Dlaczego warto studiować
na tym kierunku
Game Development to nowoczesny kierunek odpowiadający na potrzeby rozwijającej się szybko branży gier. Wprowadza w świat Game Devu i pozwala odkrywać jego główne obszary: programowania, projektowania, grafiki i sound designu. Uczy wykorzystywania nowoczesnego sprzętu i obsługi profesjonalnych programów.
-
Czego się nauczysz
- projektować i realizować gry od koncepcji po gotowy prototyp
- tworzyć grafiki, animacje 2D i 3D, modelować obiekty, postaci i środowiska
- programować gry z wykorzystaniem popularnych silników (Unreal Engine, Unity) i wdrażać mechaniki rozgrywki
- analizować i testować gry pod kątem ich funkcjonalności i atrakcyjności
- pisać scenariusze i projektować narracje w grach
- projektować gry uwzględniające potrzeby użytkownika, analizę rynku i trendy w branży
- tworzyć strategie marketingowe dla gier
- organizować pracę w zespole i skutecznie się z nim komunikować
-
Gdzie będziesz mógł/mogła pracować
- projektować i realizować gry od koncepcji po gotowy prototyp
- tworzyć grafiki, animacje 2D i 3D, modelować obiekty, postaci i środowiska
- programować gry z wykorzystaniem popularnych silników (Unreal Engine, Unity) i wdrażać mechaniki rozgrywki
- analizować i testować gry pod kątem ich funkcjonalności i atrakcyjności
- pisać scenariusze i projektować narracje w grach
- projektować gry uwzględniające potrzeby użytkownika, analizę rynku i trendy w branży
- tworzyć strategie marketingowe dla gier
- organizować pracę w zespole i skutecznie się z nim komunikować
Zarobki w branży
-
Level Designer
9 000 PLN brutto -
Unity Developer
18 500 PLN brutto -
VFX Artist
8 000 PLN brutto
Źródło:
- Hays Poland raport płacowy 2025 |
- Jooble.pl |
- nofluffjobs.com |
- pracuj.pl |
- skilshot.p |
- itwiz.pl
U nas to Ty projektujesz własne studia
Zobacz, jakich wyborów dokonywali studenci i studentki tego kierunku z poprzednich lat.
Pamiętaj, że to tylko przykłady. Twoje wybory mogą całkiem inne, inna może być także lista modułów do wyboru dostępnych w kolejnym roku akademickim. Co roku wybór modułów dodatkowych jest nieco inny – modyfikujemy go, kierując się zmieniającymi się trendami rynkowymi i potrzebami rynku pracy.
Wybrane moduły
Game Design
Level Design
Narracje filmowe i literackie w grach
UX i UI w grach
Dźwięk w grach wideo
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się
- projektować rozgrywki, poziomy i mechaniki w wybranym temacie, stylu i typie gry
- opracowywać fabułę, narrację i doświadczenie gracza
- projektować dialogi w grach
- przygotowywać portfolio z projektami
- projektować UX i UI
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Game Developer
- Level Designer
- Game Designer
- Narrative Designer
- Character Designer
- Tester(ka) gier
Zarobki w branży
- Junior Game Designer: 7 000 PLN brutto
- Level Designer: 9 000 brutto
- Tester_ka gier: 6 000 PLN brutto
Wybrane moduły
Projektowanie i programowanie - Unity
Projektowanie w Unreal Engine
Tworzenie gier na platformie Meta Quest w środowisku Unity
Unreal Engine Meta Sounds
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:
- programować, optymalizować kod i rozwiązywać problemy
- programować gry w silniku Unity z wykorzystaniem języka C#
- programować gry w silniku gier Unreal Engine, używając języka C++ oraz systemu Blueprints
- analizować rozwiązania programistyczne i projektowe
- przygotowywać portfolio projektowe
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Programista(-ka) mechanik gier
- Programista(-ka) rozgrywki
- Programista(-ka) narzędzi
- Programista(-ka) fizyki
Zarobki w branży
- Programista(-ka) C#: 19 000 PLN brutto
- Unity Developer: 18 500 PLN brutto
- Programista(-ka) C++: 17 000 brutto
Wybrane moduły
Grafika koncepcyjna
Grafika 3D - Blender
Grafika 3D - 3ds Max
Riggowanie i animacja 3D
Tworzenie postaci w ZBrush
Wybierając dla siebie podobne moduły, nauczysz się:
- wykorzystywać specjalistyczne oprogramowanie do tworzenia grafiki 2D i 3D
- wykorzystywać techniki modelowania 3D, teksturowania oraz integracji obiektów w wybranym silniku gier
- projektować i tworzyć środowisko w wybranym silniku gier
- projektować przestrzeń uwzględniając wymagania projektowe (Game Design), estetyczne oraz techniczno-optymalizacyjne
- tworzyć efekty specjalne gier
- budować swoje portfolio
W przyszłości będziesz mógł/mogła pracować jako:
- Grafik/graficzka 2D i 3D
- Twórca/twórczyni świata (ang. Worldbuilder), scenarzysta(-ka) gier
- Grafik/graficzka techniczna (ang. Technical Artist)
- Specjalista(-ka) UI
- Specjalista(-ka) efektów wizualnych (VFX)
- Specjalista(-ka) modelowania, teksturowania
Zarobki w branży
- UI/UX Designer: 8 000 PLN brutto
- VFX Artist: 8 000 PLN brutto
- Grafik/graficzka 3D: 7 000 PLN brutto
Program studiów
-
Tydzień integracyjny
- semestr 1
- 25 godzin stacjonarnie
- 15 godzin niestacjonarnie
To blok zajęć i aktywności stworzony po to, byś z łatwością zaadaptował(a) się w nowym środowisku. Dzięki niemu już na starcie dowiesz się wszystkiego, co każdy student i studentka o studiowaniu wiedzieć powinni.
Odkryjesz, jak działa uczelnia wyższa, nauczysz się czytać program studiów, zapamiętasz, co gdzie jest w budynku. Przełamiesz lody z nowymi kolegami i koleżankami z kierunku, a na rozgrzewkę wykonasz pierwszy zespołowy projekt. Kolokwium, ECTS, seminarium, rektorat, dziekanka – te słowa już na stałe wejdą do Twojego słownika.
-
Testy predyspozycji
- semestr 1-2
- 2 badania indywidualne
Nawet jeśli teraz wciąż do końca nie wiesz, co dokładnie chcesz robić w przyszłości, podejmując studia w Collegium Da Vinci na dowolnym kierunku, ta wiedza przyjdzie do Ciebie sama.
Zaczynając studia na naszej uczelni, już na pierwszym roku przejdziesz testy, które wskażą Ci Twoje naturalne predyspozycje i mocne strony. W badaniu Clifton StrengthsFinder®, znanym też jako Test Gallupa, dowiesz się, jakie masz wrodzone talenty, jaki jest Twój indywidualny potencjał i w których obszarach masz szansę osiągnąć ponadprzeciętne rezultaty.
Z kolei test Insightful Profiler™ zbada Twój potencjał rozwojowy, sprawdzi, co Cię motywuje, a co zniechęca do działania. Wskaże cechy wyróżniające Cię na tle innych i określi Twoje naturalne role w zespole. Wyposażony(-a) w taką wiedzę, będziesz mógł/mogła bardziej świadomie dokonywać kolejnych wyborów na edukacyjnej i zawodowej ścieżce.
-
Tutoring
- semestr 1-2
- 41 godzin
Podczas pierwszego roku studiów będziesz uczestniczyć w zajęciach z Tutoringu. Zostaniesz otoczony(-a) opieką Tutora, czyli uczelnianego przewodnika. Jego zadaniem będzie wspieranie Cię w rozwoju – zawodowym, naukowym, osobistym i społecznym.
Pod jego okiem rozpoczniesz pracę nad sobą – od określenia własnych potrzeb i zdefiniowania ważnych dla Ciebie wartości, przez wyznaczenie celów, po czuwanie nad ich realizacją.
Dzięki temu procesowi zbudujesz niezależność w podejmowaniu decyzji, zyskasz sprawczość w działaniach i wzmocnisz odpowiedzialność za swój rozwój. Podczas grupowych i indywidualnych zajęć z Tutoringu lepiej poznasz siebie, skupisz się na rozwijaniu swoich mocnych stron poprzez konkretne działania i zaplanujesz indywidualną ścieżkę kształcenia. Ta praca zaprocentuje w kolejnych latach.
-
Moduły kierunkowe
- semestr 1-6
- 805 h stacjonarnie
- 505 h niestacjonarnie
Czyli inaczej mówiąc przedmioty must have. To zestaw zajęć obowiązkowych, w których uczestniczy każdy student i studentka danego kierunku. Układany we współpracy z biznesem, w oparciu o najnowsze standardy i trendy rynkowe.
Na tym kierunku są to m.in:
- Media gier
- Narracja i fabuła w grach
- Projektowanie gier
- Programowanie gier
- Audio gier
To programowa baza, która wyposaży Cię w najnowszą wiedzę i kluczowe umiejętności potrzebne w branży. Punkt wyjścia do projektowania własnej edukacji i dalszego rozwoju.
Na tym kierunku są to:
- Media gier
- Grafika gier
- Projektowanie i programowanie gier
- Narracja i fabuła w grach
- Audio gier
- Komunikacja i marketing w mediach interaktywnych
- Programowanie gier
- Projektowanie gier
- Animacja w grach
- Studio projektowania gier
- Wprowadzenie do gier na urządzenia przenośne i sieciowe
- Projektowanie doświadczeń AR/VR
- Efekty wizualne w grach
- Proseminarium
- Seminarium
-
Moduły do wyboru
- semestr 1-6
- 500 h stacjonarnie
- 300 h niestacjonarnie
Innymi słowy, przedmioty wanna have. To pakiet przedmiotów, które wybierasz samodzielnie – według swoich potrzeb i zainteresowań. Robisz to dopiero od drugiego roku studiów. Indywidualnie decydujesz o aż 10 modułach.
Studenci i studentki tego kierunku wybierali w poprzednich latach:
- Projektowanie postaci
- Grafika koncepcyjna
- UX i UI w grach
- Projektowanie i programowanie – Unity
- Projektowanie – Unreal Engine
Daje to w sumie aż kilkaset godzin dydaktycznych na zgłębianie wiedzy w interesujących Cię obszarach. Wyboru dokonujesz spośród dziesiątek zagadnień – zarówno w dyscyplinach związanych bezpośrednio z Twoim kierunkiem, jak i pozakierunkowych. To, jak wybierzesz zdecyduje, w jakim kierunku ostatecznie się rozwiniesz.
Pamiętaj: w każdym roku akademickim lista dostępnych modułów jest nieco inna. Modyfikujemy ją dla naszych studentów i studentek, reagując na popularność wybieranych przez nich przedmiotów oraz zmieniające się trendy rynkowe.
-
Kompetencje przyszłości
Nasz model kształcenia, oprócz rozwijania ważnych umiejętności zawodowych związanych ze studiowanym kierunkiem i branżą, kładzie olbrzymi nacisk na zdobywanie kompetencji przyszłości – kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zawodowego na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Dzięki angażującej i bardzo praktycznej formie zajęć, opartej na poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu pomysłów będziesz na co dzień trenować takie umiejętności, jak krytyczne myślenie, kreatywność, innowacyjność, efektywna współpraca w zespole, komunikacja, zdolność adaptacji. Dzięki temu wejdziesz na rynek pracy nie tylko z solidnym przygotowaniem merytorycznym, ale także z zestawem cenionych przez pracodawców umiejętności, które zapewnią Ci pewny start w karierze i otworzą drzwi do wielu możliwości zawodowych.
-
Praktyki zawodowe
- semestr 2-6
- 960 h
Niezbędna część edukacyjnego doświadczenia każdego studenta i studentki naszej uczelni. W ich zdobyciu pomoże Ci uczelniane Biuro Karier, które ułatwi Ci kontakt ze współpracującymi z uczelnią firmami. Dzięki praktykom zgłębisz tajniki branży i poznasz rynkowe realia.
Wykorzystasz zdobytą podczas studiów wiedzę, zweryfikujesz swoje umiejętności i nawiążesz cenne zawodowe kontakty. Zdobędziesz doświadczenie, pracując na żywych projektach i podpatrując w działaniu bardziej doświadczonych specjalistów. To pozwoli Ci nabyć większej pewności siebie w środowisku pracy i pewniej stawiać pierwsze kroki na zawodowej ścieżce.
Studiuj praktycznie najlepiej
Poznaj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dot. kierunku Game Development
Posłuchaj co o Collegium Da Vinci mówią Ci, którzy je tworzą
Zastanawiasz się, czy to kierunek dla Ciebie?
-
Tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- pasjonują Cię gry i chcesz nauczyć się je tworzyć
- jesteś otwarty(-a) na nowości
- interesujesz się nowymi technologiami, w szczególności ze świata gier
- lubisz pracować w zespole
- jesteś nastawiony(-a) na rozwój swojej wiedzy i umiejętności
- masz umysł ścisły – chcesz zajmować się programowaniem gier
- masz umysł humanistyczny – interesuje Cię projektowanie i grafika gier
-
Jakie profile szkół średnich kończyli studenci tego kierunku:
- Technikum | grafika i poligrafia cyfrowa
- Technikum | mechatronika
- Liceum | mat-fiz-ang
- Liceum | humanistyczny
- Liceum | teatralno-filmowy
- Technikum | informatyka
- Technikum | budownictwo
- Liceum | mat-chem
- Technikum | kryminologia i resocjalizacja
- Liceum plastyczne
- Technikum | fotografia
-
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Sprawdź kierunki pokrewne
Projekty studentów i studentek
Galeria prac studentów i studentek Game Development
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Ile kosztują studia na tym kierunku
Opłaty i czesne
Ceny za studia stacjonarne i niestacjonarne są takie same.
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
85 PLN
Czesne za rok
-
Płatne w 12 ratach
12 x 1 015 PLN -
Płatne w 2 ratach
2 x 6 090 PLN -
Płatne w 1 racie
1 x 12 180 PLN
Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Opłata wpisowa
-
Płatna jednorazowo
0 PLN
Czesne za rok
-
Zwolnienie z jednej z 12 rat
- 1 015 PLN
Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- świadectwo maturalne (jeśli nie posiadasz jeszcze świadectwa maturalnego, zaznacz checkbox “Nie posiadam jeszcze świadectwa maturalnego” i przejdź dalej),
- zdjęcie w wersji cyfrowej (możesz je zrobić samodzielnie w domu, na wprost, na jasnym tle, z widoczną całą twarzą).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.Jeśli jesteś niepełnoletni_a, umowę podpiszesz razem z rodzicem w sposób tradycyjny, w biurze rekrutacji. Możesz ją również przesłać na nasz adres. Skontaktuj się z nami – wytłumaczymy, jak to zrobić.
-
Rozmowa kwalifikacyjna z prezentacją cyfrową odbędzie się w dniu 9 października 2025 r., w budynku Collegium Da Vinci, w godz. 9:00-19:00 (zaproszenie na rozmowę ze wskazaną datą i godziną otrzymasz mailowo 7 października).
Aby wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej, utwórz konto kandydata, podpisz dokumenty online, załącz w koncie kandydata plik z prezentacją cyfrową (lub plik z linkiem do niej) i oświadczenie o autorstwie prac (kliknij, aby pobrać) oraz dostarcz świadectwo maturalne wraz z ankietą osobową do biura rekrutacji do 6 października 2025 r.
Prezentacja powinna odpowiadać na pytania z listy (kliknij, aby pobrać – w pliku znajdziesz również szczegółowe informacje na temat rozmowy kwalifikacyjnej i prezentacji).
Rozmowa kwalifikacyjna polega na przedstawieniu prezentacji oraz dyskusji, mającej na celu poznanie Twoich motywacji i inspiracji. Na rozmowę kwalifikacyjną zabierz dowód tożsamości ze zdjęciem.Ogłoszenie wyników nastąpi do 10 października (włącznie).
-
Po dostarczeniu oryginału świadectwa maturalnego Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”.
Oznacza to, że dostałeś(-aś) się na studia.
Status studenta zyskujesz z chwilą rozpoczęcia roku akademickiego.Wszelkie informacje dotyczące studiowania znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego otrzymasz dostęp w drugiej połowie września.
Dokumenty do pobrania
Umów się na prywatną wycieczkę po uczelni
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDV
- aniol@cdv.pl
- +48 697 690 588
Jesteś ciekawy(-a), jak wygląda Collegium Da Vinci od środka? Chcesz przespacerować się korytarzami uczelni i podpatrzeć studenckie życie, a przy okazji dowiedzieć się wszystkiego o naszych studiach? Nic prostszego! Umów się na prywatne spotkanie z Aniołem Collegium Da Vinci.
Umów się z Aniołem CDVMasz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Adres
Godziny otwarcia
dr Bartosz Mazurkiewicz
WykładowcaO mnie
Od ponad dekady pracuje z ludźmi: uczy, prowadzi projekty, doradza, a czasem po prostu słucha. Przez wiele lat był wykładowcą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Obecnie kieruje kierunkiem Game Development w Collegium Da Vinci, gdzie łączy teorię z praktyką i pomaga studentom realizować własne gry – od pomysłu po gotowy projekt.
Ma za sobą kilka lat pracy w agencji marketingowej, gdzie odpowiadał za strategie komunikacji i pracę zespołów kreatywnych. Dzięki temu wie, jak przekuć ideę w działanie i jak ogarniać złożone rzeczy prostymi narzędziami.
Najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć ludzi, pomysły i działanie. Lubi rozmawiać, drążyć, porządkować, motywować. Na zajęciach stawia na partnerstwo, autentyczność i zaufanie – bez zbędnego nadęcia, ale z szacunkiem do każdej osoby i jej procesu.
Ciekawi mnie
Po godzinach gra we wszystko (od gier niezależnych po klasyki), czyta science fiction i śledzi nowinki technologiczne. Czasem składa LEGO, czasem rozkłada rzeczy na czynniki pierwsze – a potem składa je z powrotem, tylko lepiej.
Michu Szczepański
WykładowcaO mnie
Gdyby to była gra wideo, to byłbym „easy mode”. Stawiam na miły wajbik, równość i dobrą komunikację. dyskusję, feedback i partnerską wymianę myśli aniżeli klasyczną wizję edukacji. Nie mam żadnych supermocy czy większych talentów, ale w życiu robiłem sporo rzeczy związanych z filmem, grami i marketingiem: Jestem absolwent Lubuskiej Szkoły Telewizji i Filmu (wydział scenariopisarstwa i reżyserii), Krakowskiej Szkoły Filmowej (wydział reżyserii filmowej), WSNHiD (licencjat z kulturoznawstwa), Uniwersytetu Adama Mickiewicza (magister z filmoznawstwa), CDV
(studia podyplomowe, produkcja filmowa) oraz wielu innych szkoleń, kursów, konkursów czy inicjatyw połączonych z tematyką kina, teatru, gier wideo, marketingu, filozofii, psychologii i kultury.
Zawodowo bywałem kierownikiem sklepu spożywczego, kucharzem, zarządcą hotelu, pracownikiem „call center” czy bramkarzem w klubie. Współpracowałem również jako realizator zdjęć i reporter z kilkoma telewizjami regionalnymi. Jednakże ostatnią dekadę spędziłem głównie na byciu organizatorem kursów, montażystą wideo/audio, doradcą technologicznym i videograferem. Współpracowałem przy reklamach telewizyjnych, internetowych oraz projektach społeczno- regionalnych. Brałem udział w realizacji projektów fabularnych, teledysków i reportaży dokumentalnych. Jednakże, relacja z festynu czy wesele też mi się zdarzały. Wszystko uważam za po prostu fajne i kształcące. Udało mi się również zmontować i przygotować na sprzedaż setki godzin kursów/podcastów dla zewnętrznych agencji marketingowych oraz szkoleniowych. Nie wiem nawet kiedy tyle się tego nazbierało. I wiem co dodać. Takie rzeczy. Chyba mogę napisać, że jestem zajawkowiczem i moim celem jest „sprzedaż” tej zajawki każdemu kto będzie nią zainteresowany. Dlatego zacząłem pracę jako wykładowca na CDV. Tak po prostu.
Ciekawi mnie
Zawsze kultura, drugi człowiek i opowieści. Wierzę, że w tych elementach zawiera się wszystko. Forma jest nieistotna, ważna jest historia i kontekst.
Jestem kinomanem, zapalonym graczem i pasjonatem nowych mediów. Uwielbiam YouTuba, Tik Toka i wszystkie zwierzątka. Wystawy, koncerty, festiwale i wydarzenia kulinarne to miejsca gdzie można mnie spotkać jak cziluję bombę.
Kiedyś byłem kucharzem i nadal uwielbiam przygody w kuchni. Najlepiej podczas słuchania podcastów czy z odcinkiem jakiegoś serialu/animca w tle. Lubię też slamy poetyckie, modę i masę muzyki. Od polskiego rapu (Żywy Trzmiel, zabierz mnie stąd na owadzich skrzydełkach swojej nawijki) po ciężki metal zespołów, których nazwy nie przeczytam, bo mają dziwną czcionkę. Od ponad 10 lat kolekcjonuję fizyczne kopie filmów i gier. Ogółem mogę kiedyś umrzeć zasypany przez płyty. To realne zagrożenie. Kocham szeroko rozumianą dziwność, przekraczanie granic, Cronenberga, Scooby Doo, Spider-Mana, found footage, wuxia, horrory, soulslajki, Godzillę, Devil may cry, Supernatural, wszystkie animacje, symulatory chodzenia, estetykę uszkodzeń. inkluzywość, skracanie dystansu i makaron w każdej postaci. No i śpiewanie jak nikt nie słyszy. Jakby ktoś słyszał to… to już nie wiem co. Coś strasznego.
Przemysław Matejko
WykładowcaO mnie
Ciekawi mnie
Pasjonuje się wszystkim co jest związane z grafiką 3D. Jest kolekcjonerem filmów i literatury związanej z produkcją filmową i tworzeniem efektów specjalnych.
Poza nauką ciekawi go fizyką teoretyczna, filozofia i religioznawstwo.
Maciej Stróżniak
WykładowcaO mnie
Jest sound designerem, kompozytorem i programistą, specjalizującym się w projektowaniu i programowaniu dźwięku na potrzeby gier oraz mediów interaktywnych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. jako senior sound designer przy produkcji gier komputerowych oraz tworząc i produkując muzykę, za którą był niejednokrotnie nagradzany.
Ciekawi mnie
Produkcja muzyki , sound design , programowanie i rozwój AI , a także gry video i planszowe.
Zhiyuan Lin (Julian Lin)
WykładowcaO mnie
Nǐ hǎo (Cześć)! Jestem Julian Lin i pochodzę z Chin. Ukończyłem studia magisterskie na kierunku Wzornictwo i specjalizuję się głównie w zakresie modelowania 3D. Pracowałem jako nauczyciel języka chińskiego, ucząc w języku polskim.
Ciekawi mnie
Zawsze interesowałem się tworzeniem gier komputerowych lub mobilnych służących nauce języków, co sprawia, że nauka staje się bardziej interesująca. Mówię po chińsku, koreańsku i japońsku. Studiowałem w Korei i podróżowałem po Japonii. Chętnie podzielę się z Wami doświadczeniami na temat kultury azjatyckiej.
Damian Klabuhn
WykładowcaO mnie
Absolwent projektowania gier na Collegium Da Vinci. W branży tworzenia gier od 2019. Zdobył doświadczenie przy VR w Gamedust, grach mobilnych w Ten Square Games, oraz przy grach indie premium na PC i konsole w Play2Chill. Obecnie lead game designer oraz co-lead dużego projektu. Wykładowca od początku 2023 roku.
Ciekawi mnie
Swoje największe zainteresowanie realizuje zawodowo. Traktuje game design jak dyscyplinę, którą trzeba cały czas ćwiczyć i rozwijać. Uwielbia gry RPG, te komputerowe jak i na papierze. Poza grami fan snowboardu, motoryzacji, ciepłych krajów i ramenu.
Dawid Matuszewski
WykładowcaO mnie
Tworzę gry, zarządzam zespołami i kieruję biznesową warstwą projektów. Tworzę głównie: gry mobilne oraz gry indie, ale nie tylko.
Z naszą uczelnią jestem związana od 2018 roku i mimo upływu czasu nie brakuje mi energii do działania.
Ciekawi mnie
Oprócz samego tworzenia gier i analizowania mechaniki interesują mnie także zależności i zjawiska rozwojowe – dlatego zawsze jestem na bieżąco z tym, co najlepiej mobilizuje uczniów do działania i jakie podejście do nauki zastosować.
Organizowanie wszelkiego rodzaju wydarzeń sprawia mi przyjemność, dlatego co roku organizujemy nasz autorski gamejam – MageJam, turnieje gier, spotkania branżowe oraz szkolenia/warsztaty.
Jarosław Kowalczyk
WykładowcaO mnie
Dyrektor artystyczny z wieloletnim stażem w branży gier komputerowych w Stanach Zjednoczonych. Pracował między innymi nad światowymi hitami gier: Medal of Honor i Call of Duty. Wykładał i prowadził wydział Game Art and Design w Art Institute w Los Angeles. Jego najlepsi studenci pracują obecnie w najbardziej renomowanych firmach gier komputerowych takich jak Bilzzard, Infinity Ward, Treyarch oraz Electronic Arts. Obecnie jest wykładowcą i opiekunem specjalizacji gier na wydziale Informatyki w Collegium Da Vinci oraz wykładowcą na wydziale Communication Design w School of Form w Poznaniu.
Ciekawi mnie
Jego doświadczenie i zainteresowania obejmują szeroki zakres produkcji gier, a w szczególności sztuka graficzna do gier, organizacja pracy zespołowej oraz systemy produkcyjne.
dr Joanna Pigulak
WykładowczyniO mnie
Badaczka gier wideo, współtwórczyni i kierowniczka kierunku groznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka książki „Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo” (Kraków 2022). Zajmuje się narracją gier cyfrowych, zagadnieniem immersji użytkownika, dostępnością rozgrywki oraz inkluzywnym projektowaniem gier. Realizowała projekt badawczy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki dotyczący opcji dostępności gier dla osób z niepełnosprawnością słuchu. Popularyzatorka wiedzy o grach i animatorka kultury gier. Współpracowała w tym zakresie między innymi z Estradą Poznańską (Festiwal ANIMATOR), Centrum Szyfrów Enigma oraz Narodowym Centrum Kultury.
Ciekawi mnie
Kino francuskie, ogrodnictwo, fitness
Kinga Malińska
WykładowczyniO mnie
Jestem absolwentką uczelni Collegium Da Vinci. Od 3 lat rozwijam się pracując jako grafik 3D przy projektach gier komputerowych/mobilnych/konsolowych. Dwukrotnie brałam udział w inicjatywie „Turniej Trójgamiczny”, gdzie jako mentor uczyłam podstaw modelowania w Blenderze oraz organizacji pracy graficznej w projektach.Głównie zajmuję się tworzeniem modeli otoczenia ( Environmental Artist) m.in. przy użyciu takich programów jak Blender, Photoshop i Substance 3D Painter. Mam doświadczenie w tworzeniu grafiki na urządzenia mobilne, konsole – Nintendo Switch oraz PC. Aktualnie pracuję w firmie Play 2 Chill przy projekcie „Aztecs: The Last Sun”.
Ciekawi mnie
Gry komputerowe, nowe rozwiązania w grafice 3D tj. optymalizacja
Krystian Siwczuk
WykładowcaO mnie
Ukończył Liceum Plastyczne w Bydgoszczy. Absolwent kierunku Animacja na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Od kilku lat współpracuje z poznańskimi artystami i wspiera ich działalność tworząc dla nich formy wideo promocyjne. Tworzy teledyski dla Big Bandu Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od 3 lat współtworzy poznańską formację Archipelag, która w 2021 roku zakwalifikowała się do konkursu MY NAME IS POZNAN organizowanego przez miasto Poznań.
Ciekawi mnie
Szeroko pojęta przestrzeń audiowizualna, łączenie mediów filmowych z muzyką. Interesuję się montażem filmowym oraz jego rolą w postprodukcji filmowej. Uwielbiam Polską Szkołę Plakatu. Bacznie przyglądam się wpływowi mediów masowego przekazu na rzeczywistość.
Krzysztof Kubicki
WykładowcaO mnie
Redaktor w mediach publicznych, twórca scenariuszy do gier fabularnych (TTRPG), podcaster, badacz kultury, script doctor i interpreter. W swojej karierze zajmował się wieloma różnymi dziedzinami, poszukując tej, w której czuję się najlepiej. Okazała się nią praca kreatywna. Od realizacji scenariuszy szkoleń wojskowych po opowieści inspirowane światem H.P. Lovecrafta – tworzy i wspiera twórców różnorodnych projektów, łączących wyobraźnię, narrację i praktykę.
Ciekawi mnie
Miłośnik gier w najróżniejszych formach, filmów oraz szeroko pojętej kultury związanej z grozą. W wolnym czasie można go spotkać wśród ruin, w jaskiniach lub na górskich szlakach.
Krzysztof Maliński
WykładowcaO mnie
Absolwent Collegium Da Vinci z ponad 6-letnim doświadczeniem w programowaniu. Dziś twórca gier, który swoją karierę w zaczynał od aplikacji mobilnych i stron internetowych. Na co dzień pełni rolę Team Leadera i Lead Unity Developera w firmie Play2Chill S.A. W swoim dorobku posiada wiele projektów prywatnych i komercyjnych projekty na komputery osobiste czy konsolę Nintendo Switch. Największe projekty w których brał udział to: „Motorcycle Mechanic Simulator 2021” i „Aztecs: The Last Sun” czy „Pocket Pool”.
Ciekawi mnie
Pasjonują mnie gry i muzyka. Poza programowaniem rozwijam pasje związane z muzyką. Zajmuję się komponowaniem muzyki do gier i jej implementacją w silnikach. Po godzinach uczęszczam na studia magisterskie „Composition and Orchestration for Video Games” na University of Chichester w Anglii.
dr Marcin Pigulak
WykładowcaO mnie
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o sztuce. Historyk, filmoznawca, badacz gier cyfrowych. Adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Do moich zainteresowań badawczych należą: historia filmu i gier cyfrowych, audiowizualne oraz cyfrowe przejawy kultury historycznej, historiozofia w kinematografii, tematyka historyczna w grach wideo, a także sposoby konstruowania dyskursu dotyczącego pamięci zbiorowej.
Istotne miejsce w mojej aktywności zawodowej zajmuje również działalność na polu edukacji medialnej i popularyzacji wiedzy. Jako autor materiałów edukacyjnych i konsultant naukowy współpracowałem m.in. z Galapagos Films, Zespołem Edukacji Sieci Kin Multikino i Cinema 3D, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym, Ferment Kolektiv, portalem Film w Szkole, Zespołem Edukatorów Filmowych (ZEF), Siecią Małych Kin Społecznościowych „Kino za Rogiem” oraz 11 bit studios (program „Gry w edukacji”).
Ciekawi mnie
Poznawanie japońskich gier cyfrowych, kina Europy Środkowej i Wschodniej, literatury science ficion (każdej możliwej) oraz kuchni koreańskiej.
dr inż. Michał Janowski
WykładowcaO mnie
Doktor inżynier, entuzjasta Motion Capture oraz analizy ruchu człowieka
Ciekawi mnie
Zmiany i wyzwania technologiczne w szeroko rozumianym świecie cyfrowym, zwłaszcza w grafice 3D
Piotr Koźniewski
WykładowcaO mnie
Z wykształcenia jestem chemikiem, który realizuje dziedziczną i chroniczną kreatywność oraz tendencję poszukiwania rozwiązań bardziej optymalnych, przestrzennych, w dziedzinach Augmented i Virtual Reality.
Od 2010 roku zajmuję się tworzeniem użytkowych i edukacyjnych aplikacji 3D, a w nich – nowych modeli interakcji dla urządzeń i wirtualnych środowisk 3D, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, mobilnych, rzeczywistości rozszerzonej – sam nazywam sibie wizjonerem, marzycielem.
Pracując z zespołem programistów i grafików posługuję się na co dzień zagadnieniami z zakresu użyteczności zaawansowanych technologii wirtualnych jak i idei ich zastosowań – korzyści i nowych horyzontów.
Jestem projektantem i wdrożeniowcem narzędzi VR – tworzyłem aplikacje na każdą z platform, na których VR jest dostępny – od smartfonów w kartonowych goglach, przez edukacyjne aplikacje eksploracyjne na OculusGO, do zaawansowanych konfiguratorów katalogu produktów wystroju wnętrz dla branży meblarskiej na PCVR.
Tworzyłem koncepcje opowiadania o przestrzeni, funkcji i historii – wdrożone poprzez WebVR, m.in dla marek Daimler, VW, Enea, Sejm RP.
Byłem producentem generalnym dla dwóch projektów zaawansowanych gier na Oculus Quest 2.
Obecnie prowadzę autorskie laboratorium VRysunek, gdzie uczę rysowania przestrzennego w VR w aplikacji Gravity Sketch na największym wydziale malarskim w Polsce, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
Na CDV będę uczył patrzenia na VR jako na dziedzinę sztuki, techniki i kreatywności poprzez jej składowe, mechaniki i doświadczenia.
Ciekawi mnie
Obecnie pasjonuje się rosnącą dziedziną Spatial Computing, interfejsami naturalnymi i autostereoskopią
Piotr Maciantowicz
WykładowcaO mnie
Absolwent Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Filmoznawca, animator i edukator z pasji. Promotor muzyczny, programer, prelegent, konferansjer, dj, producent wydarzeń kulturalnych, ojciec, animator kultury, gracz. Współpracuje z festiwalami filmowymi takimi jak Animator, Ale Kino!. Juror na festiwalach filmowych w Gdyni i Coimbrze. Twórca podcastu Kulturalnie o Grach, w której prześwietla kulturę gier w różnych aspektach. Kurator sekcji Animacja Interakcja – Gry Wideo na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych Animator. Specjalista ds. marketingu w CDV.
Ciekawi mnie
Świat! W przeróżnych kontekstach. W szczególności Szeroko pojęta kultura i jej wpływ na społeczeństwo. Od kultury wysokiej do popkultury z naciskiem na tą drugą. Historia i polityka międzynarodowa. W wolnych chwili gierki, giereczki. Certified Nerd
Witold Studencki
WykładowcaO mnie
Od wielu lat związany jest z tworzeniem gier. Zaczynał jeszcze na studiach informatycznych na Wydziale Matematyki Stosowanej Politechniki Śląskiej, gdzie każdą projektową okazję wykorzystywał do tworzenia własnych gier – od prostych tower defense po bardziej złożone eksperymenty z fizyką i grawitacją.
Dziś pracuje jako Lead Unreal Engine Developer w Play2Chill, a na swoim koncie ma udział w komercyjnych projektach takich jak Permafrost i Nobody Wants to Die. Swoje doświadczenie przenosi również do pracy dydaktycznej w Collegium Da Vinci, gdzie prowadzi zajęcia w duchu praktycznego podejścia do game devu, zachęcając studentów do tworzenia własnych projektów i poznawania realiów pracy w branży.
Ciekawi mnie
Od zawsze pasjonowały go gry. Choć dziś na rozgrywkę ma mniej czasu, wciąż chętnie wraca do strategii Paradoxu czy wymagających survivali.
Poza wirtualnym światem fascynuje go turystyka górska i wspinaczka szlakami via ferrata – lubi łączyć wysiłek fizyczny z odkrywaniem nowych miejsc. Pasjonuje się również żeglarstwem i niejedno lato spędził, żeglując szlakami Wielkich Jezior Mazurskich.
Zuzanna Malinowska
WykładowczyniO mnie
Absolwentka Mediaworkingu na Collegium Da Vinci, obecnie specjalistka ds. Kształcenia zdalnego w Centrum Nowoczesnej Edukacji oraz Tutor.
Ciekawi mnie
Uwielbiam ciepłe lato, książki w pięknych okładkach, piec słodkości, słuchać muzyki, spędzać czas z moim psem i doświadczać.