Dlaczego warto wybrać ten kierunek
Program kierunku Arteterapia z elementami psychoterapii zbudowano w oparciu o zainteresowanie sztuką i tym, jak wpływa ona na człowieka. Kierunek uczy, jak dobierać metody terapeutyczne, by osiągnąć najlepsze efekty. Oswaja z procesem psychoterapii w edukacji i rozwiązywaniu problemów.
-
Czego się nauczysz
- wykorzystywać narzędzia, metody i techniki pracy w obszarze psychoterapii
- realizować warsztaty arteterapeutyczne dla szerokiej grupy podopiecznych
- dostosowywać odpowiedni rodzaj literatury do danej dysfunkcji/choroby
- projektować i realizować warsztaty biblioterapeutyczne
- realizować proces muzykoterapeutyczny
- wykorzystać film i teatr jako narzędzie terapeutyczne
- wybierać i stosować techniki fototerapii do różnych grup wiekowych, a także do pracy indywidualnej
- dokonać właściwego doboru tańca, aktywności ruchowej adekwatnie do występującego u pacjenta/pacjentki deficytu
- formułować swoje twórcze portfolio w wybranym obszarze arteterapii
- projektować warsztat artystyczny wobec podopiecznych o zbliżonym do siebie problemie zdrowotnym/deficycie
-
W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować
- instruktor-terapeuta/instruktorka-terapeutka
- instruktor(-ka) kulturalno-oświatowa
- prowadzący(-a) warsztaty terapii zajęciowej
- pracownik/pracowniczka środowiskowych domów samopomocy, placówek służby zdrowia, klubów seniora, młodzieżowych domów kultury, centrów interwencji kryzysowych
-
Psychoterapia wobec dzieci w procesie terapeutycznym
- moduł 1
- 20 h
- Działania psychoterapeutyczne skoncentrowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb podopiecznego/podopiecznej
- Umiejętność racjonalnego stosowania metod pracy terapeutycznej z odpowiednim dostosowaniem do wieku podopiecznego/podopiecznej, określonego problemu zdrowotnego
- Praktyczne rozwiązania, sytuacje symulacyjne i działania stosowane wobec dzieci w procesie psychoterapeutycznym
- Współpraca z rodziną i najbliższym otoczeniem dziecka poddawanemu oddziaływaniu terapii
- Praktyczne warsztaty i budowanie wiedzy opartej na doświadczeniu i efektach działań psychoterapii na funkcjonowanie dziecka w szkole, rodzinie, grupie rówieśniczej
-
Elementy psychoterapii wobec młodzieży, osób dorosłych
- moduł 2
- 20 h
- Warsztaty psychoterapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb podopiecznego/podopiecznej z dostosowaniem do konkretnego przypadku diagnostycznego (młodzież) oraz różnorodności problemów
- Warsztaty psychoterapii w zakresie pracy z osobą dorosłą, z dostosowaniem do indywidualnej problematyki zdrowotnej – diagnozy. Praca z tworzeniem indywidualnego studium przypadku, analiza, ustalenie metod pracy w zakresie oddziaływania terapeutycznego
- Samodzielne projektowanie postępowania terapeutycznego wykorzystującego psychoterapię w praktyce
- Budowanie własnego warsztatu pracy specjalisty
-
Arteterapia w edukacji, medycynie i biznesie
- moduł 3
- 40 h
- Arteterapia w indywidualnym podejściu do podopiecznego/podopiecznej z uwzględnieniem aktualnego stanu zdrowia
- Rola artediagnozy i ukierunkowane działania oraz pomoc kwalifikowana wobec odbiorcy usług
- Możliwości arteterapii stosowanej w obszarze szeroko pojmowanej edukacji (placówki publiczne, niepubliczne)
- Arteterapia i jej zastosowanie w obszarze medycyny – studium indywidualnych przypadków, modele pracy, możliwości praktycznych rozwiązań
- Arteterapia i jej możliwości stosowania w biznesie – korzyści i praktyczne rozwiązania
- Działania arteterapeutyczne wykorzystujące oddziaływanie teatroterapii, dramaterapii w procesie wspierającym cykl terapeutyczny (rozwijanie możliwości projektowych wśród słuchaczy i słuchaczek)
- Praktyczna terapia zajęciowa jako metoda pracy dopełniająca akt pracy arteterapeutycznej
-
Warsztat muzykoterapii
- moduł 4
- 20 h
- Wprowadzenie do muzykoterapii. Przegląd wybranych technik oraz metod muzykoterapeutycznych stosowanych w Polsce i na świecie
- Muzykoterapia w procesie terapeutycznym, budowa sesji terapeutycznej, planowanie pracy terapeutycznej, budowanie relacji terapeutycznej
- Muzykoterapia oparta na systemie C. Orffa i jej uniwersalne zastosowanie
- Muzykoterapia oparta na systemie E.J. Dalcroze’a. Rytmikoterapia
- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w terapii małych dzieci
- Elementy Stymulacji Polisensorycznej w pracy muzykoterapeutycznej
- Muzykoterapia kreatywna Nordoff-Robbins a rozwój mowy, komunikacji
- Elementy Metody Dobrego Startu w terapii dzieci w wieku szkolnym
- Relaksacja i wizualizacja oraz jej efektywne zastosowanie w pracy muzykoterapeutycznej
- Warsztaty muzykoterapii – prowadzenie, organizacja, kształcenie umiejętności zastosowania elementów muzykoterapii adekwatnie do rodzaju dysfunkcji, zaburzeń rozwoju u podopiecznego/podopiecznej
- Samodzielne prowadzenie warsztatów muzykoterapii – praca grupowa, elementy muzykoterapii w projektach arteterapeutycznych
-
Warsztat filmoterapii
- moduł 5
- 20 h
- Pokazanie, rozwojowego i psychoedukacyjnego potencjału kina, który możemy wykorzystać do budowania szczęścia i satysfakcji z życia
- Jak możemy sami wykorzystać narzędzia filmoterapeutyczne w zaciszu domowym i wpłynąć na lepsze rozumienie siebie oraz swoich emocji (co zwiększa naszą samoświadomość i radość z życia)?
- Przy użyciu narzędzi badawczych uczestnicy i uczestniczki dokonają oceny poznawczej i emocjonalnej dzieł filmowych, będą mieli także szansę pomiaru inteligencji emocjonalnej
- Praca z filmem i narzędziami filmoterapeutycznymi
-
Warsztat teatroterapii
- moduł 6
- 20 h
- Teatroterapia w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, seniorami i osobami z niepełnosprawnością – rozpoznawanie problemów i przygotowanie uczestników do pracy
- Budowanie procesu terapeutycznego
- Warsztat metod budowania samoświadomości – wyzwalania emocji metoda 5 rytmów G. Roth, rymów antycznych H. Galatan, uwalnianie dźwięków metodą K. Linklater
- Metody nauki improwizacji grupowej (z wykorzystaniem metod Labana, Bartenieffa, Dalcroze’a)
-
Warsztat biblioterapii
- moduł 7
- 20 h
- Bajkoterapia, baśnioterapia i poezjoterapia w pracy z dziećmi
- Literatura jako narzędzie terapeutyczne, edukacyjne i wychowawcze w pracy z młodzieżą
- Sapere Aude. Czytaj i miej odwagę być mądrym! Literatura w pracy z osobami dorosłymi i senioralnymi
-
Warsztat choreoterapii
- moduł 8
- 20 h
- Podstawy choreoterapii
- Psychoterapia tańcem
- Terapia tańcem
- Taniec terapeutyczny – różnice w podejściu do terapii
- Czynniki leczące w choreoterapii
- Trening relaksacyjny w choreoterapii
- Proces medytacyjny w ruchu
-
Warsztat fototerapii
- moduł 9
- 20 h
- Wprowadzenie do fototerapii, fotografii terapeutycznej (jak obrazy i fotografie mogą wpływać na psychikę oraz proces uzdrawiania podopiecznego/podopiecznej)
- Techniki i narzędzia w fototerapii (teoria Judy Weiser, portret, autoportret, zdjęcia z przeszłości, zdjęcia wykonywane w tym momencie, kolaże fotograficzne)
- Fototerapia z dziećmi i młodzieżą (praca z traumą, symulacje terapeutyczne)
- Fototerapia w pracy indywidualnej z dorosłymi (praca z pacjentami/pacjentkami z depresją, lękami, problemami tożsamościowymi, budowanie narracji osobistej)
- Zastosowanie fototerapii w rodzinie i grupie (komunikacja, dynamika rodzinna)
-
Tutorial
- 20 h
- Indywidualne konsultacje projektu arteterapeutycznego
- Wsparcie tutora/tutorki nad przebiegiem tworzenia portfolio
-
Zaliczenie
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Arteterapia z elementami psychoterapii jest uzyskanie zaliczeń z poszczególnych modułów oraz zaprezentowanie autorskiego projektu arteterapeutycznego w formie portfolio.
Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Studiuj praktycznie najlepiej
-
Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- masz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra
- jesteś otwarty(-a) na doświadczanie i przeżywanie
- sztuka to dla Ciebie forma wyrażania emocji i przeżyć
- chętnie pomagasz innym, np. formie wolontariatu
- należysz do organizacji, np. wspierających osoby z niepełnosprawnościami czy dysfunkcjami psychicznymi
- potrafisz działać samodzielnie, ale i zespołowo
- masz potrzebę rozwoju i doskonalenia się
-
Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: społecznych, humanistycznych, inżynierskich
- wychowawców i wychowawczyń, nauczycieli i nauczycielek, terapeutów i terapeutek, psychologów i psycholożek, pedagogów i pedagożek szkolnych
- specjalistów i specjalistek w zakresie szkolnictwa specjalnego i integracyjnego
- artystów i artystek, osób z obszaru biznesu, pracowników i pracowników fundacji i stowarzyszeń, managerów i managerek
- pracowników i pracowniczek szeroko pojmowanej służby zdrowia
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!
-
Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.
-
Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Poznaj partnera kierunku
Dzięki eksperckiej wiedzy naszych partnerów biznesowych programy studiów są zgodne z trendami na rynku, a zajęcia opierają się o case studies prosto z biznesu.
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo:
400 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 10 ratach
10 x 510 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 2 550 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 5 100 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Wpisowe
-
Płatna jednorazowo:
0 PLN
Czesne
-
Zwolnienie z jednej z 10 rat
- 510 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail. -
Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Biuro Rekrutacji
Adres
Godziny otwarcia
Kontakt
Adam Urbaniak
Kierownik merytoryczny kierunku Arteterapia z elementami psychoterapii oraz Cyberuzależnienia i terapia uzależnieńPedagog, terapeuta, arteterapeuta, terapeuta zajęciowy, specjalista w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej, posiadający certyfikat w zakresie psychologii klinicznej.
Autor publikacji w zakresie edukacji, arteterapii, procesu terapeutycznego wobec dzieci, młodzieży, osób dorosłych; diagnozy i terapii pedagogicznej; procesu rehabilitacji kompleksowej wobec osób niepełnosprawnych.
Od 2018 pełniący funkcję kierownika merytorycznego Podyplomowych Studiów dla Nauczycieli na kierunku „Terapia pedagogiczna” w Collegium Da Vinci.
W latach 2009-2013 dyrektor merytoryczny w Gabinecie Arteterapii i Pomocy Pedagogicznej w Ostrowie Wielkopolskim ;
2013-2016 dyrektor Centrum Diagnozy, Terapii i Osobistego Rozwoju Człowieka w Ostrowie Wielkopolskim.
Od 15 lat niezmiennie instruktor – terapeuta w Fundacji „Miłosierdzie” w Kaliszu, gdzie realizuje proces rehabilitacji kompleksowej wobec osób niepełnosprawnych.
Uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych, specjalistycznych warsztatów i szkoleń.
Członek towarzystw naukowych : Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego, Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.
Na przestrzeni ostatnich lat współpracował realizując zajęcia ze studentami – nauczycielami na studiach podyplomowych m.in. w Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty w Kaliszu, Toruńskiej Szkole Wyższej – Kolegium Jagiellońskim w Toruniu, Wyższej Szkole Kadr Menedżerskich w Koninie ; Instytucie Wolnej Myśli w Gdańsku oraz innych placówkach edukacyjnych, terapeutycznych.
Zainteresowania naukowe skupia wokół szeroko pojmowanej dydaktyki, edukacji, procesu kreatywności, diagnostyki pedagogicznej, psychologii.
dr Wanda Matras-Mastalerz
WykładowczyniO mnie
Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, certyfikowana biblioterapeutka, pasjonatka i propagatorka literatury, w latach 2018-2022 prezes Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, od 2017 roku redaktorka „Biblioterapii w Szkole”. Trener stymulacji pamięci i rozwoju intelektu, kierownik studiów podyplomowych z zakresu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej oraz realizatorka kursów biblioterapii i bajkoterapii. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych terapeutycznej funkcji literatury, animacji czytelnictwa, technik pracy umysłowej oraz edukacji medialnej i czytelniczej, współpracownik Uniwersytetu Dzieci i Rodziców oraz kilkunastu Uniwersytetów III Wieku.
Joanna Górka
WykładowczyniO mnie
Psycholożka i psychoterapeutka. Pracuje terapeutycznie z dorosłymi i młodzieżą w podejściu Gestalt. W swojej pracy z ciekawością i uważnością podchodzi do wyjątkowego spotkania w “tu i teraz”, w którym towarzyszy swoim klientom w poszerzaniu świadomości.
W ramach sesji psychoedukacyjnych, wspiera dzieci i ich rodziców w rozwiązywaniu sytuacji dla nich emocjonalnie trudnych. Współpracuje z instytucjami zajmującymi się edukacją, rozwojem osobistym i zawodowym, oferując wsparcie, doradztwo oraz szkolenia z zakresu psychologii.
Doświadczenie zdobywała w wielu obszarach psychologii, zarówno klinicznym, jak i biznesowym.
Ciekawi mnie
Terapia zaburzeń nastroju, lękowych oraz psychosomatycznych
Regina Wolska
WykładowczyniO mnie
Certyfikowana choreoterapeutka – terapeutka terapii tańcem, pedagog, wykładowca akademicki, członek zarządu oraz zespołu ds. standardów i certyfikacji Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii. Pedagog – spec. defektologia i niedostosowania społeczne (UW), ukończyła studia podyplomowe w zakresie organizacji i zarządzania oświatą (UŚ); praktyk metod: Rio Abierto (Otwarta Rzeka), Life Art/Process, Continuum Movement, 5 rytmów.
W dziedzinie tańca i choreoterapii – terapii tańcem:
autorka programów w zakresie terapii tańcem m.in. na studiach podyplomowych (Uniwersytet Wrocławski i Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, Akademia WSB),
przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu choreoterapii – terapii tańcem (kursy, warsztaty) w: Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie, Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, na Uniwersytecie Muzycznym w Białymstoku, na Akademii Muzycznej w Katowicach, w Integrative Medical Center,
zrealizowała projekty unijne w zakresie terapii tańcem dla niepełnosprawnych w ramach długoterminowych projektów unijnych (Wrocław),
współpracowała ze Stowarzyszeniem Aperiamus pod patronatem Urzędu Miejskiego prowadząc zajęcia dotyczące edukacji i kształcenia nauczycieli w zakresie nowatorskich metod pracy i zastosowania choreoterapii (Wrocław),
prowadziła autorskie warsztaty terapii tańcem na Festiwalach Zdrowia (Fundacja Kobieta i Natura), Festiwalach Sztuki Młodzieży (Wroclaw)
zrealizowała projekt edukacyjno-taneczny dla fundacji Polsat w ramach akcji „Podaruj dzieciom słońce”, cykl warsztatów choreoterapii dla Wojewódzkiego Ośrodka Uzależnień w Zielonej Górze oraz brała udział w realizacji projektu na rzecz społeczności romskiej w Polsce (British Council, MSWiA),
współorganizowała Międzynarodową Konferencję „Carpe Diem. Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka” w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu (2009)
prowadziła wykłady oraz warsztaty na międzynarodowych konferencjach naukowych dotyczących zastosowania terapii w sztuce (Opole, Wrocław, Kraków)
współpracuje z psychoterapeutami i lekarzami wspomagając terapię. Specjalizuje się w pracy z kobietami, z osobami niepełnosprawnymi,
prowadzi autorskie warsztaty psychoedukacyjne (Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa),
stworzyła i prowadzi, od 20 lat, grupy rozwoju osobistego w ramach K3 (Krąg Kobiet Kreatywnych).
Przeprowadziła ponad 4000 h w ramach 300 warsztatów, w których brało udział ponad 1100 osób.
Inspirowała się i poznawała tajniki choreoterapii – terapii tańcem i pracy z ciałem uczestnicząc w szkoleniach, kursach i warsztatach: Dominiki Żemełko-Norton (Niemcy), Judith Bunney (USA), Lynn Frances (Wielka Brytania), Danuty Koziełło (Wielka Brytania), Patricii Villanueva (Meksyk), A.Takenouchi (Japonia), Susan Painniu Floyd (Hawaje), B. Mareckiej-Zehebauer (Austra), Claudii Casanovas (Argentyna), Kate Shela (Wielka Brytania), Ursuli Schorn (Niemcy), Marii Clotilde Robustelli (Brazylia), Victorii Hernandez (Hiszpania). W czasie podróży po świecie, na festiwalach (w tym Bravefestiwalu) poznała tradycje i rytuały taneczne Maorysów, Indian, Afrykańczyków, Hindusów. Stale rozwija swoje umiejętności terapeutyczne i poznaje nowe metody pracy
Ewelina Mendyka
WykładowczyniO mnie:
Absolwentka filologii polskiej i Akademii Trenera na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Reżyserii Teatrów Dzieci i Młodzieży na Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu, absolwentka psychotraumatologii w WSKZ we Wrocławiu oraz kierunków Instruktor Teatralny i Arteterapia z elementami psychoterapii w Collegium da Vinci, posiada certyfikaty kilkudziesięciu kursów i warsztatów dramy, improwizacji ruchowej, wyzwalania naturalnej energii tanecznej i głosowej, psychologii oraz terapii dzieci i młodzieży. Jest reżyserem, scenarzystą, scenografem, instruktorem, nauczycielem, egzaminatorem i trenerem, współtwórczynią Teatru MPF i twórczynią Teatrów Nocne Marki, Tak-Ale, Ponadto oraz Kto powie mi jak. Tworząc, nieustannie dba o doskonalenie własnych kompetencji koniecznych w pracy artystycznej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Ciekawi mnie:
Największą pasją jej życia jest teatr, uwielbia tworzyć, rozbudzać ciekawość teatralną u innych, a także obserwować, w jaki sposób teatr modyfikuje spojrzenie człowieka na świat, pomaga poznawać samego siebie i odkrywać prawdę o rzeczywistości, otwiera i uwalnia. Wykorzystuje praktykę i podstawy teoretyczne wypracowane przez znawców sztuki aktorskiej, teatralnej i terapeutycznej. Interesuje się więc szeroko rozumianymi sztukami scenicznymi, ale też arteterapią, psychologią i naturą emocji młodych ludzi i kaligrafią. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zawodzie. Wraz z teatrami zdobyła wiele nagród na festiwalach ogólnopolskich za spektakle, reżyserię, aktorską autentyczność i energię sceniczną, współbrzmienie i tworzenie autorskiej wizji, a nade wszystko za podejmowanie ważnych dla młodego człowieka tematów i bycie głosem pokolenia.
dr Joanna Dąbrowska-Żurowska
WykładowczyniO mnie:
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, arteterapeutka, muzykoterapeutka, magister muzykologii, nauczyciel fortepianu i rytmiki. W 2022 roku obroniła pracę doktorską na Wydziale Studiów Edukacyjnych w Zakładzie Badań nad Procesem Uczenia się na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła Studia Podyplomowe Arteterapii na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, Studia Podyplomowe z zakresu Edukacji Przedszkolnej i Opieki nad Małym Dzieckiem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także kurs improwizacyjny wprowadzający do muzykoterapii kreatywnej Nordoff-Robbins w Music Therapy Centre – Education Departament w Londynie. Absolwentka Muzykologii – 5-letnich studiów magisterskich na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu ze specjalnością nauczycielską oraz Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu – specjalność: Fortepian. Założycielka Akademii Rozwoju, Terapii i Sztuki „Artis Centrum” w Poznaniu. Prowadzi od kilkunastu lat zajęcia z zakresu muzykoterapii i arteterapii dla osób z niepełnosprawnością, zajęcia umuzykalniające oraz edukacyjne dla dzieci i młodzieży we współpracy z ośrodkami kultury m. in w Poznaniu, Kostrzynie Wielkopolskim i Swarzędzu. Pozostaje we współpracy ze stowarzyszeniami m.in. w Poznaniu, Pobiedziskach, Ostrowie Wielkopolskim, Lublinie. Prowadziła badania naukowe z zakresu muzykoterapii. W 2021 roku została również członkiem Stowarzyszenia Muzykoterapeutów Polskich we Wrocławiu. Stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach krajowych i zagranicznych m.in. Muzykoterapeutycznym Kongresie Europejskim w hiszpańskim Cadiz, czy Światowym Kongresie Muzykoterapii w Krems an der Donau w Austrii. Autorka publikacji naukowych, projektów artystycznych i terapeutycznych. Przeprowadziła szereg warsztatów dla studentów, terapeutów i nauczycieli.
Ciekawi mnie:
Moją największą pasją jest muzykoterapia. Interesuję się sztuką, pedagogiką, psychologią. Pomoc osobom potrzebującym poprzez sztukę, wspieranie rozwoju – są dla mnie bardzo ważne. Bo przecież, zgodnie z tym, co twierdzi A. Einstein: „Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia”.
Monika Jagniewska
WykładowczyniO mnie
Jestem kulturoznawczynią (UAM), certyfikowaną psychoterapeutką Gestalt (WSPG), a także praktyczką metod Brainspotting i Focusing Relacji Wewnętrznych.
W swojej pracy sięgam do wiedzy i doświadczeń wyniesionych z licznych szkoleń i kursów, w tym podyplomowych studiów na kierunku Psychosomatyka i Somatopsychologia (SWPS).
Swoją zawodową ścieżkę zaczynałam jako recenzentka teatralna. Mam także w biografii kilkuletni epizod aktorski w offowych grupach teatralnych.
Wiedza kulturoznawcza i doświadczenia artystyczne pomagają mi widzieć i rozumieć złożony świat klientów i pracować na rzecz ich rozwoju i wzrostu.
Ciekawi mnie
Czerpię radość i inspirację zarówno z kontaktu z naturą, jak i z kulturą. Doceniam ruch na świeżym powietrzu: slow jogging, długie spacery, pływanie. Lubię poznawać różne metody pracy z ciałem. Chętnie sięgam po książki i filmy poszerzające rozumienie świata ale także takie, które dają przyjemność obcowania z fenomenem ludzkiej wyobraźni i kreatywności.
Martyna Płaczek
WykładowczyniO mnie
Arteterapię odkryłam podczas studiów magisterskich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie skupiłam się na bajkoterapii, łącząc terapeutyczne znaczenie obrazu i słowa. Jestem absolwentką studiów humanistycznych oraz podyplomowych na kierunku „Arteterapia z elementami psychoterapii” w Collegium da Vinci.
Specjalizuję się w fototerapii, wykorzystując fotografię jako narzędzie wspierające procesy terapeutyczne i rozwój osobisty. Zdobyte doświadczenie na studiach podyplomowych w Akademii Górnośląskiej w Katowicach „Fotografia w terapii i rozwoju osobistym” pozwala mi łączyć psychologię z twórczym wykorzystaniem obrazu.
Ciekawi mnie
Uczestniczę w licznych kursach oraz webinarach rozwojowych i fotograficznych. W swojej pracy nieustannie poszukuję nowych inspiracji, łącząc największe pasje.
Dagmara Plenzler
WykładowczyniO mnie
Jestem tancerką, instruktorką i performerką z Poznania, choć często w podróży – taniec zabiera mnie w różne zakątki świata. Swoją drogę zaczęłam w szkole baletowej “Fouetté”, ale z czasem odnalazłam się w tańcu współczesnym – wolnym, ekspresyjnym i nieoczywistym.
Ukończyłam kierunek Taniec w Kulturze Fizycznej na AWF w Poznaniu, a rok spędziłam na wymianie w “University of Lisbon” gdzie taniec zyskał dla mnie zupełnie nowy wymiar. Miałam okazję pracować z takimi artystami jak Laja Field, Guy Nader, Ewa Wycichowska czy Natalia Iwaniec.
Występowałam m.in. w spektaklach: MOVE/RESEARCH/PRACTISE, MOVE IN WITH ME, LIMIT i Bezkres Ludzkiej Niewinności.
Obecnie tworzę jako freelancerka, uczę i dzielę się ruchem – również przez autorskie projekty jak solo „Topografia Mnie”.
W tańcu najbardziej ciekawi mnie improwizacja, kontakt w improwizacji i partnerowania a w tym wszystkim kreatywność jaka z tego wynika.
Ciekawi mnie
Jestem miłośniczką podróży i poznawania nowych osób. Uwielbiam krowy i naturę
Jestem też dumną mamą własnego psiaka, kocham eksplorować życie pod każdym względem, biegać po trawie bosą stopą i szydełkować, śmigam też na rolkach. Śpiewać na głos w samochodzie, gotować przy głośnej muzyce czy grać na ukulele przy ognisku. Twórczość w każdej postaci mnie inspiruje i ciekawi a to wszystko tylko napędza mnie do dalszego poznawania co życie skrywa dalej