Aplikuj
Marketing i technologie

Sztuczna inteligencja w biznesie

  • Poziom studiów podyplomowe
  • Język wykładowy polski
  • Czas trwania

    9 miesięcy

  • Liczba zjazdów 10
  • Liczba godzin

    160

  • Tryb studiów hybrydowe
    85% online
    15% tradycyjnie
  • Dni zjazdów sobota-niedziela
  • Start zajęć jesień 2025
dr Ada Florentyna Pawlak
Kierowniczka merytoryczna kierunku Sztuczna inteligencja w biznesie

Dlaczego warto wybrać ten kierunek

Kierunek Sztuczna inteligencja w biznesie skupia się na praktycznym zastosowaniu narzędzi sztucznej inteligencji w analizie danych, podejmowaniu decyzji i optymalizacji procesów biznesowych. Zwraca uwagę na wyzwania z zakresu prawa, etyki i ewolucji rynku pracy w kontekście rozwoju AI.

  • Czego się nauczysz

    • wykorzystywać w praktyce wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji i jej zastosowań w biznesie
    • komunikować się z generatywną sztuczną inteligencją (prompt engineering/prompt design)
    • poruszać się w zakresie aspektów prawnych i etycznych sztucznej inteligencji
    • integrować takie obszary, jak marketing, finanse, zarządzanie operacyjne czy bezpieczeństwo danych ze sztuczną inteligencją i analizą danych
    • pracować w ramach zespołów łączących pracę człowieka i sztucznej inteligencji (superteams)
    • realizować efektywne przywództwo w zakresie nowych technologii
    • wspierać organizację w procesie transformacji cyfrowej poprzez wskazywanie najlepszych rozwiązań
    • osiągać przewagę strategiczną organizacji dzięki implementacji rozwiązań sztucznej inteligencji
    • oceniać korzyści i ograniczenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
  • W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować

    • Ekspert(ka) ds. projektów AI
    • Specjalista(-ka) ds. analizy danych społecznych
    • Projektant(ka) interakcji człowiek-sztuczna inteligencja
    • Specjalista(-ka) ds. automatyzacji procesów
    • Specjalista(-ka) ds. analizy predykcyjnej
    • Specjalista(-ka) ds. etyki sztucznej inteligencji

Program studiów

  • Społeczno-biznesowe wymiary sztucznej inteligencji

    • moduł 1
    • 20 h
    • Organizacja posthumanistyczna. Krajobraz społeczny i antropologiczny AI (rola sztucznej inteligencji w transhumanizacji kultury i społeczeństwa, problemy społeczne związane z implementacją sztucznej inteligencji, zagadnienia z dziedziny technointymności)
    • Sztuczna inteligencja i nowe modele biznesowe (zmiany modelu przywództwa w firmach, budowanie zespołów lider-AI-pracownicy, etyczne wymiary wykorzystywania sztucznej inteligencji)
  • Sztuczna inteligencja w strategii organizacji. Wdrożenie i zarządzanie

    • moduł 2
    • 60 h
    • Tworzenie inteligentnej organizacji (dane i ich rola w budowaniu inteligentnej organizacji, zarządzanie inteligentną organizacją, budowanie kompetencji cyfrowych, prognozowanie i predykcja z wykorzystaniem inteligentnych narzędzi, nowe modele biznesowe oparte na AI)
    • Zarządzanie transformacją cyfrową z perspektywy przedsiębiorstwa i ekosystemu (transformacja cyfrowa z perspektywy przedsiębiorstwa, fundamenty i uwarunkowania transformacji cyfrowej i cyfrowej gospodarki, cele i korzyści stosowania głównych technologii, potencjał biznesowy sztucznej inteligencji)
    • Rozwój kompetencji dla wdrożeń AI (struktura kompetencji dla transformacji cyfrowej, zasady i korzyści stosowania ram kwalifikacji dla zarządzania rozwojem kompetencji w organizacji, międzynarodowe matryce rozwoju kompetencji IT i kompetencji dla transformacji cyfrowej)
    • Automatyzacja marketingu i komunikacji sprzedażowej (wprowadzenie do narzędzi i technologii AI, automatyzacja wybranych procesów biznesowych, projekty praktyczne)
    • Prawo sztucznej inteligencji w biznesie (podstawowe przepisy i regulacje dotyczące AI, odpowiedzialność prawna za działania i decyzje podejmowane przez AI, prywatność i ochrona danych, własność intelektualna, etyczne wykorzystanie AI w biznesie, case studies: analiza realnych przypadków zastosowania AI)
    • Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym (AI w bankowości, inwestycjach, ubezpieczeniach, zarządzaniu ryzykiem; etyczne i regulacyjne aspekty stosowania AI w finansach; przyszłość AI w finansach)
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sprzedaży i doświadczeniu klienta/klientki

    • moduł 3
    • 50 h
    • Sztuczna inteligencja i UX. Projektowanie doświadczeń (UX w AI, generatywne interfejsy użytkownika, metody specyfikowania i planowania UX w produktach bazujących na AI, metody badania użyteczności rozwiązań AI, case studies: analiza przykładów UX w produktach bazujących na AI)
    • Narzędzia sztucznej inteligencji w marketingu (analiza danych i segmentacja klientów, personalizacja treści i rekomendacje produktów, automatyzacja działań marketingowych i komunikacji z klientami, optymalizacja kampanii reklamowych, przyszłość marketingu w świetle rozwijających się technologii AI)
    • Wizualizacje za pomocą algorytmów generatywnych (sposób działania modeli dyfuzyjnych; zaawansowana obsługa Midjourney, DALL-E i Stable Diffusion; tworzenie własnych modeli do generowania obrazów; sztuka i kreatywne użycie modeli generatywnych)
    • Wdrożenia sztucznej inteligencji w HR (AI w dziale HR i w dziale promocji biznesu, implementacja strategii AI w wybranych branżach, case studies: praktyczne wdrożenia)
    • Technologie immersyjne. Sztuczna inteligencja i współpraca przemysłów kreatywnych z biznesem (technologie ubieralne, rozwiązania wirtualne, integracja sztucznej inteligencji z rozwiązaniami wirtualnymi)
  • Rynek jutra. Kompetencje przyszłości w relacji człowiek – maszyna

    • moduł 4
    • 30 h
    • Badanie trendów AI w biznesie. Anatomia trendwatchingu (identyfikacja trendów, metodologie i narzędzia  wykorzystywane w trendwatchingu i procesach foresight, strategiczne zastosowanie analizy trendów w biznesie, case studies i najlepsze praktyki)
    • Sztuczna inteligencja i przyszłość pracy (przyszłość pracy w kontekście rozwoju AI, analiza trendów dotyczących rynku pracy, perspektywy rozwoju kompetencji w kontekście przewidywanych zmian społecznych, technologicznych i ekologicznych, kompetencje przyszłości)
    • AI we wzmacnianiu dobrostanu (cyberpsychologia pozytywna, proces pozytywnej interwencji, technologie hedoniczne, technologie eudajmoniczne)
    • Krajobraz etyczny sztucznej inteligencji (wyzwania etyczne i dylematy moralne w dobie rozwoju systemów opartych na AI, prawa Asimova, fenomen Doliny Niesamowitości, dojrzałość cyfrowa społeczeństw, prawodawstwo unijne w zakresie regulacji relacji człowiek-maszyna)
  • Zaliczenie

    Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja w biznesie jest:

    • pozytywny wynik testu wiedzy (pytania jednorazowego wyboru dostarczone przez prowadzących w oparciu o konkretne moduły)
    • praktyczny projekt końcowy (dotyczy zastosowania sztucznej inteligencji w wybranej branży/przedsiębiorstwie/jednostce sektora publicznego/obszarze polityki publicznej)

    Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.

Studiuj praktycznie najlepiej

Wykładowcy praktycy
Wiedzę zdobędziesz od ekspertów i ekspertek: praktyków i praktyczek z branży, specjalistów i specjalistek w swoich zawodach.
Praca projektowa
Będziesz się uczyć, realizując zadania w formie projektów - także tych międzykierunkowych.
Case studies
Poznasz realia branży, przyglądając się prawdziwym projektom, zrealizowanym z sukcesami na rynku.
  • Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:

    • jesteś otwarty(-a) na innowacje, a problemy zmieniasz w wyzwania
    • jesteś komunikatywny(-a) i pracujesz zespołowo
    • śledzisz nowinki technologiczne, zwłaszcza te z dziedziny sztucznej inteligencji
    • świadomie podążasz za zmianami w technologii i biznesie
    • lubisz analizować dane i wyciągać z nich wnioski
    • chcesz zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku dzięki nowym technologiom
  • Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:

    • absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
    • pracowników i pracowniczek działów sprzedaży i marketingu, finansów, zarządzania wiedzą
    • konsultantów i konsultantek z zakresu nowych technologii, transformacji cyfrowej, innowacji, rozwoju biznesu
    • specjalistów i specjalistek IT, którzy chcą zrozumieć kontekst wdrożeń AI w przedsiębiorstwach
    • menedżerów i menedżerek, przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, właścicieli i właścicielek firm chcących zwiększyć efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstwa
  • Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.

    Zrób quiz

Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!

  1. Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.

  2. Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.

Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku

Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem

Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!

Sztuczna inteligencja wchodzi szturmem do naszego życia! Czy powinniśmy się bać AI, a może jest to coś, co zrewolucjonizuje nasze życie? O programie, kadrze, ale również o SI w otaczającej nas rzeczywistości, jej aspektach kulturowych, biznesowych, etycznych rozmawiamy w odcinku podcastu „Studia na każdą karierę”.

Zapraszamy na rozmowę z dr Adą Florentyną Pawlak – kierowniczką merytoryczną kierunku Sztuczna inteligencja w biznesie, antropolożką technologii, członkinią i założycielką Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorką corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”. Według „Forbes Women” jest jedną z 22 najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu w 2022 roku.

Ile kosztują studia na tym kierunku

Opłaty i czesne

Opłata wpisowa (z kodem CDV400)
  • Płatna jednorazowo:
    400 PLN 0 PLN
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 0 PLN
Czesne za rok
  • Płatne w 12 ratach
    10 x 845 PLN
  • Płatne w 2 ratach
    2 x 4 225 PLN
  • Płatne w 1 racie
    1 x 8 450 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek

Wpisowe
  • Płatna jednorazowo:
    0 PLN
Czesne
  • Zwolnienie z jednej z 10 rat
    - 845 PLN
Pobierz regulamin opłat

Jak zapisać się na studia

  1. Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

    Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

  2. Uzupełnij swoje dane w koncie kandydatapodaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

    Potrzebne Ci będą:

    • numer PESEL,
    • dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
  3. Sprawdź najpierw aktualne promocje!

    Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

  4. Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
    Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

  5. Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz  7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Dokumenty do pobrania