Aplikuj

dr Michał Mycka

Kierownik Katedry Informatyki i Analizy Danych

O mnie

Posiadam przygotowanie akademickie w zakresie psychologii (magisterium) oraz ekonomii (doktorat), które łączę z kompetencjami w zarządzaniu projektami i analizie biznesowej. Uzyskałem certyfikacje m.in. AgilePM, AgileBA, PRINCE2 oraz Management of Portfolios.

Od kilkunastu lat wspieram tworzenie gier wideo jako badacz i analityk. Brałem udział w ponad 40 produkcjach i projektach badawczo-rozwojowych związanych z grami, obejmujących szeroki wachlarz gatunków i platform – od gier mobilnych typu match-3, przez management simy na PC, strzelanki konsolowe, aż po przygodowe gry akcji w VR. Łącząc perspektywę badawczą z biznesową, pełniłem także funkcję publishing managera przy czterech innych produkcjach. Współpracowałem zarówno z zespołami niezależnymi, jak i studiami AAA, m.in. Gamedust, Klabater, Game Operators czy Ubisoft Reflections.

Moje ukierunkowanie na potrzeby graczy znalazło odzwierciedlenie zarówno w rozprawie doktorskiej „Wpływ doświadczenia związanego z korzystaniem z gier wideo na decyzje konsumenckie graczy”, jak i w uzyskaniu certyfikacji Accessible Player Experience Practitioner (AbleGamers Foundation), potwierdzającej moje kompetencje w zakresie projektowania dostępnych i inkluzywnych doświadczeń growych. Zainteresowanie tym, co dzieje się na styku człowiek–technologia–biznes, sprawia, że angażuję się także w projekty badawczo-rozwojowe w pokrewnych branżach, m.in. EdTech i ArtTech.

Jestem członkiem Games Research and User Experience SIG przy IGDA (International Game Developers Association). Pełnię również rolę eksperta przy Komisji Europejskiej w programie Kreatywna Europa (EACEA) oraz eksperta Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG).