Bariery komunikacyjne i zarządzanie konfliktem w zespole i między zespołami – Collegium Da Vinci Poznań
Nowość
Szkolenia

Bariery komunikacyjne i zarządzanie konfliktem w zespole i między zespołami

Uczestnicy szkolenia dostają możliwość, aby przyjrzeć swojemu sposobowi budowania relacji poprzez komunikację. Udział w wielu ćwiczeniach ma pokazać jak inni reagują na mnie, a także jakie reakcje budzą u mnie odmienne perspektywy- co sprawia, że zostaję stroną konfliktu. Celem zewnętrznym jest poznanie i zrozumienie pewnych zależności w strukturze organizacji, które wpływają na powstawanie konfliktów, zrozumienie czym są bariery komunikacyjne i jak można minimalizować ich wpływ na błędną interpretację treści prowadzącą do niepowodzeń lub sytuacji konfliktowych wewnątrz działów lub między nimi. Ostatnim celem jest poznanie metod do pracy z już istniejącym konfliktem.

O szkoleniu

Uczestnicy zostaną wprowadzeni w serię ćwiczeń pogłębiających zrozumienie, jak istotnym elementem pracy w organizacji, jest prawidłowa komunikacja. Poznamy istotne bariery w komunikacji, a także sposoby na jej upłynnianie w organizacji, a także na linii firma – klient.

Wszystkie elementy warsztatu nastawione są na diagnozę i doświadczanie, zatem część wykładowa jest ograniczana do niezbędnego, procesowego minimum, a wszelka wiedza o komunikacji przyswojona zostanie poprzez wnioski z każdego ćwiczenia.

Uczestnicy przejdą przez wiele ćwiczeń dotykających różnych obszarów, opisanych w zakresie szkolenia. Uczestnicy będą mierzyć się z zadaniami, których zakończenie sukcesem będzie możliwe tylko przy pełnej i przemyślanej współpracy komunikacyjnej.

  • Umiejętność planowania strategicznego w taki sposób, by nie generowało sytuacji konfliktowych
  • Wzmocnienie kompetencji zarządzania zespołem w czasie w oparciu o mądre planowanie, a nie o nerwowe wymyślanie planów awaryjnych
  • Metody indywidualnej analizy problemów zarządzanych działów i model szkicowania rozwiązań
  • Budowanie kultury współpracy w oparciu o wiedzę, że każda osoba ma inny styl myślenia i działania, a komunikaty wysyła i odbiera właśnie przez pryzmat swojego indywidualnego stylu
  • Wypracowanie metod na zmianę perspektywy w konflikcie, w celu osiągnięcia porozumienia
  • Poznanie konsekwencji błędów i barier komunikacyjnych
  • Umiejętność spojrzenia na siebie oczami innych, także drugiej strony konfliktu

Dlaczego warto

Szkolenie stacjonarne

2 dni | 16 godzin zajęć

Zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu

Trener z wieloletnim doświadczeniem

Materiały szkoleniowe dla uczestników

Kontakt

Weronika Napierała

Specjalista ds. obsługi klienta biznesowego

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.