Pojawienie się modelu językowego chatGPT w listopadzie 2022 r., a następnie wyposażenie go w możliwości tworzenia obrazów, mowy i budowania własnych asystentów GPT, postawiło na nowo pytanie o rolę nauczyciela w procesie dydaktycznym i sposoby osiągania celów edukacyjnych. W miarę rozwoju kolejnych modeli językowych i pojawianiem się nowych narzędzi opartych o algorytmy AI, poznajemy możliwości sztucznej inteligencji, wypracowujemy zasady korzystania i implementujemy do procesu edukacyjnego.
Podczas warsztatów dokonamy przeglądu wybranych aplikacji mających potencjał wykorzystania w edukacji, będziemy testować możliwości ChatGPT w wersjach 3.5 oraz 4.0 (turbo) i porównywać z możliwościami przeglądarki Bing (Copilot) oraz trenować sztukę promptowania. Sprawdzimy także wersję głosowego asystenta chatGPT oraz możliwości GPTs (asystentów GPT) w celu budowania własnych edubotów dla studentów.