Dlaczego warto wybrać ten kierunek
Grafika projektowa to program kształcenia skierowany do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego i komunikacji reklamowej. Uczy posługiwania się programami graficznymi z pakietu Adobe do tworzenia materiałów drukowanych, digitalowych oraz motion.
-
Czego się nauczysz
- posługiwać programami: Adobe Illustrator, Adobe inDesign, Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Figma
- tworzyć estetyczne kompozycje graficzne z odpowiednim doborem kolorów i typografii
- projektować materiały do druku i online
- przygotowywać materiały do druku
- tworzyć treści animowane i wideo
- generować pomysły przy użyciu technik twórczego myślenia
- określać kluczowe założenia i wytyczne do realizacji projektów graficznych
- współpracować z klientem i klientką – zleceniodawcą i zleceniodawczynią
- prezentować koncepcje kreatywne
-
W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować
- Graphic Designer
- Grafik/graficzka kreatywna
- Grafik/graficzka w agencji reklamowej
- Grafik w dziale marketingu
- Grafik/graficzka w dziale PR
- Brand Designer
- Web Designer
- Art Director
- Grafik/graficzka freelancer
-
Podstawy kompozycji
- moduł 1
- 14 h
- Rodzaje kompozycji
- Teoria barw i jej wpływ na odbiór projektu i emocje odbiorcy/odbiorczyni
- Perspektywa w projektowaniu
- Harmonia obrazu
-
Techniki kreatywne
- moduł 2
- 8 h
- Brainstorm
- Mind mapping
- Diagram Ishikawy
- Technika superpozycji
-
Edycja obrazu – Adobe Photoshop
- moduł 3
- 32 h
- Wprowadzenie do grafiki rastrowej
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
- Formaty zapisu i optymalizacja obrazu
- Praca na warstwach, ścieżkach i kanałach
- Maskowanie i selekcje
- Korekcja kolorystyczna obrazu
- Techniki montażu obrazu
- Efekty specjalne i filtry
- Praca z tekstem – typografia, integracja tekstu z obrazami
- Eksport plików i optymalizacja obrazów do publikacji online
- Przygotowanie do druku
- Współpraca z innymi narzędziami Adobe
-
Identyfikacja wizualna – Adobe Illustrator
- moduł 4
- 32 h
- Wprowadzenie do grafiki wektorowej
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
- Wprowadzenie do grafiki wektorowej
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
- Formaty plików i modele barwne (CMYK, RGB, PANTONE)
- Praca z obiektami, z tekstem
- Wypełnienia i obrysy
- Warstwy i organizacja projektu
- Maski, blendy i zniekształcenia
- Tworzenie i edycja symboli
- Filtry i efekty
- Eksport plików i optymalizacja obrazów do publikacji online
- Przygotowanie projektów do druku
- Współpraca z innymi narzędziami Adobe
-
Animacja/Motion – After Effects
- moduł 5
- 20 h
- Wprowadzenie do motion designu i animacji 2D
- Ergonomia i organizacja środowiska
- Tworzenie animacji 2D i motion design
- Efekty specjalne i przejścia animacyjne
- Integracja grafik wektorowych w animacjach
- Praca z tekstem i maskami
- Dynamiczne prezentacje i intro/outro
- Eksport i optymalizacja animacji
- Współpraca z innymi narzędziami Adobe
-
Projektowanie UI/UX – Figma
- moduł 6
- 20 h
- Wprowadzenie i przegląd najważniejszych funkcji Figmy
- Implementacja kolorów i zasobów graficznych
- Tworzenie styli i zmiennych lokalnych
- Workflow i optymalizacja pracy
- Tworzenie komponentów i ich wariantów
- Prototypowanie, animacje i mikrointerakcje
- Tworzenie interfejsów
-
Publikacje drukowane i cyfrowe Adobe InDesign
- moduł 7
- 32 h
- Wprowadzenie do Adobe InDesign
- Podstawy projektowania DTP, współczesna poligrafia i rodzaje druku
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
- Zarządzanie kolorami – CMYK, RGB, PANTONE
- Zasady rozdzielczości
- Praca z tekstem
- Korekta i znaki korektorskie
- Tworzenie publikacji wielostronicowych
- Eksport i przygotowanie plików do druku oraz do publikacji online
-
Praktyczne aspekty pracy w agencji reklamowej
- moduł 8
- 12 h
- Specyfika pracy w agencji reklamowej – praca z wieloma klientami i klientkami, zarządzanie priorytetami i współpraca z zespołem
- Procedury agencyjne – analiza briefu, ścieżka akceptacji projektów, organizacja plików projektowych
- Komunikacja w agencji – prezentacja koncepcji, argumentacja projektowa, współpraca z podwykonawcami
- Aspekty prawne i formalne – prawa autorskie, licencje, archiwizacja danych, NDA
- Aspekty biznesowe – budżetowanie projektów, zrozumienie potrzeb klienta i klientki, harmonogramy
-
AI w projektowaniu graficznym
- moduł 9
- 8 h
- Wprowadzenie do narzędzi AI (duże modele językowe w codziennej pracy, promptowanie jako język komunikacji, zasady działania narzędzi wykorzystujących duże modele językowe)
- AI jako wsparcie, a nie zagrożenie (wykorzystanie AI w procesie projektowania produktów online, projektowanie i tworzenie prototypów aplikacji bez kodowania, zasady doskonalenia produktów cyfrowych, nowe modele współpracy klient(ka) – projektant(ka) – programista(-ka))
- AI w tworzeniu inspiracji i koncepcji (wykorzystanie sztucznej inteligencji do research’u, moodboardów, szkiców koncepcyjnych i eksploracji różnych kierunków projektowych)
- Etyka pracy z AI (ochrona praw autorskich, uczciwe wykorzystanie materiałów, transparentność w komunikacji z klientem/klientką, aspekty prawne wykorzystania AI w projektach komercyjnych)
- Integracja AI z klasycznymi narzędziami projektowymi (współpraca AI z programami Adobe i innymi narzędziami branżowymi, od designu do działającej strony)
-
Konsultacje
Słuchacze i słuchaczki na każdym etapie studiów mają możliwość indywidualnych konsultacji z wykładowcami i wykładowczyniami, podczas których mogą omawiać swoje pomysły, projekty i wyzwania. Dzięki temu zdobywają praktyczne wskazówki dotyczące prezentacji swoich prac, radzenia sobie z wyzwaniami projektowymi oraz wyróżniania się na konkurencyjnym rynku pracy.
-
Zaliczenie
Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie profesjonalnego portfolio zawierającego wybrane projekty stworzone w trakcie nauki oraz zaliczenie pracy dyplomowej w formie projektu graficznego. Studia kończy obrona pracy, która jest okazją do zaprezentowania zdobytej wiedzy, umiejętności i własnego stylu twórczego.
Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Studiuj praktycznie najlepiej
-
Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- masz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra
- jesteś kreatywny(-a), czujesz chęć tworzenia
- posiadasz wyczucie estetyki
- masz oko do detali
- jesteś osobą samodzielną i wielozadaniową
- podążasz za trendami
- pasjonuje Cię reklama
- interesują Cię wizualne aspekty komunikacji
-
Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
- osób posiadających podstawowe umiejętności obsługi komputera i chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat grafiki projektowej w reklamie i biznesie
- osób, które chcą podnieść kwalifikacje zawodowe w dziedzinie projektowania i sprawnego posługiwania się programami graficznymi
- osób, które chcą podjąć pracę w branży reklamowej, działach marketingu czy public relations i zajmować się zawodowo komunikacją reklamową
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!
-
Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.
-
Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Poznaj partnerów kierunku
Dzięki eksperckiej wiedzy naszych partnerów biznesowych programy studiów są zgodne z trendami na rynku, a zajęcia opierają się o case studies prosto z biznesu.
Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!
Czy wyczucia stylu i estetyki można się nauczyć? Czego można spodziewać się na zajęciach z motion design? Jaki rynek pracy czeka obecnie na grafików i graficzki? A przede wszystkim – czy karierę grafika i graficzki można zbudować dzięki studiom podyplomowym z grafiki projektowej w Collegium Da Vinci?
Zapraszamy na rozmowę z Alicją Piotrowską, absolwentką Grafiki projektowej w Collegium Da Vinci!
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo:
400 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 10 ratach
10 x 855 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 4 275 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 8 550 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Wpisowe
-
Płatna jednorazowo:
0 PLN
Czesne
-
Zwolnienie z jednej z 10 rat
- 855 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail. -
Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Biuro Rekrutacji
Adres
Godziny otwarcia
Kontakt
Dawid Krzysztof Walczak
Kierownik merytoryczny kierunku Grafika projektowaO mnie
Absolwent Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem w zakresie grafiki artystycznej.
Jego twórczość balansuje między dwoma dziedzinami, które często wzajemnie się przenikają i uzupełniają – Grafiką Projektową – projektowaniem logotypów i identyfikacji wizualnej oraz Grafiką Artystyczną – eksperymentalną sztuką abstrakcyjną.
Od blisko dwóch dekad rozwija się w obszarze Grafiki Projektowej. Jako Partner i Art Director w agencji 're:kreatywna’ zarządza zespołem kreatywnym i tworzy projekty dla takich marek, jak Royal Canin, E1Gokart, Primavika czy Archicom. Specjalizuje się w projektowaniu logotypów i rebrandingu, traktując je jako proces nadawania markom nowej tożsamości – tworzenia unikatowych, trwałych relacji.
W obszarze Grafiki Artystycznej łączy tradycyjne techniki (sitodruk, linoryt, wklęsłodruk) z malarstwem eksperymentalnym, koncentrując się na równowadze form, kolorów i światła, ze szczególnym uwzględnieniem ultrafioletu. Jego prace otwierają przestrzeń do refleksji i osobistych interpretacji, odpowiadając jednocześnie na wyzwania współczesności.
Obie dziedziny łączy ta sama idea: tworzenie projektów/dzieł istotnych i trwałych – niezależnie czy jest to identyfikacja wizualna czy poruszające emocje obrazy.
Sylwia Hull-Wosiek
WykładowczyniO mnie
Head of Consulting Team. Development & Creativity Manager w Concordia Design, Creativity Consultant. Autorka metody Creativity thinking, która jest efektem jej wieloletnich doświadczeń, refleksji i pracy projektowej w oparciu o techniki kreatywne, design thinking i praktykę HR-ową.
Jest certyfikowanym trenerem biznesu, konsultantem, pedagogiem, coachem, oraz praktykiem zarządzania zasobami ludzkimi (ponad 20 lat doświadczenia). Projektując innowacyjne rozwiązania, produkty, doświadczenia, czy edukację, wykorzystuje rozmaite narzędzia diagnostyczne i rozwojowe dopasowane do celu procesów oraz zespołu, z jakim pracuje. Certyfikowany trener FRIS®.
Współpracowała między innymi z Volkswagen Poznań, IKEA, Microsoft, Interseroh, Vox Meble, Vox Profile i wiele innych.
dr Waldemar Koralewski
WykładowcaO mnie
Doktor sztuki, projektant graficzny, strateg, współzałożyciel Goodnews Studio.
Przez wiele lat związany z branżą wydawniczą (Grupa Wydawnicza Publicat, Wydawnictwo Sejmowe, Wydawnictwo Zakamarki). Projektuje dla branży deweloperskiej (VINCI Immobilier, ATAL) i sektora kultury (Biblioteka Narodowa, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Muzeum Narodowe w Gdańsku). Wyjątkową wagę przywiązuje do typografii, detali, papierów oraz uszlachetnień druku. Uwielbia czysty i przemyślany design. Zainspirowany szwajcarską racjonalnością projektowania, zwłaszcza postacią Josefa Müllera-Brockmanna. Entuzjasta architektury i urbanistyki, działa w zarządzie osiedla św. Łazarz w Poznaniu na rzecz lepszej przestrzeni miejskiej.
Michał Danek
WykładowcaO mnie
Michał Danek. Jestem projektantem z 15-letnim doświadczeniem zarówno w agencjach, jak i jako freelancer. Jako Design Lead w agencji brandingowej, codziennie zajmuję się kreowaniem, udoskonalaniem i rozwijaniem marek. Moje projekty obejmują zarówno duże korporacje, jak i mniejsze firmy czy instytucje kultury. Jestem pasjonatem opowiadania historii poprzez design. Wierzę, że narracja pozwala skupić uwagę odbiorców, sprzedawać projekty oraz uzasadniać wizualne wybory. Poza pracą, moje zainteresowania skupiają się na data designie, sztuce, architekturze, kaligrafii, książkach.
Kamila Szewczyk
WykładowczyniO mnie
Doświadczona manager, konsultant i szkoleniowiec. 16 lat doświadczenia w marketingu i reklamie.
Współzałożycielka oraz dyrektor ds. strategii w agencji marketingu zintegrowanego – re:kreatywna. Trenerka i ekspert od budowania marki w lines and dots – collective consulting.
Karierę zaczynała w dziale marketingu Barlinka. Zanim założyła agencję reklamową, zarządzała działem marketingu North Fish. Na co dzień pracuje zarówno z lokalnymi firmami, jak E1Gokart, Archicom, Primavika czy Kleib, jak i globalnymi markami, np. Royal Canin (MARS Inc.).
Dzięki różnorodnemu doświadczeniu doskonale identyfikuje potrzeby odbiorców. Specjalizuje się w tworzeniu i implementacji strategii i komunikacji marketingowej. Doradza swoim klientom i wspiera ich w realizacji celów biznesowych. W agencji zarządza projektami, stosując strategiczne podejście „bird’s eye view”. Nadzoruje wdrażanie nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi AI.
Uwielbia turystykę, szczególnie kulinarną. Prywatnie mama Marysi i właścicielka energicznego owczarka australijskiego – Charliego.
Kacper Krysiak
WykładowcaO mnie
Kreatywny i Art Director z 13-letnim doświadczeniem, który wierzy, że design ma realny wpływ na otaczający nas świat. Na co dzień: Head of Creative w poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Wykształcony jako urbanista i grafik: kreatywny praktyk. Wiedzę zdobywał na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, a umiejętności w agencjach marketingowych, kreatywnych i brandingowych.
Laureat nagród w krajowych konkursach marketingowych i kreatywnych, między innymi: 3x Kreatura 2024 (w tym GRAND PRIX za kampanię społeczną „Co za różnica? Ty.” dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich).
Tworzy angażujące koncepcje i projekty, budując kampanie i marki, które mówią do ludzi. Entuzjasta odważnego projektowania i skutecznej strategii – przekonany, że kreatywność i oryginalność to klucze do osiągania celów i tworzenia rozwiązań, które robią różnicę.
Ciekawi mnie
Fan street artu, sympatyk przestrzeni miejskiej i architektury, amator fotografii podróżniczej i reportażowej. Godzinami ogląda filmy, seriale i klipy wideo, podziwiając kadry i color grading.
Radosław Śmigasiewicz
WykładowcaO mnie
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – kierunek Handel i Marketing . Absolwent Uniwersytetu SWPS w Warszawie – kierunek Psychologia Społeczna
W branży IT ponad 15 lat w różnych rolach – project manager, ux designer, zarządzający produktami, zespołami i sprzedażą. Pracował dla największych marek realizując projekty digital marketingowe dla klientów z Londynu, Genewy czy Dubaju.
Był częścią transformacji cyfrowej sieci cash&carry projektując i wdrażając stronę, system PIM, platformę e-commerce i aplikację mobilną. Budował organizację sprzedażową – wspólne procesy, przepływ informacji, system CRM – dla 1000-osobowej firmy, powstałej z połączenia czterech software house’ów o różnych specjalizacjach.
Zafascynowany rosnącymi możliwościami narzędzi no-code obecnie prowadzi własne studio no-code, gdzie wykorzystuje swoje doświadczenia w tworzeniu produktów oraz doradza klientom, jak skutecznie wprowadzać je na rynek.
Michał Kończewski
WykładowcaO mnie
Absolwent Collegium Da Vinci, Design Director i Partner w Kolekt Lab — studiu kreatywnym, które realizuje kompleksowe projekty brandingowe, strony internetowe oraz komunikację wizualną — od statycznych systemów identyfikacji po animacje i motion design. Współpracuje z agencjami, startupami i markami premium w Polsce i za granicą.
Aktywnie wykorzystuje nowoczesne technologie, w tym sztuczną inteligencję, aby optymalizować procesy projektowe, wspierać tworzenie treści oraz projektować jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenia użytkownika.
Ciekawi mnie
Prywatnie — tata Rozalii, pasjonat motion designu i rowerowy freak.
Dariusz Korbański
WykładowcaO mnie
Uczęszczał na UMCS w Lublinie oraz PWSSP w Poznaniu zdobywając dyplom z grafiki warsztatowej.
Swoje doświadczenie zdobywał na wielu uczelniach tj.: WSNHID (Wydział Kulturoznawstwa), SWPS w Poznaniu prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych o kompozycji w projektowaniu oraz rysunku architektonicznym, WSB Merito w Poznaniu prowadząc zajęcia “Jak patrzeć na dzieło plastyczne?”, a od 2014 prowadzi zajęcia “Strategie Kompozycyjne” na kierunku Grafika projektowa.
Brał udział w wielu wystawach tj: Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kraków 1997, Norynberga 1998, Rio de Janerio 1999 oraz Polish Graphic in Japan 1999.