Szkolenie: [Online] Liderzy tworzą przyszłość, czyli praca w czasie zmiany | Collegium Da Vinci Poznań
Nowość
Szkolenia | Otwarte

[Online] Liderzy tworzą przyszłość, czyli praca w czasie zmiany

Zarządzanie zmianami oraz sprawne ich wdrażanie stało się kluczowym wymogiem funkcjonowania każdej organizacji.

Szkolenie „Liderzy tworzą przyszłość, czyli praca w czasie zmiany” przybliża nie tylko samą metodykę projektowania i wdrażania zmiany, ale także uczy, w jaki sposób radzić sobie z oporem pracowników wobec zmian.

W związku z panującą sytuacją związaną z COVID-19 wszystkie szkolenia otwarte w Collegium Da Vinci odbywają się w formie zdalnej.

Grupa szkoleniowa  może liczyć maksymalnie 15 uczestników, co pozwala na swobodną interakcję z prowadzącym i innymi Uczestnikami szkolenia.

Szkolenie formie zdalnej, mimo, że wymuszone przez obecną sytuację, ma zdecydowanie wiele zalet. Najważniejszą z nich jest bezpieczeństwo prowadzących i uczestników w czasie epidemii.  Dodatkowo w szkoleniu mogą wziąć udział osoby nawet z najodleglejszych zakątków Polski i nie martwić się o koszty dojazdu i czas. Wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu.

Dla kogo?

Szkolenie  skierowane jest do wszystkich osób, które chcą lepiej radzić sobie ze zmianami zachodzącymi w ich życiu zawodowym. 

  • właścicieli firm,
  • kadry managerskiej,
  • specjalistów, którzy chcą podnieść swoją efektywność osobistą, sprawczość i motywację do działania w zmieniających się okolicznościach, którzy chcą zrozumieć mechanizmy zachodzące w procesie zarządzania zmianą w zespole czy organizacji.

Szkolenie podnosi kompetencje osobiste związane z własną efektywnością.

Żyjemy w czasach, gdzie jedyną stałą jest zmiana. Rzeczywistość liderów w wielu organizacjach, jest nieprzewidywalna, zmienna, złożona i niejednoznaczna. Dodatkowo jest ona pod presją i z pozornie zaangażowanymi pracownikami. Pomimo praktyki zarządzania i licznych programów rozwojowych liderzy mogą czuć się zagubieni w obecnej rzeczywistości. Liderzy zmian i członkowie zespołu potrzebują znajomości mechanizmów psychospołecznych rządzących procesem zmiany, kompetencji w obszarze zarządzania relacjami: komunikacji interpersonalnej, przywództwa, efektywnego zarządzania zespołem.

Zarządzanie zmianą to przede wszystkim przygotowanie. Jest to zespół narzędzi i metod, które pozwalają na optymalne przeprowadzenie procesu zmiany, uwzględniających ludzki aspekt organizacji. Pozwala on na osiągnięcia założonych rezultatów, ponieważ często ostateczny efekt przeprowadzanej transformacji zależy od pracowników: zrozumienia powodów i celowości co przekłada się na zrozumienie i odpowiedzialność w procesie zmian. Zmiana wymaga zejścia na poziom ucznia, a żeby nauczyć się czegoś nowego, to zwykle należy najpierw się czegoś oduczyć.

Umiejętności

Pozwalające zrozumieć mechanizm zmiany i zaadaptować się do zmieniających się warunków zewnętrznych i wewnątrz organizacyjnych

Zrozumienia własnych specyficznych doświadczeń w radzeniu sobie ze zmianami.

Kształtowania właściwej postawy w procesie zmian podczas rozmowy i przy pracy z ludźmi w organizacji.

Sprawnego reagowania na wprowadzane zmiany.

Efektywnego radzenia sobie z własnymi emocjami w procesie zmian i poznanie powodów oporu wobec zmian.

Zwiększenia gotowości do zmian w obliczu trudnych sytuacji zespołowych i organizacyjnych.

Efekty kształcenia

Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować zmianę, jak przeprowadzać kluczowe zadania związane ze zmianą.

Uczestnicy przejdą krok po kroku  proces wprowadzania zmian.

Uczestnicy dowiedzą się, jak pracować w kontekście zmian nad własnym rozwojem, jak z sukcesem wdrażać zmiany w odniesieniu do siebie.

Prowadząca

Marta Dyda

Certyfikowany trener szkoleń on-line

Marta Dyda

Certyfikowany trener szkoleń on-line

rozwińO mnie

rozwińCertyfikowany trener biznesu, certyfikowany partner FRIS, coach narzędziowy, praktyk sprzedaży, prowadzi programy szkoleniowe w obszarze biznesu.

rozwińAbsolwentka kierunku reklama i PR, studiów z obszaru Organizacji i Kierownictwa, Akademii Trenera i Szkoły Coachów Biznesu ( Akademia SET®). Jako certyfikowany trener FRIS®, doskonale rozumie mechanizmy zachodzące w biznesie i relacjach międzyludzkich, w swoich szkoleniach koncentruje się na rozwoju umiejętności i kształtowaniu postaw uczestników, pokazując naturalny sposób funkcjonowania w rzeczywistości.

rozwińDoświadczenie w obszarze szkoleniowym zdobyła podczas praktyki zawodowej, pracując w różnych strukturach i środowiskach od prężnie działających firm szkoleniowo-doradczych przez wydawnictwo prawnicze, dzięki czemu ma szeroki ogląd na procesy zachodzące w firmach, zna potrzeby i oczekiwania każdej ze stron, przyjmuje różne perspektywy w projektowaniu szkoleń. Była odpowiedzialna za działania sprzedażowe, wspierała procesy rozwojowe, planowała i organizowała pracę zespołu. Definiowała zakres przedsięwzięcia i obszar do realizacji, wyznaczała zadania prowadzące do osiągnięcia wyznaczonego celu, określała obowiązujące terminy, zarządzała budżetem, tworzyła strukturę i standardy pracy w zespole.

Program

Szkolenie dwudniowe  –  zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu zostanie przesłane do uczestnika pocztą tradycyjną po zakończonym szkoleniu.

  • Liczba godzin

    8 h (po 45 minut)

  • Czas trwania szkolenia

    2 dni (8 godzin): 9:00 – 13:00

  • Terminy

    12-13.06.2020

  • Cena

    480 zł

Program

Definicja i istota zmiany

  • Czym jest zmiana w świecie VUCA?
  • Zmiana – szansa, zagrożenie czy konieczność?
  • Korzyści ze zmiany: elastyczność, innowacje i rozwój organizacji.
  • Rozpoznanie własnych potrzeb i oczekiwań w procesie zmiany. Wzajemne wspieranie się w procesie zmian
  • Zrozumienie ról i zadań w procesie zmian – spojrzenie na zmianę z perspektywy organizacji i jednostki.

Emocje i doświadczenia personalne

  • Rola rutyny. Rola stereotypów. Rola nastawienia do zmiany.
  • Przygotowanie do zmiany – im więcej wiemy tym mniej się boimy.
  • Moje emocje związane ze zmianą.
  • Moje postrzeganie zmiany na początku – dzielenie się doświadczeniami z przebytej zmiany pod kątem zmiany postaw w trakcie adaptacji do zmiany.
  • Zmiany wewnętrzne – czy zmian mi się opłaca? Zmiany zewnętrzne – czy mam na to wpływ?
  • Procesy adaptacyjne – co mogę zrobić w procesie zmiany?
  • Zmiana mojego nastawienia.

Etapy wprowadzania zmian

  • Ustalenie ogólnego celu organizacyjnego i obszaru zmiany, rozważanie ważności i wielkości zmiany, przezwyciężanie oporu wobec zmiany, wdrażanie zmiany, kreatywne zarządzanie sobą w zmianie, aktywne włączanie siebie w proces zmian.

Techniki radzenia sobie z własnymi emocjami i przezwyciężaniem oporu przed zmianą

  • Czym są emocje? Sposoby wyrażania i odczytywania emocji. Schemat powstawania emocji i sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Czym są kompetencje emocjonalne i jak zastosować je w praktyce zawodowej? Kompetencje osobiste i społeczne.
  • „Kto zabrał mój ser” – czyli historia o tym, jak przezwyciężać opór wobec zmian
    • 1) gotowości do zmiany
    • 2) energii zmiany
    • 3) intuicja zmiany
  • Moja rola w zmianie organizacyjnej. Zmiana rozpoczyna się od nas samych.

Sposoby skutecznego działania w sytuacji zmiany

Wewnętrzne i zewnętrzne źródła motywujące ludzi do zmian.

  • Zyski i koszty, a akceptacja zmian Interpretacja zmian jako szansy, a nie zagrożenia – metoda przekształcenia sposobu myślenia.
  • Kształtowanie nawyków skutecznego działania w zmianie. Dojrzewanie do zmiany. Wypracowanie różnych strategii działania w sytuacji zmiany organizacyjnej. Akceptacja zmian.
  • Radzenie sobie ze stresem wywołanym zmianą.

Metody skutecznej komunikacji w sytuacji zmiany

  • Otwarta komunikacja i odniesienie do problemu.
  • Klarowna i asertywna komunikacja – komunikat „Ja”, aktywne słuchanie, informacja zwrotna, przyjmowanie i udzielanie konstruktywnej krytyki.

Jak wygląda szkolenie online.

  1. Uczestnik otrzyma na podany w formularzu zgłoszeniowym adres e-mail zaproszenie z linkiem do spotkania wideo najpóźniej 1 dzień przed ustaloną datą szkolenia.
  2. Po otwarciu linku w ustalonym dniu szkolenia oraz o ustalonej godzinie, wystarczy po otwarciu okna Google Meet kliknąć „Dołącz do spotkania”.
  3. Google Meet działa w następujących przeglądarkach:
    • Przeglądarka Google Chrome
    • Przeglądarka Firefox
    • Przeglądarka Microsoft Edge
  4. Z Google Meet można również korzystać za pośrednictwem aplikacji, którą można pobrać na urządzenia mobilne w Google Play lub iTunes Store.
  5. Uczestnik nie potrzebuje konta G Suite, aby wziąć udział w szkoleniu.

W razie jakichkolwiek problemów i/lub pytań można poszukać rozwiązania na  Google Meet – Pomoc lub skontaktować się telefonicznie z organizatorem szkolenia: 697 690 749.

Każdy z Uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej.

Uczestnik zapisując się na szkolenie, każdorazowo akceptuje Regulamin szkoleń.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Biuro Sprzedaży Usług Edukacyjnych

Inni wybrali także

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.