Dlaczego warto studiować
na tym kierunku
Marketing internetowy to nowoczesne studia dla osób, które planują swoją karierę zawodową w zawodach przyszłości, związanych z internetem. Kształcą specjalistów i specjalistki o szerokiej wiedzy i umiejętnościach w aspekcie komunikacji masowej i spersonalizowanej w internecie.
-
Czego się nauczysz
- tworzyć strategie komunikacyjne firm
- przygotowywać strategie zarządzania firm internetowych
- programować w xHTML i PHP
- obsługiwać bazy MySQL
- korzystać z narzędzi do pozyskiwania danych behawioralnych i deklaratywnych
- realizować audyty i optymalizować strony www
- obsługiwać strony internetowe w CMSie
- automatyzować komunikację w internecie
-
Gdzie będziesz mógł/mogła pracować
- w start-upach, scale-upach, korporacjach, prowadząc własną firmę
- w firmach z branży e-commerce
- w przedsiębiorstwach internetowych
- w agencjach marketingowych, reklamowych, digitalowych
- w działach marketingu dowolnej branży
Zarobki w branży
-
E-commerce Manager
15 000 PLN brutto -
Rzecznik/rzeczniczka prasowa
9 000 PLN brutto -
Content Manager
12 000 PLN brutto
Źródło:
- Hays Poland raport płacowy 2025 |
- nofluffjobs.pl |
- wynagrodzenia.pl
Jakie specjalności możesz wybrać
Wybrane moduły
Prawne aspekty pracy dziennikarza internetowego
Podstawy dziennikarstwa internetowego
Internetowa pracownia video
Internetowa pracownia prasowa
Internetowa pracownia radiowa i podcasting
Wybierając tę specjalność, nauczysz się:
- wykorzystywać przepisy prawa autorskiego i prasowego
- tworzyć treści dostosowane do różnych platform internetowych
- rozumieć specyfikę odbiorców treści online
- tworzyć i edytować materiały wideo na potrzeby internetu
- redagować teksty dziennikarskie na potrzeby publikacji cyfrowych
- tworzyć scenariusze i nagrywać podcasty oraz audycje radiowe
- obsługiwać narzędzia i oprogramowanie do realizacji podcastów
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Rzecznik/rzecznika prasowa
- Dziennikarz/dziennikarka internetowa
- Copywriter
- Podcaster
- Content Creator
- Specjalista(-ka) ds. komunikacji online
- Specjalista(-ka) ds. wideo marketingu
Zarobki w branży
- Rzecznik/rzeczniczka prasowa: 9 000 PLN brutto
- Content Manager: 12 000 PLN brutto
- Copywriter: 7 000 PLN brutto
Wybrane moduły
Podstawy ekonomii a nowe media
Zarządzanie firmą internetową w dobie nowych technologii
Badania marketingowe wspierające sprzedaż on-line
Platformy sprzedażowe w Internecie
Prawo handlowe a nowe media
Wybierając tę specjalność, nauczysz się:
- tworzyć i wdrażać platformy sprzedażowe w internecie
- konstruować reklamy tekstowe, graficzne i wideo na potrzeby e-commerce
- zarządzać firmą internetową i finansami przedsiębiorstw internetowych
- realizować badania marketingowe
- konstruować oferty sprzedażowe z wykorzystaniem najnowszych technologii i narzędzi analitycznych
- wykorzystywać podstawy makroekonomii i mikroekonomii w praktyce handlu internetowego
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- E-commerce Manager
- Twórca/twórczyni i administrator(-ka) sklepu internetowego
- Content Manager treści e-commerce
- Specjalista(-ka) ds. sprzedaży internetowej
- Specjalista(-ka) ds. monetyzacji
- Specjalista(-ka) ds. promocji i reklamy w przedsiębiorstwie internetowym
- Specjalista(-ka) ds. e-commerce
- Administrator(ka) serwisów sprzedażowych
- Analityk/analityczka sprzedaży e-commerce
- Konsultant(ka) ds. sprzedaży internetowej
- Specjalista(-ka) ds. oferty sprzedaży internetowej
Zarobki w branży
- Infrastructure Security Specialist: 17 000 PLN brutto
- Security Consultant: 19 000 PLN brutto
- Information Security Architect: 30 500 PLN brutto
-
Moduł uzupełniający
- semestr 1
- 100 godzin stacjonarnie
- 60 godzin niestacjonarnie
Aby umożliwić równy start wszystkim studentom i studentkom, niezależnie od ukończonego wcześniej kierunku studiów, absolwenci i absolwentki kierunków innych niż Mediaworking I stopnia biorą udział w module Podstawy pracy Mediaworkera. Zajęcia z przedmiotów uzupełniających odbywają się w pierwszym semestrze, aby wyposażyć studentów i studentki w niezbędną wiedzę specjalistyczną już na samym początku studiów.
Jakie przedmioty się w nim znajdują:
- Media społecznościowe w działalności internetowej
- Podstawy psychologii i komunikacji społecznej
- Public relations
- Rynki medialne w Polsce i na świecie
-
Moduły kierunkowe
- semestr 1-2
- 350 godzin stacjonarnie
- 210 godzin niestacjonarnie
Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe. To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do specjalizacji i dalszego rozwoju zawodowego.
Na tym kierunku są to:
- Komercyjny i społeczny projekt medialny
- Programowanie w Internecie na potrzeby pracy Mediaworkera
- Projektowanie komunikacji w mediach cyfrowych
- Analityka internetowa i UX w kontekście społecznym
- Media w aspektach psychologiczno-społecznych
-
Moduły do wyboru
- semestr 3-4
- 100 godzin stacjonarnie
- 60 godzin niestacjonarnie
Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Do dyspozycji masz dwa moduły, a to oznacza kilkadziesiąt dodatkowych godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród różnych zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych.
Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:
- Trendsetting w rzeczywistości cyfrowej zmiany
- Tutoring zespołowy
-
Moduły specjalizacyjne
- semestr 2-4
- 360 godzin stacjonarnie
- 240 godzin niestacjonarnie
Czyli przedmioty definiujące Twoją zawodową ścieżkę. To zestaw zajęć przypisanych do wybranej przez Ciebie specjalności. Tak jak cała edukacja w Collegium Da Vinci i ta jej część jest zbudowana na modelu: 20% teorii, 80% praktyki.
Podczas zajęć, prowadzonych w formie ćwiczeń i warsztatów w małych zadaniowych grupach będziesz pracować na prawdziwych case studies z rynku wziętych – mierząc się z realnymi biznesowymi przypadkami. Wiedzę i umiejętności zdobędziesz bezpośrednio od ekspertów i ekspertek: praktyków i praktyczek z branży, specjalistów i specjalistek w swoich zawodach.
-
Praktyki zawodowe
- semestr 4
- 481 godzin
Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia.
Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.
Studiuj praktycznie najlepiej
Posłuchaj co o Collegium Da Vinci mówią Ci, którzy je tworzą
Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?
-
Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- jesteś ambitny(-a), dociekliwy(-a) i nastawiony(-a) na rozwój
- masz analityczny umysł, ale jednocześnie myślisz nieszablonowo
- interesują Cię nowe technologie, marketing automation, optymalizacja profili społecznościowych i pozycjonowanie
- śledzisz wydarzenia branżowe i jesteś na bieżąco z trendami
- lubisz pracować w zespole, ale też świetnie radzisz sobie w samodzielnych projektach
-
Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla osób:
- zarówno zaczynających pracę w marketingu internetowym, jak i tych działających już w branży, np. e-commerce
- absolwentów i absolwentek kierunków kreatywnych i społecznych, którzy chcą nauczyć się planowania, wdrażania i analizowania projektów z zakresu marketingu i sprzedaży internetowej
- absolwentów i absolwentek dowolnych kierunków posiadających tytuł licencjata, inżyniera lub magistra – dla nich uzupełnieniem wiedzy będzie dodatkowy moduł na start: Podstawy pracy Mediaworkera
- wszystkich, którzy planują karierę w zawodach związanych z nowymi technologiami
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Sprawdź ten kierunek na studiach I stopnia
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
85 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 12 ratach
12 x 830 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 4 980 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 9 960 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
0 PLN
Czesne za rok
-
Zwolnienie z jednej z 12 rat
- 830 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów. Możesz już teraz rezerwować miejsce, a studia rozpoczynamy w październiku 2025 r.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu (także dla kandydatów przed obroną), wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- dyplom ukończenia studiów I stopnia (jeśli nie posiadasz jeszcze dyplomu, możesz zapisać się na studia jako wolny słuchacz),
- zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail. -
Dostarcz oryginał dyplomu ukończenia studiów I stopnia do biura rekrutacji, masz na to 7 dni od podpisania umowy.
Jeśli nie posiadasz jeszcze dyplomu lub planujesz późniejszą obronę, skorzystaj z umowy wolnego słuchacza.
Pamiętaj, by wraz z dyplomem dostarczyć ankietę osobową pobraną z konta kandydata.
-
Po dostarczeniu oryginału dyplomu Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.
Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Adres
Godziny otwarcia
Kontakt
dr Mateusz Karatysz
WykładowcaO mnie
Z aparatem w plecaku przyjechałem do Poznania na Dziennikarstwo do WSNHiD. Spodobało mi się tak bardzo, że zostałem jeszcze dwa lata na Marketingu politycznym. Rozprawę doktorską, dotyczącą marketingu społecznego, obroniłem na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.
Od początku studiów związany jestem z lokalnymi mediami. Pierwsze szlify nabierałem w Radio Rotunda pod okiem redaktora Adama Sołtysiaka. Jednak to z prasą związałem się na blisko 8 lat, gdzie w wydawnictwie branżowym objąłem stanowisko redaktora naczelnego.
Obecnie prowadzę swoje media internetowe oraz agencję marketingu internetowego, a doświadczeniem dzielę się podczas zajęć w CDV.
Ciekawi mnie…
Interesuję się wszystkim, co ma związek z marketingiem i komunikacją wizualną.
Adam Sołtysiak
WykładowcaO mnie
Jestem dziennikarzem. Absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od wielu lat jestem związany zawodowo z Polskim Radiem w Poznaniu. Pracuję jako wykładowca CDV, a wcześniej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Działam w Stowarzyszeniu Parva Patria, które zajmuje się szeroko pojętą edukacją historyczną.
Ciekawi mnie
Ciekawią mnie wszelkie nowinki technologiczne. Oglądam nałogowo wyścigi Formuły 1. Można mnie spotkać na rekonstrukcjach historycznych – w roli konferansjera, albo odtwórcy. Dużo biegam.
Agnieszka Ozimek
WykładowczyniO mnie
Magister psychologii ze specjalizacją Neurokognitywistyka Uniwersytetu SWPS, współautorka trzech publikacji naukowych. Laureatka konkursu „Bilet za horyzont” programu „Jutronauci”, finalistka konkursu zbadaj.to PTBRiO oraz OFBOR.
Karierę rozpoczęłam jako badaczka, pracując w ponad 15 projektach, w tym finansowanych przez NCN. Pozwoliło mi na to obeznanie w metodologii eksperymentalnej i zgłębianie przenajróżniejszych zagadnień – od wpływu marihuany na zdolności poznawcze po rolę muzyki w nauce czytania. Przez trzy lata pracowałam jako koordynatorka Laboratorium Psychofizjologii Obwodowej w badaniach związanych z mimikrą oraz realizowałam się w roli przewodniczącej Koła Naukowego Badań Okulograficznych.
Postanowiłam zostać praktykiem, co skierowało mnie w stronę neuromarketingu oraz badań wdrożeniowych reklamy celowanej w cechy osobowości. Obecnie pracuję jako specjalistka E-commerce w SEPHORA, gdzie łączę wiedzę psychologiczną ze światem piękna, zajmując się widocznością animacyjną strony głównej, tworzeniem landing pages, rozwojem digitalowej obecności marki własnej Sephora Collection, SephoraTV oraz platformą b2b e-kart podarunkowych.
Ciekawi mnie
Eye-tracking – a zwłaszcza połączenie uwagi wzrokowej na witrynach internetowych z decyzjami konsumenckimi. Fascynuje mnie mindfulness, a od dwóch lat praktykuję jogę.
Anna Maria Sobczak
WykładowczyniO mnie
Radca prawny i specjalista ds. własności intelektualnej, mediów i reklamy, prawa alkoholowego, ochrony prawnej Influencerów, ochrony dóbr osobistych, prawa filmowego, a także prawa produktowego i zwalczania nieuczciwej konkurencji.
Profesjonalny pełnomocnik przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej w Alicante (EUIPO), Światową Organizacją Własności Intelektualnej w Genewie (WIPO) oraz Urzędem Patentowym RP w Warszawie (UPRP).
Prawnik ds. własności intelektualnej w serwisie prawoalkoholowe.pl. Wykładowca na Podkarpackiej Akademii Wina oraz Akademii Destylacji w Krakowie. Trener i szkoleniowiec AVENHANSEN Sp. z o.o. Szkolenia i Doradztwo. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw rejestrowych i spornych przed sądami.
Od 2020 roku wykładowca w Collegium Da Vinci w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu prawa mediów, prawa reklamy, prawa autorskiego w produkcji filmowej, a także podstaw prawa handlowego i nowych mediów.
Pasję do prawa odkryła w 2013 roku, rozpoczynając swoją karierę w polskich kancelariach prawnych. Już od początku zdobywała doświadczenie w różnych dziedzinach prawa, co pozwoliło jej zbudować interdyscyplinarną perspektywę i głębiej zrozumieć powiązania między poszczególnymi obszarami.
Z czasem to prawo własności intelektualnej, mediów i reklamy oraz prawo nowych technologii stały się jej główną specjalizacją. Od 2019 roku współpracuje z Kancelarią RPMS Staniszewski & Wspólnicy, gdzie kieruje działem IP&IT&TMT, wspierając klientów w obszarze ochrony znaków towarowych, prawa autorskiego, e-commerce oraz reklamy.
W swojej praktyce koncentruje się także na ochronie influencerów i twórców internetowych, prawie produktowym, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ochronie dóbr osobistych w środowisku cyfrowym.
Wyznaje zasadę, że nauka to proces ciągły, a rozwój osobisty stanowi fundament skutecznego doradztwa prawnego. Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a następnie Szkołę Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie (2017) oraz Szkołę Prawa Nowych Technologii IT&TMT (2020). W 2021 roku uczestniczyła w programie CS50 for Lawyers na Harvard University, a także zdobyła certyfikaty w EUIPO. Jest absolwentką aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Swoją wiedzą dzieli się jako autorka publikacji i artykułów, a także trenerka i prelegentka. Prowadzi szkolenia dla agencji reklamowych, przedsiębiorców, twórców i firm technologicznych. Współpracuje z Polską Izbą Biznesową we Włoszech (capiplit.eu), gdzie prowadziła szkolenia z zakresu prawa autorskiego i własności przemysłowej.
Ciekawi mnie
W czasie wolnym autorka profilu w serwisie Instagram (instagram.com/prawnik_mody). Miłośniczka mody, kultury winiarskiej, dobrej literatury, muzyki jazzowej oraz sztuki.
Artur Ratuszyński
WykładowcaO mnie
Po 25 latach odszedłem z dziennikarstwa i założyłem firmę S-Movens zajmującą się public relations, doradztwem strategicznym, procesami Design Thinking oraz badaniem trendów. Współtworzyłem w 2018 roku program rozwoju
smart city Szczecin. Od 2019 jestem doradcą biura prezydenta Szczecina do spraw strategii i rozwoju. Uczestniczę w procesach ewaluacji i aktualizacji i budowania Strategii Rozwoju Szczecina.
Ciekawi mnie
Historia średniowiecza, przyszłość robotów i sztucznej inteligencji, rozwój miast zwłaszcza w obszarze smart city. Jestem fanem Apple i Formuły 1.
dr Beata Użarowska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalność nowe media. Aktualnie doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UAM w dyscyplinie nauki o polityce i administracji. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz redakcji czasopisma naukowego Com.press. W latach 2013-2021 aktywnie działała w studenckiej redakcji programu telewizyjnego Kurier Akademicki, gdzie m.in. pełniła funkcję zastępczyni redaktorki naczelnej, wydawczyni, reporterki oraz prowadzącej. Od 2016 roku zaangażowana w działalność Poznańskiego Archiwum Historii Mówionej, w ramach którego tworzy notacje historyczne, dokumenty, reportaże oraz inne formy filmowe.
Ciekawi mnie
- kynologia
- rośliny
- produkcja video
- grafika
dr Dagmara Moskwa
WykładowczyniO mnie
Jestem asystentem w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk, badaczem, historykiem, copywriterem i specjalistą ds. mediów społecznościowych. Doktoryzuję się w Instytucie Wschodnim Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badania do pracy doktorskiej poświęcam polityce historycznej współczesnej Rosji z naciskiem na sposób interpretowania drugiej wojny światowej w rosyjskich podręcznikach do historii dla szkół szczebla średniego. Moje zainteresowania naukowe oscylują wokół memory studies, historii i nauk politycznych ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji polityczno-społecznej Federacji Rosyjskiej. Współpracuję z Instytutem Rosyjska Szkoła Antropologiczna Rosyjskiego Państwowego Uniwersytetu Humanistycznego w Moskwie. Posiadam dyplom magistra wschodoznawstwa (Wydział Historyczny UAM) oraz stosunków międzynarodowych o specjalności dyplomacja i stosunki konsularne (Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM).
Współtworzę dwa czasopisma naukowe. Jestem redaktorem naczelnym rocznika „Kavkaz-Przeszłość-Teraźniejszość-Przyszłość” (Instytut Historii Uniwersytetu Rzeszowskiego) oraz członkiem redakcji rocznika „Forum Wschodnie. Rocznik interdyscyplinarny” (Stowarzyszenie Współpracy Polska-Wschód).
Napisałam ponad dwadzieścia artykułów naukowych i kilka popularnonaukowych. Wzięłam udział w ponad dwudziestu konferencjach naukowych, organizowałam debaty i spotkania autorskie. Pracowałam również jako wykonawca grantu Narodowego Centrum Nauki (2012/06/M/HS3/00284) pt.: Stosunki między władzą sowiecką a polskim państwem podziemnym 1943-1945 (Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia).
Posiadam także doświadczenie dziennikarskie (współpracowałam z Portalem Spraw Zagranicznych) i w marketingu internetowym. Obecnie pracuję w agencji marketingowej Lorens Design na stanowisku Copywriter/Social Media Manager, gdzie odpowiedzialna jestem za tworzenie nowatorskich tekstów, prowadzenie bloga oraz mediów społecznościowych. Współpracowałam również z agencją marketingową Nuntius Sp. Z o.o., dla której realizowałam projekty m.in. dla takich marek jak Allegro.pl. Bakoma, Almette, Netto, czy Empik School (content marketing). Działam także jako copywriter-freelancer (content marketing, SEO, język korzyści) pisząc teksty dla Multikina czy teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.
Ciekawi mnie…
Ciekawią mnie ludzie, ich mentalność, nawyki i spojrzenie na świat. Zastanawiam się też nad tym, dokąd doprowadzi nas rozwój technologii oraz zanik umiejętności szczerej rozmowy? Jestem zakochana we „wschodzie”, tym postsowieckim – ludziach, kulturze i krajobrazach.
Relaksuję się trenując Muay Thai, biegając, tańcząc i gotując. Nie wyobrażam sobie życia bez dobrej muzyki, wciągającej książki oraz dalekich i bliskich podróży. Czasem też coś narysuję.
dr Denis Halagiera
WykładowcaO mnie
Absolwent studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w dziedzinie nauk o komunikacji społecznej i mediach. Uczestnik zarówno międzynarodowych, jak i krajowych projektów badawczych, dotyczących m.in. praktyk nadawczo-odbiorczych, sposobów rozpowszechniania informacji oraz analizy diety medialnej obywateli. W przeszłości członek redakcji studenckich i pracownik agencji marketingowych.
Ciekawi mnie
Moje zainteresowania zawodowe koncentrują się na problematyce dezinformacji, reprezentacji medialnych wybranych wydarzeń i procesów, a także na funkcjonowaniu systemów medialnych, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników politycznych i ekonomicznych oraz ról pełnionych przez dziennikarzy w tych systemach.
Poza działalnością naukowo-dydaktyczną z przyjemnością oglądam mecze ligi angielskiej, spotkania Wielkiego Szlema i wyścigi F1, a także słucham muzyki elektronicznej.
Evgeniia Klemba
WykładowczyniO mnie
Magister sztuki. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego im. M. Abakanowicz w Poznaniu na kierunku Fotografia.
Autorka prac z obszaru filmu eksperymentalnego. Zajmuje się krótkimi formami video. Wykorzystuje w swoich pracach animację 3D i fotografię.
W 2020 roku jej film miał swoją premierę na festiwalu filmów krótkometrażowych 66 Internationale Kurzfilmtage Oberhausen.
Ciekawi mnie
Sztuka, video art, film eksperymentalny, kino dokumentalne.
Jakub Jakubowski
WykładowcaO mnie
Doktor nauk społecznych, ukończył studia magisterskie na kierunku politologia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uczestniczył w kilkudziesięciu polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, a także w stażach i pobytach projektowych m.in. w Danii, Szwajcarii, Grecji, Francji, Rumunii, Szwecji czy na Węgrzech. Jest autorem artykułów i książek z zakresu komunikowania politycznego, mediów społecznościowych oraz badań nad młodzieżą. Od 2023 r. jest kierownikiem Zespołu ds. Badań nad Młodzieżą i Komunikacją Medialną. Obecnie realizuje granty międzynarodowe w ramach projektów: MORES (Horyzont 2020), konsorcjum Epicur i sieci Jean Monnet.
Ciekawi mnie
Wycieczki górskie i rowerowe, kino, muzyka
Judyta Kotarba
Kierownik Centrum Nowoczesnej EdukacjiO mnie
Ekspertka w zakresie kształcenia zdalnego i innowacji dydaktycznych. Kieruje Centrum Nowoczesnej Edukacji w Collegium Da Vinci. Z Uczelnia związana od ponad dekady rozwija nowoczesne formy nauczania, łącząc dydaktykę z technologią. Autorka publikacji i prelegentka konferencji poświęconych jakości e-learningu i doświadczeniom studentów.
Ciekawi mnie
Interesuje ją jakość kształcenia online, projektowanie nowoczesnych doświadczeń edukacyjnych oraz wykorzystywanie technologii w nauce. Po godzinach lubi odkrywać nowe inspiracje i spędzać czas ze swoją suczką Elą.
Maciej ZUCH Mazurek
WykładowcaO mnie
Z wykształcenia filozof i plastyk, z zawodu projektant i twórca internetowy i autor pasków komiksowych. Od 2009 roku jestem związany z mediami społecznościowymi i środowiskiem twórców internetowych. Prowadzę firmę, w której projektujemy m.in. książki dla self publisherów. Jestem ekspertem Polskiej Komisji Akredytacyjnej, oraz członkiem Rady Doradczej Rodziców Państwowego Instytutu Badawczego NASK. Współorganizuję największą w Polsce konferencję dla twórców internetowych Influencers LIVE Wrocław, a także organizuję największy w Polsce plebiscyt dla twórców internetowych Influencers LIVE Awards. Współpracuje w wieloma firmami i instytucjami, m.in. z festiwalem fantastyki Pyrkon.
Ciekawi mnie
Lubię kawę i Pink Floyd, nie lubię buraczków. Lubię kreatywne rzeczy, nie lubię powtarzalnej pracy. Lubię sztukę i filozofię, nie lubię grzybobrania. Lubię w nocy zasiąść przy konsoli, nie lubię w nocy spać.
Michał Chudyszewicz
WykładowcaO mnie
Monika Chajec
WykładowczyniO mnie
Adwokat, członkini Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, stypendystka Université Toulouse 1 Capitole w Tuluzie, uczestniczka Szkoły Praw Własności Intelektualnej (Centrum IP) im. H. Grocjusza w Warszawie, wykładowca i prelegentka na konferencjach i meetupach z zakresu prawa autorskiego.Od początku swojej prawnej praktyki (2007 r.) zajmuje się obsługą prawną firm i podmiotów z branży kulturalno-rozrywkowej.
Od 2015 r. jest właścicielką Studia Adwokackiego, w którym udziela pomocy prawnej na rzecz klientów biznesowych i artystów.
Wspiera spółki prawa handlowego w ich bieżącym funkcjonowaniu, sporządza umowy, uchwały i regulaminy, doradza i reprezentuje w negocjacjach oraz w sporach sądowych.
Wszystkim freelancerom z chęcią wyjaśnia wszystkie wątpliwości związane z prawem autorskim.W pracy łączy bogate doświadczenie, zdobyte w poznańskich i wrocławskich kancelariach oraz na salach sądowych z chęcią budowania szczerych i długoletnich relacji ze swoimi klientami.
Ciekawi mnie
Książki (reportaże, rozwój, literatura piękna), muzyka (polska alternatywa), koncerty, duchowość, świadome życie, młoda sztuka
Radosław Puakowski
WykładowcaO mnie
Absolwent ekonometrii ze statystyką Uniwersytetu Gdańskiego. Od dwudziestu lat pracuje jako analityk danych w agencjach badań marketingowych. Doświadczony menadżer zespołu przetwarzania danych. Entuzjasta i praktyk zwinnego zarządzania. Aktywnie i wytrwale poszukuje nowych dróg rozwoju.
Ma na koncie setki przetworzonych projektów. Zainteresowania zawodowe koncentruje na analityce i programowaniu ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań analizy conjoint. W zarządzaniu zespołem praktycznie wykorzystuje techniki Scrum i Kanban. Nie ustaje w wysiłkach, aby analizować wszystko lepiej i szybciej.
Ciekawi mnie
Pasjonuje mnieo historia powszechna i geopolityka. Dużo czytam. Zgłębiam rosyjski język i kulturę. Lubię chodzić po górach, biegać i jeździć na rowerze.
dr hab. Urszula Kluczyńska, prof. CDV
WykładowczyniO mnie
Jestem socjolożką i pedagożką. W roku 2002 ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki,a w roku 2004 z socjologii. W 2007 roku obroniłam pracę doktorską na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Habilitację uzyskałam w roku 2018 na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Moje zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki krytycznych studiów nad męskościami i mężczyznami ze szczególnym uwzględnieniem społecznych kontekstów zdrowia mężczyzn, starości, sportu, medykalizacji męskości i seksualności mężczyzn, oraz męskości i opieki. Podejmuję również problematykę zawodów opiekuńczych, pracy emocjonalnej, a także zjawiska maskulinizacji i feminizacji profesji. Mój obszar badawczy obejmuje także kulturowo-społeczne analizy zjawisk związanych z przejawami dyskryminacji. Interesuje mnie również zastosowanie jakościowych metod badawczych w badaniach naukowych.
Jestem autorką monografii naukowych: Mężczyźni w pielęgniarstwie. W stronę męskości opiekuńczej, (Wyd. UMP Poznań 2017), Metamorfozy tożsamości mężczyzn w kulturze współczesnej (Wyd. Adam Marszałek 2009), współautorką książki Poza schematem. Społeczny konstrukt płci i seksualności wraz z Wiktorem Dynarskim i Anną M. Kłonkowską (Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2016). Współredagowałam trzy numery specjalne czasopism naukowych poświęconych tematyce męskości. Opublikowałam ponad czterdzieści artykułów z zakresu krytycznych studiów nad mężczyznami i męskościami w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Genderowego.
Ciekawi mnie…
Interesują mnie ludzie, relacje, zmiana. Praktykuję Tai Chi oraz Qigong styl Lecący Żuraw. Od piętnastu lat jeżdżę niemal cały rok rowerem (tym samym). Interesuję się zdrowym żywieniem, które wcielam w praktykę. Wybór „góry czy morze” nie jest moim dylematem – zawsze będą to góry. Relaksuję się przy pracach manualnych z użyciem drewna, wikliny, wełny, włóczki czy filcu. Lubię tworzyć coś z niczego. Nie biegam, bo nie lubię.
dr Weronika Dopierała-Kalińska
WykładowczyniO mnie
Jestem doktorką nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Zajmuję się analizą przemian w mediach spowodowanych rozwojem technologii cyfrowych. Łączę doświadczenia naukowe z praktyką, prowadząc projekty w obszarze komunikacji medialnej i marketingu. W pracy dydaktycznej staram się przekazywać wiedzę w sposób, który pozwala połączyć teorię z praktycznymi umiejętnościami z zakresu komunikacji społecznej. Posiadam doświadczenie komercyjne, obejmujące planowanie i prowadzenie komunikacji medialnej. Pracowałam m.in. w Gabinecie Prezydenta Urzędu Miasta Poznania, gdzie realizowałam kampanie informacyjne i zarządzałam mediami społecznościowymi. Rozprawę doktorską poświęciłam procesom związanym z funkcjonowaniem mediów instytucjonalnych w środowisku internetowym.
Ciekawi mnie
Lubię poznawać, jak technologia zmienia sposób, w jaki komunikujemy się w codziennym życiu. Pasjonuje mnie także język i jego rola w budowaniu równości, co wyrażam w działaniach na rzecz promocji inkluzywności. W wolnych chwilach chętnie angażuję się w działania edukacyjne, które łączą ludzi i inspirują do pozytywnych zmian. Cenię projekty, które mają realny wpływ na społeczności lokalne.
Wojciech Popiela
WykładowcaO mnie
Ze swoim zespołem dostarczam wartość dla biznesu, zwiększając użyteczność i konwersję produktów cyfrowych. Doradzam markom, zarówno tym małym, jak i dużym.
Prowadzę agencję Webmetric, w charakterze CEO i głównego eksperta UX.
W swoim ponad 13-letnim doświadczeniu poznałem biznes na wielu poziomach. Programowałem, projektowałem produkty cyfrowe, zarządzałem projektami, jak i całymi start-upami technologicznymi. Współpracowałem między innymi z Bauer Media, Komputronik, Neonail, sprawny.marketing i Eurocash.
Ponadto prowadzę kanał edukacyjny oraz webinary i prelekcje o tematyce UX. Stawiam na ludzkie podejście, uśmiech i autentyczność w biznesie, nawet przy największych wyzwaniach.
Ciekawi mnie
Zawodowo: Złożoność ludzkich procesów poznawczych, planet centric design, dark patterns (a dokładniej ich identyfikacja i zwalczanie w przestrzeni biznesu)
Prywatnie: Tłumaczenia na język polski dzieł popkultury, figurki kolekcjonerskie, kuchnia wegetariańska