Aplikuj
Media kreatywne i sztuka

Grafika projektowa

  • Poziom studiów podyplomowe
  • Język wykładowy polski
  • Czas trwania

    9 miesięcy

  • Liczba zjazdów 10
  • Liczba godzin

    180

  • Tryb studiów stacjonarne
    100% w budynku uczelni
  • Dni zjazdów sobota-niedziela
  • Start zajęć jesień 2025
Dawid Krzysztof Walczak
Kierownik merytoryczny kierunku Grafika projektowa

Dlaczego warto wybrać ten kierunek

Grafika projektowa to program kształcenia skierowany do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego i komunikacji reklamowej. Uczy posługiwania się programami graficznymi z pakietu Adobe do tworzenia materiałów drukowanych, digitalowych oraz motion.

  • Czego się nauczysz

    • posługiwać programami: Adobe Illustrator, Adobe inDesign, Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Figma
    • tworzyć estetyczne kompozycje graficzne z odpowiednim doborem kolorów i typografii
    • projektować materiały do druku i online
    • przygotowywać materiały do druku
    • tworzyć treści animowane i wideo
    • generować pomysły przy użyciu technik twórczego myślenia
    • określać kluczowe założenia i wytyczne do realizacji projektów graficznych
    • współpracować z klientem i klientką – zleceniodawcą i zleceniodawczynią
    • prezentować koncepcje kreatywne
  • W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować

    • Graphic Designer
    • Grafik/graficzka kreatywna
    • Grafik/graficzka w agencji reklamowej
    • Grafik w dziale marketingu
    • Grafik/graficzka w dziale PR
    • Brand Designer
    • Web Designer
    • Art Director
    • Grafik/graficzka freelancer

Program studiów

  • Podstawy kompozycji

    • moduł 1
    • 14 h
    • Rodzaje kompozycji
    • Teoria barw i jej wpływ na odbiór projektu i emocje odbiorcy/odbiorczyni
    • Perspektywa w projektowaniu
    • Harmonia obrazu
  • Techniki kreatywne

    • moduł 2
    • 8 h
    • Brainstorm
    • Mind mapping
    • Diagram Ishikawy
    • Technika superpozycji
  • Edycja obrazu – Adobe Photoshop

    • moduł 3
    • 32 h
    • Wprowadzenie do grafiki rastrowej
    • Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
    • Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
    • Formaty zapisu i optymalizacja obrazu
    • Praca na warstwach, ścieżkach i kanałach
    • Maskowanie i selekcje
    • Korekcja kolorystyczna obrazu
    • Techniki montażu obrazu
    • Efekty specjalne i filtry
    • Praca z tekstem – typografia, integracja tekstu z obrazami
    • Eksport plików i optymalizacja obrazów do publikacji online
    • Przygotowanie do druku
    • Współpraca z innymi narzędziami Adobe
  • Identyfikacja wizualna – Adobe Illustrator

    • moduł 4
    • 32 h
    • Wprowadzenie do grafiki wektorowej
    • Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
    • Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
    • Wprowadzenie do grafiki wektorowej
    • Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
    • Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
    • Formaty plików i modele barwne (CMYK, RGB, PANTONE)
    • Praca z obiektami, z tekstem
    • Wypełnienia i obrysy
    • Warstwy i organizacja projektu
    • Maski, blendy i zniekształcenia
    • Tworzenie i edycja symboli
    • Filtry i efekty
    • Eksport plików i optymalizacja obrazów do publikacji online
    • Przygotowanie projektów do druku
    • Współpraca z innymi narzędziami Adobe
  • Animacja/Motion – After Effects

    • moduł 5
    • 20 h
    • Wprowadzenie do motion designu i animacji 2D
    • Ergonomia i organizacja środowiska
    • Tworzenie animacji 2D i motion design
    • Efekty specjalne i przejścia animacyjne
    • Integracja grafik wektorowych w animacjach
    • Praca z tekstem i maskami
    • Dynamiczne prezentacje i intro/outro
    • Eksport i optymalizacja animacji
    • Współpraca z innymi narzędziami Adobe
  • Projektowanie UI/UX – Figma

    • moduł 6
    • 20 h
    • Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji Figmy
    • Implementacja kolorów i zasobów graficznych
    • Tworzenie styli i zmiennych lokalnych
    • Workflow i optymalizacja pracy
    • Tworzenie komponentów i ich wariantów
    • Prototypowanie, animacje i mikrointerakcje
    • Tworzenie interfejsów
  • Publikacje drukowane i cyfrowe Adobe InDesign

    • moduł 7
    • 32 h
    • Wprowadzenie do Adobe InDesign
    • Podstawy projektowania DTP, współczesna poligrafia i rodzaje druku
    • Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
    • Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
    • Zarządzanie kolorami – CMYK, RGB, PANTONE
    • Zasady rozdzielczości
    • Praca z tekstem
    • Korekta i znaki korektorskie
    • Tworzenie publikacji wielostronicowych
    • Eksport i przygotowanie plików do druku oraz do publikacji online
  • Praktyczne aspekty pracy w agencji reklamowej

    • moduł 8
    • 12 h
    • Specyfika pracy w agencji reklamowej – praca z wieloma klientami i klientkami, zarządzanie priorytetami i współpraca z zespołem
    • Procedury agencyjne – analiza briefu, ścieżka akceptacji projektów, organizacja plików projektowych
    • Komunikacja w agencji – prezentacja koncepcji, argumentacja projektowa, współpraca z podwykonawcami
    • Aspekty prawne i formalne – prawa autorskie, licencje, archiwizacja danych, NDA
    • Aspekty biznesowe – budżetowanie projektów, zrozumienie potrzeb klienta i klientki, harmonogramy
  • AI w projektowaniu graficznym

    • moduł 9
    • 8 h
    • Wprowadzenie do narzędzi AI (duże modele językowe w codziennej pracy, promptowanie jako język komunikacji, zasady działania narzędzi wykorzystujących duże modele językowe)
    • AI jako wsparcie, a nie zagrożenie (wykorzystanie AI w procesie projektowania produktów online, projektowanie i tworzenie prototypów aplikacji bez kodowania, zasady doskonalenia produktów cyfrowych, nowe modele współpracy klient(ka) – projektant(ka) – programista(-ka))
    • AI w tworzeniu inspiracji i koncepcji (wykorzystanie sztucznej inteligencji do research’u, moodboardów, szkiców koncepcyjnych i eksploracji różnych kierunków projektowych)
    • Etyka pracy z AI (ochrona praw autorskich, uczciwe wykorzystanie materiałów, transparentność w komunikacji z klientem/klientką, aspekty prawne wykorzystania AI w projektach komercyjnych)
    • Integracja AI z klasycznymi narzędziami projektowymi (współpraca AI z programami Adobe i innymi narzędziami branżowymi, od designu do działającej strony)
  • Konsultacje

    Słuchacze i słuchaczki na każdym etapie studiów mają możliwość indywidualnych konsultacji z wykładowcami i wykładowczyniami, podczas których mogą omawiać swoje pomysły, projekty i wyzwania. Dzięki temu zdobywają praktyczne wskazówki dotyczące prezentacji swoich prac, radzenia sobie z wyzwaniami projektowymi oraz wyróżniania się na konkurencyjnym rynku pracy.

  • Zaliczenie

    Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie profesjonalnego portfolio zawierającego wybrane projekty stworzone w trakcie nauki oraz zaliczenie pracy dyplomowej w formie projektu graficznego. Studia kończy obrona pracy, która jest okazją do zaprezentowania zdobytej wiedzy, umiejętności i własnego stylu twórczego.

    Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.

Studiuj praktycznie najlepiej

Wykładowcy praktycy
Wiedzę zdobędziesz od ekspertów i ekspertek: praktyków i praktyczek z branży, specjalistów i specjalistek w swoich zawodach.
Praca projektowa
Będziesz się uczyć, realizując zadania w formie projektów - także tych międzykierunkowych.
Case studies
Poznasz realia branży, przyglądając się prawdziwym projektom, zrealizowanym z sukcesami na rynku.
  • Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:

    • masz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra
    • jesteś kreatywny(-a), czujesz chęć tworzenia
    • posiadasz wyczucie estetyki
    • masz oko do detali
    • jesteś osobą samodzielną i wielozadaniową
    • podążasz za trendami
    • pasjonuje Cię reklama
    • interesują Cię wizualne aspekty komunikacji
  • Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:

    • absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
    • osób posiadających podstawowe umiejętności obsługi komputera i chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat grafiki projektowej w reklamie i biznesie
    • osób, które chcą podnieść kwalifikacje zawodowe w dziedzinie projektowania i sprawnego posługiwania się programami graficznymi
    • osób, które chcą podjąć pracę w branży reklamowej, działach marketingu czy public relations i zajmować się zawodowo komunikacją reklamową
  • Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.

    Zrób quiz

Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!

  1. Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.

  2. Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.

Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku

Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem

Poznaj partnerów kierunku

Dzięki eksperckiej wiedzy naszych partnerów biznesowych programy studiów są zgodne z trendami na rynku, a zajęcia opierają się o case studies prosto z biznesu.

Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!

Czy wyczucia stylu i estetyki można się nauczyć? Czego można spodziewać się na zajęciach z motion design? Jaki rynek pracy czeka obecnie na grafików i graficzki? A przede wszystkim – czy karierę grafika i graficzki można zbudować dzięki studiom podyplomowym z grafiki projektowej w Collegium Da Vinci?

Zapraszamy na rozmowę z Alicją Piotrowską, absolwentką Grafiki projektowej w Collegium Da Vinci!

Ile kosztują studia na tym kierunku

Opłaty i czesne

Opłata wpisowa
  • Płatna jednorazowo:
    400 PLN
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 0 PLN
Czesne za rok
  • Płatne w 10 ratach
    10 x 855 PLN
  • Płatne w 2 ratach
    2 x 4 275 PLN
  • Płatne w 1 racie
    1 x 8 550 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek

Wpisowe
  • Płatna jednorazowo:
    0 PLN
Czesne
  • Zwolnienie z jednej z 10 rat
    - 855 PLN
Pobierz regulamin

Jak zapisać się na studia

  1. Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

    Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

  2. Uzupełnij swoje dane w koncie kandydatapodaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

    Potrzebne Ci będą:

    • numer PESEL,
    • dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
  3. Sprawdź najpierw aktualne promocje!

    Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

  4. Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
    Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

  5. Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz  7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Dokumenty do pobrania