Aplikuj
Zarządzanie i HR

Transformacja cyfrowa

  • Poziom studiów podyplomowe
  • Język wykładowy polski
  • Czas trwania

    9 miesięcy

  • Liczba zjazdów 12
  • Liczba godzin

    194

  • Tryb studiów hybrydowe
    60% stacjonarnie
    40% online
  • Dni zjazdów sobota-niedziela
  • Start zajęć jesień 2025
Bartłomiej Majchrzak
Kierownik merytoryczny kierunku Transformacja cyfrowa

Dlaczego warto wybrać ten kierunek

Kierunek Transformacja cyfrowa zapoznaje ze strategicznymi perspektywami oraz bieżącymi trendami niezbędnymi do skutecznego kierowania procesami wdrażania i optymalizacji technologii. Zapoznaje z takimi technologiami, jak: CRM, CDP, BI, Marketing Automation, ERP, sztuczna inteligencja.

  • Czego się nauczysz

    • kreować wizje transformacji cyfrowej, łącząc cele biznesowe z możliwościami technologii
    • analizować dane, wyciągać wnioski i podejmować uzasadnione decyzje oparte na faktach
    • wybierać odpowiednie technologie i narzędzia do osiągnięcia konkretnych celów, biorąc pod uwagę unikalne potrzeby i charakterystykę organizacji
    • identyfikować obszary wymagające optymalizacji oraz projektowania i wizualizowania procesów
    • planować, realizować i monitorować projekty transformacji
    • wykorzystywać potencjał zaawansowanych technologii, rozumiejąc ich ograniczenia
    • generować nowe pomysły, które przyczynią się do tworzenia unikalnych rozwiązań i wychodzenia poza utartą konwencję
    • przekazywać złożone koncepcje techniczne w sposób zrozumiały dla różnych interesariuszy i interesariuszek
    • wpływać na zespół, by skutecznie zaangażować go w procesy transformacji
  • W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować

    • Specjalista(-ka) ds. transformacji cyfrowej
    • Kierownik/kierowniczka projektów IT
    • Analityk/analityczka biznesowa
    • Doradca/doradczyni ds. strategii cyfrowej
    • Manager(ka) ds. innowacji
    • Konsultant(ka) ds. technologii
    • Specjalista(-ka) ds. zarządzania danymi
    • Manager(ka) ds. e-commerce
    • Specjalista(-ka) ds. user experience (UX)
    • Lider(ka) zespołu cyfrowego

Program studiów

  • Wprowadzenie do transformacji cyfrowej

    • moduł 1
    • 16 h
    • Myślenie strategiczne i przedsiębiorcze w procesach transformacji cyfrowej. Obserwacja i analiza trendów
    • Zrozumienie kluczowych rodzajów technologii (CRM, ERP, MA, PDM, MES, APS)
    • Case study: kluczowe czynniki sukcesu firmy, która przeszła udaną transformację cyfrową
  • Zarządzanie zmianą cyfrową w organizacji

    • moduł 2
    • 16 h
    • Liderstwo w kontekście zmiany i transformacji
    • Zasady efektywnej komunikacji
    • Zarządzanie oporem i motywowanie zespołów do zmian
    • Case study: tworzenie scenariusza komunikacji implementacji technologii w korporacji
  • Wybór i wdrażanie technologii

    • moduł 3
    • 24 h
    • Umiejętność wyboru odpowiednich technologii do celów biznesowych
    • Analizy potrzeb funkcjonalnych i organizacyjnych
    • Case study: przygotowanie zapytania ofertowego i specyfikacji wdrożeniowej
  • Projektowanie efektywnych procesów biznesowych

    • moduł 4
    • 12 h
    • Identyfikacja obszarów do optymalizacji i przebieg analizy procesów biznesowych
    • Case study: mapowanie procesów biznesowych metodą BPMN
    • Case study: wdrażanie i ewaluacja procesów biznesowych
  • Innowacyjność i kreatywność w transformacji cyfrowej

    • moduł 5
    • 16 h
    • Rozwijanie umiejętności generowania innowacyjnych pomysłów – warsztaty design thinking, customer experience, customer design
    • Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów
  • Sztuczna inteligencja w biznesie

    • moduł 6
    • 24 h
    • Wykorzystanie analizy danych i sztucznej inteligencji do podejmowania decyzji
    • Praktyczne zastosowania analizy danych w transformacji cyfrowej
    • Case study: implementacja hiper-automatyzacji komunikacji w obszarze obsługi klienta w branży e-commerce
  • Rola danych w procesie transformacji cyfrowej

    • moduł 7
    • 16 godzin
    • Kultura danych i jej wpływ na strategię biznesową
    • Metody budowania kultury danych
  • Zarządzanie projektem transformacji cyfrowej

    • moduł 8
    • 12 h
    • Planowanie, realizacja i monitorowanie projektów transformacji
    • Case study: symulacja planowania projektu z wykorzystaniem oprogramowania do zarządzania projektami
    • Zarządzanie ryzykiem projektów cyfrowych
  • Zarządzanie zasobami projektów cyfrowych

    • moduł 9
    • 16 h
    • Planowanie i zarządzanie budżetem projektu
    • Metody zarządzania zasobami ludzkimi
    • Źródła finansowania projektów cyfrowych
    • Case study: zarządzanie budżetem startupu technologicznego
  • Bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie danych

    • moduł 10
    • 16 h
    • Modele utrzymywania systemów i aplikacji
    • Ochrona danych w procesie cyfrowej transformacji – podstawy prawne, studium przypadku
    • Chmura obliczeniowa w projektach IT
    • Cyberbezpieczeństwo – zrozumienie zagrożeń, zarządzanie ryzykiem i zapewnienie ciągłości działania biznesu
    • Case study: analiza incydentu bezpieczeństwa w dużym przedsiębiorstwie i działania naprawcze
  • Projekt zaliczeniowy – seminarium wdrożeniowe

    • moduł 11
    • 26 h

    Przykładowe projekty:

    • optymalizacja procesów biznesowych: przygotowanie projektu identyfikacji, analizy i optymalizacji istniejących procesów w istniejącej firmie
    • opracowanie strategii transformacji cyfrowej: przygotowanie kompleksowej strategii obejmującej analizę potrzeb technologicznych, plan wdrożenia i ocenę opłacalności
    • organizacja projektu wdrożenia systemu CRM/ERP/MA: przygotowanie planu wdrożenia obejmujące etap analiz biznesowych, wyboru systemu, implementacji, szkoleń pracowników i monitorowania wyników
    • cyberbezpieczeństwo: przygotowanie dokumentu oceniającego poziom cyberbezpieczeństwa w istniejącej firmie wraz z rekomendacjami metod na zwiększenie ochrony przed zagrożeniami
  • Zaliczenie

    Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Transformacja cyfrowa jest wykonanie projektu zaliczeniowego w 4-osobowych zespołach i obecność na 80% zajęć.

    Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.

Studiuj praktycznie najlepiej

Wykładowcy praktycy
Wiedzę zdobędziesz od ekspertów i ekspertek: praktyków i praktyczek z branży, specjalistów i specjalistek w swoich zawodach.
Praca projektowa
Będziesz się uczyć, realizując zadania w formie projektów - także tych międzykierunkowych.
Case studies
Poznasz realia branży, przyglądając się prawdziwym projektom, zrealizowanym z sukcesami na rynku.
  • Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:

    • jesteś otwarty(-a) na nowości i potrafisz adaptować się do zmieniających się warunków rynkowych
    • lubisz się uczyć i zdobywać nową wiedzę
    • masz potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
    • poszukujesz nowych metod i narzędzi, które pomogą poprawić wyniki biznesowe
    • śledzisz najnowsze trendy technologiczne i biznesowe
    • interesują Cię technologie i chcesz poznać ich wpływ na funkcjonowanie biznesu
    • chętnie budujesz nowe kontakty zawodowe i wymieniasz się doświadczeniami
  • Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:

    • absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
    • managerów i managerek odpowiedzialnych za zarządzanie procesem transformacji cyfrowej w organizacji
    • przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, którzy chcą przeprowadzić cyfrową transformację swoich firm
    • specjalistów i specjalistek ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, konsultantów i konsultantek, doradców i doradczyń biznesowych
    • specjalistów i specjalistek ds. technologii
    • pracowników i pracowniczek administracyjnych
    • osób z umiejętnościami pracy na narzędziach do komunikacji zdalnej (np. Zoom, Teams, Google Meet) oraz obsługi pakietu biurowego (Google Workspace lub Office365)
  • Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.

    Zrób quiz

Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!

  1. Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.

  2. Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.

Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku

Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem

Poznaj partnerów kierunku

Dzięki eksperckiej wiedzy naszych partnerów biznesowych programy studiów są zgodne z trendami na rynku, a zajęcia opierają się o case studies prosto z biznesu.

Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!

Czym jest transformacja cyfrowa i dlaczego wszyscy w niej uczestniczymy. Dlaczego to człowiek jest najważniejszy w każdym procesie związanym z technologią? Jak wyglądają studia na kierunku i co znajdziecie w programie.

Zapraszamy na rozmowę z Bartłomiejem Majchrzakiem – Współtwórcą Umownika – aplikacji do zarządzania cyklem życia umów, właścicielem firmy doradczej Technologie w biznesie, autorem bloga, trenerem, mentorem LegalHackaton i kierownikiem merytorycznym kierunku Transformacja cyfrowa.

Ile kosztują studia na tym kierunku

Opłaty i czesne

Opłata wpisowa (promocja do 21 października)
  • Płatna jednorazowo:
    400 PLN 0 PLN
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 0 PLN
Czesne za rok
  • Płatne w 12 ratach
    10 x 825 PLN
  • Płatne w 3 ratach
    2 x 4 125 PLN
  • Płatne w 1 racie
    1 x 8 250 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek

Wpisowe
  • Płatna jednorazowo:
    0 PLN
Czesne
  • Zwolnienie z jednej z 10 rat
    - 825 PLN
Pobierz regulamin

Jak zapisać się na studia

  1. Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.

    Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.

  2. Uzupełnij swoje dane w koncie kandydatapodaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.

    Potrzebne Ci będą:

    • numer PESEL,
    • dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
  3. Sprawdź najpierw aktualne promocje!

    Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.

  4. Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
    Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail.

  5. Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz  7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Dokumenty do pobrania