Dlaczego warto studiować
na tym kierunku
Grafika to kierunek rozwijający umiejętności z zakresu projektowania grafiki użytkowej. Kładzie nacisk na kształtowanie kompetencji cyfrowych przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania. Koncentruje się na realiach branży w oparciu o case studies z rynku.
-
Czego się nauczysz
- opracowywać systemy identyfikacji wizualnej
- przygotowywać złożone, kompleksowe projekty graficzne
- projektować w 2D i 3D
- obsługiwać specjalistyczne oprogramowanie graficzne, np. z pakietu Adobe
- tworzyć animacje graficzne i publikacje interaktywne
- działać w obszarze grafiki wydawniczej i cyfrowej
- określać tożsamość wizualną marek, firm i instytucji
- zarządzać procesem kreatywnym w zespołach projektowych
- projektować w oparciu o doświadczenie użytkownika
- wykorzystywać wiedzę z zakresu praw autorskich i licencji
-
Gdzie będziesz mógł/mogła pracować
- w studiach graficznych i fotograficznych
- w agencjach reklamowych
- w wydawnictwach i drukarniach
- w instytucjach kultury
- w działach grafiki i marketingu dowolnej branży
- we własnej firmie lub jako freelancer
Zarobki w branży
-
Graphic Designer
9 000 PLN brutto -
Animator(-ka) 3D
8 000 PLN brutto -
UI/UX Designer
9 000 PLN brutto
Źródło:
- Hays Poland raport płacowy 2025 |
- Jooble.pl |
- nofluffjobs.com
U nas to Ty projektujesz własne studia
Zobacz, jakich wyborów dokonywali studenci i studentki tego kierunku z poprzednich lat.
Pamiętaj, że to tylko przykłady. Twoje wybory mogą całkiem inne, inna może być także lista modułów do wyboru dostępnych w kolejnym roku akademickim. Co roku wybór modułów dodatkowych jest nieco inny – modyfikujemy go, kierując się zmieniającymi się trendami rynkowymi i potrzebami rynku pracy.
Wybrane moduły
Identyfikacja wizualna
Ilustracja wydawnicza, infografika
Wydawnictwa i liternictwo
Plakat
Dyrekcja artystyczna
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się
- opracowywać systemy identyfikacji wizualnej
- projektować znaki graficzne dla marek, organizacji i instytucji
- przygotowywać księgi znaku
- tworzyć ilustracje do książek, magazynów i innych materiałów
- projektować infografiki
- tworzyć plakaty reklamowe, promocyjne i artystyczne
- projektować liternictwo
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Projektant(-ka) graficzny(-a)
- Brand Designer
- Specjalista(-ka) ds. komunikacji wizualnej
- Art Director
- UI Designer
- Ilustrator(ka)
- Grafik/graficzka kreatywna
Zarobki w branży
- Art Director: 11 000 PLN brutto
- Graphic Designer: 9 000 brutto
- Grafik_czka kreatywna: 6 000 PLN brutto
Wybrane moduły
Film animowany
Animacja graficzna
Publikacje interaktywne
Interface design
Modelowanie
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:
- kreować ruchome obrazy i narracje wizualne
- montować i postprodukować filmy animowane
- projektować dynamiczne elementy wizualne
- modelować i teksturować obiekty w 3D
- projektować funkcjonalne interfejsy użytkownika
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Specjalista(-ka) ds. animacji
- Autor(ka) filmów animowanych
- UI/UX Designer
- Designer 3D
Zarobki w branży
- Animator(-ka) 3D: 8 000 PLN brutto
- UI/UX Designer: 9 000 PLN brutto
- Grafik_czka 3D: 7 000 PLN brutto
Program studiów
-
Tydzień integracyjny
- semestr 1
- 25 godzin stacjonarnie
- 15 godzin niestacjonarnie
To blok zajęć i aktywności stworzony po to, byś z łatwością zaadaptował(a) się w nowym środowisku. Dzięki niemu już na starcie dowiesz się wszystkiego, co każdy student i studentka o studiowaniu wiedzieć powinni.
Odkryjesz, jak działa uczelnia wyższa, nauczysz się czytać program studiów, zapamiętasz, co gdzie jest w budynku. Przełamiesz lody z nowymi kolegami i koleżankami z kierunku, a na rozgrzewkę wykonasz pierwszy zespołowy projekt. Kolokwium, ECTS, seminarium, rektorat, dziekanka – te słowa już na stałe wejdą do Twojego słownika.
-
Testy predyspozycji
- semestr 1-2
- 2 badania indywidualne
Nawet jeśli teraz wciąż do końca nie wiesz, co dokładnie chcesz robić w przyszłości, podejmując studia w Collegium Da Vinci na dowolnym kierunku, ta wiedza przyjdzie do Ciebie sama.
Zaczynając studia na naszej uczelni, już na pierwszym roku przejdziesz testy, które wskażą Ci Twoje naturalne predyspozycje i mocne strony. W badaniu Clifton StrengthsFinder®, znanym też jako Test Gallupa, dowiesz się, jakie masz wrodzone talenty, jaki jest Twój indywidualny potencjał i w których obszarach masz szansę osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty.
Z kolei test Insightful Profiler™ zbada Twój potencjał rozwojowy, sprawdzi, co Cię motywuje, a co zniechęca do działania. Wskaże cechy wyróżniające Cię na tle innych i określi Twoje naturalne role w zespole. Wyposażony(-a) w taką wiedzę, będziesz mógł/mogła bardziej świadomie dokonywać kolejnych wyborów na edukacyjnej i zawodowej ścieżce.
-
Tutoring
- semestr 1-2
- 41 godzin
Podczas pierwszego roku studiów będziesz uczestniczyć w zajęciach z Tutoringu. Zostaniesz otoczony(-a) opieką Tutora, czyli uczelnianego przewodnika. Jego zadaniem będzie wspieranie Cię w rozwoju – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.
Pod jego okiem rozpoczniesz pracę nad sobą – od określenia własnych potrzeb i zdefiniowania ważnych dla Ciebie wartości, przez wyznaczenie celów, po czuwanie nad ich realizacją.
Dzięki temu procesowi zbudujesz niezależność w podejmowaniu decyzji, zyskasz sprawczość w działaniach i wzmocnisz odpowiedzialność za swój rozwój. Podczas grupowych i indywidualnych zajęć z Tutoringu lepiej poznasz siebie, skupisz się na rozwijaniu swoich mocnych stron poprzez konkretne działania i zaplanujesz indywidualną ścieżkę kształcenia. Ta praca zaprocentuje w kolejnych latach.
-
Moduły kierunkowe
- semestr 1-6
- 805 h stacjonarnie
- 505 h niestacjonarnie
Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe.
Na tym kierunku są to m.in:
- Historia sztuki i psychofizjologia widzenia
- Oprogramowanie graficzne
- Rysunek
- Podstawy animacji klasycznej i komputerowej
- Rzeźba i podstawy modelowania 3D
To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do projektowania własnej edukacji i dalszego rozwoju.
Na tym kierunku są to:
- Historia sztuki i psychofizjologia widzenia
- Oprogramowanie graficzne
- Rysunek
- Podstawy animacji klasycznej i komputerowej
- Rzeźba i podstawy modelowania 3D
- Malarstwo i ilustracja
- Teoria i prawo w projektowaniu
- Estetyka i semiotyka
- Podstawy identyfikacji wizualnej i liternictwa
- Animacja rysunkowa i animacja graficzna
- Ilustracja wydawnicza i infografika
- Historia grafiki i designu
- Publikacje interaktywne i wydawnictwa
- Interface design
- Dyrekcja artystyczna w kreowaniu marki
- Proseminarium
- Seminarium
-
Moduły do wyboru
- semestr 1-6
- 500 h stacjonarnie
- 300 h niestacjonarnie
Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Robisz to dopiero od drugiego roku studiów. Indywidualnie decydujesz o aż 10 modułach.
Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:
- Animacja 3D
- Concept art
- Film animowany
- Ilustracja korporacyjna
- Kaligrafia
Daje to w sumie aż kilkaset godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród dziesiątek zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych. To, jak wybierzesz zdecyduje, w jakim kierunku ostatecznie się rozwiniesz.
Pamiętaj: w każdym roku akademickim lista dostępnych modułów jest nieco inna. Modyfikujemy ją dla naszych studentów i studentek, reagując na popularność wybieranych przez nich przedmiotów oraz zmieniające się trendy rynkowe.
-
Kompetencje przyszłości
Nasz model kształcenia, oprócz rozwijania ważnych umiejętności zawodowych związanych ze studiowanym kierunkiem i branżą, kładzie olbrzymi nacisk na zdobywanie kompetencji przyszłości – kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zawodowego na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Dzięki angażującej i bardzo praktycznej formie zajęć, opartej na poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu pomysłów będziesz na co dzień trenować takie umiejętności, jak krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność, efektywna współpraca w zespole, komunikacja, zdolność adaptacji. Dzięki temu wejdziesz na rynek pracy nie tylko z solidnym przygotowaniem merytorycznym, ale także z zestawem cenionych przez pracodawców umiejętności, które zapewnią Ci pewny start w karierze i otworzą drzwi do wielu możliwości zawodowych.
-
Praktyki zawodowe
- semestr 2-6
- 960 h
Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia.
Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.
Studiuj praktycznie najlepiej
Poznaj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dot. kierunku Grafika
Posłuchaj co o Collegium Da Vinci mówią Ci, którzy je tworzą
Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?
-
Tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- jesteś kreatywny(-a) i pomysłowy(-a)
- lubisz nieszablonowe rozwiązania
- cechuje Cię wrażliwość na estetykę
- jesteś indywidualistą(-ką)
- interesujesz się sztuką, designem i najnowszymi trendami
- chętnie poznajesz nowe narzędzia, jak programy do projektowania
- poszukujesz nowych sposobów ekspresji
-
Jakie profile szkół średnich kończyli studenci tego kierunku:
- Liceum | artystyczny
- Liceum plastyczne | grafika
- Liceum plastyczne
- Liceum | dyplomatyczno-prawniczy z mediami
- Liceum | bezpieczeństwo publiczne
- Liceum | humanistyczny
- Liceum | prawniczy
- Technikum | druk artystyczny
- Liceum | mat-geo-ang
- Technikum | fotografa i multimedia z rozszerzeniem film i nowe Media
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Sprawdź kierunki pokrewne
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
85 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 12 ratach
12 x 1 135 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 6 810 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 13 620 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
0 PLN
Czesne za rok
-
Zwolnienie z jednej z 12 rat
- 1 135 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
- zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.
-
Rozmowa kwalifikacyjna z prezentacją portfolio odbędzie się w dniu 30 października 2025 r., w budynku Collegium Da Vinci, w godz. 9:00-11:00 (zaproszenie na rozmowę ze wskazaną datą i godziną otrzymasz mailowo 29 października).
Aby wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej, utwórz konto kandydata, podpisz dokumenty online i dostarcz świadectwo maturalne wraz z ankietą osobową do biura rekrutacji do 28 października 2025 r. do godz. 12:00.
Ogłoszenie wyników rozmów kwalifikacyjnych nastąpi do 3 listopada (włącznie).
-
Po dostarczeniu oryginału świadectwa maturalnego Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.
Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.
Dokumenty do pobrania
Informacje dla kandydatów i kandydatek
Collegium Da Vinci zapewnia równe szanse w edukacji, dbając o dostępność kształcenia i wsparcie dla każdego kandydata – niezależnie od jego potrzeb i możliwości. Od przyszłych studentów oczekuje się podstawowych kompetencji cyfrowych i komunikacyjnych oraz otwartości na rozwój, co pozwala im w pełni wykorzystać potencjał studiów w przyjaznym i inkluzywnym środowisku.
Równe szanse w edukacji
Collegium Da Vinci dba o to, by każdy student miał pełny i równy dostęp do kształcenia, niezależnie od indywidualnych potrzeb czy ograniczeń. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa Centrum Inkluzywności CDV, które współpracuje z CNE i kadrą dydaktyczną w celu zapewnienia najwyższych standardów dostępności.
W praktyce działania te obejmują:
– dostosowywanie materiałów dydaktycznych do różnych potrzeb edukacyjnych,
– zapewnienie dostępności cyfrowej kursów e-learningowych,
– szkolenia dla wykładowców z projektowania materiałów inkluzywnych,
– bieżące wsparcie techniczne i merytoryczne dla studentów.
CDV traktuje inkluzywność jako integralny element swojej strategii dydaktycznej. Dzięki temu każdy student ma możliwość rozwijania potencjału w przyjaznym, otwartym i wspierającym środowisku edukacyjnym.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek
Kandydat(-ka) na studia na kierunku Grafika w Collegium Da Vinci powinien posiadać podstawowe kompetencje cyfrowe, w tym obsługę przeglądarek internetowych, urządzeń peryferyjnych (drukarka, skaner) oraz prostych aplikacji graficznych do obróbki zdjęć cyfrowych. Oczekuje się od niego także otwartości na rozwój artystyczny i projektowy, gotowości do pracy manualnej i twórczej w zakresie rysunku, malarstwa, rzeźby czy podstaw projektowania. Kandydat(-ka) powinien charakteryzować się umiejętnością logicznego i kreatywnego myślenia, a także zdolnością do podejmowania współpracy zespołowej oraz jasnego komunikowania się. Istotne jest łączenie tradycyjnych form plastycznych z nowoczesnymi technologiami cyfrowymi oraz chęć poszerzania kompetencji językowych, które w przyszłości ułatwią prezentowanie własnych projektów i komunikację w języku obcym.
Kompetencje cyfrowe i społeczne
-
Kandydat na studia w Collegium Da Vinci powinien posiadać podstawowe kompetencje cyfrowe, które umożliwiają samodzielne przejście procesu rekrutacyjnego online. Obejmuje to obsługę przeglądarek internetowych (np. Chrome, Firefox, Safari), podstawową pracę z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak drukarka lub skaner (w celu przygotowania i przesłania dokumentów), a także znajomość prostych aplikacji graficznych lub programów do obróbki zdjęć cyfrowych (np. do przygotowania fotografii). W siedzibie uczelni dostępne są stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz drukarki – z możliwością skorzystania ze wsparcia zespołu rekrutacji. Dla ułatwienia procesu przygotowano również film instruktażowy, który w przystępny sposób prezentuje kolejne etapy rejestracji, składania dokumentów oraz sprawdzania wyników.
-
W toku studiów studenci Collegium Da Vinci korzystają z różnorodnych narzędzi cyfrowych wspierających proces kształcenia, komunikacji oraz organizacji studiów. Niezbędne kompetencje obejmują obsługę edytorów tekstu (np. Microsoft Word, Google Docs), pracę z arkuszami kalkulacyjnymi (np. Excel, Google Sheets), tworzenie prezentacji multimedialnych (np. PowerPoint, Canva), korzystanie z poczty elektronicznej oraz sprawne posługiwanie się uczelnianymi systemami informatycznymi, takimi jak Wirtualna Uczelnia.
-
W przypadku realizacji zajęć zdalnych lub hybrydowych wymagane jest korzystanie z platform komunikacyjnych (np. Microsoft Teams), uczelnianej platformy e-learningowej Blackboard, udział w testach, quizach i zadaniach online oraz umiejętność przesyłania plików, nagrań i innych materiałów dydaktycznych. Do pełnego uczestnictwa w kształceniu online niezbędny jest komputer z kamerą i mikrofonem oraz stabilne łącze internetowe.
-
Collegium Da Vinci zapewnia studentom dostęp do instrukcji obsługi systemów i platform edukacyjnych, poradników oraz materiałów wideo wspierających pracę w środowisku cyfrowym a także pomocy technicznej w ramach wsparcia Centrum Inkluzywności oraz zespołu ds. kształcenia na odległość.
-
Studenci rozwijają umiejętność pracy zespołowej i współpracy w grupie – zdolność do efektywnej współpracy z innymi, dzielenia się odpowiedzialnością i osiągania wspólnych celów – oraz umiejętność jasnego i skutecznego porozumiewania się zarówno w mowie, jak i piśmie. Kształtują umiejętność prezentowania własnych pomysłów i projektów na forum: zdolność do przedstawiania koncepcji, projektów i wyników pracy w sposób zrozumiały, przekonujący i dostosowany do odbiorców, także przy użyciu narzędzi wizualnych. Istotna jest umiejętność konstruktywnego przyjmowania i udzielania feedbacku – otwartość na opinie innych oraz formułowanie informacji zwrotnej w sposób wspierający rozwój, budujący relacje i motywujący do działania. Równolegle rozwijane są elastyczność i zdolność adaptacji (gotowość do reagowania na zmiany i dostosowywania się do nowych sytuacji i warunków) oraz odpowiedzialność, rozumiana jako świadomość konsekwencji własnych działań i rzetelne podejście do powierzonych zadań.
-
System Wirtualna Uczelnia umożliwia studentom m.in. dostęp do planu zajęć, zakładki Płatności, składanie podań i wniosków oraz komunikację z Uczelnią w sprawach toku studiów. Dostęp do systemu uzyskuje się po rozpoczęciu nauki, a Uczelnia udostępnia szczegółowe instrukcje dotyczące korzystania z systemu.
-
Zgodnie z obowiązującymi przepisami student studiów I stopnia, kończąc edukację, powinien wykazać się znajomością języka obcego na poziomie minimum B2, natomiast student studiów II stopnia – na poziomie B2+. Collegium Da Vinci zapewnia możliwość uczestnictwa w lektoratach oraz kursach językowych, które wspierają osiągnięcie wymaganej biegłości. Biegłość może zostać potwierdzona egzaminem końcowym lub odpowiednim certyfikatem.
Praktyki, jakość kształcenia i dyplomowanie
Pliki do pobrania
- Program studiów Grafika - 2023-2026 - ogólna charakterystyka studiów | studia stacjonarne
- Program studiów Grafika - 2023-2026 - ogólna charakterystyka studiów | studia niestacjonarne
- Sylabusy - karty przedmiotu - 2023-2026
- Efekty kształcenia - 2023-2026
- Program studiów Grafika - 2024-2027 - ogólna charakterystyka studiów | studia stacjonarne
- Program studiów Grafika - 2024-2027 - ogólna charakterystyka studiów | studia niestacjonarne
- Sylabusy - karty przedmiotu - 2024-2027
- Efekty kształcenia - 2024-2027
- Program studiów Grafika - 2025-2028 - ogólna charakterystyka studiów
- Sylabusy - karty przedmiotu - 2025-2028
- Efekty kształcenia - 2025-2028
- Program studiów Grafika - 2026-2029 - ogólna charakterystyka studiów
- Efekty kształcenia - 2026-2029
Umów się na prywatną wycieczkę po uczelni
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDV
- aniol@cdv.pl
- +48 697 690 588
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDVMasz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Adres
Godziny otwarcia
Marianna Czwojdrak
WykładowczyniO mnie
Projektantka grafiki użytkowej, ze szczególnym uwzględnieniem systemów identyfikacji wizualnej. Badaczka nowych zjawisk w zakresie komunikacji. Obszarem jej zainteresowań jest styk designu i technologii cyfrowych w ujęciu społecznym i geopolitycznym. Swoje działania projektowe rozwija również w formie publikacji naukowych oraz działań kuratorskich. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Haute Ecole de l’art et design (HEAD) w Genewie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w sektorze projektowym w Polsce, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. Stypendystka fundacji Stiftung Bauhaus Dessau w 2019.
prof. dr hab. Izabela Gustowska
WykładowczyniO mnie
Urodziła się w 1948 roku w Poznaniu, gdzie mieszka do dzisiaj. Profesor Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu na wydziale Animacji i Filmu Eksperymentalnego – Pracownia Filmu Eksperymentalnego, oraz Collegium Da Vinci. Działała w grupie Od Nowa, współprowadziła, razem z Krystyną Piotrowską, galerię ON. Wzięła udział m.in. w Biennale w Sao Paulo (1983, 1987) i Biennale w Wenecji (1988) i w wielu innych międzynarodowych wystawach w kraju i za granicą.. Jest autorką m.in. cyklów „Względne cechy podobieństwa”, „Life is a Story”, „Przypadek Edwarda H…, Przypadek Izy G…”, Panny pandemiczne i filmów „Chwila”, „Sztuka Trudnego Wyboru”, „Sztuka Łatwego Wyboru”, „Przypadek Josephine H…”2014, Trucizna 2018, „ Bezwzględne Cechy Podobieństwa.” 2024. Miała wiele wystaw indywidualnych, w tym ,,Względne Cechy Podobieństwa w Muzeum Narodowym we Wrocławiu w 1986, „Płynąc” Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta w Warszawa 1996, „Namiętności i inne przypadki w CSW Zamek Zamek Ujazdowski w Warszawie w 2001 „Life is a Story” w Muzeum Narodowym w Poznaniu (2007), „SHE. Media Story” w Starej Rzeźni w Poznaniu (2008), „Nowy Jork i dziewczyna” w Arts Station Foundation w Poznaniu (2015), „Bezwzględne Cechy Podobieństwa w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w (2020 ), „Manifesty Izy G…” w Galerii Wozownia w Toruniu w (2023).
W 2018 r. zrealizowała 30’ videoperformance „Hybryda” w Pawilonie w Poznaniu., a ostatnio Dryf Swing – „Hybrydy” na Festiwalu Malta w 2024 (współpraca z muzykiem Patrikiem Lichotą i zespołem muzycznym).
Jej prace znajdują się w znaczących muzeach i kolekcjach w kraju i za granicą, na przykład w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, Museum of Modern Art w Nowym Jorku czy w prywatnej kolekcji Grażyny Kulczyk w Muzeum Susch.
Ciekawi mnie
Życie, w jego wszystkich odmianach
dr Andrzej Gosieniecki
WykładowcaO mnie
Reżyser filmów animowanych, scenarzysta, scenograf, artysta plastyk. Członek zarządu sekcji filmu animowanego stowarzyszenia filmowców polskich. Ekspert polskiego instytutu sztuki filmowej. Absolwent studiów magisterskich Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na kierunku: Realizacja obrazu filmowego, tv i fotografia, specjalność: film animowany, w zakresie filmu animowanego.
Doktor sztuki w dziedzinie sztuk plastycznych w dyscyplinie artystycznej – Sztuki Piękne. Wykładowca Pracowni filmu animowanego, Animacji komputerowej oraz Animacji rysunkowej na kierunku Grafika w CDV.
Współpracuje z Telewizyjnym Studiem Filmów Animowanych oraz ze Studiem Mansarda. Prestiżowe nagrody filmowe zdobył m.in. na festiwalach: Sichuan Television Festival – International Gold Panda Award, Cairo International Film Festival, MFFMW Ale Kino, OFAFA, Semana Cine Experimental Madrid, O!PLA, Etiuda&ANIMA. Jego filmy animowane były prezentowane na najważniejszych krajowych i międzynarodowych festiwalach animacji: Animator.pl, Anima Mundi, Animasivo, International Animated Film Festival Banjaluka, Anim’est International Animated Film Festival, Filmets Badalona Film Festival, Punto y Raya Festival, Annecy.
Jest promotorem ponad 100 prac licencjackich realizowanych w zakresie filmu animowanego. Prowadził wykłady na studiach stacjonarnych Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, oraz School of Form, SWPS.
Kierownik modułów edukacyjnych: Podstawy Animacji komputerowej, Podstawy Animacji Klasycznej, Film Animowany i Animacja Graficzna, Publikacje multimedialne i interaktywne. Autor kursu E-learningowego Podstawy Animacji Komputerowej.
Grzegorz Myćka
WykładowcaO mnie
Urodzony w 1989 roku. Zajmuje się grafiką warsztatową i projektową, ilustracją oraz krótkimi formami animowanymi.
Laureat międzynarodowych i krajowych konkursów z zakresu plakatu, ilustracji i filmu animowanego m.in. Grand Prix na Międzynarodowej wystawie “Satyrykon” w Legnicy, Grand Prix w Międzynarodowym Konkursie na Rysunek Satyryczny w Zielonej Górze, Srebrna Nagroda w Międzynarodowym Konkursie na Plakat “Poster Stellars” w USA, Brązowy Medal na Międzynarodowym Triennale Plakatu w Toyamie w Japonii.
Uczestnik wielu międzynarodowych wystaw m. in. Biennale del Cartel w Bolivii, Taiwan International Graphic Design Award, Trnava Poster Triennale, Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach, Międzynarodowe Biennale Plakatu Teatralnego w Rzeszowie, Międzynarodowe Triennale Grafiki w Falun.
Laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku.
Członek kolektywu ilustratorów z Poznania ILU NAS JEST
Ciekawi mnie
Horrory klasy B, kino science-fiction, gra na gitarze basowej, chodzenie po targach staroci, jazda na rowerze, szkicowanie nieśmiesznych żartów w pogniecionym szkicowniku podczas podróży pociągiem.
Przemysław Matejko
WykładowcaO mnie
Ciekawi mnie
Pasjonuje się wszystkim co jest związane z grafiką 3D. Jest kolekcjonerem filmów i literatury związanej z produkcją filmową i tworzeniem efektów specjalnych.
Poza nauką ciekawi go fizyką teoretyczna, filozofia i religioznawstwo.
Michu Szczepański
WykładowcaO mnie
Gdyby to była gra wideo, to byłbym „easy mode”. Stawiam na miły wajbik, równość i dobrą komunikację. dyskusję, feedback i partnerską wymianę myśli aniżeli klasyczną wizję edukacji. Nie mam żadnych supermocy czy większych talentów, ale w życiu robiłem sporo rzeczy związanych z filmem, grami i marketingiem: Jestem absolwent Lubuskiej Szkoły Telewizji i Filmu (wydział scenariopisarstwa i reżyserii), Krakowskiej Szkoły Filmowej (wydział reżyserii filmowej), WSNHiD (licencjat z kulturoznawstwa), Uniwersytetu Adama Mickiewicza (magister z filmoznawstwa), CDV
(studia podyplomowe, produkcja filmowa) oraz wielu innych szkoleń, kursów, konkursów czy inicjatyw połączonych z tematyką kina, teatru, gier wideo, marketingu, filozofii, psychologii i kultury.
Zawodowo bywałem kierownikiem sklepu spożywczego, kucharzem, zarządcą hotelu, pracownikiem „call center” czy bramkarzem w klubie. Współpracowałem również jako realizator zdjęć i reporter z kilkoma telewizjami regionalnymi. Jednakże ostatnią dekadę spędziłem głównie na byciu organizatorem kursów, montażystą wideo/audio, doradcą technologicznym i videograferem. Współpracowałem przy reklamach telewizyjnych, internetowych oraz projektach społeczno- regionalnych. Brałem udział w realizacji projektów fabularnych, teledysków i reportaży dokumentalnych. Jednakże, relacja z festynu czy wesele też mi się zdarzały. Wszystko uważam za po prostu fajne i kształcące. Udało mi się również zmontować i przygotować na sprzedaż setki godzin kursów/podcastów dla zewnętrznych agencji marketingowych oraz szkoleniowych. Nie wiem nawet kiedy tyle się tego nazbierało. I wiem co dodać. Takie rzeczy. Chyba mogę napisać, że jestem zajawkowiczem i moim celem jest „sprzedaż” tej zajawki każdemu kto będzie nią zainteresowany. Dlatego zacząłem pracę jako wykładowca na CDV. Tak po prostu.
Ciekawi mnie
Zawsze kultura, drugi człowiek i opowieści. Wierzę, że w tych elementach zawiera się wszystko. Forma jest nieistotna, ważna jest historia i kontekst.
Jestem kinomanem, zapalonym graczem i pasjonatem nowych mediów. Uwielbiam YouTuba, Tik Toka i wszystkie zwierzątka. Wystawy, koncerty, festiwale i wydarzenia kulinarne to miejsca gdzie można mnie spotkać jak cziluję bombę.
Kiedyś byłem kucharzem i nadal uwielbiam przygody w kuchni. Najlepiej podczas słuchania podcastów czy z odcinkiem jakiegoś serialu/animca w tle. Lubię też slamy poetyckie, modę i masę muzyki. Od polskiego rapu (Żywy Trzmiel, zabierz mnie stąd na owadzich skrzydełkach swojej nawijki) po ciężki metal zespołów, których nazwy nie przeczytam, bo mają dziwną czcionkę. Od ponad 10 lat kolekcjonuję fizyczne kopie filmów i gier. Ogółem mogę kiedyś umrzeć zasypany przez płyty. To realne zagrożenie. Kocham szeroko rozumianą dziwność, przekraczanie granic, Cronenberga, Scooby Doo, Spider-Mana, found footage, wuxia, horrory, soulslajki, Godzillę, Devil may cry, Supernatural, wszystkie animacje, symulatory chodzenia, estetykę uszkodzeń. inkluzywość, skracanie dystansu i makaron w każdej postaci. No i śpiewanie jak nikt nie słyszy. Jakby ktoś słyszał to… to już nie wiem co. Coś strasznego.
Bartosz Choryan
Kierownik Katedry Mediów KreatywnychO mnie
Kierownik Katedry Mediów Kreatywnych i wykładowca Collegium Da Vinci w Poznaniu, doktorant Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na wydziale Grafiki i Komunikacji Wizualnej, grafik freelancer i były listonosz Poczty Polskiej. Laureat konkursów plakatowych – krajowych i zagranicznych, amator znaków graficznych i weekendowy ilustrator. Jego prace zwiedziły cztery kontynenty. On sam nie wychylił nosa poza Europę. Prywatnie amator słodkości i książek z obrazkami – nie tylko dla dzieci.
dr Agata Kulczyk
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, na kierunku Grafika – Komunikacja Wizualna. Uzyskała stopień doktora sztuki w dziedzinie sztuk plastycznych, w dyscyplinie artystycznej sztuki piękne, realizując pracę pt. Polski System Medycznych Formularzy Zgody Pacjenta, wyróżnioną w konkursie Nagroda Miasta Poznania za wyróżniającą się pracę doktorską.
Obecnie jest adiunktem w Pracowni Grafiki Informacyjnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W Collegium Da Vinci prowadzi zajęcia z Infografiki. Zajmuje się projektowaniem graficznym, ze szczególnym uwzględnieniem grafiki objaśniającej.
dr Beata Kurek
WykładowczyniO mnie
Art director, wykładowczyni i projektantka graficzna. Specjalizuje się w pracy z literą oraz uczy o wykorzystywaniu kaligrafii, liternictwa i typografii w designie. Dwukrotna mentorka STGU, jurorka krajowych i międzynarodowych konkursów projektowych. Współpracowała m.in. z: Projekt Roku, Polish Graphic Design Awards, European Design Festival, STGU, GrafConf, Jagielloński Kurs Typografii.
Ciekawi mnie
Ciekawi mnie historii sztuki, nauka języków, książki z odręcznymi literkami, filmy w kosmosie i słodkości. Gdybym mogła dałabym każdemu po szarlotce.
Iwona Wolska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na kierunku Grafika Projektowa. Multidyscyplinarna projektantka graficzna, na co dzień związana z agencją kreatywną. Projektuje kampanie, animacje, identyfikacje, opakowania, eventy i interfejsy, współpracując m.in. z markami takimi jak Neutrogena, Jack Daniel’s, Dr Witt, Tymbark, Jameson czy Miód od Kulmy. Jako freelancerka tworzy fonty i liternictwo oraz nieustannie poszukuje nowoczesnych zastosowań dla tradycyjnych rozwiązań.
Ciekawi mnie
Fanka kinematografii, dobrego designu, britpopu, zbyt długich rozmów i języka włoskiego. Kolekcjonuje stare gazety, dokumenty, czcionki drukarskiei wszystko co realnie może inspirować. Jak widać po zainteresowaniach – lubi eklektyzm!
Jakub Haremza
WykładowcaO mnie
Projektant graficzny i dyrektor artystyczny, specjalizujący się w brandingu, typografii oraz motion designie. Jego prace są nagradzane i wyróżniane w lokalnych oraz międzynarodowych przeglądach designu.
Ciekawi mnie
Proces ujarzmiania w projektowaniu – poszukiwanie równowagi między ekspresją a precyzyjną strukturą.
Jan Wasiewicz
WykładowcaO mnie
Jestem filozofem i transdyscyplinarnym badaczem pamięci. W CDV jestem wykładowcą semiotyki. Jestem także pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz oraz wykładowcą filozofii i etyki na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.
Ciekawi mnie
Obecnie naukowo zajmuję się obecnością chłopskiego dziedzictwa w polskiej pamięci zbiorowej i kulturowej. Na ten temat opublikowałem dwie książki: Pamięć-chłopi-bunt. Transdyscyplinarne badania nad chłopskim dziedzictwem. Historia pamięci pierwszego powstania ludowego na ziemiach polskich (2021) i Wóz Drzymałów pod szwedzkim zaborem. Transdyscyplinarne badania pamięcioznawcze nad chłopskim dziedzictwem. Księgi wtóre (2023) oraz kilkanaście artykułów m.in. w „Kulturze Współczesnej”, „Zeszytach Artystycznych”, polskiej edycji „Le Monde diplomatique” oraz pracach zbiorowych: Polskie miejsca pamięci. Dzieje toposu wolności (2014), Chłopska (nie)pamięć. Dziedzictwo chłopskości w polskiej literaturze i kulturze (2019) i Historia – Pamięć – Świadomość (2021).
Drugim obszarem moim zainteresowań jest szeroko rozumiana problematyka nihilizmu, której poświęciłem dwie prace: Oblicza nicości. Z dziejów nihilizmu europejskiego w XIX wieku (2010, książka uzyskała wyróżnienie w programie Monografie Fundacji na rzecz Nauki Polskiej) oraz Między nicością a boskością. Z rozważań wokół nihilizmu, sztuki, podmiotowości, pamięci i religii (2021).
Zapalony cyklista i nieuleczalny mól książkowy.
Jarosław Kowalczyk
WykładowcaO mnie
Dyrektor artystyczny z wieloletnim stażem w branży gier komputerowych w Stanach Zjednoczonych. Pracował między innymi nad światowymi hitami gier: Medal of Honor i Call of Duty. Wykładał i prowadził wydział Game Art and Design w Art Institute w Los Angeles. Jego najlepsi studenci pracują obecnie w najbardziej renomowanych firmach gier komputerowych takich jak Bilzzard, Infinity Ward, Treyarch oraz Electronic Arts. Obecnie jest wykładowcą i opiekunem specjalizacji gier na wydziale Informatyki w Collegium Da Vinci oraz wykładowcą na wydziale Communication Design w School of Form w Poznaniu.
Ciekawi mnie
Jego doświadczenie i zainteresowania obejmują szeroki zakres produkcji gier, a w szczególności sztuka graficzna do gier, organizacja pracy zespołowej oraz systemy produkcyjne.
Justyna Kuczyniecka
WykładowczyniO mnie
Jestem artystką i wykładowczynią związaną z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu. Ukończyłam studia licencjackie i magisterskie na kierunku Scenografia na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz roczny staż w École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de Lyon na specjalizacji Design Espace (Design przestrzeni). W latach 2017–2022 realizowałam studia doktoranckie na Wydziale Rzeźby i Działań Przestrzennych UAP, koncentrując się na działaniach przestrzennych.
Ciekawi mnie
Interesują mnie współczesne relacje między sztuką i filozofią, poszukiwania nowych, nieoczywistych połączeń między tymi dziedzinami.
Kamil Krotofil
WykładowcaO mnie
Od ponad 10 lat zajmuję się zawodowo produkcją i realizacją animacji oraz filmów reklamowych. Na co dzień łączę filmową działalność komercyjną z kreatywnym kreowaniem kultury na wielu jej płaszczyznach. Realizując animacje współpracowałem z Sony Music Polska (seria piosenek dla dzieci Jarzynki i Przyjaciele); z Teatrem Nowym (animacje do spektakli „Hamlet” oraz „Krzycz! Byle ciszej”) animowałem krótkometrażowy film Jaś Lis. Zrealizowałem ponad 20 teledysków m.in. dla Macieja Maleńczuka, Stanisławy Celińskiej. Ukończyłem kulturoznawstwo dokładnie w tych samych murach, w których mam przyjemność teraz uczyć.
Ciekawi mnie
Wykorzystanie artystycznych technik, narzędzi i sposobów komunikacji w komercyjnych i biznesowych realizacjach.
Krystian Daszkowski
WykładowcaO mnie
Fotograf, operator i reżyser, absolwent Fotografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Tworzy głównie teledyski, reklamy, dokumenty i reportaże, sesje modowe i produktowe.
Ciekawi mnie
Muzyk, westerny, jazda konna.
Krzysztof Rusinek
WykładowcaO mnie
Absolwent poznańskiego ASP na kierunku animacja. Związany z branżą graficzną od 18 lat. Wieloletni moderator polskiego forum Max3d.pl (animacja). Współzałożyciel Alchemiq studio.
Krzysztof jest osobą rozpoznawalną w polskim świecie grafiki 3d, obdarzony ogromną sympatią do świata. Zdolny rysownik, animator, modeler, rzeźbiarz, kompozytor.
W studio sprawuje funkcje Art Directora oraz leada animacji.
Ciekawi mnie
Zagadnienia związane z grafiką, sztuką i nowymi technologiami.
Maciej Przybylski
WykładowcaO mnie
Urodzony w 1972 roku w Poznaniu. W 1994 rozpoczął studia w PWSSP ( dzisiejsza ASP) w Poznaniu na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby. W roku 1999 obronił dyplom w zakresie grafiki warsztatowej u prof. Tadeusza Jackowskiego i rysunku u prof. Bogdana Wojtasiaka. W tym samym roku został zatrudniony na stanowisku asystenta w I Pracowni Rysunku u Prof. Jacka Strzeleckiego. W 2007 roku uzyskał stopień Doktora Sztuki. W roku 2008 współtworzył program Podyplomowego Studium Arteterapii na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. W latach 2009–2011 realizował niniejszy program. W 2013 roku uzyskał stopień Doktora Habilitowanego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie aktualnie pracuje na stanowisku profesora UAP. Od roku 2019 Kierownik X pracowni Rysunku na Wydziale Malarstwa i Rysunku UAP im Magdaleny Abakanowicz. Od roku 2023 współpracuje z Collegium Da Vinci, prowadząc zajęcia z Rysunki i wykłady z Psychofizjologii widzenia. Swoje prace prezentuje na wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranicą.
Ciekawi mnie
Działa w obszarze malarstwa, rysunku i muzyki.
Małgorzata Kaczmarek
WykładowczyniO mnie
Grafik DTP oraz kulturoznawca, od ponad 20 lat związana zawodowo z branżą poligraficzną i wydawniczą. Doświadczenie zdobywała w agencjach reklamowych i wydawnictwach, realizując projekty w obszarze składu publikacji, przygotowania materiałów do druku oraz projektowania opakowań. Na uczelni pełni rolę wykładowcy, prowadząc zajęcia z zakresu DTP i projektowania opakowań, łącząc praktyczne doświadczenie zawodowe z wiedzą teoretyczną.
Martyna Rzepecka
WykładowczyniO mnie
Artystka wizualna. Pracuje w tradycyjnych technikach graficznych (głównie druk wypukły), poszerzając je o obiekty dotykowe i instalacje. Swoje linoryty nazywa ciałorytami. Fascynuje ją ludzkie ciało, które jest wizualną inspiracją, które wielokrotnie przetwarza, fragmentaryzuje, przekształca. Ponadto w swojej sztuce obserwuje artystyczne ciało, w jaki sposób wykorzystywane jest w procesie graficznym i jak zmienia się w nim, na przestrzeni lat praktyki (w znaczeniu fizycznym — przepracowania ciała).
Brała udział w ponad 100 wystawach zbiorowych i indywidualnych, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym, m.in.: Left Hand Exercises 2 — wystawa indywidualna, Biuro Wystaw Artystycznych w Tarnowie (2025), GRAPHIC SKIN – Międzynarodowe Centrum Sztuk Graficznych – Kraków (2025), PRÓBA 5 – Międzynarodowy konkurs na eksperyment w sztukach wizualnych – Galeria Sztuki im. J. Tarasina w Kaliszu (2024), FEMIGRAPHIC, Galeria Willa, Łódź, Polska (2024), Left Hand Exercises — wystawa indywidualna, Le Charbonnage, Genk, Belgia (2024), The 35th Ljubljana Biennale of Graphic Arts — Cukrarna, Ljubljana, Słowenia (2023), Osten Biennale of Drawing — Galeria Narodowa Republiki Macedonii Północnej, Skopje, Macedonia (2023). Laureatka nagród i stypendiów artystycznych.
W 2017 roku uzyskała stopień doktory sztuk plastycznych na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Obecnie pracuje jako adiunktka w Katedrze Rysunku na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ciekawi mnie
W sztukach wizualnych interesuje ją kontekst matrycy graficznej – jako niezależnej materii, relacja artysta – odbiorca oraz granica poznania dzieła i jego haptyczna przestrzeń odbioru. Oddaje się pasji rycia w linorycie. Poza sztuką wizualną, z zamiłowania uprawia szermierkę.
Mikołaj Nowak
WykładowcaO mnie
Jestem absolwentem studiów prawniczych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, lecz zrezygnowałem z kariery prawniczej na rzecz pracy Game Writera w firmie Play2Chill. Następnie zostałem Game Designerem / Narrative Designerem, gdzie tworzyłem mechaniki, lokacje oraz narrację w grach strategicznych, survivalowych oraz w projektach typu rogue-like.
Obecnie jestem liderem projektu nowej gry typu survival z trybem wieloosobowym, która zostanie zbudowana na silniku Unreal Engine 5, realizowanym przez Space Rocket Games przy współpracy z Toplitz Productions. Łączę praktyczną wiedzę, zdobytą podczas doświadczenia zawodowego z GameDevu, z pasją do tworzenia światów i narracji oraz przede wszystkim z ogromnym zapałem do dzielenia się zdobytą wiedzą
Ciekawi mnie
Od ponad 7 lat prowadzę papierowe RPG-i jako mistrz gry. Jestem autorem niezliczonych sesji oraz scenariuszy do systemów takich jak: Dark Heresy, Dungeons & Dragon 5ed, Zew Cthulhu, Cyberpunk 2020 & RED oraz innych.
Jako Narrative Designer jestem blisko z grami, ale również z literaturą, komiksem i kinem, ponieważ są to nieocenione źródła inspiracji oraz portale do innych kultur bądź perspektyw.
Paweł Jaskuła
WykładowcaO mnie
Urodzony w 1993 r. w Poznaniu, do 19 roku życia zamieszkały w Sierakowie, małym 7-tysięcznym mieście na zachód od Poznania. Artysta wizualny, malarz, fotograf. Ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu na kierunku Malarstwo w 2017 roku, oraz na kierunku Fotografia w 2021 roku. W tym samym okresie, w latach 2015 – 2017, asystent w pracowni prof. Józefa Walczaka, również na UAP. W latach 2019 – 2023 członek grupy naukowo-artystycznej GOOD NIGHT COLLECTIVE, zajmującej się popularyzacją nauki oraz problemem zanieczyszczenia nocnego nieba sztucznym światłem. Obecnie w swojej praktyce artystycznej zajmuje się koncepcją złota, pieniądza i wartości materialnej w kulturze i sztuce. Uczestnik wielu wystaw w kraju i za granicą, zbiorowych i indywidualnych. Od 2023 roku wykładowca malarstwa i fotografii Collegium Da Vinci.
Ciekawi mnie
Fascynuje mnie wszystko co wizualne i związane z pędzlem i obiektywem. Pracowałem w agencjach reklamowych ale też jako jako fotograf freelancer, jako konserwator zabytków, jako malarz murali i obrazów na zamówienie, prowadziłem audycję radiową, a z obiektywem zwiedziłem 5 kontynentów. W zupełnie wolnych chwilach? Wciąż malarstwo, ale też ścianka wspinaczkowa, książki, tik tok i odmęty popkultury!
prof. Piotr C. Kowalski
WykładowcaO mnie
Piotr C. Kowalski urodzony w 1951 roku w Mieszkowie koło Jarocina. Dyplom z malarstwa w pracowni profesora Stanisława Teisseyre’a w PWSSP w Poznaniu w 1978 roku. W latach 1993 – 1999 dziekan Wydziału Edukacji Artystycznej PWSSP w Poznaniu. Od 2000 roku prowadzi studencką galerię „Na Polskiej” w Poznaniu. Kurator I, II i III Kolekcji ASP w Poznaniu w latach 2003 – 2005. Obecnie Kierownik Katedry Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów w Akademii Sztuki w Szczecinie.
Od 2004 roku wspólnie z Joanną Janiak realizuje cykle Megabajty malowania i Obrazy mroźne.
Autor cykli obrazów realizowanych bezpośrednio w naturze pt. „Żywa Natura” m. in.: obrazów smacznych, bardzo smacznych i niesmacznych, obrazów przejściowych, przejezdnych i przelotnych; obrazów granicznych, przygranicznych i zagranicznych; obrazów grzecznych i grzesznych czyli niegrzecznych; obrazów przerżniętych oraz jeszcze nie przerżniętych; obrazów malowanych w pełnym słońcu, w cieniu, bez cienia i bez cienia wątpliwości; obrazów malowanych w schroniskach, na szlaku i takich które szlag by trafił; obrazów malowanych bez ram, w ramach i w ramach przyjaźni; obrazów malowanych na sztaludze, pod sztalugą i obok sztalugi; obrazów malowanych na wysokim i na niskim poziomie (Giewont i kopalnia miedzi Lubin); obrazów malowanych w pionie, w poziomie i na odpowiednim poziomie; obrazów malowanych na ogniu i obrazów malowanych na gazie; obrazów malowanych szybko oraz bardzo szybko; obrazów malowanych wolno i takich, których zdawać by się mogło że nie wolno ich malować.
Piotr Marzol
WykładowcaO mnie
Absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, projektant graficzny, wykładowca akademicki. Projektuje interfejsy użytkownika, identyfikacje wizualne, wydawnictwa, plakaty. W swojej pracy skupia się na idei oraz podporządkowanej jej formie. Jego prace były prezentowane i nagradzane na licznych wystawach z obszaru grafiki i sztuki współczesnej w Polsce i za granicą (Meksyk, Boliwia, Wielka Brytania, Chiny, Serbia, Holandia, Ukraina, Francja, USA). Jako art director zrealizował projekty dla wielu polskich i zagranicznych marek. Od 2016 roku wykładowca Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Wybrane nagrody i wyróżnienia to: Nagroda Prezydenta Miasta Poznania za Najlepszą Książkę 2018 roku, Finał Graphic Design Festival Breda w Holandii w 2015 roku, wyróżnienie na Festiwalu Projektowania Graficznego Ideografia w 2017 roku. Album What You See Is Who You Are zaprojektowany przez Marzola dla uznanego na świecie fotografa Szymona Brodziaka, zdobył Złoty Medal (Book: Cover) oraz dwa Brązowe Medale (Book: Fine Art & Other) w konkursie PX3 Prix de la Photographie Paris 2019. Honorable Mention w konkursie International Photography Awards 2019, w kategorii Book. Obecnie Marzol współpracuje z artystami, galeriami sztuki, instytucjami publicznymi oraz markami.
Ciekawi mnie
Poza projektowaniem interesuje się polskim designem i modernizmem. W wolnym czasie jeździ na rowerze szosowym, słucha i tworzy muzykę.
Rafał Bilicki
WykładowcaO mnie
Moje zainteresowanie światem grafiki wyrosło na przestrzeni ostatnich 10 lat, podczas których miałem okazję pracować zarówno w agencjach reklamowych, dostarczając kreatywne rozwiązania dla renomowanych firm, jak i w obszarze nowych technologii, takich jak blockchain, NFT czy Metaverse.
Moje związki z obecną uczelnią zaczęły się w 2017 roku. Jako pasjonat sztuki tradycyjnej staram się łączyć ją z nowoczesnymi trendami, tworząc innowacyjne dzieła wykorzystujące potencjał nowych technologii. Przekazuję nie tylko wiedzę, ale także inspirację, aby studenci mogli eksplorować różne obszary grafiki.
Zapraszam Cię do odkrywania ze mną fascynującego świata sztuki i grafiki na moich zajęciach. Razem możemy eksplorować zarówno tradycyjne jak i nowoczesne aspekty tego pięknego świata artystycznego.
Ciekawi mnie
Moje zainteresowania obejmują fascynujący świat szachów, głębokie studiowanie biblistyczne, szeroko pojętą sztukę oraz nowoczesne technologie.
Rafał Kotwis
WykładowcaO mnie
Urodził się w Złotowie. Od 2000 do 2005 roku studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby. W latach 2002 – 2005 studiował na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza na wydziale Nauk Społecznych, kierunek Filozofia. W 2005 roku obronił dyplom z wyróżnieniem w zakresie Rzeźby. W 2012 roku obronił stopień naukowy doktora sztuk plastycznych. W 2020 uzyskał stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki. Obecnie pracuje na stanowisku profesora uczelni Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Na macierzystej uczelni jest kierownikiem I Pracowni Rzeźby i Otoczenia – Studyjnej oraz wykładowcą przedmiotu Techniki komputerowe w rzeźbie. w Collegium Da Vinci wykłada na kierunku Grafika.
Zajmuje się szeroko rozumianą rzeźbą oraz grafiką 3D. Brał udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranicą ( Niemcy, Belgia, Słowacja, Czechy, Ukraina, Litwa, Tajlandia). Bliższe jest mu stanowisko producenta niż artysty.
Ciekawi mnie
We wczesnych pracach podejmował problemy estetyzacji codzienności i wyrosłego na jej gruncie mechanizmu anestetyki jako swoistej dysfunkcji kulturowej czasów obecnych. Z premedytacją wykorzystywał predykaty kultury masowej. Obecnie koncentruje się na problemie immersji sztuki. Inspiruje go wszechobecna dehumanizacja wynikająca ze zawłaszczania świata przez elektronikę, która zastępuje nam świat codzienny bądź staje się filtrem przez, który go doświadczamy. Dużą uwagę poświęca nowym technologiom związanych z grafiką i drukiem 3D. Bada nowe medium, testując możliwości jakie daje współczesnemu rzeźbiarzowi.
Rafał Żarski
WykładowcaO mnie
Rafał Żarski, artysta wizualny, pracujący w obszarze fotografii, wideo, dźwięku, rysunku i instalacji. Wykłada na Akademii Sztuki w Szczecinie na kierunku Film Eksperymentalny oraz w Collegium da Vinci na kierunku Grafika. Uczestnik oraz inicjator licznych wystaw, absolwent programu rezydencyjnego dla artystów – International Studio and Curatorial Practice – ISCP w Nowym Jorku (2020).
Ciekawi mnie
Szeroko pojęta sztuka, film i fotografia.
dr Wojciech Janicki
WykładowcaO mnie
Specjalizuje się w projektowaniu identyfikacji wizualnej firm i produktów. Jest autorem wielu znaków i opracowań corporate / brand identity. Działa w obszarze projektów komercyjnych – kreowania marki, konsultacji wizerunkowej, a także badań na rzecz nowatorskich rozwiązań w dziedzinie komunikacji wizualnej.
Prowadzi zajęcia z zakresu identyfikacji wizualnej obejmujące zasady projektowania znaków, tworzenie systemów CI, service design, a także trendy projektowe i inne.