Dlaczego warto wybrać ten kierunek
Studia podyplomowe Badania UX kształcą researcherów i researcherki, którzy będą świadomie projektować doświadczenia budzące zaangażowanie. Zapewnia niezbędną wiedzę do przeprowadzenia badań UX – formułowania pytań i hipotez oraz dobierania odpowiednik metod i technik badawczych.
-
Czego się nauczysz
- dobierać metodę do problemu badawczego
- wykorzystywać techniki ewaluacji emocji
- projektować rozwiązania i badania, zarządzać projektem
- tworzyć pytania badawcze oraz hipotezy do badań
- proponować plany badawcze zgodne z zasadami etycznymi
- dobierać metryki do procesu UX
- tworzyć i interpretować raporty analityki produktowej
- rozumieć, jak wykorzystywane są badania w technologii VR i AR
- wykorzystywać metodę eyetrackingu
-
W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować
- UX researcher(ka)
- User researcher(ka)
- Specjalista(-ka) ds. użyteczności
- Manager(ka) ds. badań
-
Podstawy UX i zachowań użytkowników i użytkowniczek
- moduł 1
- 26 h
- Psychologia emocji i motywacji
- Psychologia poznawcza
- Podstawy UX
-
Metody i techniki badań UX
- moduł 2
- 58 h
- Typy badań w cyklu życia produktu
- Metody jakościowe
- Metody ilościowe
- Metody mieszane na podstawie Jobs-to-be-done
- Analityka + Testy AB
- Podstawy eyetrackingu
- Audyt UX/UI
-
Proces badawczy i komunikacja
- moduł 3
- 75 h
- Zarządzanie zewnętrznym projektem badawczym
- Estymacja i wycenianie projektów badawczych
- Demokratyzacja badań i komunikacja z interesariuszami i interesariuszkami wewnętrznymi
- Formułowanie problemów i hipotez badawczych
- Tworzenie planów badawczych i dobór metod
- Przygotowanie i prowadzenie sesji badawczych
- Analiza i raportowanie wyników badań
- Warsztaty UX w pracy UX researchera/researcherki
- Audyt dostępności i etyka w pracy UXa
- Prawo w badaniach UX i AI
-
Specyfika badań UX w wybranych kontekstach
- moduł 4
- 19 h
- Badania z udziałem grup o specjalnych potrzebach
- Badania na potrzeby AR/VR
- Badania na potrzeby gier wideo
- Nowe trendy oraz AI w badaniach
-
Seminarium
- 12 h
- Konsultacje zespołowych lub indywidualnych projektów zaliczeniowych
- Prezentacja i omówienie wyników projektowych
-
Zaliczenie
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Badania UX jest:
- realizowanie zadań i aktywności,
- wykonanie projektu indywidualnego/zespołowego polegającego na przeprowadzeniu badań dla wybranego produktu lub usługi z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi,
- zaliczenie egzaminu teoretycznego.
Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Studiuj praktycznie najlepiej
Obejrzyj film z serii „Zaprojektuj przyszłość. Swoją i biznesu.” i dowiedz się więcej o kierunku.
-
Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- masz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra
- interesujesz się światem cyfrowym, psychologią i biznesem
- jesteś ambitny(-a) i chcesz się rozwijać
- potrafisz wyciągać wnioski z danych, widzisz ich więcej niż inni
- chętnie zmniejszasz ryzyko podejmowanych decyzji – zarówno swoich, jak i innych
- chcesz mieć zdobyć przewagę na rynku pracy dzięki umiejętnościom poszukiwanym w biznesie
-
Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: społecznych, humanistycznych, inżynierskich
- osób pracujących na stanowiskach: Product Owner, Product Manager, Project Manager, projektant(ka) UX, junior(ka) UX researcher(ka)
- osób, które chcą przebranżowić się w kierunku badań UX
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!
-
Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.
-
Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!
Jak myślą inni ludzie? Co ich motywuje? Jak podejmują decyzje? Czy da się to zbadać i wdrożyć, by użytkownikom ułatwić życie, a firmom pomóc w prowadzeniu biznesu? Da się – ale do tego potrzebna jest specjalistyczna wiedza z obszaru badań UX.
Właśnie o tym rozmawiamy z Krzysztofem Miotkiem, kierownikiem merytorycznym studiów Badania UX!
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo:
400 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 10 ratach
10 x 915 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 4 575 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 9 150 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Wpisowe
-
Płatna jednorazowo:
0 PLN
Czesne
-
Zwolnienie z jednej z 10 rat
- 915 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail. -
Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Biuro Rekrutacji
Adres
Godziny otwarcia
Kontakt
Krzysztof Miotk
WykładowcaO mnie
Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych Badania UX
UX Researcher, współtwórca podcastu branżowego „UX po Godzinach”. W swojej pracy wykorzystuję doświadczenie biznesowe zdobyte m.in. jako strateg marki szkoleniowej i koordynator projektów. Jako Badacz UX prowadziłem badania dla takich marek jak: BLIK, Booste, OLX, Asseco, Santander BP, Alior Bank, Tubądzin i T-Mobile
Ciekawi mnie
…każdy projekt, bo uważam, że ciekawość to cecha nie do zaspokojenia. Z tego powodu zawsze podchodzę do nowego projektu z otwartą głową.
Prywatnie interesuję się technologią, ratownictwem, survivalem i sportami wodnymi. Uwielbiam spędzać czas zarówno przy ognisku, jak i przerzucając cyfrowe karteczki na Miro.
Małgorzata Kubacka
WykładowczyniO mnie
socjolog, w ramach swojej działalności naukowej przygotowuje rozprawę doktorską w Zakładzie Socjologii Życia Codziennego w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu poświęconą problematyce nudy w kapitalizmie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień socjologii emocji, codzienności oraz pracy, a także metodologii badań społecznych.
Realizowała liczne projekty badawcze, zarówno naukowe, jak i komercyjne, w takich obszarach jak m.in.: relacyjne formy korzystania z usług bankowych, dynamika granic praca-życie, praktyki zamieszkiwania, uczestnictwo w kulturze, praktyki client service, badania przedsiębiorczości i rozwoju społeczno-gospodarczego. Koordynowała prace części zespołu badawczego podczas tworzenia Archiwum Badań nad Życiem Codziennym oraz działania promocyjne w projekcie.
Publikowała m.in.: w „Kulturze i Społeczeństwie”, „Kulturze Współczesnej”, „Przeglądzie Socjologii Jakościowej” i „Stanie Rzeczy”. Współorganizowała warsztaty metodologiczne w Fundacji Naukowej im. Floriana Znanieckiego oraz IS UAM.
Wykładała m.in.: na Uniwersytecie SWPS (podstawy ekonomii i przedsiębiorczości) i Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (m.in.: badania terenowe, metody badań jakościowych, współczesne teorie socjologiczne).
dr Michał Mycka
Kierownik Katedry Informatyki i Analizy DanychO mnie
Posiadam przygotowanie akademickie w zakresie psychologii (magisterium) oraz ekonomii (doktorat), które łączę z kompetencjami w zarządzaniu projektami i analizie biznesowej. Uzyskałem certyfikacje m.in. AgilePM, AgileBA, PRINCE2 oraz Management of Portfolios.
Od kilkunastu lat wspieram tworzenie gier wideo jako badacz i analityk. Brałem udział w ponad 40 produkcjach i projektach badawczo-rozwojowych związanych z grami, obejmujących szeroki wachlarz gatunków i platform – od gier mobilnych typu match-3, przez management simy na PC, strzelanki konsolowe, aż po przygodowe gry akcji w VR. Łącząc perspektywę badawczą z biznesową, pełniłem także funkcję publishing managera przy czterech innych produkcjach. Współpracowałem zarówno z zespołami niezależnymi, jak i studiami AAA, m.in. Gamedust, Klabater, Game Operators czy Ubisoft Reflections.
Moje ukierunkowanie na potrzeby graczy znalazło odzwierciedlenie zarówno w rozprawie doktorskiej „Wpływ doświadczenia związanego z korzystaniem z gier wideo na decyzje konsumenckie graczy”, jak i w uzyskaniu certyfikacji Accessible Player Experience Practitioner (AbleGamers Foundation), potwierdzającej moje kompetencje w zakresie projektowania dostępnych i inkluzywnych doświadczeń growych. Zainteresowanie tym, co dzieje się na styku człowiek–technologia–biznes, sprawia, że angażuję się także w projekty badawczo-rozwojowe w pokrewnych branżach, m.in. EdTech i ArtTech.
Jestem członkiem Games Research and User Experience SIG przy IGDA (International Game Developers Association). Pełnię również rolę eksperta przy Komisji Europejskiej w programie Kreatywna Europa (EACEA) oraz eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG).
Dominika Pałasz
WykładowczyniO mnie
UX Researcher & Business Consultant.
Z wykształcenia kognitywistka, z ogromną pasją do ludzi. Specjalizację z UX Design zrobiła na kierunku Zarządzanie Kreatywne. Pracuje jako badaczka i konsultantka biznesowa, łącząc kompetencje badawcze z umiejętnościami zarządzania projektami. W swojej pracy stawia na empatię, która pozwala zrozumieć potrzeby użytkowników, a także umiejętnie na nie odpowiedzieć.
Nie zapomina przy tym o głosie biznesu, starając się łączyć kluczowe potrzeby obu stron. Na swoim koncie ma współpracę z takimi klientami jak ING, Canal+, Intermarche, BLIK, Hendi, Biznes.gov czy Facebook. Wspiera również firmy, które dopiero wchodzą na rynek.
Jej specjalizacją jest UX Research (głównie metody badań jakościowych): Wywiady pogłębione, testy użyteczności, shadowing oraz psychologia poznawcza.
Dominik Postaremczak
WykładowcaO mnie
badacz, socjolog z piętnastoletnim doświadczeniem badawczym i doradca zawodowa od siedmiu lat. Zrealizował dziesiątki projektów badawczych i wdrożeniowych dotyczących szkolnictwa zawodowego, rzemiosła i dostosowywania się mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MSME) do zmian społecznych, technologicznych i gospodarczych. Od kilku lat uczestniczy w procesach projektowych. W ich ramach zajmuje realizacją badań i analizą danych, które następnie są wykorzystywane w procesach projektowania usług, produktów, komunikacji i organizacji na etapach początkowych i w testowaniu. Jest stałym współpracownikiem Very Human Services oraz członkiem Service Design Polska.
Paweł Walczak
WykładowcaO mnie
Badacz i projektant usług.
W swojej pracy kieruje się myśleniem o pełnym doświadczeniu odbiorcy oraz dogłębnym zrozumieniu problemu biznesowego. W pracy łączy elementy metodologii service design i human center design, wspierając zespoły w zarządzaniu procesem kreatywnym i strategicznym.
W ciągu ostatnich 5 lat realizowałem projekty badawczo-strategiczne dla firm z branży finansowej (Santander, Visa, Provident, SGB, eurobank, Bank Pocztowy), ubezpieczeniowej (mfind, AVIVA) oraz retailowej IKEA, Intermarche.
Od początku 2020 roku pracuje na stanowisku Senior Service Designera realizując projekty dla grupy Orange Polska.
Ewa Derek
WykładowczyniO mnie
Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przez wiele lat pracowała jako badacz ilościowy w agencjach badawczych. Od 2017 zajmuje się analityką produktów online.
Od 2020 w OLX Group. Najpierw jako business analytics manager, gdzie wraz ze swoim zespołem wspierała decyzje strategiczne i codzienne działania operacyjne serwisu Fixly. Obecnie Lead Product Analyst w zespole badań ilościowych. Zajmuje się zarówno konsultowaniem różnorodnych projektów badawczych i analitycznych, jak i samodzielnymi projektami, m.in tworzeniem systemu do automatycznego kodowania opinii użytkowników przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Szymon Trzepla
WykładowcaO mnie
Kognitywista i Master of Arts kierunku UX Design. Projektant i badacz UX specjalizujący się w rozwoju złożonych projektów cyfrowych. Kreował rozwiązania dla takich marek jak: Tensorflight, Alior Bank, BillTech, Booste, czy Sanoma Learning.
Przewodniczący komitetu sterującego i współpracownik kierunku UX Design w Hyper Island School Karlskrona.
Specjalizacje obszarowe
Badania użyteczności, IDI, metody analizy danych jakościowych, audyty użyteczności, wprowadzenie do UX, metody warsztatowe i facylitacja, mentoring
Gosia Chomentowska
WykładowczyniO mnie:
Z wykształcenia magister socjologii, z wyboru UX Designer i UX Researcher. Od ponad 10 lat zajmuję się badaniami dla światowych marek, agencji badawczych, softwarehousów czy startupów. W trakcie mojej kariery miałam okazję tworzyć i testować produkty na wszystkich etapach ich rozwoju – od koncepcji po pełną dojrzałość produktową. Doświadczenie designerskie pozwala mi lepiej wykorzystywać mój toolbox badawczy, aby znajdować kluczowe dla rozwoju produktu insighty. Obecnie rozwijam dział Digital UX w duńskiej firmie produktowej Jabra. Poza moją główną rolą, jestem zaangażowana w nauczanie kolejnego pokolenia specjalistów UX.
Ciekawi mnie:
Badania użyteczności, ilościowe metody badań, analityka webowa i mobilna, UX Design, walidacje konceptów, optymalizacja UX, mentoring
Prywatnie jestem fanką narciarstwa, psiarą i mamą.
Martyna Tarnawska
WykładowczyniO mnie
Entuzjastka świata digital i nowych technologii, trenerka, facylitatorka i project managerka. Wierzy, że w życiu i biznesie wszystko da się zaprojektować – od spotkania zespołowego i konferencji, poprzez zachwycające produkty i usługi, aż po efektywne warsztaty i inspirujące szkolenia. Absolwentka studiów MA Digital Management w Hyper Island (Londyn) i zarządzania reklamą na Uniwersytecie Jagiellońskim (Kraków). W 2019 roku zdobyła również certyfikat ukończenia kursu The Art & Craft of designing & facilitating learning spaces w KAOSPILOT. W 2023 brała udział w międzynarodowym The College of Extraordinary Experiences.
Przeprowadziła ponad 1500 godzin warsztatowych i szkoleniowych w tematyce projektowania w biznesie (Service Design, Design Thinking, Experience Design), komunikacji w kanałach internetowych (digital marketing, trendy w digitalu) i samego projektowania spotkań (facylitacja). Pracowała m.in. z zespołami firm takich jak: Google, Orange, PKO Bank Polski, DHL, Canpack, Pepsi, EY, HPE, TESCO, NEUCA, Wydawnictwo Znak czy Uniwersytet Warszawski.
Specjalizacje
- facylitacja i projektowanie spotkań i szkoleń biznesowych,
- projektowanie doświadczeń
Kinga Witko
WykładowczyniO mnie
Trenerka kompetencji miękkich w IT i dostępności cyfrowej, współtwórczyni podcastu branżowego „Tu się testuje”.
W swojej pracy wykorzystuje doświadczenie biznesowe zdobywane przez wiele lat m.in. jako testerka oprogramowania i test managerka. Certyfikowana IAAP CPACC (Certified Professional in Accessibility Core Competencies).
Jan Wardecki
WykładowcaO mnie
Od ponad 7 lat związany z projektowaniem usług i doświadczeń w branży finansowej. Pasjonat wykorzystywania jakościowych metod badawczych oraz kokreacji, które jego zdaniem są nieodłącznymi elementami projektowania wartościowych produktów i usług. Doświadczenie w tworzeniu produktów cyfrowych zdobywał jako Product Owner oraz service designer. W roli Dyrektora ds. UX Centrum Kompetencji UX w banku BNP Paribas budował zespół i kulturę oparta na UX. Od września 2024 w nowej roli – Managera ds. Service Design i Innowacji w zespole badań i projektowania w departamencie transformacji banku BNP Paribas Bank Polska. Certyfikowany projektant UX w Scrumie – Professional Scrum with User Experience(PSU), Professional Scrum Product Owner II (PSPO II). Absolwent studiów podyplomowych User Experience Design i Service Design na Uniwersytecie SWPS.
Specjalizacja:
- Badania jakościowe
- Badania podstawa strategi
- Łączenie procesów badawczego w agile
- Testowanie I walidacja pomysłów
Ciekawi mnie:
Prywatnie jestem tatą i fanem kuchni włoskiej. Tak jak w kuchni, gdzie każdy składnik ma znaczenie, w biznesie liczy się precyzja. Moja pasja do testowania i eksperymentowania pozwala mi sprawdzać pomysły, zanim wdrożymy je na dużą skalę, aby zminimalizować ryzyko w biznesie.