HR Business Partner – Collegium Da Vinci Poznań
Podyplomowe | Ośrodki zamiejscowe | Szczecin

HR Business Partner

Wartością zajęć na kierunku HR Business Partner jest jego użyteczność oparta na praktyce i doświadczeniu osób prowadzących zajęcia. Podczas realizacji programu przygotujemy naszego uczestnika zarówno pod względem wiedzy teoretycznej jak i umiejętności praktycznych, do elastycznego, proaktywnego stawiania czoła kluczowym wyzwaniom stawianym HR Business Partner przez współczesne organizacje. Taki HR Business Partner jest w naszej opinii, uniwersalnym kluczem do sukcesu organizacji. Jest kimś więcej niż specjalistą ds. zarządzania zasobami ludzkimi. Kadra kierunku to praktycy biznesu z bogatym doświadczeniem w zakresie tworzenia nowoczesnych struktur HR-owych.

 

Rekrutacja trwa do 30 października.

Studia skierowane są do:

  • Osób, które chcą rozwijać swoją karierę zawodową w obszarze zarządzania ludźmi, są odpowiedzialne za kształtowanie polityki HR, pracują w działach HR lub wspierają procesy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.
  • Osób, które mają aspiracje do pełnienia funkcji Partnera strategicznego dla Zarządu firmy, chcą kreować nowoczesne rozwiązania odnoszące się do strategii, inicjować pomysły na poziomie systemów i procesów.

Opis

Absolwent kierunku będzie gotowy odpowiedzieć na potrzeby HR organizacji od poziomu diagnozy, jej potrzeb i stanu do realizacji konkretnych projektów czy zmian, których wagę i znaczenie będzie potrafił ocenić i przekazać współpracownikom, pozyskując ich zaangażowanie do realizacji trafnie postawionych celów.

  • Główne role i kompetencje HR BP wraz z budową marki HR BP w organizacji.
  • Umiejscowienie pracy HR BP w popularnych modelach funkcjonowania i standardach zarządczych firm.
  • Stosowanie kluczowych narzędzi pracy HR BP trafnie dedykowanych do przypisanych obszarów wsparcia biznesu.
  • Zarządzanie talentami i wiedzą w organizacji wraz z nabyciem niezbędnych kompetencji trenerskich.
  • Rozpoznawanie potrzeb organizacji wraz z raportowaniem i formułowaniem planów rozwojowych.
  • Projektowanie, kierowanie zmianami, praca w zespołach wdrożeniowych.
  • Poznanie dobry praktyk samodzielnego prowadzenia procesów rekrutacyjnych traktowanych, jako konsekwencja zakładanej polityki personalnej służącej osiągnięciu celów biznesowych.
  • Współtworzenie, budowa i wzmacnianie marki pracodawcy poprzez wdrażanie optymalnej polityki personalnej w zakresie motywacji, relacji pracowniczych, komunikacji wewnętrznej.
  • Budowa, docieranie i liderowanie zespołom pracowniczym wraz intencjonalnym wchodzeniem w role kierownicze lub wykonawcze zależnie od celów i realiów organizacji.
  • Poznanie kluczowych uwarunkowań prawnych i systemowych działania kadr i płac służące harmonijnej współpracy i reprezentacji przez HR BP kadr w jego obszarze działań.

 

  • HR BP
  • Rekruter – architekt kariery
  • Doradca biznesowy (HR)
  • Trener wewnętrzny – kierownik projektów szkoleniowych
  • Audytor w działach HR
  • Agent zmian – wdrożeniowiec
  • Lider zespołów projektowych (HR)

HR Biznes Partner, czyli kto?

Posłuchaj Piotra Wiśniewskiego, kierownika merytorycznego kierunku.

Program studiów

Studia podyplomowe

  • 2 semestry

    Czas trwania (od października 2020 r.)

  • 192

    Liczba godzin dydaktycznych

Program

Kluczowa rola HR BP. (16 godz.)

  • HR BP w organizacji – cele, misja, rola.
  • Model kompetencji HR BP opis zadań i obszary funkcjonowania HR BP w organizacji.
  • Współczesne uwarunkowania pracy HR BP – wyzwania i szanse.
  • Integracja grupy – gra symulacyjna Inwestycja w HR.
  • Development Center – autorefleksja nad poziomem kompetencji i potrzebami uczestników.
  • Feedback – refleksja nad indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi uczestnika – sformułowanie celów indywidualnych na czas studiów.

HR BP jako partner strategiczny. (16 godz.)

  • Wizja i cele rozwoju organizacji.
  • Strategia biznesowa i planowanie strategiczne.
  • Zasady wdrażania strategii biznesowych – dobór komplementarnych strategii HR.
  • Kluczowe zasady rachunku ekonomicznego.
  • Zasady ocena kondycji finansowej firmy oraz kluczowych czynników modyfikujących jej status.
  • Dobre praktyki i mechanizmy decydujące o rentowności i sukcesie finansowym firmy.
  • Korelowanie działań HR z rentownością firmy.

Personal branding HR BP. (8 godz.)

  • Wizerunek specjalisty -techniki autoprezentacji.
  • Trening wystąpień publicznych.
  • Kanały i środki skutecznego marketingu własnej osoby HR BP.
  • Techniki wpływania na procesy decyzyjne.
  • Intencjonalne nawiązywanie i kierowanie relacjami interpersonalnymi.
  • Elementy asertywności w relacjach z pracownikami.

HR BP motywatorem. (8 godz.)

  • Kluczowe koncepcje motywacji wraz ich konsekwencjami dla organizacji i pracowników.
  • Rodzaje systemów wynagrodzeń wraz z ich oddziaływanie na sferę potrzeb pracowników.
  • Rola HR BP w rozpoznawaniu, monitorowaniu i interwencji w narzędzia i metody motywowania.
  • Formalne umocowania systemów motywacyjnych w prawie pracy i narzędziach elektronicznych systemów kadrowo płacowych.

HR BP agentem zmian. (16 godz.)

  • Rozpoznawanie kluczowych przesłanek zmian, opis i planowanie projektów zmiany (model Levina).
  • Zasady i powody interwencji w procesy zmian.
  • Komunikowanie i inspirowanie zmian wraz z działaniami prewencyjnymi łagodzącymi ich negatywne aspekty.
  • Praca na kluczowych modelach opisujących zarządzanie zmianą wraz z przewidywaniem konsekwencji zmian.
  • Metody skutecznej interwencji w sytuacje konfliktowe w ramach instrumentarium obejmującego wiedzę zakresu mediacji, arbitrażu i negocjacji (trening praktyczny technik).

HR BP jako innowator i integrator HR. (16 godz.)

  • Poziomu satysfakcji pracowników oraz siły marki pracodawcy.
  • Standardy (on boarding) i zasady wdrażania i adaptacji pracowników maksymalizujące ich poziomu satysfakcji przy uwzględnieniu realiów.
  • Zasady skutecznej komunikacji na poziomie interpersonalnym i organizacyjnym.
  • Główne kanały i narzędzia komunikowania się z pracownikami i zbierania feedback.
  • Jak informacja rozprzestrzenia się po organizacji? Aspekt formalny i nieformalny.
  • Stosowanie narzędzi elektronicznych w komunikowaniu się – konsekwencje i uwarunkowania skuteczności.

HR BP managerem talentów. (16 godz.)

  • Założenia i rozumienie wagi trafnego rozpoznawania i wzmacniania talentów budujących siłę organizacji (High potential).
  • Zasady i metody wyławiania i wdrażania talentów do optymalnych dla nich ról i funkcji.
  • Kreowanie polityki i implementacja metod zarządzania karierą pracowników najtrafniejszych w kontekście potrzeb organizacji.

HR BP specjalistą ds. ocen i pomiaru poziomu kompetencji. (16 godz.)

  • Metodyka procesów oceniania, szacowania potrzeb rozwojowych oraz selekcji i kształtowania kluczowych dla rozwoju biznesu kompetencji pracowników.
  • Popularne metody informatyczne stosowane w procesach oceny.
  • Aktualne (na obecnym tzw. „rynku pracobiorcy”) spojrzenie na oceny, jako te: zorientowane na równoważenie deficytów i stawianie czoła codziennym wyzwaniom i te, które orientują się na pomnażanie kluczowych zasobów rozwojowych pracownika.
  • Psychologiczne aspekty procesów oceny w relacjach z pracownikami – nowoczesne skale, opisy, techniki i metody.

HR BP ambasadorem marki. (16 godz.)

  • Kluczowe zasady, cele i uwarunkowania współczesnych procesów rekrutacyjnych – od definicji źródła poprzez selekcję do pozyskania pożądanego pracownika.
  • Standaryzacja oczekiwań w oparciu o modele kompetencyjne.
  • Zasady konstrukcji ogłoszenia, standardy komunikacji z kandydatem.
  • Szacowanie i priorytety doboru zestawu dyspozycji kandydata do oczekiwań wynikłych z: realiów stanowiska pracy, kultury firmy, specyfiki zespołu i potrzeb menadżera w sytuacji niewielkiej liczby dostępnych kandydatur.
  • Metody selekcji kandydatur- szacowanie ich aktualnej użyteczności dla organizacji.
  • Racjonalne planowanie budżetu procesów rekrutacji – finansowo i czasowo.
  • Psychologia prowadzenia rozmów rekrutacyjnym – łagodzenie efektów facylitacji, stresu, metody prowadzenia wywiadu z kandydatem.
  • Formalno – prawne aspekty rekrutacji.

HR BP jako kierujący procesami zarządzania wiedzą. (16 godz.)

  • Zarządzanie wiedzą w organizacji – budowa systemów stale uczących się.
  • Badanie potrzeb, planowanie, implementacja do projektów HR, jako metoda zarządzania rozwojem i zaangażowaniem pracowników.
  • Znajomość specyfiki rynku usług edukacyjnych wraz kryteriami, metodami selekcji usług oraz przesłankami do adekwatnych decyzji dotyczących szkoleń.
  • Metodyka zarządzania projektami szkoleniowymi wraz z ich aspektem ekonomicznym i logistyką.

HR BP trenerem wewnętrznym, animatorem spotkań i narad. (16 godz.)

  • Metodologia realizacji głównych form edukacyjnych w organizacji wraz z technikami i dydaktyką.
  • Metodyka ewaluacji i oceny efektów działań i projektów edukacyjnych wraz z ich analizą i raportowaniem.
  • Techniki szkoleniowe grupowe i indywidualne (trening kompetencji trenerskich).
  • Moderacja pracy zespołu w ramach realizacji projektów oraz przy analityce i podejmowaniu decyzji.
  • Zasady pracy w toku zebrań i spotkań zależne od ich rodzaju i celu.

HR BP kierownikiem lub realizatorem projektów HR .(16 godz.)

  • Definicje, przesłanki realizacji modeli pracy projektowej w HR.
  • Zasady i standardy oraz cele realizacji projektów.
  • Struktura pracy w projekcie.
  • Przebieg i metodyka zarządzania projektami HR.
  • Ograniczenia i zagrożenia metod pracy projektowej w HR.
  • Alternatywy do metodyki projektowej.

Prawo pracy w realiach pracy HR BP. (16 godz.)

  • Znajomość regulacji – normy działań kadrowca decydujących o satysfakcji pracownika z obsługi w ramach sektora kadrowo- płacowego organizacji gwarantowanej przez firmę w w/w zakresie.
  • Najlepsze współczesne praktyki w zakresie prawa pracy i regulacji kształtujących politykę kadrowo płacową organizacji.
  • Zasady zatrudniania, wdrażania cudzoziemców.
  • Nowe wyzwania kadr związane z wdrażaniem zmian regulatora (RODO i inne nowe regulacje UE, zmiany prawa pracy).
  • Znajomość uwarunkowań najpopularniejszych elektronicznych systemów kadrowo płacowych.
  • Koordynowanie projektów wdrożeniowymi łączącymi aktywność kadr i płac z pozostałymi.

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest przygotowanie pracy zaliczeniowej poprzez opracowanie koncepcji wdrożenia zmian rozwojowych w wybranej organizacji wraz z scenariuszami i harmonogramem pod opieką promotora zakończony prezentacją i obroną projektu przed komisją. Absolwenci uzyskują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Collegium Da Vinci.

Opłaty

Ceny studiów podyplomowych obowiązujące w roku akademickim 2020/2021.

HR Business Partner

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2020/21 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Wpisowe

  • 0 PLN
    do 30 września 2020
  • 85 PLN
    od 1 października 2020

Czesne

  • 4 400 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x
    2 200 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x
    440 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 0 PLN
    wpisowego
  • 440 PLN
    Absolwenci CDV i WSNHiD otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

GRATIS – Voucher na  lekcję na portalu Załap.pl

Zapisz się na studia podyplomowe w Collegium Da Vinci do 18.09.2020 r. i odbierz voucher na korepetycje na portalu Załap.pl

(Voucher można przekazać dowolnie wybranej osobie, data ważności vouchera: 31.12.2020 r.)

 

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy wydrukować i wypełnić poniższe dokumenty rekrutacyjne:

By dopełnić proces rekrutacji zarejestruj się w formularzu rekrutacyjnym i uzupełnij wszystkie dane.

Opłatę rekrutacyjną należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwa kierunku]

 

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualny numer konta bankowego (numer będzie przesłany przez Ośrodek po otrzymaniu dokumentów w formie papierowej).

Wymagane dokumenty:

  • podanie do J.M. Rektora CDV (wydrukowane i wypełnione),
  • ankieta osobowa (wydrukowana i wypełniona),
  • dwa egzemplarze Umowy o kształcenie wraz z załącznikami podpisane na każdej stronie (wydrukowane i wypełnione),
  • oryginał lub odpis dyplomu ukończenia uczelni wyższej (wymagany tylko do wglądu),
  • potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej.

Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze Rekrutacji, Centrum Rozwoju Nauki i Biznesu EuropaBiz.pl w Szczecinie ul. Kolumba 88/89 (wejście A, lokal: 2 A) 70–035 Szczecin europabiz.pl@gmail.com tel. kom. 724 464 000, najpóźniej w terminie 14 dni od momentu wypełnienia formularza rekrutacyjnego – osobiście, przez osoby trzecie lub wysłać pocztą.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Biuro Rekrutacji

Centrum Rozwoju Nauki i Biznesu EuropaBiz.pl w Szczecinie

ul. Kolumba 88/89 (wejście A, lokal: 2 A)

70–035 Szczecin

W lipcu i sierpniu

Sekretariat czynny:

w soboty

w godzinach 9.00 – 15.00

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.