Podyplomowe | Poznań | Specjalistyczne

Zarządzanie instytucją oświatową – przywództwo, kierowanie, rozwój

Celem studiów jest przygotowanie profesjonalnej kadry zarządzającej instytucjami oświatowymi. Absolwenci wyposażeni zostaną w wiedzę, umiejętności oraz praktyczne i skuteczne narzędzia wzmacniające przywództwo w uczącej się organizacji. Przygotują się do podejmowania trafnych decyzji zarządczych i racjonalnego administrowania zasobami szkoły lub placówki, z  szczególnym ukierunkowaniem na doskonalenie procesów nauczania i uczenia się oraz osiągania wyznaczanych celów edukacyjnych.

Absolwenci studiów I stopnia po ukończeniu studiów podyplomowych uzyskują uprawnienia do zajmowania stanowisk kierowniczych w przedszkolach, szkołach podstawowych. Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwentów studiów II stopnia lub jednolitych magisterskich pozwala na zajmowanie stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i placówek oświatowych.

Dla kogo?

Studia adresowane są do:

  • dyrektorów oraz osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach,  przedszkolach, placówkach oświatowo-wychowawczych, placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego, ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz ośrodkach doskonalenia nauczycieli
  • nauczycieli wszystkich specjalności i poziomów nauczania, którzy chcą ubiegać się o stanowisko kierownicze w szkole lub placówce oświatowe
  • nauczycieli zainteresowanych nabywaniem kompetencji w obszarach: zarządzanie zespołami dzieci, młodzieży i dorosłych oraz doskonalenie procesów nauczania i wspierania rozwoju uczących się.
  • pracowników urzędów nadzoru pedagogicznego i organów prowadzących szkoły i placówki,
  • osób niebędących nauczycielami, chcących ubiegać się o stanowisko dyrektora szkoły, przedszkola  lub placówki zgodnie z art. 62.ust.2 Ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197, 2248)
  • kierowników instytucji szkoleniowych (w tym ngo – organizacje poarządowe) i animatorów działań edukacyjnych

Opis

Wymagane od kandydata

  • ukończone studia wyższe co najmniej I stopnia.
  • Wzmocnienie przywództwa w uczącej się organizacji oraz wyposażenie w praktyczne i skuteczne narzędzia
  • Przygotowanie do podejmowania trafnych decyzji zarządczych
  • Racjonalne administrowanie finansami i innymi zasobami szkoły lub placówki
  • Doskonalenie procesów nauczania i uczenia się
  • Kierowanie ludźmi
  • Osiąganie wyznaczonych celów edukacyjnych

Absolwenci studiów nabywają specjalistyczne kompetencje pożądane dla sprawnego i efektywnego zarządzania instytucją oświatową i kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska dyrektora oraz innych stanowisk kierowniczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. 2017 poz. 1597).

Kadra

Elżbieta Walkowiak

Kierownik merytoryczny kierunku Zarządzanie instytucją oświatową

Elżbieta Walkowiak

Kierownik merytoryczny kierunku Zarządzanie instytucją oświatową

O mnie

rozwińZ wykształcenia mgr inżynier, z wyboru nauczycielka. Absolwentka Politechniki Poznańskiej, ukończyła studia podyplomowe o specjalności informatyka (UAM) oraz  studia podyplomowe w zakresie wychowania technicznego  (Politechnika Warszawska),  kursy przygotowujące do nowoczesnego, skutecznego zarządzania szkołą oraz kurs kwalifikacyjny dla edukatorów.

rozwińNauczycielka teoretycznych przedmiotów zawodowych, fizyki oraz techniki – w różnych typach szkół. Pełniła funkcję wicedyrektora zespołu szkół zawodowych, była dyrektorem: Szkoły Podstawowej nr 78 w Poznaniu, a następnie Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 2 w Poznaniu. Od 2008 do 2015 roku pracowała w Kuratorium Oświaty w Poznaniu – początkowo jako wicekurator, a następnie Wielkopolski Kurator Oświaty. Współpracowała z placówkami doskonalenia nauczycieli,  uczelniami i samorządami terytorialnymi oraz organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz dzieci i młodzieży (m.in. jako edukator z zakresu zarządzania i przywództwa w oświacie).

rozwińOrganizacja procesów nauczania i uczenia się, przywództwo i zarządzanie instytucjami działającymi w systemie oświaty, pragmatyka zawodowa i doskonalenie nauczycieli; technika.

rozwińJej pasją ciągle pozostaje praca z ludźmi.

Życiowe motto:

rozwiń„Kto chce szuka sposobów, Kto nie chce szuka powodów”

rozwiń(Kartezjusz)

Ewa Socha

Wykładowca

Ewa Socha

Wykładowca

O mnie

rozwińDyrektor niepublicznego Liceum Da Vinci i Liceum Ogólnokształcącego FLEX oraz wicedyrektor Szkoły Podstawowej i Przedszkola Da Vinci.

rozwińOd 26 lat zarządza publicznymi i niepublicznymi szkołami różnego typu. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w działalności samorządowej Rady Miasta Poznania i Sejmiku Województwa Wielkopolskiego

Wojciech Gorzelanny

wykładowca

Wojciech Gorzelanny

wykładowca

O mnie

rozwińCoach, Trener, Pedagog, Mediator Wykładowca- praktyk – prowadzi     warsztaty rozwijania kompetencji diagnostyczno-terapeutycznych oraz trening umiejętności poznawczych wykorzystując metodologię coachingu koaktywnego, stworzył program studiów podyplomowych TERAPIA PEDAGOGICZNA I STRATEGIE ROZWOJU OSOBISTEGO,

rozwińProwadzi też warsztaty z zakresu metodyki budowania zespołu i komunikacji.

rozwińSpecjalizacje obszarowe

  • executive coaching – zarządzanie zespołem, osobista efektywność menedżera,
  • coaching zespołowy – coaching integralności zespołu – budowanie synergii zespołu, zespół w kryzysie,
  • coaching grupowy/warsztaty/szkolenia – wieloaspektowy rozwój z pogłębianiem świadomości,
  • life coaching oraz indywidualne, holistyczne sesje rozwojowe (narzędzia dopasowane do potrzeb klienta, m.in. komunikacja, praca na zasobach, inteligencja emocjonalna, praca ze stresem, praca z  przekonaniami, motywacja, odkrywanie wewnętrznej przestrzeni osobistej mocy).
  • trening interpersonalny – rozwijanie i pogłębianie szerokich sfer relacji osobistych i społecznych,
  • praca z ciałem i symptomami chorobowymi – poszukiwanie i rozwiązywanie konfliktów chorobotwórczych

Aleksandra Kuźniak

wykładowca

Aleksandra Kuźniak

wykładowca

O mnie

rozwińNauczycielka języka  polskiego, doradca metodyczny a później konsultant ds. doradztwa kadry kierowniczej i egzaminów zewnętrznych Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu oraz współpracownik Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu. Od 2008 dyrektor wydziału oświaty, kultury i sportu starostwa powiatowego, później kierownik referatu oświaty, kultury, sportu i zdrowia, a obecnie dyrektor centrum usług wspólnych. Edukatorka, koordynatorka wielu projektów edukacyjnych. Autorka publikacji, dotyczących edukacji i zarządzania w oświacie. Współpracuje z wieloma instytucjami w zakresie prowadzenia szkoleń i kursów o tematyce oświatowej. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Collegium da Vinci w Poznaniu. Certyfikowany konsultant Programu MindSonar.

Irena Pyszyńska - Królak

Wykładowca

Irena Pyszyńska - Królak

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińMgr kulturoznawstwa, filologii polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; studia podyplomowe z informatyki i zarządzania w oświacie.

rozwińNauczyciel, dyrektor szkoły, wizytator i dyrektor wydziału w organie nadzoru pedagogicznego.

Agata Ludwa

Wykładowca

Agata Ludwa

Wykładowca

rozwińO mnie

rozwińMatematyczka, autorka podręcznika i ćwiczeń matematycznych, wieloletnia nauczycielka i dyrektorka, propagatorka nowych metod edukacyjnych. Aktualnie prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych dla nauczycieli, zajęcia tutorskie z grupami studentów, pracuje przy projekcie  przygotowującym szkołę ćwiczeń (poradnik metodyczny, konsultacje lekcji, komentarze metodyczne do filmów dla studentów), prowadzi szkolenia dla nauczycieli. Nadal, w zmniejszonym wymiarze godzin, uczy matematyki w szkole podstawowej i liceum.

rozwińAgata Ludwa jest współautorką podręcznika do matematyki dla klas młodszych szkoły podstawowej „Nasza szkoła. Matematyka”. Jej zbiory ćwiczeń dla klas 1-3 doczekały się kilkunastu wznowień.  Działa od lat w Społecznym Towarzystwie Oświatowym, zasłużonej dla polskiej oświaty organizacji pozarządowej.

rozwiń„W edukacji interesuje mnie podejście  nastawione na samodzielność i odkrywanie. Matematyka to nie wiedza tajemna dla nielicznych, to codzienna rzeczywistość nas otaczająca. To „niewidzialna kultura”, w której się obracamy, oddychamy, żyjemy. Budowanie pozytywnego podejścia do matematyki powinno następować od najmłodszych lat. Zaradność matematyczna jest potrzebna każdemu, a brak matematycznego przygotowania poważnie zawęża możliwości działania, pracy, kariery. Aktualnie interesują mnie projekty STEAM  łączące matematykę, nauki ścisłe i nowoczesne technologie z działaniami artystycznymi.  Fascynuje mnie też personifikacja i metody tutoringowe w nauczaniu.”

Program studiów

Studia podyplomowe

Formami zajęć są: wykłady konwersatoryjne, praca zespołowa i ćwiczenia, a wiodącymi metodami: dyskusje, warsztaty, studia przypadków (case study)  zaczerpniętych prosto z praktyki zawodowej, symulacje sytuacji i zachowań, wywiady, portfolio i inne metody aktywizujące.

Wizyty studyjne służą doskonaleniu kompetencji bezpośrednio w wybranych instytucjach oświatowych.

  • 2 semestry

    Czas trwania

  • 220 + 3 wizyty studyjne

    Liczba godzin dydaktycznych

  • 45

    Punkty 

Realizowane zagadnienia m.in.:

  • Podstawy zarządzania i przywództwa w szkole
  • System oświaty, struktura i organizacja pracy szkół i placówek, zadania, odpowiedzialność i uprawnienia organów w systemie oświaty
  • Psychologiczne aspekty zarządzania
  • Szkoła jako organizacja ucząca się, zarządzanie procesami nauczania i uczenia się, zarządzanie własnym rozwojem zawodowym
  • Prawo oświatowe i administracyjne w szkole
  • Nadzór pedagogiczny
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie strategiczne, koncepcja pracy i rozwoju szkoły, planowanie pracy
  • Administrowanie i zarządzanie finansami w szkole,  zamówienia   publiczne, kontrola zarządcza
  • Szkoła w środowisku lokalnym

Ponadto program obejmuje:

  • praktyczne zadania wdrożeniowe powiązane z ww. obszarami tematycznymi
  • wizyty studyjne w szkole Da Vinci i dwóch innych szkołach, (przedszkolach lub placówkach), w zależności od składu grupy słuchaczy

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa jest:

  • uzyskanie wszystkich zaliczeń i egzaminów potwierdzających osiągnięcie efektów kształcenia przewidzianych programem,
  • egzamin końcowy w formie prezentacji projektu/portfolio słuchacza z działań praktycznych zrealizowanych w ramach studiów.

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym.

Opłaty

studia podyplomowe w roku akademickim 2020/2021

Zarządzanie instytucją oświatową – przywództwo, kierowanie, rozwój

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2020/21 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 10 lipca 2020
  • 85 PLN
    od 11 lipca 2020

Czesne

  • 3250 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x 1625 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x 325 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 0 PLN
    wpisowego
  • 325 PLN
    Zwolnienie z 1 z 10 rat

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia należy:

  • wypełnić elektroniczny formularz na stronie uczelni (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
  • oraz podpisać umowę online za pomocą serwisu UMOWNIK (Możesz podpisać umowę na studia przez 24h online! Bez wychodzenia z domu, drukowania dokumentów czy przesyłania ich pocztą. Zawarcie umowy online jest w pełni bezpieczne, realizowane za pośrednictwem kompleksowego narzędzia do zawierania umów online, jakim jest Umownik. Pozwala na potwierdzenie zawarcia umowy oraz weryfikację tożsamości bez konieczności składania tradycyjnego podpisu lub podpisu elektronicznego.)
  • lub dostarczyć do Centrum Organizacji Dydaktyki niezbędne dokumenty (pokój R038, parter Rotunda)

Na początek przygotuj potrzebne dokumenty

  • dowód osobisty,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)

Wypełnij formularz rekrutacyjny

  • Po zalogowaniu do formularza rekrutacyjnego i uzupełnieniu niezbędnych danych osobowych wygenerują się wszystkie dokumenty wymagane do przyjęcia Ciebie na studia. (Znajdziesz je w zakładce DOKUMENTY formularza rekrutacyjnego.)
  • Dokumenty możesz dostarczyć online, nie wychodząc z domu, za pomocą serwisu UMOWNIK – po wypełnieniu wszystkich dokumentów w serwisie rekrutacja.cdv.pl będziesz mógł skorzystać z Umownika.
  • Dokumenty możesz dostarczyć osobiście do Centrum Organizacji Dydaktyki (pokój R038, parter Rotunda) – należy  je wydrukować  i podpisać na każdej stronie! Zwróć uwagę, że niektóre dokumenty wymagane są w dwóch egzemplarzach.

Opłatę rekrutacyjną* należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwę kierunku]

 

*Sprawdź obowiązujące promocje

Online – za pomocą serwisu UMOWNIK

System wygeneruje dla Ciebie:

  • umowę o kształcenie
  • regulamin opłat
  • ankietę osobową
  • podanie do Rektora

Musisz przygotować:

  • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr) – do wglądu

Osobiście

Zabierz ze sobą:

  • dyplom ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej (jeśli Ciebie obowiązuje) na konto Uczelni (nr konta 02 1090 1476 0000 0001 3627 5750)

oraz wydrukowane z formularza rekrutacyjnego:

  • podpisaną przez Ciebie ankietę osobową
  • podpisane przez Ciebie podanie do Rektora
  • dwa podpisane przez Ciebie egzemplarze umowy o kształcenie
  • dwa egzemplarze regulaminu opłat (podpisane przez Ciebie na każdej stronie)

Przez osoby trzecie lub pocztą na adres Uczelni (z dopiskiem Centrum Organizacji Dydaktyki):

UWAGA. O kolejności przyjęć i promocji decyduje data nadania dokumentów. Pamiętaj, wymagany jest komplet dokumentów i dokumenty MUSZĄ być przez Ciebie podpisane!

Upewnij się, że skompletowałeś wszystkie dokumenty:

  • kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
  • dowód wniesienia opłaty wpisowej (jeśli Ciebie obowiązuje) na konto Uczelni (nr konta 02 1090 1476 0000 0001 3627 5750)

oraz wydrukowane z formularza rekrutacyjnego:

  • podpisaną przez Ciebie ankietę osobową
  • podpisane przez Ciebie podanie do Rektora
  • dwa podpisane przez Ciebie egzemplarze Umowy o kształcenie
  • dwa egzemplarze regulaminu opłat (podpisane przez Ciebie na każdej stronie)

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

tel.: 61 27 11 105
rekrutacja@cdv.pl

Ważne dokumenty:

Regulamin studiów
Regulamin opłat
Wzór umowy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Rekrutacja - Informacje

Izabella Bekas – Kwaśniewska

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.