Raport „E-SPORT 2020. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” do pobrania za darmo! – Collegium Da Vinci Poznań

Raport „E-SPORT 2020. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” do pobrania za darmo!

Raport CDV i Komputronik Gaming pod Patronatem Ministerstwa Rozwoju we współpracy z Partnerami Uczelni i ekspertami z branży

Raport pod redakcją Marka Banaszaka, Krzysztofa Patkowskiego oraz Agnieszki Walczak z Collegium Da Vinci jest już do pobrania za darmo ze strony CDV!

Raport powstał we współpracy Collegium Da Vinci w Poznaniu z Komputronik Gaming oraz ze wsparciem ekspertów merytorycznych z branży. Został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju.

Partnerzy raportu

Patronat honorowy

Patroni medialni

Raport na temat stanu branży e-sportowej został zainicjowany podczas jednej z konferencji organizowanych dla pracowników i zarządzających Powiatowymi Urzędami Pracy w Poznaniu. Marek Banaszak – Kierownik Katedry Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci wygłosił podczas tego wydarzenia referat na temat kształcenia w zawodach przyszłości oraz konstruowania programów studiów we współpracy z pracodawcami. Po jego wystąpieniu Piotr Janus – Brand manager Komputronik Gaming opowiedział o rynku e-sportu oraz możliwościach zatrudnienia w branży e-sportowej. Jak każdy wie, najbardziej owocne podczas takich konferencji są rozmowy kuluarowe. Tak też stało się w tym przypadku i podczas długiej dyskusji postanowiono zainicjować projekt, który roboczo został nazwany „E-sport”.

Zebrał się zespół i zaczął pracę:

  • ROK warsztatów
  • MIESIĄCE badań i analiz
  • TYGODNIE dyskusji i prac merytorycznych

I jest! Raport do pobrania, oprócz strony CDV, będzie również dostępny w Google Books, Repozytorium CEON oraz na stronach i profilach Partnerów merytorycznych!

Składa się z pięciu rozdziałów opatrzonych komentarzami ekspertów z różnych branż – biznesu i edukacji:

  • Stan i trendy branży e-sportowej
  • Imprezy e-sportowe w Polsce – charakterystyka
  • Organizacje e-sportowe
  • Zawody przyszłości w e-sporcie
  • Kompetencje niezbędne do pracy w zawodach przyszłości na przykładzie branży e-sportowej – badania Collegium Da Vinci w Poznaniu

Raport nie powstałby, gdyby nie zgrany, kreatywny, zaangażowany i CIEKAWY interdyscyplinarny zespół.

Autorzy rozdziałów

  • Marek Banaszak – Kierownik Katedry Edukacji i Nowych Mediów CDV
  • Dr Krzysztof Patkowski – Dziekan Wydziału Nauk Społecznych CDV
  • Filip Gruszczyński – PR Manager w Grupie Komputronik
  • Jakub Hodowany – współzałożyciel Playmaker Sp. Z o.o.

Eksperci merytoryczni i autorzy komentarzy

  • Maciej Behnke – Doktorant na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki Zdrowia na UAM oraz manager Laboratorium Psychofizjologii Zdrowia
  • Ewa Bujak – Właściciel firmy szkoleniowej
  • Paweł Chmielowski – właściciel Sport Analytics
  • Magdalena Ignaczak – Doradca zawodowy Centrum Praktyczności CDV
  • Piotr Janus – Brand Manager Komputronik Gaming
  • Prof. UAM dr hab. Łukasz D. Kaczmarek – Kierownik Zakładu Psychologii Społecznej UAM w Poznaniu, Kierownik Laboratorium Psychofizjologii Zdrowia UAM
  • Michał Rozpendowski – PR/Marketing CORSAIR Central Eastern Europe
  • Mikołaj Winkiel – Chief Evangelist
  • Jakub Woźniak – twórca, streamer SMARTE Jakub Woźniak

Współpracownicy

  • Paulina Głowacka – wykładowca w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci w Poznaniu, która wyłapała każdą literówkę i brakujący przecinek i wykonała olbrzymią pracę redakcyjno-korekcyjną,
  • Bartosz Choryan – Doktorant na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu wykładowca w Katedrze Grafiki Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz grafik agencji pharmarketingowej Nekk, bez którego Raport nie wyglądałby tak doskonale pod kątem wizerunkowym.

„Całemu zespołowi dziękuję za zaangażowanie, wsparcie, terminowość oraz kreatywność! Mam nadzieję, że wspólnie zrealizujemy jeszcze niejeden ciekawy projekt i będziemy razem kreować PRZYSZŁOŚĆ!”

Marek Banaszak, Kierownik Katedry Edukacji i Nowych Mediów