu wydarzeń Santa Grafika Design Meet-up.
Ciekawi mnie
Technologia, media, reklama, kino

Maks Marcinowski
WykładowcaO mnie
Informatyk, analityk danych bezpieczeństwa w PCSS, autor publikacji z zakresu zastosowania metod sztucznej inteligencji w analizie dyskusji.
Ciekawi mnie
Dziedziny, w których kultura spotyka się z techniką, a stricte zawodowo – AI w bezpieczeństwie i sieciach społecznościowych.

dr inż. Robert Tomczak
WykładowcaO mnie
Doktor inżynier, czyli naukowiec z zacięciem technicznym. Kiedyś network/system administrator, obecnie CTO w eN Studios.
Ciekawi mnie
Technologia i możliwości jej eksploatacji. Jestem fanem rozwiązywania problemów kreatywnym pomysłem i sprzętem, ale nie gardzę dobrym algorytmem.

Marta Zażlak
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku informatyka. Programista z wieloletnim doświadczeniem i zapałem do poszerzania wiedzy, nie tylko w zakresie IT.
Ciekawi mnie
Gry RPG, historia, rekonstrukcja historyczna, rękodzieło, programowanie

Vitalii Kotsovskyi
WykładowcaO mnie
Jestem absolwentem inżynierii komputerowej na studiach pierwszego stopnia, marketingu internetowego na studiach drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych Frontend Developer.
Moja dotychczasowa ścieżka zawodowa koncentrowała się na pracy związanej z informatyką, co pozwoliło mi zdobyć zaawansowaną wiedzę techniczną.
W pracy zawsze dążę do osiągnięcia wyznaczonych celów, co jest dla mnie ważne, ponieważ jestem osobą ambitną i zdeterminowaną. Moi współpracownicy doceniają także moją punktualność i odpowiedzialność, co sprawia, że jestem godny zaufania.
Teraz, jako wykładowca, moje doświadczenia w technologii stanowią solidną podstawę do dzielenia się wiedzą i wspierania rozwoju młodszych pokoleń. Moja pasja do nauki i przekazywania wiedzy stanowi teraz główny punkt mojej ścieżki zawodowej.
Ciekawi mnie
W wolnym czasie uwielbiam podróżować i odkrywać nowe miasta, co pozwala mi poszerzać horyzonty i czerpać inspirację z różnych miejsc.

Katarzyna Szybiak
WykładowczyniO mnie
Absolwentka kierunku matematyka na Politechnice Poznańskiej. Ukończyła specjalność z zakresu modelowania matematycznego i analizy danych, a jej praca dyplomowa dotyczyła rozwoju populacji na przestrzeni lat. Zdobywała doświadczenie w bankowości oraz edukacji, w której wykorzystywała alternatywne formy nauczania. Prowadziła szkolenia dla nauczycieli dotyczących metod frenetowskich. Była uczestniczką m.in. forum wymiany doświadczeń inspirowanych pedagogiką alternatywną oraz kongresu innowacyjnych nauczycieli matematyki.
Ciekawi mnie
Zainteresowania związane z poszerzaniem wiedzy z matematyki, szczególnie związanej z jej nauczaniem.
Gry logiczne, sport ogólnorozwojowy oraz poszerzanie kompetencji społecznych w komunikacji.

dr Mateusz Domagała
WykładowcaO mnie
Absolwent Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Autor pracy doktorskiej poświęconej retorycznym mechanizmom opisu i kreowania politycznej rzeczywistości w exposé. Współpracuje z osobami publicznymi, instytucjami państwowymi, samorządowymi i sektorem prywatnym w zakresie kreowania wizerunku. Tworzy strategie i realizuje działania w obszarze polityki medialnej, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych, komunikacji interpersonalnej czy prostego języka.
W ostatnich latach pracował dla poznańskich agencji public relations, był doradcą wojewodów ds. polityki medialnej i speechwriterem w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim oraz PR-owcem na Międzynarodowych Targach Poznańskich, współpracując z członkami zarządu. Obecnie kieruje Działem Komunikacji i PR w Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym.
Autor książki „Spin jako sztuka manipulacji przekazem medialnym” i artykułów naukowych.
Ciekawi mnie
Główne zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą komunikacji interpersonalnej oraz retoryki i erystyki. Prywatnie pasjonat dobrych przemówień, dwóch kółek i gry na gitarze.

Agnieszka Deja
Coach, trener, doradcaDoradztwo personalne | szkolenia
Specjalizuje się w warsztatach i sesjach z pozytywnej komunikacji, leadershipie, oferując odkrywanie, poznawanie i rozwijanie własnych potencjałów. Promuje coachingowy styl życia, pracując z menadżerami, kandydatami na menadżerów, coachami i kandydatami na coachów nad rozwojem ich kompetencji oraz doskonaleniem coachingowego ducha. Entuzjastka pracy z metaforą, szczególnie metodą Clean Coachingu. Jedna z pierwszych praktyczek metody Points Of You.

Sylwia Hull-Wosiek
WykładowczyniO mnie
Head of Consulting Team. Development & Creativity Manager w Concordia Design, Creativity Consultant. Autorka metody Creativity thinking, która jest efektem jej wieloletnich doświadczeń, refleksji i pracy projektowej w oparciu o techniki kreatywne, design thinking i praktykę HR-ową.
Jest certyfikowanym trenerem biznesu, konsultantem, pedagogiem, coachem, oraz praktykiem zarządzania zasobami ludzkimi (ponad 20 lat doświadczenia). Projektując innowacyjne rozwiązania, produkty, doświadczenia, czy edukację, wykorzystuje rozmaite narzędzia diagnostyczne i rozwojowe dopasowane do celu procesów oraz zespołu, z jakim pracuje. Certyfikowany trener FRIS®.
Współpracowała między innymi z Volkswagen Poznań, IKEA, Microsoft, Interseroh, Vox Meble, Vox Profile i wiele innych.

Judyta Kotarba
Kierownik Centrum Nowoczesnej EdukacjiO mnie
Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych w Collegium Da Vinci. Aktualnie kierowniczka centrum nowoczesnej edukacji, liderka procesów i projektów edukacyjnych. Akredytowany praktyk tutoringu, wykładowca akademicki, trenerka umiejętności miękkich i kreatywności.
Ciekawi mnie
Naukowe zainteresowania skupiam głównie w obszarze tutoringu w Polsce i jego wsparcia w rozwoju kompetencji akademickich, rozwoju kompetencji w kontekście różnicy pokoleń, trendów – kompetencji przyszłości, edukacja dorosłych.
Prywatnie psia mama suczki Eli.

dr Dagmara Anna Prystacka
Zastępczyni Dziekana ds. Relacji z OtoczeniemO mnie
Od ponad dwudziestu pięciu lat związana z mediami i komunikacją korporacyjną. Byłam współpracownikiem Głosu Wielkopolskiego, a następnie redaktorem naczelnym „City Magazine”, miesięcznika wydawanego przez Agora S.A. Przez blisko 10 lat jako reporterka, współwydawca i prezenterka pracowałam – najpierw w Telewizji Biznes, później w Telewizji Polskiej. Przez trzy lata byłam zawodowo związana ze Grupą Enea S.A., pełniąc tam funkcję rzecznika prasowego i szefa biura prasowego. W 2015 roku objęłam funkcję rzecznika prasowego w Volkswagen Poznań, reprezentując cztery zakłady produkcyjne koncernu w Polsce. Jestem absolwentką politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, London School of Public Relations oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W 2019 roku otworzyłam przewód doktorski na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.
Ciekawi mnie
Psychologia biznesu, komunikacja w firmie i przyszłość mediów.

Nadia Sikorska - Porawska
WykładowczyniO mnie
Z wykształcenia i zamiłowania ekonomista, analityk danych. Zawodowo zaangażowana w projekty IT i zorientowane na danych w obszarach handlu, nieruchomości, bankowości i e-commerce.
Ciekawi mnie
Ludzie, ich świat, kultury, historie. Lubię wędrówki piesze, rowerowe i kajakiem. Najlepiej czuję się w górach.
Michał Żarnecki
WykładowcaO mnie
Jestem programistą i ekspertem w dziedzinie systemów eksploracji danych, uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego. Od ponad dekady zajmuję się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań z zakresu analizy dużych zbiorów danych, wykorzystując technologie big data oraz uczenie maszynowe.
Obecnie pełnię funkcję Technical Leadera w CompanyHouse.de, gdzie kieruję zespołem programistów, rozwijając systemy oparte na modelach uczenia maszynowego (ML), w tym modelach językowych (LLMs), technikach Retrieval-Augmented Generation (RAG) oraz ekstrakcji informacji z nieustrukturyzowanych dokumentów. Moja praca obejmuje także rozwój algorytmów klasyfikacyjnych, projektowanie architektury systemów eksploracji danych oraz budowę hurtowni danych i aplikacji dla systemów analitycznych.
Łączę wiedzę inżynieryjną z zaawansowaną analityką danych, co znajduje odzwierciedlenie w moich projektach komercyjnych i dydaktycznych. Wykorzystuję w nich także budowane przeze mnie prototypy urządzeń, w tym rozwiązania z zakresu robotyki, co pozwala na praktyczne zastosowanie teorii uczenia maszynowego w rzeczywistych scenariuszach.
Jestem prelegentem na międzynarodowych konferencjach technologicznych, gdzie dzielę się doświadczeniem z zakresu data science i inżynierii oprogramowania.
Od 2016 roku prowadzę zajęcia akademickie z zakresu uczenia maszynowego w Pythonie oraz eksploracji danych. Moje materiały edukacyjne, w tym kursy wideo i publikacje, pomagają specjalistom w rozwijaniu kompetencji w obszarze ML i data science.
Ciekawi mnie
Wycieczki rowerowe, snowboard, turystyka górska, tworzenie otwartego oprogramowania

Marcin Pełka
WykładowcaO mnie:
Doktor habilitowany ekonomii, pracownik Katedry Ekonometrii i Informatyki (od 2002)
Ciekawi mnie:
Gry planszowe, gry fabularne, programowanie

Marcin Zajdowski
WykładowcaO mnie:
Moja sylwetka zawodowa opiera się na solidnych fundamentach w dziedzinie sieci komputerowych, systemów operacyjnych i nowych technologii informatycznych, gdzie łączę wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem. Zawodowo specjalizuję się w implementacji innowacyjnych rozwiązań oraz edukacji, z naciskiem na neurodydaktykę, która pozwala mi efektywnie wspierać procesy uczenia się.
Ciekawi mnie:
Jestem pasjonatem nowych technologii informatycznych, które traktuję jako narzędzie do kształtowania przyszłości i poszerzania horyzontów. Fascynuje mnie neurodydaktyka, bo wiem, że zrozumienie, jak działa ludzki mózg, może zrewolucjonizować proces uczenia się. Rozwój osobisty i duchowy to dla mnie codzienna podróż w głąb siebie, w której odkrywam nowe sposoby na osiąganie harmonii i spełnienia. Ruch to nieodłączna część mojego życia – wierzę, że aktywność fizyczna nie tylko wzmacnia ciało, ale i umysł. Moje zainteresowania łączą się w unikalny sposób, pozwalając mi nieustannie rozwijać się zarówno zawodowo, jak i prywatnie.

dr hab. Paweł Błaszczyk
WykładowcaO mnie
Jestem doktorem habilitowanym w zakresie ekonomii i finansów. W swojej działalności naukowej i dydaktycznej interesuję się także sferą zarządzania.
Jestem autorem ponad 100 publikacji naukowych; organizatorem i uczestnikiem wielu projektów i konferencji krajowych oraz międzynarodowych; prowadzę zajęcia na uczelniach w Polsce i za granicą; odbyłem wiele krajowych i zagranicznych starzy i praktyk; wypromowałem ponad 400 seminarzystów
Ciekawi mnie:
Mam wiele hobby; słucham muzyki (różnych gatunków) – posiadam w kolekcji około 4000 płyt winylowych i kilka gramofonów; lubię wędkować; interesuję się sportem

Mateusz Mikutowski
WykładowcaO mnie
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał już na pierwszych latach studiów pracując jako analityk w firmie wspomagającej fundusz VC. Obecnie pracuje jako Konsultant w firmie doradczej CMT Advisory, gdzie zajmuje się m.in. wspomaganiem procesów transakcyjnych, sporządzaniem wycen przedsiębiorstw oraz analiz rynkowych, a także modelowaniem finansowym. Łączy doświadczenie z realnym biznesem z nauką, gdyż jest autorem licznych publikacji naukowych oraz posiada stopień doktora w dyscyplinie ekonomia i finanse, który uzyskał w 2021 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Obecnie obejmuje stanowisko Adiunkta na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz prowadzi także zajęcia na innych uczelniach, gdzie wykłada na zarówno na studiach I i II stopnia, ale także na specjalistycznych studiach podyplomowych. Dużą satysfakcję czerpie z nauczania zarówno zaawansowanych przedmiotów finansowych, jak i przekazywania studentom podstawowej wiedzy o funkcjonowaniu gospodarki i finansów. Poza pracą i nauką dużo czasu poświęca boulderingowi, czyli bardziej siłowej odmianie wspinaczki sportowej na kilkumetrowe ściany bez użycia lin, także często można go spotkać na poznańskich ściankach wspinaczkowych.
Ciekawi mnie
wspinaczka, chemia i fizyka