Dlaczego warto studiować
na tym kierunku
Mediaworking to nowoczesny kierunek łączący wiele obszarów: marketing online, nowe media, social media, public relations, dziennikarstwo oraz grafikę. Daje wiedzę na temat aktualnych trendów w marketingu oraz budowania relacji z mediami czy influencerami.
-
Czego się nauczysz
- projektować strategie marketingowe
- kreować wizerunek własny i marki
- obsługiwać media społecznościowe
- optymalizować profile w mediach społecznościowych
- przygotowywać materiały dziennikarskie
- edytować zdjęcia i tworzyć materiały wideo
- projektować reklamy na potrzeby internetu
- pozycjonować i optymalizować strony internetowe
- obsługiwać narzędzia automatyzacji marketingu
- nagrywać podcasty
-
Gdzie będziesz mógł/mogła pracować
- w firmach z branży kreatywnej, reklamowej i eventowej
- w agencjach marketingowych
- w wydawnictwach, prasie, radiu i telewizji
- w agencjach SEO i SEM
- w studiach fotograficznych i filmowych
- w działach marketingu dowolnej branży
- we własnej firmie lub jako freelancer
Zarobki w branży
-
Social Media Manager
15 000 PLN brutto -
Influencer Manager
25 000 PLN brutto -
Specjalista(-ka) SEO/SEM
10 000 PLN brutto
Źródło:
- Hays Poland raport płacowy 2025
U nas to Ty projektujesz własne studia
Zobacz, jakich wyborów dokonywali studenci i studentki tego kierunku z poprzednich lat.
Pamiętaj, że to tylko przykłady. Twoje wybory mogą całkiem inne, inna może być także lista modułów do wyboru dostępnych w kolejnym roku akademickim. Co roku wybór modułów dodatkowych jest nieco inny – modyfikujemy go, kierując się zmieniającymi się trendami rynkowymi i potrzebami rynku pracy.
Wybrane moduły
Optimized e-marketing
Aplikacje mobilne
Pracownia fotograficzna
Komunikacja wizualna marki
Podcast - od pomysłu do realizacji
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się
- optymalizować content marketing
- korzystać z narzędzi analitycznych i monitorujących działania w social mediach
- tworzyć strategie content marketingowe i je budżetować
- projektować strategie dystrybucji i promocji aplikacji mobilnych
- projektować komunikację wizualną marki i przygotowywać księgę znaku
- tworzyć fotografie na potrzeby komunikacji marketingowej
- wykorzystywać w praktyce wiedzę z zakresu produkcji i publikacji podcastó
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Social Media Manager
- Specjalista(-ka) ds. marketingu internetowego
- Content Manager
- Copywriter
- Bloger
- Dziennikarz(-ka) internetowa
- Specjalista(-ka) ds. monitoringu mediów internetowych
- Specjalista(-ka) ds. SEM i SEO
- Specjalista(-ka) ds. e-PR
- Trendwatcher, trendsetter
Zarobki w branży
- Marketing Specialist: ESG: 8 000 PLN brutto
-
Specjalista(-ka) SEO/SEM: 10 000 PLN brutto
-
Social Media Manager: 15 000 PLN brutto
Wybrane moduły
Warsztat twórcy I (fotografia mobilna, creative writing, krótkie materiały wideo)
Warsztat twórcy II (algorytmy social media, networking, wystąpienia publiczne)
Projektowanie kampanii influencerskich
Monetyzacja działalności influencera
Influencer management
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:
- zarządzać karierą i marką influencerów
- projektować kampanie influencerskie
- tworzyć content ukierunkowany na działalność i potrzeby influencerów
- wykorzystywać w praktyce zasady działania algorytmów promujących treści
- przygotowywać wystąpienia publiczne – online i na żywo
- monetyzować działalność influencerów
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Social Media Influencer
- Agent(ka) twórców internetowych
- Specjalista(-ka) ds. influence marketingu
- Trendsetter
- Vloger
Zarobki w branży
- Influencer Manager: 25 000 PLN brutto
- Specjalista(-ka) ds. influencer marketingu: 8 000 PLN brutto
- Social Media Specialist: 9 500 PLN brutto
Program studiów
-
Tydzień integracyjny
- semestr 1
- 25 godzin stacjonarnie
- 15 godzin niestacjonarnie
To blok zajęć i aktywności stworzony po to, byś z łatwością zaadaptował(a) się w nowym środowisku. Dzięki niemu już na starcie dowiesz się wszystkiego, co każdy student i studentka o studiowaniu wiedzieć powinni.
Odkryjesz, jak działa uczelnia wyższa, nauczysz się czytać program studiów, zapamiętasz, co gdzie jest w budynku. Przełamiesz lody z nowymi kolegami i koleżankami z kierunku, a na rozgrzewkę wykonasz pierwszy zespołowy projekt. Kolokwium, ECTS, seminarium, rektorat, dziekanka – te słowa już na stałe wejdą do Twojego słownika.
-
Testy predyspozycji
- semestr 1-2
- 2 badania indywidualne
Nawet jeśli teraz wciąż do końca nie wiesz, co dokładnie chcesz robić w przyszłości, podejmując studia w Collegium Da Vinci na dowolnym kierunku, ta wiedza przyjdzie do Ciebie sama.
Zaczynając studia na naszej uczelni, już na pierwszym roku przejdziesz testy, które wskażą Ci Twoje naturalne predyspozycje i mocne strony. W badaniu Clifton StrengthsFinder®, znanym też jako Test Gallupa, dowiesz się, jakie masz wrodzone talenty, jaki jest Twój indywidualny potencjał i w których obszarach masz szansę osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty.
Z kolei test Insightful Profiler™ zbada Twój potencjał rozwojowy, sprawdzi, co Cię motywuje, a co zniechęca do działania. Wskaże cechy wyróżniające Cię na tle innych i określi Twoje naturalne role w zespole. Wyposażony(-a) w taką wiedzę, będziesz mógł/mogła bardziej świadomie dokonywać kolejnych wyborów na edukacyjnej i zawodowej ścieżce.
-
Tutoring
- semestr 1-2
- 41 godzin
Podczas pierwszego roku studiów będziesz uczestniczyć w zajęciach z Tutoringu. Zostaniesz otoczony(-a) opieką Tutora, czyli uczelnianego przewodnika. Jego zadaniem będzie wspieranie Cię w rozwoju – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.
Pod jego okiem rozpoczniesz pracę nad sobą – od określenia własnych potrzeb i zdefiniowania ważnych dla Ciebie wartości, przez wyznaczenie celów, po czuwanie nad ich realizacją.
Dzięki temu procesowi zbudujesz niezależność w podejmowaniu decyzji, zyskasz sprawczość w działaniach i wzmocnisz odpowiedzialność za swój rozwój. Podczas grupowych i indywidualnych zajęć z Tutoringu lepiej poznasz siebie, skupisz się na rozwijaniu swoich mocnych stron poprzez konkretne działania i zaplanujesz indywidualną ścieżkę kształcenia. Ta praca zaprocentuje w kolejnych latach.
-
Moduły kierunkowe
- semestr 1-6
- 805 h stacjonarnie
- 505 h niestacjonarnie
Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe.
Na tym kierunku są to m.in:
- Przedsiębiorczość
- Marketing i techniki sprzedaży
- Człowiek w świecie nowych mediów
- Zarządzanie projektami marketingowymi
- Public relations
To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do projektowania własnej edukacji i dalszego rozwoju.
Na tym kierunku są to:
- Przedsiębiorczość
- Marketing i techniki sprzedaży
- Człowiek w świecie nowych mediów
- Zarządzanie projektami marketingowymi
- Public relations
- Branding i personal branding
- Nowe media
- Warsztat tworzenia contentu
- Infobrokering w pracy mediaworkera
- Realizacja projektów audiowizualnych
- Social media
- Metody analizy rynku
- Reklama internetowa
- Podcast – od pomysłu do realizacji
- Narzędzia informatyczne w marketingu internetowym
- Proseminarium
- Seminarium
-
Moduły do wyboru
- semestr 1-6
- 500 h stacjonarnie
- 300 h niestacjonarnie
Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Robisz to dopiero od drugiego roku studiów. Indywidualnie decydujesz o aż 10 modułach.
Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:
- Optimized e-marketing
- Pracownia fotograficzna
- Komunikacja wizualna marki
- Instagram marketing
- Projektowanie kampanii influencerskich
- Monetyzacja działalności influencera
- Influencer management
Daje to w sumie aż kilkaset godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród dziesiątek zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych. To, jak wybierzesz zdecyduje, w jakim kierunku ostatecznie się rozwiniesz.
Pamiętaj: w każdym roku akademickim lista dostępnych modułów jest nieco inna. Modyfikujemy ją dla naszych studentów i studentek, reagując na popularność wybieranych przez nich przedmiotów oraz zmieniające się trendy rynkowe.
-
Kompetencje przyszłości
Nasz model kształcenia, oprócz rozwijania ważnych umiejętności zawodowych związanych ze studiowanym kierunkiem i branżą, kładzie olbrzymi nacisk na zdobywanie kompetencji przyszłości – kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zawodowego na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Dzięki angażującej i bardzo praktycznej formie zajęć, opartej na poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu pomysłów będziesz na co dzień trenować takie umiejętności, jak krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność, efektywna współpraca w zespole, komunikacja, zdolność adaptacji. Dzięki temu wejdziesz na rynek pracy nie tylko z solidnym przygotowaniem merytorycznym, ale także z zestawem cenionych przez pracodawców umiejętności, które zapewnią Ci pewny start w karierze i otworzą drzwi do wielu możliwości zawodowych.
-
Praktyki zawodowe
- semestr 2-6
- 960 h
Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia.
Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.
Studiuj praktycznie najlepiej
Poznaj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dot. kierunku Mediaworking
Posłuchaj co o Collegium Da Vinci mówią Ci, którzy je tworzą
Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?
-
Tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- jesteś kreatywny(-a) i masz otwartą głowę
- lubisz poznawać nowych ludzi
- chętnie dzielisz się swoimi doświadczeniami
- masz konta w social mediach i je rozwijasz
- tworzysz własny content
- śledzisz trendy i obserwujesz influencerów
- bierzesz udział w eventach na żywo lub online
- potrafisz odnaleźć się w chaosie
-
Jakie profile szkół średnich kończyli studenci tego kierunku:
- Liceum | menadżerski
- Liceum | geo-ang-polski
- Liceum | mat-fiz
- Liceum | humanistyczny
- Technikum | ekonomia
- Liceum | historyczno-prawnicza
- Technikum | organizacja reklamy
- Liceum | media
- Technikum | fotografia i multimedia
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Sprawdź kierunki pokrewne
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
85 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 12 ratach
12 x 975 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 5 850 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 11 700 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
0 PLN
Czesne za rok
-
Zwolnienie z jednej z 12 rat
- 975 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
- zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.
-
Dostarcz oryginał świadectwa maturalnego do biura rekrutacji. Jeśli posiadasz świadectwo maturalne z ubiegłych lat, masz na to 7 dni od podpisania umowy.
Pamiętaj, by wraz ze świadectwem maturalnym dostarczyć ankietę osobową pobraną z konta kandydata.
-
Po dostarczeniu oryginału świadectwa maturalnego Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.
Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.
Dokumenty do pobrania
Umów się na prywatną wycieczkę po uczelni
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDV
- aniol@cdv.pl
- +48 697 690 588
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDVMasz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Adres
Godziny otwarcia
dr Mateusz Karatysz
WykładowcaO mnie
Z aparatem w plecaku przyjechałem do Poznania na Dziennikarstwo do WSNHiD. Spodobało mi się tak bardzo, że zostałem jeszcze dwa lata na Marketingu politycznym. Rozprawę doktorską, dotyczącą marketingu społecznego, obroniłem na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.
Od początku studiów związany jestem z lokalnymi mediami. Pierwsze szlify nabierałem w Radio Rotunda pod okiem redaktora Adama Sołtysiaka. Jednak to z prasą związałem się na blisko 8 lat, gdzie w wydawnictwie branżowym objąłem stanowisko redaktora naczelnego.
Obecnie prowadzę swoje media internetowe oraz agencję marketingu internetowego, a doświadczeniem dzielę się podczas zajęć w CDV.
Ciekawi mnie…
Interesuję się wszystkim, co ma związek z marketingiem i komunikacją wizualną.
Agnieszka Walczak
Kierownik Studium Kształcenia SpecjalistycznegoO mnie
Językoznawca, wykładowca, nauczyciel, specjalista ds. zarządzania projektami i budowania zespołu.
Magister Filologii Angielskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz absolwentka studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami, zarządzania w oświacie oraz nowych technologii w edukacji i kształceniu. Certyfikowany moderator Design Thinking. Członek IATEFL Poland. Wiedzę i umiejętności pogłębiała poprzez udział w szkoleniach i kursach obejmujących m.in. zwinne metodyki zarządzania projektami, coaching, tutoring i content marketing.
Doświadczeniem dzieliła się projektując i prowadząc szkolenia oraz pisząc artykuły popularnonaukowe m.in. z zakresu wykorzystania nowych technologii oraz zwinnych metodyk zarządzania projektami w edukacji. Kierowała zespołami projektowymi w instytucjach państwowych i obsługowo-sprzedażowymi w sektorze prywatnym.
Ciekawi mnie
…jak wyglądałby świat, gdyby obecnie obowiązujące zasady szkolnictwa przewrócić do góry nogami. Pasjonuje mnie nowoczesna edukacja oraz budowanie relacji w zespołach.
Prywatnie poświęcam się odkrywaniu świata poprzez podróże i literaturę, kontaktowi z drugim człowiekiem bez pośrednictwa Internetu oraz ogrodnictwu i architekturze wnętrz w wersjach mini.
dr Beata Zamorska
WykładowczyniO mnie
Pedagożka, zaangażowana w projekty związane ze zmianą w edukacji. Prowadzi badania interwencyjne (interwencje formatywne), inspirowane historyczno-kulturową teorią działalności oraz filozofią dialogu.
W latach 2000-2014 adiunkt w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, we Wrocławiu. Od 2008 r. współpracuje w International Society of Cultural-historical Activity Research (ISCAR), w którym pełni funkcję koordynatorki krajowej. Zainicjowała utworzenie jednej z pierwszych klas integracyjnych w Poznaniu (w SP nr 6), w której pracowała cztery lata jako nauczycielka. Od 2016 r. pracuje w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów CDV. Angażuje studentów w badanie praktyki edukacyjnej w ramach “Latającej Akademii CDV” – wspólnie ze studentami odbywa wizyty studyjne w miejscach innowacji edukacyjnych.
Prowadzi Laboratorium Rozwoju Profesjonalnego przy CDV.
Ciekawi mnie
Jak wspierać w rozwoju osoby, zespoły i społeczności?
Michu Szczepański
WykładowcaO mnie
Gdyby to była gra wideo, to byłbym „easy mode”. Stawiam na miły wajbik, równość i dobrą komunikację. dyskusję, feedback i partnerską wymianę myśli aniżeli klasyczną wizję edukacji. Nie mam żadnych supermocy czy większych talentów, ale w życiu robiłem sporo rzeczy związanych z filmem, grami i marketingiem: Jestem absolwent Lubuskiej Szkoły Telewizji i Filmu (wydział scenariopisarstwa i reżyserii), Krakowskiej Szkoły Filmowej (wydział reżyserii filmowej), WSNHiD (licencjat z kulturoznawstwa), Uniwersytetu Adama Mickiewicza (magister z filmoznawstwa), CDV
(studia podyplomowe, produkcja filmowa) oraz wielu innych szkoleń, kursów, konkursów czy inicjatyw połączonych z tematyką kina, teatru, gier wideo, marketingu, filozofii, psychologii i kultury.
Zawodowo bywałem kierownikiem sklepu spożywczego, kucharzem, zarządcą hotelu, pracownikiem „call center” czy bramkarzem w klubie. Współpracowałem również jako realizator zdjęć i reporter z kilkoma telewizjami regionalnymi. Jednakże ostatnią dekadę spędziłem głównie na byciu organizatorem kursów, montażystą wideo/audio, doradcą technologicznym i videograferem. Współpracowałem przy reklamach telewizyjnych, internetowych oraz projektach społeczno- regionalnych. Brałem udział w realizacji projektów fabularnych, teledysków i reportaży dokumentalnych. Jednakże, relacja z festynu czy wesele też mi się zdarzały. Wszystko uważam za po prostu fajne i kształcące. Udało mi się również zmontować i przygotować na sprzedaż setki godzin kursów/podcastów dla zewnętrznych agencji marketingowych oraz szkoleniowych. Nie wiem nawet kiedy tyle się tego nazbierało. I wiem co dodać. Takie rzeczy. Chyba mogę napisać, że jestem zajawkowiczem i moim celem jest „sprzedaż” tej zajawki każdemu kto będzie nią zainteresowany. Dlatego zacząłem pracę jako wykładowca na CDV. Tak po prostu.
Ciekawi mnie
Zawsze kultura, drugi człowiek i opowieści. Wierzę, że w tych elementach zawiera się wszystko. Forma jest nieistotna, ważna jest historia i kontekst.
Jestem kinomanem, zapalonym graczem i pasjonatem nowych mediów. Uwielbiam YouTuba, Tik Toka i wszystkie zwierzątka. Wystawy, koncerty, festiwale i wydarzenia kulinarne to miejsca gdzie można mnie spotkać jak cziluję bombę.
Kiedyś byłem kucharzem i nadal uwielbiam przygody w kuchni. Najlepiej podczas słuchania podcastów czy z odcinkiem jakiegoś serialu/animca w tle. Lubię też slamy poetyckie, modę i masę muzyki. Od polskiego rapu (Żywy Trzmiel, zabierz mnie stąd na owadzich skrzydełkach swojej nawijki) po ciężki metal zespołów, których nazwy nie przeczytam, bo mają dziwną czcionkę. Od ponad 10 lat kolekcjonuję fizyczne kopie filmów i gier. Ogółem mogę kiedyś umrzeć zasypany przez płyty. To realne zagrożenie. Kocham szeroko rozumianą dziwność, przekraczanie granic, Cronenberga, Scooby Doo, Spider-Mana, found footage, wuxia, horrory, soulslajki, Godzillę, Devil may cry, Supernatural, wszystkie animacje, symulatory chodzenia, estetykę uszkodzeń. inkluzywość, skracanie dystansu i makaron w każdej postaci. No i śpiewanie jak nikt nie słyszy. Jakby ktoś słyszał to… to już nie wiem co. Coś strasznego.
Marianna Czwojdrak
WykładowczyniO mnie
Projektantka grafiki użytkowej, ze szczególnym uwzględnieniem systemów identyfikacji wizualnej. Badaczka nowych zjawisk w zakresie komunikacji. Obszarem jej zainteresowań jest styk designu i technologii cyfrowych w ujęciu społecznym i geopolitycznym. Swoje działania projektowe rozwija również w formie publikacji naukowych oraz działań kuratorskich. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Haute Ecole de l’art et design (HEAD) w Genewie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w sektorze projektowym w Polsce, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. Stypendystka fundacji Stiftung Bauhaus Dessau w 2019.
Adam Sołtysiak
WykładowcaO mnie
Jestem dziennikarzem. Absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od wielu lat jestem związany zawodowo z Polskim Radiem w Poznaniu. Pracuję jako wykładowca CDV, a wcześniej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Działam w Stowarzyszeniu Parva Patria, które zajmuje się szeroko pojętą edukacją historyczną.
Ciekawi mnie
Ciekawią mnie wszelkie nowinki technologiczne. Oglądam nałogowo wyścigi Formuły 1. Można mnie spotkać na rekonstrukcjach historycznych – w roli konferansjera, albo odtwórcy. Dużo biegam.
Ola Gościniak
WykładowczyniO mnie
Założycielka i dyrektorka placówki oświatowej Jestem Interaktywna, redaktorka naczelna portalu internetowego i magazynu GIRLBOSSKIE dostępnego w Empiku, Kolporterze oraz w innych salonach prasowych w Polsce, organizatorka kilkunastu edycji konferencji offline oraz online, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman, absolwentka Informatyki na Politechnice Poznańskiej, Leaders of Learning na HarvardX oraz licznych studiów podyplomowych, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej Bądź Online oraz kursów online w Interaktywnej Akademii WordPressa, inicjatorka raportu „Jesteś ekspertką! Uwierz w to!”. Laureatka w XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku w kategorii Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu oraz LadyBusiness Awards w kategorii Przedsiębiorcza Kobieta to TY. Prelegentka i mówczyni na wielu branżowych wydarzeniach, m.in. I <3 Marketing, Influencers Live Wrocław, SeeBloggers czy E-commerce.pl.
Artur Ratuszyński
WykładowcaO mnie
Po 25 latach odszedłem z dziennikarstwa i założyłem firmę S-Movens zajmującą się public relations, doradztwem strategicznym, procesami Design Thinking oraz badaniem trendów. Współtworzyłem w 2018 roku program rozwoju
smart city Szczecin. Od 2019 jestem doradcą biura prezydenta Szczecina do spraw strategii i rozwoju. Uczestniczę w procesach ewaluacji i aktualizacji i budowania Strategii Rozwoju Szczecina.
Ciekawi mnie
Historia średniowiecza, przyszłość robotów i sztucznej inteligencji, rozwój miast zwłaszcza w obszarze smart city. Jestem fanem Apple i Formuły 1.
Bartosz Kramer
WykładowcaO mnie
Marketingiem i tworzeniem treści multimedialnych zajmuje się od 2012 roku, a od 2017 roku specjalizuje się w strategiach marketingowych. Pracował dla międzynarodowych korporacji jako konsultant i doradca strategiczny, a jako współzałożyciel studia Hypergog zdobył doświadczenie na rynku nowych technologii. Obecnie, jako Head of Marketing w Humaneva Group, zarządza globalnym marketingiem spółek z obszaru badań klinicznych.
Absolwent kierunków Ekonomia i Zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Obszar zainteresowań naukowych obejmuje ekonomią behawioralną oraz etyką w marketingu.
Ciekawi mnie
Wszystko co łączy technologię z marketingiem, zwłaszcza w 3D i wirtualnej rzeczywistości. A także gry komputerowe, gry karciane i zarządzanie wizerunkiem twórców internetowych.
dr Beata Użarowska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność nowe media. Aktualnie doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UAM w dyscyplinie nauki o polityce i administracji. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz redakcji czasopisma naukowego Com.press. W latach 2013-2021 aktywnie działała w studenckiej redakcji programu telewizyjnego Kurier Akademicki, gdzie m.in. pełniła funkcję zastępczyni redaktorki naczelnej, wydawczyni, reporterki oraz prowadzącej. Od 2016 roku zaangażowana w działalność Poznańskiego Archiwum Historii Mówionej, w ramach którego tworzy notacje historyczne, dokumenty, reportaże oraz inne formy filmowe.
Ciekawi mnie
- kynologia
- rośliny
- produkcja video
- grafika
dr Dagmara Anna Prystacka
Zastępczyni Dziekana ds. Relacji z OtoczeniemO mnie
Od ponad dwudziestu pięciu lat związana z mediami i komunikacją korporacyjną. Byłam współpracownikiem Głosu Wielkopolskiego, a następnie redaktorem naczelnym „City Magazine”, miesięcznika wydawanego przez Agora S.A. Przez blisko 10 lat jako reporterka, współwydawca i prezenterka pracowałam – najpierw w Telewizji Biznes, później w Telewizji Polskiej. Przez trzy lata byłam zawodowo związana ze Grupą Enea S.A., pełniąc tam funkcję rzecznika prasowego i szefa biura prasowego. W 2015 roku objęłam funkcję rzecznika prasowego w Volkswagen Poznań, reprezentując cztery zakłady produkcyjne koncernu w Polsce. Jestem absolwentką politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, London School of Public Relations oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W 2019 roku otworzyłam przewód doktorski na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.
Ciekawi mnie
Psychologia biznesu, komunikacja w firmie i przyszłość mediów.
Daniel Stachuła
WykładowcaO mnie
Jestem menedżerem kultury, pedagogiem teatru, koordynatorem projektów i programów, kuratorem i opiekunem procesów twórczych. Współtworzę Stowarzyszenia Młodych Animatorów Kultury (SMAK), które realizuje szereg działań z zakresu kultury, sztuki, edukacji i ekologii (m.in. festiwal sztuk społecznych OFF Opera, Społeczne Centrum Kultury Fyrtel Główna, Kolektyw Aktywne Miasto).
Zajmuję się programowaniem i produkcją wydarzeń społeczno-artystycznych, kulturalnych, edukacyjnych, ekologicznych (fundraising, budżet, harmonogram, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, zarządzanie projektem, ewaluacja). Szczególnie bliskie są dla mnie projekty interdyscyplinarne, łączące różne dziedziny — film, muzykę, teatr, grafikę, storytelling, design.
Współpracowałem z wieloma instytucjami kultury, sztuki, nauki oraz biznesem — m.in. Teatrem Wielkim im. S. Moniuszki, Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego, Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, Operą Bałtycką, Malta Festival, Teatrem Polskim w Poznaniu, Estradą Poznańską, Uniwersytetem im. A. Mickiewicza, Collegium Da Vinci, Fundacją Veolia Polska, Veolia Energia Poznań S.A. oraz wieloma organizacjami pozarządowymi.
Przygotowuję rozprawę doktorską na UAM, gdzie prowadziłem również zajęcia dla studentów i studentek dotyczące m.in. zarządzania projektem, organizacji pracy społeczno-artystycznej, pedagogiki teatru. Moje artykuły naukowe i eseje publikowano w czasopismach specjalistycznych oraz tomach zbiorowych.
Byłem stypendystą miasta Poznania w dziedzinie kultury (2016) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2018). Nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kat. debiut roku za realizację opery „Dydona i Eneasz” w poznańskim Teatrze Wielkim (2016) oraz do Medali Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego w kat. animacja kultury (2020). Jako reżyser/pedagog teatru współtworzyłem spektakle oraz działania filmowe i performatywne: „Pomiędzy” (2014), „Dydona i Eneasz” (2016), „Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela” (2017), „Śpiewy historyczne” (2018), „Onna” (2019), „h.” (2019), „Więcej grzechów nie pamiętam” (2020), „Projekt EKI” (2020), „Ostatni dzwonek” (2021).
Ciekawi mnie
Pasjonuje mnie opowieść — fabuła, bohaterowie, ich cele i pragnienia, sposób prowadzenia narracji, wizualność tekstu. Doświadczenia zdobyte w branży kreatywnej (reżyseria, dramaturgia, koncepty kreatywne) przekuwam na współpracę z biznesem — wykorzystuję różnorodne narzędzia m.in. practise as research, storytelling, story design, creative writing.
Dawid Lesiak
WykładowcaO mnie
Head of Design w agencji marketingowej maxroy. Z zawodu kulturoznawca i projektant graficzny. Specjalizuje się w strategiach komunikacji wielokanałowej i art directingu. Współpracuje z markami, wspierając je w budowaniu silnej pozycji rynkowej poprzez wyrazisty i przemyślany storytelling. Dba by każdy piksel miał swoje uzasadnienie w strategii marek.
Organizował wydarzenia z pogranicza sztuki, kina i nowych mediów (Share.Poznań Open Multimedia Jam, Bring Your Own Beamer), programował pokazy filmowe dla Short Waves Festival, współorganizował cykliczne spotkania dla projektantów Santa Grafika.
Dawid Selwet
WykładowcaO mnie
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Większość kariery zawodowej związany z marketingiem i PR sportowym. Aktualnie pracuje na własny rachunek obsługując firmy z zakresu szeroko pojętego public relations.
Ciekawi mnie
Fan sportu i wszelkiej aktywności na świeżym powietrzu.
Dawid Szymkowiak
WykładowcaO mnie
Zawodowo zajmuje się projektowaniem doświadczeń użytkowników oraz rozwojem produktów cyfrowych. Obecnie pełni rolę UX & Product Design Managera w Żabce, gdzie razem z zespołem odpowiada za rozwój cyfrowego ekosystemu convenience. Ma wieloletnie doświadczenie jako Product Designer, odpowiedzialny za proces discovery oraz projektowanie rozwiązań zorientowanych na użytkownika.
Ciekawi mnie
W wolnym czasie śledzi trendy, interesuje się digital designem, nowymi technologiami i piłką nożną. Fascynuje go jak kultura, design i cyfrowe innowacje wpływają na sposób myślenia i działania ludzi.
dr Denis Halagiera
WykładowcaO mnie
Absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w dziedzinie nauk o komunikacji społecznej i mediach. Uczestnik zarówno międzynarodowych, jak i krajowych projektów badawczych, dotyczących m.in. praktyk nadawczo-odbiorczych, sposobów rozpowszechniania informacji oraz analizy diety medialnej obywateli. W przeszłości członek redakcji studenckich i pracownik agencji marketingowych.
Ciekawi mnie
Moje zainteresowania zawodowe koncentrują się na problematyce dezinformacji, reprezentacji medialnych wybranych wydarzeń i procesów, a także na funkcjonowaniu systemów medialnych, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników politycznych i ekonomicznych oraz ról pełnionych przez dziennikarzy w tych systemach.
Poza działalnością naukowo-dydaktyczną z przyjemnością oglądam mecze ligi angielskiej, spotkania Wielkiego Szlema i wyścigi F1, a także słucham muzyki elektronicznej.
Emil Plewa
WykładowcaO mnie
Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwent prawa, administracji, politologii oraz stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uzyskał także Executive Diploma in the Art of Diplomacy (EDAD) na Europejskiej Akademii Dyplomacji oraz licencję Polskiej Federacji Rynku Nieruchomościami w zakresie zarządzania nieruchomościami.
Swoje zainteresowania naukowe skupia wokół systemów politycznych oraz prawnych regulacji rynków, w szczególności rynku mediów i prasy.
Ciekawi mnie
Interesuję się muzyką, grami wideo i akwarystyką.
Evgeniia Klemba
WykładowczyniO mnie
Magister sztuki. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego im. M. Abakanowicz w Poznaniu na kierunku Fotografia.
Autorka prac z obszaru filmu eksperymentalnego. Zajmuje się krótkimi formami video. Wykorzystuje w swoich pracach animację 3D i fotografię.
W 2020 roku jej film miał swoją premierę na festiwalu filmów krótkometrażowych 66 Internationale Kurzfilmtage Oberhausen.
Ciekawi mnie
Sztuka, video art, film eksperymentalny, kino dokumentalne.
Jan Józefowski
WykładowcaO mnie
Dyrektor TVP Poznań, menedżer, były dyrektor programowy telewizji WTK, wykładowca, autor programu edukacji medialnej oraz filmowej, autor ogólnopolskich programów telewizyjnych, dziennikarz, absolwent Psychologii w biznesie oraz filologii polskiej.
dr Joanna Gorączko
WykładowczyniO mnie
Doktor nauk społecznych, politolog, filolog, specjalista w zakresie Public Relations. Doświadczenie zawodowe rozwijane między innymi w Wyższej Szkole Kształcenia
Zawodowego, a także w obszarze content marketingu i jako redaktor naukowy. Posiada w dorobku naukowym szereg publikacji naukowych głównie z tematyki marketingu, ale też kultury czy turystyki.
Ciekawi mnie
Świat polityki, a w szczególności sposób, w jaki politycy kreują swój wizerunek.
Justyna Kuczyniecka
WykładowczyniO mnie
Jestem artystką i wykładowczynią związaną z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu. Ukończyłam studia licencjackie i magisterskie na kierunku Scenografia na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz roczny staż w École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de Lyon na specjalizacji Design Espace (Design przestrzeni). W latach 2017–2022 realizowałam studia doktoranckie na Wydziale Rzeźby i Działań Przestrzennych UAP, koncentrując się na działaniach przestrzennych.
Ciekawi mnie
Interesują mnie współczesne relacje między sztuką i filozofią, poszukiwania nowych, nieoczywistych połączeń między tymi dziedzinami.
Kamil Krotofil
WykładowcaO mnie
Od ponad 10 lat zajmuję się zawodowo produkcją i realizacją animacji oraz filmów reklamowych. Na co dzień łączę filmową działalność komercyjną z kreatywnym kreowaniem kultury na wielu jej płaszczyznach. Realizując animacje współpracowałem z Sony Music Polska (seria piosenek dla dzieci Jarzynki i Przyjaciele); z Teatrem Nowym (animacje do spektakli „Hamlet” oraz „Krzycz! Byle ciszej”) animowałem krótkometrażowy film Jaś Lis. Zrealizowałem ponad 20 teledysków m.in. dla Macieja Maleńczuka, Stanisławy Celińskiej. Ukończyłem kulturoznawstwo dokładnie w tych samych murach, w których mam przyjemność teraz uczyć.
Ciekawi mnie
Wykorzystanie artystycznych technik, narzędzi i sposobów komunikacji w komercyjnych i biznesowych realizacjach.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
WykładowczyniO mnie
Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, dziennikarka, akredytowany praktyk tutoringu, nauczycielka języka polskiego jako obcego, trenerka komunikacji międzykulturowej.
Absolwentka filologii polskiej (specjalności: dziennikarska i nauczycielska) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2014 roku z wyróżnieniem obroniła pracę doktorską na Uniwersytecie Wrocławskim.
W Collegium Da Vinci w Poznaniu zatrudniona na stanowisku starszego wykładowcy w Katedrze Informatyki i Analizy Danych.
Od kilkunastu lat związana z edukacją na różnych jej szczeblach. Prowadziła zajęcia między innymi na: Przykarpackim Uniwersytecie Narodowym im. Wasyla Stefanyka w Iwano-Frankiwsku, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie WSB Merito oraz Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, a także lektoraty języka polskiego w placówkach oświatowych w Iwano-Frankiwsku i Odessie.
Autorka książek „Kreacje Judasza w prozie polskiej XX i początku XXI wieku” oraz „Na początek. Wprowadzenie do nauki języka polskiego dla osób ukraińskojęzycznych”, a także artykułów naukowych z zakresu glottodydaktyki polonistycznej i tutoringu.
Członkini Zarządu Sietar Polska.
Ciekawi mnie…
Jej zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim: komunikacji międzykulturowej, glottodydaktyki polonistycznej, bilingwizmu w środowisku polsko-ukraińskim, a także współczesnej literatury apokryficznej. Prywatnie miłośniczka: podróży (najlepiej z plecakiem) i gier planszowych.
Krystian Daszkowski
WykładowcaO mnie
Fotograf, operator i reżyser, absolwent Fotografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Tworzy głównie teledyski, reklamy, dokumenty i reportaże, sesje modowe i produktowe.
Ciekawi mnie
Muzyk, westerny, jazda konna.
Krystian Siwczuk
WykładowcaO mnie
Ukończył Liceum Plastyczne w Bydgoszczy. Absolwent kierunku Animacja na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Od kilku lat współpracuje z poznańskimi artystami i wspiera ich działalność tworząc dla nich formy wideo promocyjne. Tworzy teledyski dla Big Bandu Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od 3 lat współtworzy poznańską formację Archipelag, która w 2021 roku zakwalifikowała się do konkursu MY NAME IS POZNAN organizowanego przez miasto Poznań.
Ciekawi mnie
Szeroko pojęta przestrzeń audiowizualna, łączenie mediów filmowych z muzyką. Interesuję się montażem filmowym oraz jego rolą w postprodukcji filmowej. Uwielbiam Polską Szkołę Plakatu. Bacznie przyglądam się wpływowi mediów masowego przekazu na rzeczywistość.
Krzysztof Baranowski
WykładowcaO mnie
Zawodowo zajmuje się strategią w marketingu ale to moja pasja zaprowadziła mnie na uczelnię. Nie tylko gram w gry planszowe i fabularne ale również tworzę gry, recenzuję i aktywizuje społeczności graczy.
Ciekawi mnie
Trendy w technologii, futurologia, fantastyka a zwłaszcza teorie spiskowe.
Maciej ZUCH Mazurek
WykładowcaO mnie
Z wykształcenia filozof i plastyk, z zawodu projektant i twórca internetowy i autor pasków komiksowych. Od 2009 roku jestem związany z mediami społecznościowymi i środowiskiem twórców internetowych. Prowadzę firmę, w której projektujemy m.in. książki dla self publisherów. Jestem ekspertem Polskiej Komisji Akredytacyjnej, oraz członkiem Rady Doradczej Rodziców Państwowego Instytutu Badawczego NASK. Współorganizuję największą w Polsce konferencję dla twórców internetowych Influencers LIVE Wrocław, a także organizuję największy w Polsce plebiscyt dla twórców internetowych Influencers LIVE Awards. Współpracuje w wieloma firmami i instytucjami, m.in. z festiwalem fantastyki Pyrkon.
Ciekawi mnie
Lubię kawę i Pink Floyd, nie lubię buraczków. Lubię kreatywne rzeczy, nie lubię powtarzalnej pracy. Lubię sztukę i filozofię, nie lubię grzybobrania. Lubię w nocy zasiąść przy konsoli, nie lubię w nocy spać.
Magdalena Szwedowicz
WykładowczyniO mnie
Rozwija marki, ich komunikację oraz sprzedaż online.
Certyfikowana przez Digital Marketing Institute ekspertka (Certified Digital Marketing Professional oraz Certified Digital Marketing Specialist – Strategy & Planning).
Absolwentka Zarządzania ze specjalizacją Komunikacja w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje z tematyki digital marketingu.
Pracuje głównie z markami osobistymi, pomagając im przekształcać wiedzę w produkty cyfrowe tj. kursy online, subskrypcje, szkolenia. Współpracuje z twórcami posiadającymi bazy klientów liczące ponad 200 000 osób.
W swojej pracy wykorzystuje Design Thinking, aby zrozumieć prawdziwe potrzeby odbiorców i tworzyć rozwiązania, które rzeczywiście działają.
Ciekawi mnie
Taniec – szczególnie salsa i kubańskie style
Sport – surfing, snowboard, joga, padel, rower
Podróże – szczególnie zimą w poszukiwaniu słońca
Marek Radecki
WykładowcaO mnie
W marketingu pracuję od 14 lat. Aktualnie jako szef marketingu w lodach Willisch. Wcześniej przez wiele lat byłem związany z poznańską agencją marketingową KY, w której przez 6 lat pełniłem obowiązki dyrektora marketingu. Przez ten czas zaplanowałem i zrealizowałem dziesiątki różnorodnych projektów i kampanii marketingowych dla takich marek jak: Danone, Nestle, Kinder, Tic Tac, Kubuś, Tarczyński, Mattel, Parker czy Fundacja PGNiG. Zakres pracy dla tych marek obejmował m.in.: kampanie 360, kampanie digital, social media, promocje konsumenckie (konkursy i loterie), kampanie influencer marketingowe, kampanie performance marketingowe, akcje in-store, spoty TV czy akcje CSR.
Od 2015 roku współpracuję z poznańską uczelnią Collegium da Vinci, na której prowadzę zajęcia z marketingu internetowego. Stawiam na praktykę. Na moich zajęciach staram się stworzyć warunki maksymalnie zbliżone do tego, jak wygląda rzeczywista praca w digital marketingu.
Ciekawi mnie
Nowe technologie, AI, psychologia i psychologia marketingu
Marianna Krupa
WykładowczyniO mnie
Doświadczona marketingowczyni, z ponad 12-letnim stażem w branży digital marketingu. Na co dzień pracuje w agencji digitalowej maxroy, gdzie odpowiada za cały marketing agencji, ale również produkty strategiczne. Tworzy kompleksowe strategie marketingowe, kreując rozwiązania dla marek z różnych sektorów.
Jest humanistką z krwi i kości (historyczka i polonistka), która na co dzień z pasją układa procesy, tworzy zaawansowane tabelki w Excelu i podejmuje decyzje oparte na twardych danych.
Ta unikalna kombinacja pozwala jej łączyć wszelkie kropki marketingowych układanek klientów. Jej supermocą jest kreatywność przez duże „Ky” oraz identyfikacja możliwości wzrostu dla biznesów e-commerce poprzez znajdowanie połączeń między pozornie odrębnymi elementami.
Marianna ma doświadczenie w copywritingu, Content Marketingu, SEO, social mediach, e-mail marketingu, oraz AI w marketingu.
Ciekawi mnie
Spotkania z ludźmi. Mam to szczęście, że mam w sobie gen ciekawości horyzontalnej i z KAŻDEGO spotkania wychodzę zainspirowana.
dr Mariusz Przybyła
WykładowcaO mnie
Badacz, dydaktyk, wykładowca akademicki, szkoleniowiec i organizator życia akademickiego.
Prowadzi zajęcia (konwersatoria, laboratoria, wykłady), na studiach I i II stopnia, studiach doktoranckich oraz studiach podyplomowych, kursach doszkalających i zajęciach z osobami niepełnosprawnymi, zajęcia on-line.
Głównymi obszarami związanymi z podejmowaną problematyką badawczą i dydaktyczną są nowe media oraz ich wpływ na jednostkę i zbiorowości, w tym: współczesne ujęcia i perspektywy rozwojowe kształcenia na odległość (m-learning, b-learning); platformy edukacji zdalnej; kreatywność, innowacyjność (on-line); zjawisko luki cyfrowej; konwergencja mediów; dydaktyka szkoły wyższej; zarządzanie szkołą wyższą; metodyki w organizacjach harcerskich; cyborgizacja edukacji; gamifikacja edukacji; bezpieczeństwo w systemach edukacyjnych.
W ramach prac badawczych i naukowych współorganizował pracę: Grupy badawczej cyborgizacji edukacji, Grupy badawczej gamifikacji edukacji, Grupy badawczej ds. bezpieczeństwa w systemach edukacyjnych. Był: członkiem Zespołu w ramach polsko-islandzkiego projektu „FSS Kompetencje Nauczycieli”; członkiem zespołu w ramach projektu „Best App” w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju; członkiem zespołu, w ramach projektu, „e-Szkoła – Moja Wielkopolska”, członek projektu „UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości”; a obecnie członkiem zespołu w programie „KoderJunior- Szkoła Mistrzów Programowania”, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
Prowadzi także autorskie zajęcia dydaktyczne w ramach oferty przedmiotów fakultatywnych, w tym m. in.: Projektowanie gier edukacyjnych i gamifikacja edukacji; Projektowanie graficzne i fotografia cyfrowa; Wystąpienia publiczne i prezentacje multimedialne w edukacji i biznesie.
Ponadto jest aktywnym organizatorem życia akademickiego: opiekunem Koła Naukowego „Mediocratum”; przewodniczącym i opiekunem Instruktorskiego Kręgu Akademickiego im. T. Strumilło, współorganizatorem seminariów i konferencji naukowych w tym m.in.: „(Nie)pełnosprawni w dobie technologii”; „Harcerstwo jako pedagogia”
Członek Zespołu przy Rektorze UAM ds. Strategii i Rozwoju Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, sprawuje funkcję pełnomocnika Dziekan(a) WSE UAM ds. inwestycyjnych; był członkiem Uczelnianej Rady Centrum Zarządzania Infrastrukturą i Projektami Informatycznymi, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Członek Zespołu Pedagogiki Młodzieży KNP PAN, Zespołu Dydaktyki KNP PAN, Zespołu Edukacji dla Bezpieczeństwa KNP PAN oraz absolwentem MBA Zarządzanie Szkołą Wyższą na UAM/UEP w Poznaniu i Studiów Podyplomowych Zarządzanie Oświatą.
dr Mateusz Domagała
WykładowcaO mnie
Absolwent Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Autor pracy doktorskiej poświęconej retorycznym mechanizmom opisu i kreowania politycznej rzeczywistości w exposé. Współpracuje z osobami publicznymi, instytucjami państwowymi, samorządowymi i sektorem prywatnym w zakresie kreowania wizerunku. Tworzy strategie i realizuje działania w obszarze polityki medialnej, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych, komunikacji interpersonalnej czy prostego języka.
W ostatnich latach pracował dla poznańskich agencji public relations, był doradcą wojewodów ds. polityki medialnej i speechwriterem w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim oraz PR-owcem na Międzynarodowych Targach Poznańskich, współpracując z członkami zarządu. Obecnie kieruje Działem Komunikacji i PR w Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym.
Autor książki „Spin jako sztuka manipulacji przekazem medialnym” i artykułów naukowych.
Ciekawi mnie
Główne zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą komunikacji interpersonalnej oraz retoryki i erystyki. Prywatnie pasjonat dobrych przemówień, dwóch kółek i gry na gitarze.
dr Mateusz Mikutowski
WykładowcaO mnie
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał już na pierwszych latach studiów pracując jako analityk w firmie wspomagającej fundusz VC. Obecnie pracuje jako Konsultant w firmie doradczej CMT Advisory, gdzie zajmuje się m.in. wspomaganiem procesów transakcyjnych, sporządzaniem wycen przedsiębiorstw oraz analiz rynkowych, a także modelowaniem finansowym. Łączy doświadczenie z realnym biznesem z nauką, gdyż jest autorem licznych publikacji naukowych oraz posiada stopień doktora w dyscyplinie ekonomia i finanse, który uzyskał w 2021 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Obecnie obejmuje stanowisko Adiunkta na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz prowadzi także zajęcia na innych uczelniach, gdzie wykłada na zarówno na studiach I i II stopnia, ale także na specjalistycznych studiach podyplomowych. Dużą satysfakcję czerpie z nauczania zarówno zaawansowanych przedmiotów finansowych, jak i przekazywania studentom podstawowej wiedzy o funkcjonowaniu gospodarki i finansów. Poza pracą i nauką dużo czasu poświęca boulderingowi, czyli bardziej siłowej odmianie wspinaczki sportowej na kilkumetrowe ściany bez użycia lin, także często można go spotkać na poznańskich ściankach wspinaczkowych.
Ciekawi mnie
wspinaczka, chemia i fizyka
Michał Kończewski
WykładowcaO mnie
Absolwent Collegium Da Vinci, Design Director i Partner w Kolekt Lab — studiu kreatywnym, które realizuje kompleksowe projekty brandingowe, strony internetowe oraz komunikację wizualną — od statycznych systemów identyfikacji po animacje i motion design. Współpracuje z agencjami, startupami i markami premium w Polsce i za granicą.
Aktywnie wykorzystuje nowoczesne technologie, w tym sztuczną inteligencję, aby optymalizować procesy projektowe, wspierać tworzenie treści oraz projektować jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenia użytkownika.
Ciekawi mnie
Prywatnie — tata Rozalii, pasjonat motion designu i rowerowy freak.
mgr inż. Piotr Michalak
WykładowcaO mnie
Piotr Michalak to doświadczony ekspert SEO oraz lider SEO i analityki internetowej, specjalizujący się w strategiach e‑commerce. Absolwent studiów magisterskich na Politechnice Poznańskiej (kierunek: Informatyka – Gospodarka elektroniczna) oraz studiów inżynierskich w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu (obecnie Collegium Da Vinci). Kształcił się także na studiach podyplomowych z e‑marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
W trakcie kariery rozwinął szerokie kompetencje w obszarach pozycjonowania stron WWW i technicznego SEO, analizy danych w e‑commerce, pracy z narzędziami marketingowymi (m.in. Senuto, Ahrefs, SEMrush, Google Search Console, Google Analytics 4, Looker Studio, Google Ads), tworzenia strategii SEO i growth‑marketingowych, zarządzania budżetami reklamowymi oraz optymalizacji konwersji.
Od 2023 roku pełni funkcję Head of SEO & GA w agencji Harbingers, gdzie buduje i prowadzi kilkuosobowy zespół Performance SEO oraz analityki internetowej.
Oprócz zarządzania zespołem szkoli pracowników wewnątrz organizacji i prowadzi warsztaty dla działów marketingu, przedsiębiorców oraz studentów.
Regularnie występuje na konferencjach poświęconych SEO/SEM i e‑biznesowi — m.in. na semKRK, Festiwalu SEO, Targach E‑handlu oraz eTrade Show. Jest współautorem książki „SEO Playbook” Sławomira Czajkowskiego oraz autorem artykułów m.in. w magazynie „Online Marketing”.
Ciekawi mnie
Pasjonuje się motoryzacją – w wolnych chwilach majsterkuje przy swoim samochodzie z lat 90 oraz śledzi wiadomości motoryzacyjne. Dba o aktywność fizyczną, regularnie trenuje na siłowni, gra w squasha i żegluje.
Sandra Wawrzyniak
Rzecznik prasowy CDVO mnie
Tytuł zawodowy magistra dziennikarstwa i komunikacji społecznej uzyskała na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Administracja — prawo, zarządzanie, organizacja. Obecnie rozwija swoje umiejętności w ramach studiów uzupełniających magisterskich na kierunku Zarządzanie.
Swoją ścieżkę zawodową zaczynała od stawiania reporterskich kroków w Telewizji WTK w Poznaniu. Jednak zdecydowanie bardziej ciągnęło ją do public relations, dlatego zmieniła zawód dziennikarki na rzeczniczkę prasową w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Poznaniu. Obecnie zawodowo jest związana z Collegium Da Vinci jako specjalistka ds. PR i komunikacji zewnętrznej. Pełni również funkcję rzecznika prasowego uczelni.
Ciekawi mnie
Wszystko, co związane z mediami i marketingiem. Interesuje mnie to, w jaki sposób społeczeństwo jako grupa odbiera konkretne komunikaty zarówno reklamowe jak i informacyjne.
Z przyziemnych rzeczy masowo czytam książki Remigiusza Mroza i nałogowo śledzę świat Formuły 1 – od wyścigów po dramy między kierowcami 😉
Urszula Garczarek-Bąk
WykładowczyniO mnie
Prowadzi badania w zakresie marketingu i neuromarketingu, aktywnie testując możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w analizie danych konsumenckich. Jej główne obszary zainteresowań badawczych to kreowanie marki, kwestie ESG oraz innowacyjne podejście do projektowania inkluzywnych środowisk dla osób neuroatypowych.
Ciekawi mnie
Gdy nie zajmuje się szlifowaniem promptów AI, przełącza się na tryb systemów podtrzymywania życia w skali mikro. Jej inżynierska precyzja ujawnia się w obsesyjnej (lecz owocnej) uprawie kwiatów doniczkowych, gdzie każde pH i wilgotność są mierzone z naukową skrupulatnością.
Ponadto, jej pasja do majsterkowania (DIY) sprawia, że żadna zepsuta rzecz nie jest bezpieczna — jest to wrodzona potrzeba rozbierania złożonych mechanizmów na części pierwsze i składania ich z powrotem, najlepiej z ulepszeniami. W międzyczasie, poszerza horyzonty, czytając literaturę z obszaru medycyny – wiedza ta przydaje się, gdy trzeba szybko zdiagnozować, dlaczego konsument naprawdę dokonał tego, a nie innego zakupu.
#Gemini 03.10.2025
dr Weronika Dopierała-Kalińska
WykładowczyniO mnie
Jestem doktorką nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Zajmuję się analizą przemian w mediach spowodowanych rozwojem technologii cyfrowych. Łączę doświadczenia naukowe z praktyką, prowadząc projekty w obszarze komunikacji medialnej i marketingu. W pracy dydaktycznej staram się przekazywać wiedzę w sposób, który pozwala połączyć teorię z praktycznymi umiejętnościami z zakresu komunikacji społecznej. Posiadam doświadczenie komercyjne, obejmujące planowanie i prowadzenie komunikacji medialnej. Pracowałam m.in. w Gabinecie Prezydenta Urzędu Miasta Poznania, gdzie realizowałam kampanie informacyjne i zarządzałam mediami społecznościowymi. Rozprawę doktorską poświęciłam procesom związanym z funkcjonowaniem mediów instytucjonalnych w środowisku internetowym.
Ciekawi mnie
Lubię poznawać, jak technologia zmienia sposób, w jaki komunikujemy się w codziennym życiu. Pasjonuje mnie także język i jego rola w budowaniu równości, co wyrażam w działaniach na rzecz promocji inkluzywności. W wolnych chwilach chętnie angażuję się w działania edukacyjne, które łączą ludzi i inspirują do pozytywnych zmian. Cenię projekty, które mają realny wpływ na społeczności lokalne.
Weronika Harzyńska
WykładowczyniO mnie
Zawodowo zajmuje się szeroko pojętym designem – doświadczenie zdobywała w agencjach marketingowych oraz w studio brandingowym Blürbstudio, prywatnie projektuje komunikację i strategię marketingową dla klientów, w wolnych chwilach prowadzi zajęcia z designu na uczelni oraz szkoli klientów z zakresu komunikacji wizualnej. Organizatorka inicjatywy Santa Grafika — spotkań, warsztatów i szkoleń.
Ciekawi mnie
Najbardziej w marketingu interesuje ją obserwowanie trendów i ich wpływ na ciągle zmieniające się zachowania odbiorców. Niezależnie od kategorii — lubi dobry produkt — czy to pod kątem wrażenia, smaku czy projektu. Wyznaje filozofię skrajnego ekstrawertyzmu.
Zuzanna Malinowska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Mediaworkingu na Collegium Da Vinci, obecnie specjalistka ds. Kształcenia zdalnego w Centrum Nowoczesnej Edukacji oraz Tutor.
Ciekawi mnie
Uwielbiam ciepłe lato, książki w pięknych okładkach, piec słodkości, słuchać muzyki, spędzać czas z moim psem i doświadczać.