Dlaczego warto wybrać ten kierunek
Kierunek Fotografia przygotowano zarówno z myślą o tych, którzy chcą zawodowo związać się z fotografią, jak i tych, którzy chcą poszerzyć artystyczne horyzonty. Zapoznaje z pracą na planie fotograficznym i zwraca uwagę na aspekt komunikacji z osobami pełniącymi różne role na planie.
-
Czego się nauczysz
- obsługiwać aparat fotograficzny w zakresie całego menu
- komunikować się z fotografowaną osobą w celu przekonania jej do własnych koncepcji
- wykonywać portrety w różnych warunkach
- tworzyć fotografie w warunkach studyjnych, również z wykorzystaniem lamp, akcesoriów
- zarządzać planem zdjęciowym i współpracować z ludźmi
- tworzyć fotografie produktowe, rozróżniać ich rodzaje: packshot, product live
- fotografować wnętrza, architekturę i krajobrazy
- budować fotografie z interesujących historii (fotografia podróżnicza)
- wykorzystywać program Photoshop na potrzeby postprodukcji
-
W jakim zawodzie będziesz mógł/mogła pracować
- Specjalista(-ka) fotografii portretowej
- Specjalista(-ka) fotografii reklamowej
- Specjalista(-ka) fotografii krajobrazowej i podróżniczej
- Reporter(ka)
- Specjalista(-ka) postprodukcji i fotoedycji
Podstawy fotografii
- moduł 1
- 16 h
- Pogłębienie umiejętności obsługi aparatu fotograficznego w zakresie całego menu
- Wiedza, jak zachowuje się światło, bez którego nie ma tradycyjnej fotografii
- Wiedza na temat peryferia użytkowanych w fotografii lamp, modyfikatorów i innych drobiazgów
Fotografia portretowa
- moduł 2
- 24 h
- Portret kreatywny (wykonywanie fotografii w różnych przestrzeniach i miejscach, wykonywanie niestandardowych ujęć, ćwiczenie komunikacja z fotografowaną osobą)
- Portret studyjny. Elementy fotografii mody (wykonywanie fotografii w warunkach studyjnych, profesjonalne wykorzystanie sprzętu i akcesoriów, zarządzanie planem)
Fotografia reklamowa
- moduł 3
- 24 h
- Fotografia produktowa (packshot, produkt live, wykorzystanie urządzeń towarzyszących: lampy, blendy, modyfikator, tła poziome i pionowe)
- Fotografia wnętrz i architektury (komponowanie produktów oraz wnętrz do sesji zdjęciowych, wyszukiwanie odpowiednich planów, świadome stosowanie światła zastanego lub wspieranie się światłem sztucznym)
Fotografia reportażowa
- moduł 4
- 12 h
- Zapoznanie z fotografią reporterską (podstawowe pojęcia, historia fotografii reporterskiej)
- Omówienie twórczości najlepszych fotoreporterów – ikony fotografii prasowej
- Praca w terenie
Fotografia krajobrazowa
- moduł 5
- 16 h
- Teoria fotografii krajobrazu, historia tego gatunku, omówienie na przykładach wybranych wybitnych polskich i światowych twórców
- Przedstawienie prac albumowych prowadzącego i omówienie ich powstania
- Fotografia krajobrazu w praktyce – plener
Fotografia podróżnicza
- moduł 6
- 10 h
- Zasady poruszania się w krajach o odmiennej kulturze (wyznania, prawa kobiet, zwierząt, przesady plemienne)
- Szukanie przewodników lokalnych, wyostrzenie zmysłu obserwacji i umiejętności skupienia się na temacie, budowanie interesujących historii
Postprodukcja – Photoshop
- moduł 7
- 20 h
- Poprawa jakości wykonanego materiału
- Zaakceptowanie szczegółów
Fotoedycja. Budowanie historii obrazem
- moduł 8
- 10 h
- Opowiadanie interesujących historii obrazami
- Budowanie napięcia lub wzbudzanie ciekawości
Historia fotografii
- moduł 9
- 12 h
- Rozwój fotografii, najważniejsze fotografie w historii
- Analizowanie i poruszanie się po fotograficznych trendach, znamienitych fotografach i stylach fotografowania
Fotografia „tu i teraz”
- moduł 10
- 14 h
- Technologie w fotografii współczesnej
- Style fotografii współczesnej
- Trendy w fotografii współczesnej
Prawo dla fotografów
- moduł 11
- 6 h
- Podstawy prawa prasowego
- Podstawy prawa ochrony danych osobowych i wizerunku
Zaliczenie – projekt dyplomowy
- moduł 12
- 14 h
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Fotografia jest uzyskanie zaliczeń w ramach modułów praktycznych wyznaczonych przez wykładowców i wykładowczynie oraz przygotowanie i obrona pracy zaliczeniowej – projektu prezentującego fotografie na wybrany przez słuchacza/słuchaczkę temat.
Absolwenci i absolwentki uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Wymagania sprzętowe
Każdy uczestnik/uczestniczka powinien posiadać własny sprzęt fotograficzny, który umożliwia manualną kontrolę parametrów ekspozycji (może to być dowolna lustrzanka cyfrowa lub bezlusterkowiec).
Studiuj praktycznie najlepiej



-
Możesz uznać, że tak, jeśli uważasz, że pasuje do Ciebie poniższy opis:
- masz tytuł licencjata, inżyniera lub magistra
- interesujesz się fotografią i chcesz zdobyć nowe umiejętności
- jesteś ciekawy(-a) świata i komunikatywny
- masz zmysł artystyczny
- lubisz eksperymentować
- potrafisz pracować samodzielnie, ale i zarządzać zespołem
- jesteś elastyczny(-a), ale dobrze zorganizowany(-a)
- analizujesz swoje dokonania i wprowadzasz poprawki do swoich prac
-
Kierunek stanowi doskonałą kontynuację kształcenia dla:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: społecznych, humanistycznych, inżynierskich
- osób aktywnych zawodowo, a także pasjonatów i pasjonatek chcących sprofesjonalizować swój warsztat fotograficzny
- osób, które mają opanowane podstawy fotografii, posiadają własny sprzęt fotograficzny i znają podstawy jego obsługi
Zrób quiz i sprawdź, który kierunek jest najbliższy Twoim predyspozycjom i zainteresowaniom.
Zrób quiz
Zacznij podyplomówkę już po licencjacie!
Aby zacząć studia podyplomowe musisz mieć ukończone studia wyższe na dowolnym kierunku.
Nie musi to być tytuł magistra! Wystarczy dyplom licencjata lub inżyniera.
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
Poznaj infrastrukturę CDV wypełnionioną sztuką i designem
Sprawdź podcast „Studia na każdą karierę”!
Czy fotografia to pasja, którą zamienić można w karierę? Czy potrzebne są do tego studia? Czy robienie fotek telefonem ma tę samą moc, co projekt stworzony profesjonalną lustrzanką? I czy uznani twórcy i twórczynie robią jeszcze zdjęcia na… weselach przyjaciół?
Rozmawiamy z Aleksandrem Owsianowskim, kierownikiem merytorycznym kierunku fotografia w Collegium Da Vinci.
Ile kosztują studia na tym kierunku

Opłaty i czesne
Opłata wpisowa (promocja do 21 października)
Płatna jednorazowo:
400 PLN 0 PLN
Czesne za rok
Płatne w 12 ratach
10 x 710 PLNPłatne w 3 ratach
2 x 3 550 PLNPłatne w 1 racie
1 x 7 100 PLN

Zniżki dla absolwentów i absolwentek
Wpisowe
Płatna jednorazowo:
0 PLN
Czesne
Zwolnienie z jednej z 10 rat
- 710 PLN

Jak zapisać się na studia
-
Utwórz konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym. Dzięki temu wszystkie formalności załatwisz online, o dowolnej porze dnia, bez wychodzenia z domu i drukowania dokumentów.
Będziesz też móc wracać do swojego zgłoszenia, by uzupełnić informacje w późniejszym czasie.
-
Uzupełnij swoje dane w koncie kandydata, podaj informacje o wykształceniu, wskaż wybrany kierunek studiów i określ płatność.
Potrzebne Ci będą:
- numer PESEL,
- dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich, inżynierskich lub magisterskich).
-
Sprawdź najpierw aktualne promocje!
Opłaty wpisowej dokonasz poprzez konto kandydata w formularzu rekrutacyjnym i serwis PayU.
-
Zrobisz to za pośrednictwem konta kandydata, zapoznając się z treścią umowy i akceptując jej postanowienia.
Po podpisaniu umowy otrzymasz ją w formacie PDF na swój adres e-mail. -
Po podpisaniu umowy Twój status kandydata zmieni się na „przyjęty”, co oznacza, że dostałeś(-aś) się na studia. Wszelkie informacje dotyczące studiów znajdziesz w serwisie Wirtualna Uczelnia, do którego dostęp otrzymasz 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu z nami
Biuro Rekrutacji
Adres
Godziny otwarcia
Kontakt

dr hab. Zbigniew Tomaszczuk, prof. ASP
WykładowcaO mnie
Fotograf i wykładowca fotografii, m.in. na Uniwersytecie Warszawskim i ASP w Warszawie. Jest autorem książek i wielu artykułów dotyczących historii i estetyki fotografii. Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach Musee de l’Elisee w Lozannie, Muzeum Sztuki Współczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.

Maciej Fiszer
WykładowcaO mnie
Zajmuje się fotografią krajobrazową i przyrodniczą realizując głównie długoterminowe projekty fotograficzne. Jest autorem 8 albumów: Od świtu do zmierzchu (2003), Warta (2006), Metamorphosis (2009), Requiem (2013) i Terra (2014). 900 000 000 (2016), Aeternum (2017), White&Black (2018). Jego zdjęcia były publikowane w takich tytułach jak National Geographic, Voyage, Twój Styl, Wiedza i Życie. Za swoje kalendarze fotograficzne kilkukrotnie otrzymał nagrody na międzynarodowym konkursie Vidical, w tym Grand Prix w 2006 roku.
Rafał Kolasińki
WykładowcaO mnie
Od 25 lat prowadzi studio fotografii reklamowej, w którym kieruje zespołem architektów, dekoratorów, fotografów i grafików. Realizuje zdjęcia zaaranżowanych wnętrz, projektuje i przygotowuje do druku katalogi, których tematem są meble. Jego klientami byli m. in.: BlackRedWhite, Aris concept, Ludwik Styl, Profim, Gala Collectione, Intermeble, Wajnert oraz Bydgoskie Meble.
Jakub Śliwa
WykładowcaO mnie
Doświadczony fotograf i podróżnik, absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi. Od kilku lat prowadzi autorskie warsztaty fotograficzne w Indiach. Jego zdjęcia były publikowane m.in.: w National Geographic, The Guardian. Jest laureatem licznych konkursów fotograficznych, w tym BZ WBK Press Photo i Prix de la Photographie.

Sławek Jankowski
WykładowcaO mnie
Fotograf i filmowiec. Zajmuje się fotografią reklamową, ale uwielbia też portret i akt. Nie stroni od innych rodzajów uwieczniania rzeczywistości w kadrze jak reportaż czy fotografia podróżnicza. Uwielbia zarówno pracę w studio jak w plenerze. Oprócz CDV fotografię wykładał też na kilku innych uczelniach państwowych i prywatnych.
Bogdan Krężel
WykładowcaO mnie
Twórca kilku wystaw indywidualnych miedzy innymi w Warszawie, Krakowie Zakopanym. Laureat kilku konkursów ,,Polska fotografia prasowa” ,,Portret miasta Krakowa”. Absolwent Studium Fotografii w PWSFTviT w Łodzi. Autor okładek do książek wydawnictwa ZNAK W.A.B i PRÓSZYŃSKI i S-ka, oraz ilustracji do książek .Publikuje w magazynach i tygodnikach, Przekroju , Polityce , Newsweeku, Wprost,
Fotograf komandos. Portretuje ludzi których widzę często po raz pierwszy, w miejscach które muszę zaanektować, do potrzeb swoje wizji obrazu. Lubię ta niepewność, w mojej pracy bo dzięki temu każde spotkanie jest niepowtarzalne i daje szanse na zrobienie wyjątkowego portretu. Dzięki dużemu doświadczeniu wiem jak pracować z ludźmi by wydobyć z nich subiektywna autentyczność chwili. W pracy po za studiem opanowałem warsztat w którym wykorzystuje nietypowe źródła światła. Staram się dać sobie szanse na zrobienie ,,złego zdjęcia” co paradoksalnie jest bardzo kreatywne
Ciekawi mnie
Rower, sauna oraz wietnamska kawa dodają mi energii na co dzień:)