21.01.2022
Godzina18:00 - 19:30
MiejscePlatforma ZOOM
BiletyBilety nie obowiązują
Wydział Informatyki i Komunikacji Wizualnej CDV zaprasza na kolejne wydarzenie z cyklu Interakcje w Collegium Da Vinci – spotkań z aktywnymi przedstawicielami branży mediów interaktywnych, w tym gier komputerowych i video.
Tym razem proponujemy wykład pt. Logika binarna w tworzeniu gier, który wygłosi Marcin Rusinowski.
Tworzenie gier to suma kreatywności oraz matematyki – w bardzo szerokim ujęciu. Ta matematyka – w wielu aspektach budowania gry – sprowadza się do mechanizmów kodowania, które znane są od ponad 40 lat. Opowiem o tworzeniu gier – od podstaw czyli pomysłu, scenariusza aż po sprowadzeniu tego wszystkiego na ziemię czy przełożeniu tego na kod i silnik gry.
Prelegent
Marcin Rusinowski
„Bardzo długo broniłem się przed przygodą z gamedevem ograniczając się do sporadycznej i zewnętrznej pomocy przy profilowaniu i tzw. refactoringu algorytmów kodu. W końcu poległem i zacząłem robić gry.
Zaczynałem programowanie mając 12 lat na komputerze Atari w języku BASIC. 10 lat później na komputerze Macintosh pisałem swoje pierwsze programy narzędziowe w języku C a potem C++ . Przed wiele lat programowanie było dla mnie czymś równoległym do projektowania graficznego, form przestrzennych i fotografii. Od kilku lat zajmuję się już głównie programowaniem – głównie logiki sterującej w oparciu o tzn. wielowarstwowe dane w tym ML/DL. Fragmenty mojego kodu nadzorowały procesy obrotu akcji na giełdzie, systemy sprzedaży dużych producentów sprzętu przemysłowego a teraz sterują światem zdarzeń w grach.
Od marca 2021 pracuję jako lead programmer w amerykańskim studio Fireyside, gdzie współtworzę zespół pracujący nad grą narrative-adventure In Plain Sight.”
Dołącz do wydarzenia!
Join our Cloud HD Video Meeting
Meeting ID: 962 7387 4907
Passcode: tw7cMV
Patronem medialnym cyklu INTERAKCJE jest miesięcznik PIXEL – prowadzący serwis PIXELPOST.PL.
Współorganizatorem wydarzenia jest koło naukowe Game Wizards.