mgr inż. Piotr Michalak
WykładowcaO mnie
Piotr Michalak to doświadczony ekspert SEO oraz lider SEO i analityki internetowej, specjalizujący się w strategiach e‑commerce. Absolwent studiów magisterskich na Politechnice Poznańskiej (kierunek: Informatyka – Gospodarka elektroniczna) oraz studiów inżynierskich w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu (obecnie Collegium Da Vinci). Kształcił się także na studiach podyplomowych z e‑marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
W trakcie kariery rozwinął szerokie kompetencje w obszarach pozycjonowania stron WWW i technicznego SEO, analizy danych w e‑commerce, pracy z narzędziami marketingowymi (m.in. Senuto, Ahrefs, SEMrush, Google Search Console, Google Analytics 4, Looker Studio, Google Ads), tworzenia strategii SEO i growth‑marketingowych, zarządzania budżetami reklamowymi oraz optymalizacji konwersji.
Od 2023 roku pełni funkcję Head of SEO & GA w agencji Harbingers, gdzie buduje i prowadzi kilkuosobowy zespół Performance SEO oraz analityki internetowej.
Oprócz zarządzania zespołem szkoli pracowników wewnątrz organizacji i prowadzi warsztaty dla działów marketingu, przedsiębiorców oraz studentów.
Regularnie występuje na konferencjach poświęconych SEO/SEM i e‑biznesowi — m.in. na semKRK, Festiwalu SEO, Targach E‑handlu oraz eTrade Show. Jest współautorem książki „SEO Playbook” Sławomira Czajkowskiego oraz autorem artykułów m.in. w magazynie „Online Marketing”.
Ciekawi mnie
Pasjonuje się motoryzacją – w wolnych chwilach majsterkuje przy swoim samochodzie z lat 90 oraz śledzi wiadomości motoryzacyjne. Dba o aktywność fizyczną, regularnie trenuje na siłowni, gra w squasha i żegluje.