Dlaczego warto wybrać ten kierunek
Kierunek Transformacja cyfrowa zapoznaje ze strategicznymi perspektywami oraz bieżącymi trendami niezbędnymi do skutecznego kierowania procesami wdrażania i optymalizacji technologii. Zapoznaje z takimi technologiami, jak: CRM, CDP, BI, Marketing Automation, ERP, sztuczna inteligencja.
-
Czego się nauczysz
- kreować wizje transformacji cyfrowej, łącząc cele biznesowe z możliwościami technologii
- analizować dane, wyciągać wnioski i podejmować uzasadnione decyzje oparte na faktach
- wybierać odpowiednie technologie i narzędzia do osiągnięcia konkretnych celów, biorąc pod uwagę unikalne potrzeby i charakterystykę organizacji
- identyfikować obszary wymagające optymalizacji oraz projektowania i wizualizowania procesów
- planować, realizować i monitorować projekty transformacji
- wykorzystywać potencjał zaawansowanych technologii, rozumiejąc ich ograniczenia
- generować nowe pomysły, które przyczynią się do tworzenia unikalnych rozwiązań i wychodzenia poza utartą konwencję
- przekazywać złożone koncepcje techniczne w sposób zrozumiały dla różnych interesariuszy i interesariuszek
- wpływać na zespół, by skutecznie zaangażować go w procesy transformacji
-
W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować
- Specjalista(-ka) ds. transformacji cyfrowej
- Kierownik/kierowniczka projektów IT
- Analityk/analityczka biznesowa
- Doradca/doradczyni ds. strategii cyfrowej
- Manager(ka) ds. innowacji
- Konsultant(ka) ds. technologii
- Specjalista(-ka) ds. zarządzania danymi
- Manager(ka) ds. e-commerce
- Specjalista(-ka) ds. user experience (UX)
- Lider(ka) zespołu cyfrowego
Wprowadzenie do transformacji cyfrowej
- moduł 1
- 16 h
- Myślenie strategiczne i przedsiębiorcze w procesach transformacji cyfrowej. Obserwacja i analiza trendów
- Zrozumienie kluczowych rodzajów technologii (CRM, ERP, MA, PDM, MES, APS)
- Case study: kluczowe czynniki sukcesu firmy, która przeszła udaną transformację cyfrową
Zarządzanie zmianą cyfrową w organizacji
- moduł 2
- 16 h
- Liderstwo w kontekście zmiany i transformacji
- Zasady efektywnej komunikacji
- Zarządzanie oporem i motywowanie zespołów do zmian
- Case study: tworzenie scenariusza komunikacji implementacji technologii w korporacji
Wybór i wdrażanie technologii
- moduł 3
- 24 h
- Umiejętność wyboru odpowiednich technologii do celów biznesowych
- Analizy potrzeb funkcjonalnych i organizacyjnych
- Case study: przygotowanie zapytania ofertowego i specyfikacji wdrożeniowej
Projektowanie efektywnych procesów biznesowych
- moduł 4
- 12 h
- Identyfikacja obszarów do optymalizacji i przebieg analizy procesów biznesowych
- Case study: mapowanie procesów biznesowych metodą BPMN
- Case study: wdrażanie i ewaluacja procesów biznesowych
Innowacyjność i kreatywność w transformacji cyfrowej
- moduł 5
- 16 h
- Rozwijanie umiejętności generowania innowacyjnych pomysłów – warsztaty design thinking, customer experience, customer design
- Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów
Sztuczna inteligencja w biznesie
- moduł 6
- 24 h
- Wykorzystanie analizy danych i sztucznej inteligencji do podejmowania decyzji
- Praktyczne zastosowania analizy danych w transformacji cyfrowej
- Case study: implementacja hiper-automatyzacji komunikacji w obszarze obsługi klienta w branży e-commerce
Rola danych w procesie transformacji cyfrowej
- moduł 7
- 16 godzin
- Kultura danych i jej wpływ na strategię biznesową
- Metody budowania kultury danych
Zarządzanie projektem transformacji cyfrowej
- moduł 8
- 12 h
- Planowanie, realizacja i monitorowanie projektów transformacji
- Case study: symulacja planowania projektu z wykorzystaniem oprogramowania do zarządzania projektami
- Zarządzanie ryzykiem projektów cyfrowych
Zarządzanie zasobami projektów cyfrowych
- moduł 9
- 16 h
- Planowanie i zarządzanie budżetem projektu
- Metody zarządzania zasobami ludzkimi
- Źródła finansowania projektów cyfrowych
- Case study: zarządzanie budżetem startupu technologicznego
Bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie danych
- moduł 10
- 16 h
- Modele utrzymywania systemów i aplikacji
- Ochrona danych w procesie cyfrowej transformacji – podstawy prawne, studium przypadku
- Chmura obliczeniowa w projektach IT
- Cyberbezpieczeństwo – zrozumienie zagrożeń, zarządzanie ryzykiem i zapewnienie ciągłości działania biznesu
- Case study: analiza incydentu bezpieczeństwa w dużym przedsiębiorstwie i działania naprawcze
Projekt zaliczeniowy – seminarium wdrożeniowe
- moduł 11
- 26 h
Przykładowe projekty:
- optymalizacja procesów biznesowych: przygotowanie projektu identyfikacji, analizy i optymalizacji istniejących procesów w istniejącej firmie
- opracowanie strategii transformacji cyfrowej: przygotowanie kompleksowej strategii obejmującej analizę potrzeb technologicznych, plan wdrożenia i ocenę opłacalności
- organizacja projektu wdrożenia systemu CRM/ERP/MA: przygotowanie planu wdrożenia obejmujące etap analiz biznesowych, wyboru systemu, implementacji, szkoleń pracowników i monitorowania wyników
- cyberbezpieczeństwo: przygotowanie dokumentu oceniającego poziom cyberbezpieczeństwa w istniejącej firmie wraz z rekomendacjami metod na zwiększenie ochrony przed zagrożeniami
Zaliczenie
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Transformacja cyfrowa jest wykonanie projektu zaliczeniowego w 4-osobowych zespołach i obecność na 80% zajęć.
Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Studiuj praktycznie najlepiej



-
Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- jesteś otwarty(-a) na nowości i potrafisz adaptować się do zmieniających się warunków rynkowych
- lubisz się uczyć i zdobywać nową wiedzę
- masz potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
- poszukujesz nowych metod i narzędzi, które pomogą poprawić wyniki biznesowe
- śledzisz najnowsze trendy technologiczne i biznesowe
- interesują Cię technologie i chcesz poznać ich wpływ na funkcjonowanie biznesu
- chętnie budujesz nowe kontakty zawodowe i wymieniasz się doświadczeniami
-
Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
- managerów i managerek odpowiedzialnych za zarządzanie procesem transformacji cyfrowej w organizacji
- przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, którzy chcą przeprowadzić cyfrową transformację swoich firm
- specjalistów i specjalistek ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, konsultantów i konsultantek, doradców i doradczyń biznesowych
- specjalistów i specjalistek ds. technologii
- pracowników i pracowniczek administracyjnych
- osób z umiejętnościami pracy na narzędziach do komunikacji zdalnej (np. Zoom, Teams, Google Meet) oraz obsługi pakietu biurowego (Google Workspace lub Office365)
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!
Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.
Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!
Czym jest transformacja cyfrowa i dlaczego wszyscy w niej uczestniczymy. Dlaczego to człowiek jest najważniejszy w każdym procesie związanym z technologią? Jak wyglądają studia na kierunku i co znajdziecie w programie.
Zapraszamy na rozmowę z Bartłomiejem Majchrzakiem – Współtwórcą Umownika – aplikacji do zarządzania cyklem życia umów, właścicielem firmy doradczej Technologie w biznesie, autorem bloga, trenerem, mentorem LegalHackaton i kierownikiem merytorycznym kierunku Transformacja cyfrowa.
Ile kosztują studia na tym kierunku

Opłaty i czesne
Opłata wpisowa (promocja do 21 października)
Płatna jednorazowo:
400 PLN 0 PLN
Czesne za rok
Płatne w 12 ratach
10 x 825 PLNPłatne w 3 ratach
2 x 4 125 PLNPłatne w 1 racie
1 x 8 250 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Wpisowe
Płatna jednorazowo:
0 PLN
Czesne
Zwolnienie z jednej z 10 rat
- 825 PLN

Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail. -
Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Biuro Rekrutacji
Adres
Godziny otwarcia
Kontakt
Bartłomiej Majchrzak
WykładowcaO mnie
Wspieram przedsiębiorców w wyborze i wdrożeniu technologii, by podnieść satysfakcję z wykonywanej pracy. Jestem współtwórcą Umownika – aplikacji do zarządzania cyklem życia umów, właścicielem firmy doradczej Technologie w biznesie, autorem bloga o tej samej nazwie a także cyklicznych raportów „Programy dla kancelarii prawnych”, trenerem, mentorem LegalHackaton i wykładowcą akademickim. Połączyłem zainteresowanie technologiami ze zdobytym doświadczeniem w ich wdrażaniu i codziennym korzystaniu. Pracuję na zaawansowanych funkcjach pakietu Office365, wdrażam i szkolę z zarządzania czasem, obsługi systemów CRM, korzystam z małych i dużych narzędzi klasy marketing automation. Testowałem dziesiątki narzędzi do zarządzania czasem i zadaniami. Znam specyfikę rynku IT i dostawców narzędzi.
Ciekawi mnie
Interesuje mnie wszystko co dotyczy gór: oglądanie, spacerowanie, zdobywanie, objeżdzanie ich na rowerach.

Artur Maik
WykładowcaO mnie
Przedsiębiorca, nauczyciel akademicki, trener biznesu i zarządzania. Absolwent zarządzania, prawa i międzynarodowych studiów w zakresie zarządzania projektami biznesowymi. Autor książek i artykułów naukowych z zakresu projektowania usług. Ma na swoim koncie ponad tysiąc godzin doradztwa biznesowego oraz szkoleń w zakresie szeroko rozumianego biznesu. Moderator design thinking i inicjator konferencji naukowych z tego zakresu. Właściciel firmy doradczej i szkoleniowej oraz marki franczyzowej.
Miłośnik dobrej lektury, podróżowania oraz motoryzacji w wydaniu offroad. Początkujący golfista. Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec.
Monika Sieniawska
WykładowczyniO mnie
Praktyk biznesu, ekspert ds. zarządzania procesami, agent zmiany i popularyzator transformacji cyfrowych, agile coach i design thinker. Posiada ponad 20-letni staż w biznesie. Doświadczenie zdobywała na stanowiskach managerskich i eksperckich w korporacjach finansowych, centrach operacyjnych i w konsultingu, zawsze łącząc cross-funkcjonalnie różne obszary. Specjalizuje się w doradztwie procesowym, organizacyjnym i zarządczym: optymalizacja procesów biznesowych (Lean Management, Six Sigma, Operational Excellence), zarządzanie procesowe, zarządzanie jakością i doświadczeniem Klienta (CEM), przeglądy strategiczne, zarządzanie zmianą, budowa kultury optymalizacji. Jej dodatkową domeną jest zarządzanie projektami transformacji cyfrowej organizacji. Projektuje, standaryzuje, optymalizuje i automatyzuje (RPA) procesy.
Ciekawi mnie
Moja pasja to szermierka historyczna i tradycja szabli polskiej a szczególnie sztuka krzyżowa czyli typowy dla Polaków sposób posługiwania się szablą. Rodzinnie działamy w Stowarzyszeniu Polska Sztuka Krzyżowa a naszym marzeniem jest aby Polska była kojarzona z szablą tak jak Japonia z kataną.
Bartosz Hetmański
WykładowcaO mnie
Pasjonat technologii z dwudziestoletnim doświadczeniem w branży IT, na stanowiskach technicznych i kierowniczych. Projektuje i optymalizuje rozwiązania w zakresie infrastruktury i systemów informatycznych. Współtworzył i utrzymywał rozwiązania wysoko dostępne dla przemysłu, w tym dla strategicznych spółek wydobycia i transportu gazu ziemnego. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategii i rozwiązań IT.
Ciekawi mnie
Rodzina, wyprawy rowerowe

Piotr Jaszczak
WykładowcaO mnie
Jestem absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie, specjalność Zarządzanie Przedsiębiorstwami.
Przez blisko 30 lat byłem związany z firmą IT, w której pracowałem na stanowiskach menadżerskich – Kierownik Serwisu, Dyrektor Działu Serwisu, Dyrektor ds. Usług i Wsparcia IT. Stworzyłem sieć 14. oddziałów firmy i zarządzałem zespołem 130. pracowników na terenie całego kraju. Jestem autorem wielu procesów i procedur wykonawczych, wynikających m. in. z wytycznych norm ISO 9001 i ISO 20000 oraz zarządzanych projektów. Przeprowadziłem wiele zmian w zarządzanym przez siebie dziale oraz zmapowałem najważniejsze procesy stanowiące podstawę działania firmy w zakresie usługowym. Jako kierownik projektu zarządzałem ponad 40. projektami o zasięgu ogólnopolskim, związanymi z technologią informacyjną. Wdrażałem również systemy zarządzania jakością usług, oparte na założeniach norm ISO 9001 i ISO 20000.
Od ponad 15. lat prowadzę szkolenia, wykłady, ćwiczenia i warsztaty. Swoim doświadczeniem i wiedzą dzielę się ze wszystkimi, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie zarządzania usługami, jakością, projektami, zmianą czy procesami.
Ciekawi mnie
Prywatnie jestem miłośnikiem fotografowania, podróży i zwiedzania ciekawych miejsc, lubię grać na gitarze, słuchać dobrej muzyki, zwłaszcza ze starego, dobrego czarnego krążka.
Specjalizacje obszarowe
- Zarządzanie Projektami
- Zarządzanie Zmianą
- Zarządzanie Procesami
- Zarządzanie Jakością Usług
- Technologia Informacyjna
- MS Office
- Norma ISO 9000, ISO 20000

Ewelina Majchrzak
WykładowczyniO mnie
Service Designer, Design Thinking Coach, Organizational Change Manager Konsultantka biznesowa ds. transformacji cyfrowej w Eviden Polska (dawniej Atos Delivery Center Poland), odpowiedzialna za planowanie i realizację działań z obszaru komunikacji i zarządzania zmianą w organizacji, współpracę z działami IT. Absolwentka studiów z zakresu Service Design Thinking (projektowanie usług skoncentrowanych na użytkowniku) School of Form w Poznaniu. Aktualnie pogłębiająca swoją wiedzę o człowieku, jego potrzebach i motywacjach na studiach magisterskich na kierunku Psychologia SWPS w Poznaniu. Od 12 lat realizuje projekty z obszaru marketingu 360, komunikacji wewnętrznej, ecommerce. Organizatorka i moderatorka Global Service Jamów w Poznaniu, odpowiadająca m.in. za projektowanie procesów i prowadzenie warsztatów.
Ciekawi mnie
Psychologia, Rozwój osobisty, Nauka i wiedza

Radosław Cielicki
WykładowcaO mnie
Odkąd finanse stały się jego pasją, sprawia, że są również częścią jego życia. W lutym 2005 roku założył BanFi Group, biuro rachunkowe mówiące językiem klienta, które zapewnia kompleksową obsługę dla spółek MŚP i nie tylko. Rok później uruchomił pierwszą wersję systemu klienckiego. Obecnie rozwija jego najnowszą wersję pod nową nazwą – 4Decision. Pięć lat po rozpoczęciu działalności, BanFi Group dołączyło do NIS Global, międzynarodowego zrzeszenia firm księgowych. Natomiast dziesiąty rok swojej działalności BanFi Group rozpoczęło z rekordową liczbą klientów. Specjalności: planowanie biznesowe, księgowość, kadry, płace, finanse, outsourcing, sprawozdawczość finansowa, strategia biznesowa, rachunkowość.
Sebastian Kondracki
WykładowcaO mnie
Ekspert ds. transformacji cyfrowej z naciskiem na innowacje i sztuczną inteligencję (AI). Chief Innovation Officer w firmie Deviniti. Autor książki „Python i AI dla e-commerce”, bada wpływ „otwartości” (open science, open data, open source) na kreatywność i innowacyjność. Specjalizuje się w dużych modelach językowych (LLM) i generatywnych systemach AI w biznesie. Członek Podgrupy Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i lider grupy badawczej ds. AI w SoDA. Autor licznych raportów branżowych, w tym „Otwarte dane a sztuczna inteligencja” (GRAI) i „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”. Współtwórca projektu SpeakLeash (ˈspix.lɛʂ), Spichlerz – zestawu narzędzi do budowy największego w Polsce zbioru danych wysokiej jakości (>1TB) i tworzenia dużego modelu językowego. Ekspert w hiperautomatyzacji, przetwarzaniu języka naturalnego (NLP), generowaniu języka naturalnego (NLG) oraz zastosowaniu GenAI w biznesie. Specjalizuje się również w inteligencji kolaboratywnej, współpracy zespołów ludzi i AI, testowaniu pomysłów biznesowych, lean startup i zarządzaniu projektami eksploracyjnymi.
Ciekawi mnie
Rodzina, podróże i ciągła nauka