Dlaczego warto studiować
na tym kierunku
E-commerce to nowoczesny kierunek, który powstał w odpowiedzi na dynamicznie rozwijającą się branżę handlu internetowego. Kształci specjalistów i specjalistki, którzy zarówno poprowadzą własne e-sklepy, jak i zajmą się strategią sprzedaży, marketingu czy logistyką w większych firmach.
-
Czego się nauczysz
- zakładać i prowadzić własny biznes internetowy
- kreować i zarządzać marką e-commerce
- zwiększać widoczność e-sklepu i przyciągać klientów, np. za pomocą technik SEO i SEM
- podnosić sprzedaż dzięki kreowaniu atrakcyjnych ofert i promocji
- tworzyć i utrzymywać platformy e-commerce, np. WooCommerce i PrestaShop
- projektować m-aplikacje sprzedażowe
- korzystać z narzędzi analitycznych i optymalizować konwersję
- wykorzystywać sztuczną inteligencję w handlu internetowym
- zarządzać logistyką w e-commerce
-
Gdzie będziesz mógł/mogła pracować
- w sklepach internetowych, również stworzonych przez siebie od podstaw
- w firmach z branży e-commerce
- w działach e-marketingu różnych firm
- w agencjach marketingowych
- w software house’ach
- w działach sprzedaży nowoczesnych firm
Zarobki w branży
-
Product Manager
14 000 PLN brutto -
E-commerce specialist
10 000 PLN brutto -
E-Commerce Key Account Manager
12 000 PLN brutto
Źródło:
- Hays Poland raport płacowy 2025
U nas to Ty projektujesz własne studia
Zobacz, jakich wyborów dokonywali studenci i studentki tego kierunku z poprzednich lat.
Pamiętaj, że to tylko przykłady. Twoje wybory mogą całkiem inne, inna może być także lista modułów do wyboru dostępnych w kolejnym roku akademickim. Co roku wybór modułów dodatkowych jest nieco inny – modyfikujemy go, kierując się zmieniającymi się trendami rynkowymi i potrzebami rynku pracy.
Wybrane moduły
Techniczne aspekty tworzenia sklepów internetowych
Technologie mobilne i nowoczesne platformy e-commerce
Content marketing
Performance marketing (SEO, SEM)
Trendy E-commerce
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się
- obsługiwać nowoczesne platformy e-commerce i budować e-sklepy
- korzystać z narzędzi marketingowych (performance, reklamy graficzne i video, reklamy na TikToku itp.)
- prowadzić biznes pod kątem prawnym, księgowym i procesowym
- stosować content/influencer/viral marketing
- wykorzystywać wiedzę z zakresu UX, SEO, social mediów i analityki internetowej
- budować pozytywne relacje z otoczeniem i odpowiadać za public relations
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Właściciel(-ka) sklepu online
- Dyrektor(-ka) zarządzający sklepu online
- Product Marketing Manager
- E-commerce Marketing Specialist
- Project Manager ds. e-commerce
Zarobki w branży
- Product Manager: 14 000 PLN brutto
- Project Manager: 12 000 PLN brutto
- E-Commerce Key Account Manager: 12 000 PLN brutto
Wybrane moduły
Zarządzanie strategiczne
Trendy w e-commerce
Przywództwo i zarządzanie zespołem
Projektowanie komunikacji w mediach cyfrowych
Wykorzystanie platform sprzedażowych
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:
- udować i rozwijać e-sklepy
- opracowywać strategie e-marketingowe i e-commerce
- komunikować się z klientami
- zarządzać ludźmi i współpracować z różnymi zespołami
- dokonywać analiz: trendów w e-commerce, rynku i konkurencji
- optymalizować procesy e-commerce
- identyfikować zmieniające się oczekiwania i zachowania konsumentów w sieci
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Manager(-ka) ds. e-commerce/digital marketingu
- Analityk/analityczka internetowa
- E-commerce Product Manager/Owner
- E-commerce Business/Sales/Account Manager
- Konsultant(ka) e-commerce
Zarobki w branży
- E-commerce Manager: 17 000 PLN brutto
- Analityk/analityczka sprzedaży: 12 000 PLN brutto
- E-commerce specialist: 10 000 PLN brutto
Program studiów
-
Tydzień integracyjny
- semestr 1
- 25 godzin stacjonarnie
- 15 godzin niestacjonarnie
To blok zajęć i aktywności stworzony po to, byś z łatwością zaadaptował(a) się w nowym środowisku. Dzięki niemu już na starcie dowiesz się wszystkiego, co każdy student i studentka o studiowaniu wiedzieć powinni.
Odkryjesz, jak działa uczelnia wyższa, nauczysz się czytać program studiów, zapamiętasz, co gdzie jest w budynku. Przełamiesz lody z nowymi kolegami i koleżankami z kierunku, a na rozgrzewkę wykonasz pierwszy zespołowy projekt. Kolokwium, ECTS, seminarium, rektorat, dziekanka – te słowa już na stałe wejdą do Twojego słownika.
-
Testy predyspozycji
- semestr 1-2
- 2 badania indywidualne
Nawet jeśli teraz wciąż do końca nie wiesz, co dokładnie chcesz robić w przyszłości, podejmując studia w Collegium Da Vinci na dowolnym kierunku, ta wiedza przyjdzie do Ciebie sama.
Zaczynając studia na naszej uczelni, już na pierwszym roku przejdziesz testy, które wskażą Ci Twoje naturalne predyspozycje i mocne strony. W badaniu Clifton StrengthsFinder®, znanym też jako Test Gallupa, dowiesz się, jakie masz wrodzone talenty, jaki jest Twój indywidualny potencjał i w których obszarach masz szansę osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty.
Z kolei test Insightful Profiler™ zbada Twój potencjał rozwojowy, sprawdzi, co Cię motywuje, a co zniechęca do działania. Wskaże cechy wyróżniające Cię na tle innych i określi Twoje naturalne role w zespole. Wyposażony(-a) w taką wiedzę, będziesz mógł/mogła bardziej świadomie dokonywać kolejnych wyborów na edukacyjnej i zawodowej ścieżce.
-
Tutoring
- semestr 1-2
- 41 godzin
Podczas pierwszego roku studiów będziesz uczestniczyć w zajęciach z Tutoringu. Zostaniesz otoczony(-a) opieką Tutora, czyli uczelnianego przewodnika. Jego zadaniem będzie wspieranie Cię w rozwoju – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.
Pod jego okiem rozpoczniesz pracę nad sobą – od określenia własnych potrzeb i zdefiniowania ważnych dla Ciebie wartości, przez wyznaczenie celów, po czuwanie nad ich realizacją.
Dzięki temu procesowi zbudujesz niezależność w podejmowaniu decyzji, zyskasz sprawczość w działaniach i wzmocnisz odpowiedzialność za swój rozwój. Podczas grupowych i indywidualnych zajęć z Tutoringu lepiej poznasz siebie, skupisz się na rozwijaniu swoich mocnych stron poprzez konkretne działania i zaplanujesz indywidualną ścieżkę kształcenia. Ta praca zaprocentuje w kolejnych latach.
-
Moduły kierunkowe
- semestr 1-6
- 805 h stacjonarnie
- 505 h niestacjonarnie
Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe.
Na tym kierunku są to m.in:
- Ścieżka budowania biznesu e-commerce
- Badania w e-commerce
- Zarządzanie produktami w e-commerce
- Marka w e-commerce
- M-commerce
To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do projektowania własnej edukacji i dalszego rozwoju.
Na tym kierunku są to:
- Ścieżka budowania biznesu e-commerce
- Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstw w e-commerce
- Prawo w handlu elektronicznym
- Wprowadzenie do customer journey w e-commerce
- Marka w e-commerce
- Strategie marketingu i sprzedaży
- Zarządzanie projektami i finanse przedsiębiorstw w e-commerce
- Badania w e-commerce
- Zarządzanie produktami w e-commerce
- Logistyka w e-commerce
- Narzędzie wspierające sprzedaż i analitykę w e-commerce
- M-commerce
- Psychologia w biznesie
- Wykorzystanie AI w e-commerce
- Digital transformation
- Proseminarium
- Seminarium
-
Moduły do wyboru
- semestr 1-6
- 500 h stacjonarnie
- 300 h niestacjonarnie
Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Robisz to dopiero od drugiego roku studiów. Indywidualnie decydujesz o aż 10 modułach.
Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:
- Optimized e-marketing
- Ekonomia
- PR management
- Skuteczność w biznesie
- Komunikacja marketingowa
- Odpornosć psychiczna w biznesie (e-learning)
Daje to w sumie aż kilkaset godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród dziesiątek zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych. To, jak wybierzesz zdecyduje, w jakim kierunku ostatecznie się rozwiniesz.
Pamiętaj: w każdym roku akademickim lista dostępnych modułów jest nieco inna. Modyfikujemy ją dla naszych studentów i studentek, reagując na popularność wybieranych przez nich przedmiotów oraz zmieniające się trendy rynkowe.
-
Kompetencje przyszłości
Nasz model kształcenia, oprócz rozwijania ważnych umiejętności zawodowych związanych ze studiowanym kierunkiem i branżą, kładzie olbrzymi nacisk na zdobywanie kompetencji przyszłości – kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zawodowego na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Dzięki angażującej i bardzo praktycznej formie zajęć, opartej na poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu pomysłów będziesz na co dzień trenować takie umiejętności, jak krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność, efektywna współpraca w zespole, komunikacja, zdolność adaptacji. Dzięki temu wejdziesz na rynek pracy nie tylko z solidnym przygotowaniem merytorycznym, ale także z zestawem cenionych przez pracodawców umiejętności, które zapewnią Ci pewny start w karierze i otworzą drzwi do wielu możliwości zawodowych.
-
Praktyki zawodowe
- semestr 2-6
- 960 h
Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia.
Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.
Studiuj praktycznie najlepiej
Poznaj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dot. kierunku
E-commerce
Posłuchaj co o Collegium Da Vinci mówią Ci, którzy je tworzą
Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?
-
Tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- jesteś ambitny(-a) i zdyscyplinowany(-a)
- interesujesz się branżą e-commerce, śledzisz trendy i nowości
- chcesz stworzyć lub rozwijać swój własny biznes w sieci
- lubisz planować i realizować swoje cele
- potrafisz negocjować lub walczyć o swoje racje
- chętnie uczysz się nowych rzeczy i poznajesz nowe narzędzia, również informatyczne
-
Jakie profile szkół średnich kończyli studenci tego kierunku:
- Liceum | geo-ang-polski
- Liceum | mat-fiz
- Liceum | dziennikarsko-akademicki
- Liceum muzyczne | mat-fiz
- Liceum | humanistyczno-artystyczny
- Technikum | organizacji reklamy
- Liceum | biol-chem
- Technikum | grafika i poligrafia cyfrowa
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Sprawdź kierunki pokrewne
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
85 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 12 ratach
12 x 910 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 5 460 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 10 920 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
0 PLN
Czesne za rok
-
Zwolnienie z jednej z 12 rat
- 910 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
- zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.
-
Dostarcz oryginał świadectwa maturalnego do biura rekrutacji. Jeśli posiadasz świadectwo maturalne z ubiegłych lat, masz na to 7 dni od podpisania umowy.
Pamiętaj, by wraz ze świadectwem maturalnym dostarczyć ankietę osobową pobraną z konta kandydata.
-
Po dostarczeniu oryginału świadectwa maturalnego Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.
Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.
Dokumenty do pobrania
Umów się na prywatną wycieczkę po uczelni
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDV
- aniol@cdv.pl
- +48 697 690 588
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDVMasz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Adres
Godziny otwarcia
dr Piotr Drygas
WykładowcaO mnie
Absolwent Wydziału Zarządzania i Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W 2007 roku obronił pracę doktorską pt. Uwarunkowania i instrumenty budowania lojalności klienta w handlu elektronicznym. Od kwietnia 2000 do stycznia 2010 pracował w Katedrze Handlu i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Później Dyrektor Marketingu w grupie kapitałowej, Prezes Zarządu w organizacji handlu międzynarodowego, doradca (między innymi dla Saint-Gobain HPM Polska Sp. z o.o., czy Polskich Portów Lotniczych S.A. (Lotnisko Chopina w Warszawie)), trener, wykładowca studiów podyplomowych i MBA. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, handlu, marketingowego zarządzania firmą.
Ponad 25 lat jest związany z wykorzystaniem Internetu w biznesie. Doradza, wspiera, zarządza, tworzy i realizuje strategie związane z marketingiem, e-commerce i wszystkim co na styku tych pojęć. Zawsze i ponad wszystko – edukuje innych, równocześnie samemu ucząc się jak różne mogą być podejścia do biznesu. Działa dla małych i dużych, zawsze z pasją i pełnym zaangażowaniem. Zawsze w myśl strategii „win – win”.
Prezes Zarządu w Stowarzyszeniu Basket Team Suchy Las, prowadzącym zajęcia sportowe (koszykówka) dla dzieci i młodzieży. Odpowiedzialność za procesy zarządcze, komunikację, działania marketingowe, reprezentowanie Stowarzyszenia przed Interesariuszami.
Ciekawi mnie
Ciekawią mnie technologie internetowe, w szczególności te, które można wykorzystywać do zarządzania serwisami internetowymi, czy analityki WWW. Jestem fanem koszykówki, zarówno w formie biernej jak i czynnej. Uwielbiam czytać, w szczególności kryminały i książki fantasy oraz obejrzeć dobry film.
dr hab. Marek Zieliński, prof. CDV
RektorO mnie
Absolwent Wydziału Zarządzania i Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W 2008 roku obronił pracę doktorską pt. Kształtowanie procesów komunikacji pomiędzy uczestnikami imprez targowych, a w grudniu 2019 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Od grudnia 2020 do września 2022 pracował w roli profesora uczelni w Instytucie Marketingu, Katedra Strategii Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
W swojej pracy naukowej koncentruje się na relacjach biznesowych (członek IMP Group), które badał z perspektywy zaufania, dzielenia się wiedzą oraz adaptacji. Aktualne badania dotyczą roli i znaczenia nowych technologii (AI, IoT) w relacjach B2B. Jako kierownik trzech grantów naukowych oraz członek licznych projektów (m.in. NCBiR) zdobywał doświadczenie w zarządzaniu zespołami badawczymi.
Jest promotorem ponad 150 licencjatów i promotorem ponad 170 prac podyplomowych. Prowadził wykłady i ćwiczenia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, na studiach podyplomowych oraz na studiach MBA (kierownik modułu Marketing i Zarządzanie Sprzedażą w programie Executive MBA oraz Marketing Management and Strategy w programie MBA Atlanta na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu).
Doświadczenie międzynarodowe zdobył podczas licznych staży w zagranicznych ośrodkach akademickich w ramach programów Erasmus (m.in. we Francji, Belgii, Włoszech i Niemczech). Jako Visiting Professor odbył staż i prowadził zajęcia w Meiji University (Tokio, Japonia), ESCP (Berlin, Niemcy), ELTE (Budapeszt, Węgry) oraz SRH Hochschule (Heidelberg, Niemcy).
Marek Zieliński swoją karierę naukową z sukcesem łączy z biznesem. Od ponad 20 lat świadczy usługi doradcze, szkoleniowe oraz prowadzi projekty badawcze dla firm działających na rynku B2B. Zarządzał programami szkoleniowymi oraz konsultingowymi.
Kluczowe publikacje:
- Gaczek, P., Pozharliev, R., Leszczyński, G., & Zieliński, M. (2023). Overcoming consumer resistance to AI in general health care. Journal of Interactive Marketing, 58(2-3), 321-338.
- Leszczyński, G., Mandjak, T., Margitay, T., & Zieliński, M. (2022). The business paradigm: explanation for patterns of business interactions. Journal of Business & Industrial Marketing, 37(4), 723-733.
- Falkenreck, C., Leszczyński, G., & Zieliński, M. (2023). What drives the successful launch of IoT-related business models?. Journal of Business & Industrial Marketing, 38(13), 180-194.
- Leszczyński, G., Zieliński, M., Gaczek, P., & Kociński, J. (2025). Integration of knowledge and technology in the co-production of AI-based solutions for the healthcare sector. Central European Management Journal.
- Zieliński, M. (2019). Zaufanie w relacjach business-to-business. Perspektywa dynamiczna. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Ciekawi mnie
W czasie wolnym rozwija zainteresowania związane z aktywnością fizyczną i kulturą. Uprawia jogę, brazylijskie jiu-jitsu, nurkowanie oraz koszykówkę. Interesuje się również muzyką jazzową oraz literaturą science fiction.
dr Marcin Chłodnicki
WykładowcaO mnie
Przeprowadził kilka tysięcy godzin szkoleń z zakresu Design Thinking oraz Service Design. Główny autor popularnej książki pt. “Service Design po polsku”, wydanej przez PWN.
Wykładowca Collegium Da Vinci, Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i innych wiodących uczelni w Polsce. Członek Service Design Network, European Academy of Marketing i współzałożyciel Service Design Polska. Od jesieni 2023 ambasador European Customer Experience Organization (ECXO) na Polskę i Europę wschodnią.
Jeden z pionierów nurtu projektowania usług w Europie, stworzył metodologię wzornictwa usług (service design management) dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Zasiadał w jury konkursu Dobry Wzór. Jest i autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych, poradnikowych i kilku książek.
Współpracuje z projektantami na całym świecie, przy tworzeniu innowacyjnych usług banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, salonów dla telekomów oraz kancelarii prawnych i podatkowych, poradni lekarskich. Inicjator projektu Global Service Jam w Polsce.
W swoich projektach zajmował się analizą marek, wprowadzaniem nowych marek na rynek oraz ich repozycjonowaniem. Jego realizacje dotyczyły marek regionalnych, usługowych jak i komercyjnych.
Pracował dla BMW, AIB, Dominet Bank, Bank Zachodni WBK, Invest-Bank, Hefra, Infoscope, Sasol, Krajowa Rada Radców Prawnych, KKS Lech, Warta Poznań, Dialog, MiniMAL/ REWE, Reemtsma, Miasto Poznań, MTP, Sfinks, Volkswagen, Jeronimo Martins, UM Województwa Łódzkiego, UM Torunia, Ambasady Kanady w Polsce i wielu innych.
Ciekawi mnie
Ciekawi mnie każdy kolejny dzień, spotkani ludzie, nowe miejsca, absurdalne (na pozór) pomysły, no i na końcu, niektóre rzeczy. Inspiruje mnie muzyka, wysokie góry i mądrzy ludzie. Bez wątpienia, to ludzie – rozmowa z nimi, wymiana myśli, spotkania – są źródłem moich najlepszych pomysłów i przedsięwzięć. Gram w zespole Dziady na instrumentach klawiszowych.
dr Katarzyna Walkowiak - Markiewicz
WykładowczyniO mnie
Doświadczony manager, trener, konsultant oraz wykładowca akademicki. Posiada ponad 20-letni staż w biznesie. Doświadczenie zdobywała na stanowiskach managerskich w korporacjach finansowych i w konsultingu oraz pracując jako wykładowca akademicki (praca doktorska z zakresu jakości usług. Specjalizacja: strategie marketingowe, voice of customers, badania marketingowe, procesy obsługi klienta, planowanie marketingowe, strategie w handlu.
Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, procesowym: zarządzanie jakością i doświadczeniem klienta (voice of cutomers) oraz w badaniach marketingowych: ilościowych i jakościowych i ich zastosowaniu m.in. w mierzeniu efektów skuteczności strategii marketingowej w przedsiębiorstwach.
Od wielu lat prowadzi projekty strategiczne oraz warsztaty dla biznesu i szkolenia. Współautorka książek (Podstawy marketingu – ćwiczenia dla studentów kierunków ekonomicznych, Perspektywy rozwoju branży meblarskiej w Wielkopolsce) oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z doświadczeniami klientów, voice of customers, badaniami marketingowymi, zarządzaniem jakością.
Łączy wszechstronną wiedzę naukową w zakresie marketingu, badań marketingowych, zarządzania strategicznego, zarządzania projektami i jakością z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku.
Jej wielką pasją są podróże, literatura, polityka i sport – tenis, narty, bieganie, wycieczki górskie.
dr Jakub Wierzbicki
WykładowcaO mnie
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii.
Jestem absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2007 – magister pedagogiki: doradztwo zawodowe i personalne, 2010 – magister psychologii: psychologia pracy i organizacji). W 2012 roku ukończyłem podyplomowe studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi na UAM, a w 2024 roku studia podyplomowe z psychologii zwierząt. Obroniłem doktorat z psychologii na Uniwersytecie Gdańskim w 2017 roku. Interesuję się zagadnieniami związanymi z psychologią społeczną, psychologią pracy i organizacji, rozwojem kompetencji i statystyką w badaniach społecznych.
Ciekawi mnie
Uwielbiam musicale i bardzo lubię czytać biografie. Jestem opiekunem dwóch adoptowanych psów: Bossa i Rolexa.
Izabela Cienkus
WykładowczyniO mnie
Od 10 lat prowadzę własną działalność w zakresie marketingu, organizacji eventów i doradztwa projektowego. Od 5 lat współpracuję z Agencją LUCKYYOU z Poznania najpierw jako lider Teamu Project Management, a obecnie Head of Client Service. Doradzam i prowadzę projekty employer brandingowe, marketingowe i eventowe. Wspieram działy HR i EB największych marek w Polsce m.in. IKEA Retail, Grupa Eurocash, Polpharma S.A. , Coca-Cola czy Volkswagen Group Polska. Współpracuję przy tworzeniu strategii komunikacji dla nowych marek i produktów. Angażuje się w projekty medyczne i te, które mają wpływ na poprawę jakości i życia społeczeństwa.
Od 2 lat z zadowoleniem i satysfakcją prowadzę zajęcia ze studentami.
Prowadzę szkolenia z zakresu strategii marki, employer brandigu i komunikacji wewnętrznej oraz zarządzania projektami.
Mogę pochwalić się kilkoma nagrodami zdobytymi w moich zespołach:
- 2016 Nagroda dla Projektu Wielkopolska Onkologia (Uszczypnij Raka) Lider Ochrony Zdrowia za promocję zdrowia w 2016 r. (jedna z najbardziej prestiżowych nagród w Ochronie Zdrowia).
- 2017 Heart Failure Awareness Days – międzynarodowa nagroda dla projektu medycznego Halo tu Serce! Realizowanego dla Szpitala Klinicznego UM im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
- 2019 Employer Branding Excellence Awards nagroda Kampania rekrutacyjna off-line 2019 dla klienta IKEA Retail
- 2019 EB KREATOR nagroda za kampanię social media prowadzoną z IKEA Retail
- 2021 Employer Branding Excellence Awards nagroda Kampania rekrutacyjna off-line 2021 dla klienta IKEA Retail
Ciekawi mnie
Lubię być tam, gdzie spotykam kreatywnych, pełnych pasji ludzi. Prywatnie interesuję się motocyklami.
Agata Chmielewska
WykładowczyniO mnie
Od 15 lat związana z e-commerce, customer experience i dostępnością cyfrową. Wspiera firmy w tworzeniu produktów i usług, które są nie tylko estetyczne i intuicyjne, ale przede wszystkim skuteczne biznesowo i dostępne dla wszystkich użytkowników – niezależnie od ich możliwości.
Jako konsultantka i projektantka współpracuje z markami e-commerce, instytucjami publicznymi i startupami. Pomaga zwiększać konwersję i lojalność klientów poprzez projektowanie doświadczeń opartych na danych, psychologii oraz realnych potrzebach odbiorców.
Prowadzi podcast „Firma Online”, gdzie rozmawia z praktykami i ekspertami o skutecznych narzędziach, marketingu i rozwoju biznesu w sieci. Swoją wiedzą dzieli się również na stronie achmielewska.com tworząc treści, które pomagają przełożyć teorię na praktykę.
Ciekawi mnie
W kręgu jej zainteresowań znajduje się psychologia człowieka, a w szczególności to, co kieruje ludzkimi decyzjami i zachowaniami.
Analizuje także błędy poznawcze i schematy myślowe, by zrozumieć, jak wpływają one na nasz odbiór rzeczywistości i codzienne wybory.
Ponadto, interesuje się zagadnieniami związanymi z dostępnością cyfrową, dążąc do tego, aby technologie i zasoby internetowe były dostępne dla wszystkich użytkowników, bez względu na ich ograniczenia.
dr Joanna Lemańczyk
WkładowczyniO mnie
Absolwentka kierunków Gospodarka Turystyczna (lic.) oraz Handel i Marketing (mgr), doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse. Autorka rozprawy doktorskiej poświęconej koncepcji Creating Shared Value (CSV) i jej wpływowi na zachowania konsumentów oraz kapitał społeczny. Jej główne zainteresowania badawcze obejmują szeroko pojętą odpowiedzialność biznesu, marketing zorientowany na wartości, procesy decyzyjne konsumentów, a także problematykę związaną z rynkiem turystycznym i enoturystyką.
Na co dzień łączy rolę wykładowcy z praktyką biznesową. Jest konsultantką w agencji badawczej oraz młodszą kierowniczką projektów marketingowych, gdzie wspiera rozwój strategii komunikacyjnych, kampanii digitalowych oraz badań jakościowych. Doktor Lemańczyk wierzy, że łączenie teorii z praktyką pozwala skutecznie przekazywać wiedzę oraz prowadzić badania o wysokiej wartości aplikacyjnej.
Ciekawi mnie
W wolnym czasie podróżuje – samotnie lub z rodziną. Najczęściej wybiera miejskie destynacje słynące z pięknej architektury. Interesuje się poznawaniem nowych kultur, odkrywaniem sztuki – zarówno użytkowej, jak i tej mniej użytkowej – oraz spotkaniami z inspirującymi ludźmi z różnych zakątków świata.
dr Klaudia Bączyk-Lesiuk
WykładowczyniO mnie
Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, dziennikarka, akredytowany praktyk tutoringu, nauczycielka języka polskiego jako obcego, trenerka komunikacji międzykulturowej.
Absolwentka filologii polskiej (specjalności: dziennikarska i nauczycielska) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2014 roku z wyróżnieniem obroniła pracę doktorską na Uniwersytecie Wrocławskim.
W Collegium Da Vinci w Poznaniu zatrudniona na stanowisku starszego wykładowcy w Katedrze Informatyki i Analizy Danych.
Od kilkunastu lat związana z edukacją na różnych jej szczeblach. Prowadziła zajęcia między innymi na: Przykarpackim Uniwersytecie Narodowym im. Wasyla Stefanyka w Iwano-Frankiwsku, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie WSB Merito oraz Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, a także lektoraty języka polskiego w placówkach oświatowych w Iwano-Frankiwsku i Odessie.
Autorka książek „Kreacje Judasza w prozie polskiej XX i początku XXI wieku” oraz „Na początek. Wprowadzenie do nauki języka polskiego dla osób ukraińskojęzycznych”, a także artykułów naukowych z zakresu glottodydaktyki polonistycznej i tutoringu.
Członkini Zarządu Sietar Polska.
Ciekawi mnie…
Jej zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim: komunikacji międzykulturowej, glottodydaktyki polonistycznej, bilingwizmu w środowisku polsko-ukraińskim, a także współczesnej literatury apokryficznej. Prywatnie miłośniczka: podróży (najlepiej z plecakiem) i gier planszowych.
Wojciech Popiela
WykładowcaO mnie
Ze swoim zespołem dostarczam wartość dla biznesu, zwiększając użyteczność i konwersję produktów cyfrowych. Doradzam markom, zarówno tym małym, jak i dużym.
Prowadzę agencję Webmetric, w charakterze CEO i głównego eksperta UX.
W swoim ponad 13-letnim doświadczeniu poznałem biznes na wielu poziomach. Programowałem, projektowałem produkty cyfrowe, zarządzałem projektami, jak i całymi start-upami technologicznymi. Współpracowałem między innymi z Bauer Media, Komputronik, Neonail, sprawny.marketing i Eurocash.
Ponadto prowadzę kanał edukacyjny oraz webinary i prelekcje o tematyce UX. Stawiam na ludzkie podejście, uśmiech i autentyczność w biznesie, nawet przy największych wyzwaniach.
Ciekawi mnie
Zawodowo: Złożoność ludzkich procesów poznawczych, planet centric design, dark patterns (a dokładniej ich identyfikacja i zwalczanie w przestrzeni biznesu)
Prywatnie: Tłumaczenia na język polski dzieł popkultury, figurki kolekcjonerskie, kuchnia wegetariańska