Podyplomowe | Dla Biznesu | Nowe media i technologie

Big Data – Analytics&Society

Interdyscyplinarne studia łączące wiedzę i praktykę z zakresu informatyki, marketingu, medioznawstwa  i elementów psychologii. Zajęcia odbywają się w nowoczesnych pracowniach komputerowych i laboratorium badawczym. Kadrę dydaktyczną tworzą doświadczeni specjaliści i wykładowcy akademiccy.

 

W wielu dziedzinach życia umiejętność gromadzenia i przetwarzania danych staje się podstawą funkcjonowania firm i instytucji. Rozwój technologii komunikowania wymaga od specjalistów z różnych dyscyplin, a w tym także od humanistów, umiejętności ekstrakcji, przetwarzania, analizowania, porównywania  i wizualizacji danych. Niezbędne wydaje się również zrozumienie relacji pomiędzy człowiekiem a technologią.

Poznaj kierunek!

Zapisz się na szkolenie „Segmentacja klientów z wykorzystaniem narzędzi Big Data” i sprawdź, jak będzie wyglądała nauka.

Opis

Po zakończonych studiach absolwenci będą przygotowani do pracy w charakterze specjalistów ds. Big Data odpowiedzialnych między innymi za przeprowadzanie kwerend internetowych, zaprojektowanie badań i narzędzi analitycznych, sporządzanie raportów i wizualizacji, a także analizę sieci społecznościowych w obszarze marketingowym, psycho-społecznym.

Analityk Data Mining

Specjalista ds. Big Data

Data Researcher

Manager ds. Badań i Big Data

Program studiów

Studia podyplomowe

Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 10-11 zjazdów, w trybie sobota – niedziela (w godz.8.30 – 17.00 ). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku Collegium Da Vinci przy ul. gen. T. Kutrzeby 10.

  • 2 semetry

    Czas trwania (od października 2018r.)

  • 200

    Liczba godzin dydaktycznych

Program

1. Inżynieria danych (116 godz.)

  • Wprowadzenie do Big Data i Data Science
  • Podstawy programowania
  • Metody przetwarzania i analizy danych
  • Algorytmy i struktury danych
  • Bazy danych
  • Machine Learning

2. Analityka Big Data (60 godz.)

  • Analiza sieci społecznych
  • Wizualizacja danych
  • Internetowe narzędzia analityczne
  • Badania marketingowe i społeczne

3. Człowiek w świecie technologii (15 godz.)

  • Psychologia Big Data
  • Prawne i etyczne aspekty gromadzenia i przetwarzania danych

4. Seminarium (9 godz.)

 

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • aktywność i obecność na zajęciach (wykonywanie zadań i aktywności)
  • projekt indywidualny/zespołowy – praca dyplomowa w formie projektu zaliczeniowego z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi

 

Kadra

dr Krzysztof Kuźmicz

wykładowca

Spotkajmy się na:

studia podyplomowe

Big Data – analytics & society

Nauczanie informatyki i zajęć komputerowych

 

dr Krzysztof Kuźmicz

wykładowca

rozwińO mnie
Kierownik merytoryczny kierunków Big data – analytics & society, Nauczanie informatyki i zajęć komputerowych.

rozwińMedioznawca, dziennikarz, animator kultury, pedagog medialny, badacz i nauczyciel akademicki, certyfikowany tutor. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Towarzystwa Mediów i Technologii Edukacyjnych. Prezes Zarządu Instytutu Analiz Społecznych Quantum. Ekspert, badacz, trener w grantach i projektach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Narodowego Centrum Nauki.

rozwińAbsolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor nauk społecznych. W latach 2005-2015 pracował w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, gdzie współtworzył pierwszą w Polsce specjalizację dziennikarską o profilu muzycznym oraz realizował badania naukowe w obszarze mediów i komunikacji społecznej.

rozwińJego zainteresowania badawcze obejmują m.in. nowoczesną komunikację społeczną, marketingową i medialną (social, cloud, big data, mobile, new media, game studies), psychologię mediów i reklamy, PR i kreowanie wizerunku, organizację i zarządzanie mediami, edukacyjne zastosowania mediów i technologii, dziennikarstwo muzyczne, kulturę popularną. Jest autorem licznych publikacji naukowych oraz monografii pt. „E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci”, a także ponad tysiąca pięciuset godzin audycji radiowych.

Ciekawi mnie

rozwińŻycie

mgr inż. Paulina Bednarek

wykładowca

mgr inż. Paulina Bednarek

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwentka Politechniki Szczecińskiej, kierunek: Informatyka, specjalność: Informatyczne Zarządzanie. Karierę zawodową rozpoczęła w Orange jako analityk danych związanych z pracą doradców na Contact Center oraz kontaktami klientów na Infoliniach TP i Orange. Od 6 lat pracuje we Franklin Templeton Investments, gdzie rozpoczęła w dziale wsparcia Sprzedaży i Portfolio Managerów przygotowując raporty zarządcze, zaczynając od manualnej pracy, a pozostawiając dział ze zautomatyzowaną analityką. Aktualnie jest częścią zespołu Market Research Consultancy – jednostki odpowiedzialnej za research, modelowanie i wizualizację danych finansowych oraz marketingowych. Jej specjalizacją jest wizualizacja danych z użyciem aplikacji Business Intelligence (Tableau, Qlikview). Wieczory zajmują jej książki, Sudoku i gry komputerowe.

mgr inż. Waldemar Burzych

wykładowca

mgr inż. Waldemar Burzych

wykładowca

O mnie

rozwińMgr inż. telekomunikacji Politechniki Gdańskiej. Obecnie Kierownik Zespołu Testów we Franklin Templeton. Od prawie 15 lat zaangażowany w projekty IT i Telco dla różnych sektorów: finansowego, bankowego, telekomunikacyjnego i publicznego. W swojej pracy zawodowej skupia się na usprawnianiu procesów, dostarczaniu narzędzi analitycznych, coachingu i utrzymywanie dobrych relacji z klientem.

mgr Tomasz Gruszka

wykładowca

mgr Tomasz Gruszka

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwent SGH w Warszawie na kierunkach Marketing oraz Finanse i Bankowość. Od ponad 8 lat związany z rożnymi obszarami marketingu. Jego pasją są biznesowe zastosowania nowoczesnych technologii oraz personalizacja przy użyciu danych. Obecnie w Franklin Templeton Investments zarządza działem zajmującym się produkcją materiałów marketingowych.

dr Dariusz Gulczyński

wykładowca

dr Dariusz Gulczyński

wykładowca

O mnie

rozwińDoktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu ekonomicznego w Poznaniu. Nauczyciel akademicki, certyfikowany audytor i księgowy, trener, dziennikarz prasowy. Członek zwyczajny Polskiego Komitetu Światowej Rady Energetycznej, ekspert w komitetach: Energy Efficiency – Technologies & Policies Committe przy World Energy Council (Londyn) oraz Statistics Committee przy Euro Heat and Power (Bruksela). Autor publikacji i raportów z dziedziny energetyki. Pracuje na stanowisku dyrektora ds. rozwoju biznesu w spółce energetycznej. Jako szef wielkopolskiego oddziału stowarzyszenia Internationaler Controller Verein był współorganizatorem międzynarodowego projektu „Big Data, Potencjał dla controllera”. Specjalizuje się w problematyce edukacji menedżerskiej. Zainteresowania naukowe: ochrona danych, eksploracja danych, infrastruktura krytyczna, big data, business dynamics.

mgr Karolina Kosińska

wykładowca

mgr Karolina Kosińska

wykładowca

O mnie

rozwińUkończyła studia licencjackie na kierunku matematyka (specjalność matematyka finansowa) na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia magisterskie na kierunku informatyka i ekonometria (specjalność inżynieria finansowa) na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

rozwińW 2015 roku zaczęła pracę we Franklin Templeton Investments. Obecnie pracuje na stanowisku Research Analyst w dziale Market Research Consultancy. W swojej pracy zajmuje się m.in. analizą i wizualizacją danych sprzedażowych, research’em oraz zagadnieniami ekonometrycznymi, do czego wykorzystuje narzędzia takie jak Alteryx, R, czy Tableau.

mgr inż. Jacek Kuźmicz

wykładowca

mgr inż. Jacek Kuźmicz

wykładowca

rozwińO mnie

rozwińAbsolwent Politechniki Poznańskiej, wydziału Informatyki – specjalność Technologie Wytwarzania Oprogramowania. Od ponad 15 lat związany z dziedziną programowania. Starszy Inżynier Oprogramowania w firmie PSI Polska Sp. z o.o., na co dzień tworzy systemy klasy WMS (Warehouse Managment System), gdzie istotnymi elementami są optymalizacja kodu oraz dobra znajomość mechanizmów baz danych. Znawca tematyki optymalizacji zapytań w systemach bazodanowych firmy Oracle. Nauczyciel akademicki związany z tematyką baz danych i systemów operacyjnych.

dr Bartłomiej Łódzki

wykładowca

dr Bartłomiej Łódzki

wykładowca

 O mnie

rozwińPolitolog, medioznawca, przewodniczący Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, członek International Communication Association i International Political Science Association oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. Autor badań empirycznych i publikacji w obszarze mediów masowych, w tym mediów internetowych. Ekspert ds. badań w projektach B+R. Kompetencje zawodowe nabywał między innymi w Niemczech (FU Berlin, TU Drezno), Portugalii (Uniwersytet Lusófona), Estonii (Uniwersytet Tartu) i Stanach Zjednoczonych (Uniwersytet Florydy/College of Journalism and Communications). Były kierownik Pracowni Badań Medioznawczych i Społecznych (Dolnośląska Szkoła Wyższa). Stypendysta Pressec lub Dresden. Dwukrotnie nagrodzony jako ekspert medialny. Współpracował także z instytucjami i firmami (m.in. Clarena, Box of Ads, Loremtec czy Fundacja Klinika Rządzenia).

mgr inż. Paweł Martenka

wykładowca

mgr inż. Paweł Martenka

wykładowca

O mnie

rozwińProgramista Java, C++, baz danych oraz technologii web. Ma ponad 8 lat doświadczenia w różnych przedsięwzięciach informatycznych, aktualnie realizuje projekty dla PayU. Nauczyciel akademicki z kilkuletnim doświadczeniem w tematach związanych z tworzeniem oraz testowaniem oprogramowania.

mgr Marta Nowak

wykładowca

mgr Marta Nowak

wykładowca

O mnie

rozwińJest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Finanse i bankowość. Od 2007 roku pracuje w firmie Franklin Templeton Investment. Rozpoczęła w dziale Transfer Agency, zajmującym się prowadzeniem rejestru klientów w Stanach Zjednoczonych, a od 2011 roku była supervisorem działu TACC Global Cash Services, odpowiedzialnym za monitorowanie przychodzących i wychodzących płatności dla klientów europejskich i azjatyckich. Obecnie jest managerem działu Global Product Strategy – Research & Analytics współpracującym z działami sprzedaży oraz bezpośrednio z zespołami inwestycyjnymi. Interesuję się procesami zarządzania wiedzą i informacją w globalnych organizacjach. Kocha dalekie podróże i dobrą kuchnię.

dr Jacek Nożewski

wykładowca

dr Jacek Nożewski

wykładowca

O mnie

rozwińdoktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim. Uczestnik międzynarodowych i krajowych projektów badawczych poświęconych nowym mediom i komunikowaniu politycznemu. Prelegent wielu konferencji zagranicznych i krajowych. Autor publikacji naukowych poświęconych komunikowaniu politycznemu w nowych mediach. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej i International Communication Association. Prowadził wiele warsztatów poświęconych metodologii badawczej nowych mediów. Szczególne pole jego zainteresowań stanowią analizy sieci (Network Analysis), mediów społecznościowych, zaangażowania komunikacyjnego oraz komunikowania politycznego w nowych mediach. W swoich badaniach posługuje się łączeniem jakościowych i ilościowych technik i narzędzi badawczych.

mgr inż. Marta Owczarczak

wykładowca

mgr inż. Marta Owczarczak

wykładowca

O mnie

rozwińPMP, ITIL, ISTQB Advanced, Certified Disciplined Agilist (DAD), kierownik projektu z jedenastoletnim doświadczeniem na rynku pracy, od 7 lat pracuje w Project Management Office. Obecnie prowadzi zespół zarządzający danymi produktowymi w firmie Franklin Templeton Investments. Posiada doświadczenie pracy w globalnym, wielokulturowym środowisku, zdobyte w różnych branżach, firmach i na różnorodnych stanowiskach. Jest zwolennikiem pracy zespołowej oraz dzielenia się wiedzą.

rozwiń 

rozwiń 

mgr Kamil Raczek

wykładowca

mgr Kamil Raczek

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Matematyki i Informatyki UAM. Miłośnik matematyki i jej zastosowań. Zaczynał swoją karierę jako analityk logistyki w branży FMCG. Następnie przez kilka lat pracował jako programista/konsultant systemów optymalizacji intralogistyki oraz systemów klasy WMS/MFC w PSI Polska. Samouk. Obecnie Software Engineer w BAE Systems, odpowiedzialny za tworzenie i rozwój systemów raportowych. Na co dzień pracuje z systemami baz danych Oracle, MySQL i Postgres.

dr inż. Robert Tomczak

wykładowca

Spotkajmy się na:

Informatyka

Informatyczne Techniki Zarządzania

dr inż. Robert Tomczak

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwent Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, kierunku: Technika Rolnicza i Leśna, w specjalności: Informatyka w Inżynierii Rolniczej.

rozwińDoktorat poświęcony analizie złożonego sygnału akustycznego z wykorzystaniem sieci neuronowych obronił z wyróżnieniem w 2008 r. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją, sieciami neuronowymi i ich praktycznym wykorzystaniem oraz efektywnym wykorzystaniem nowoczesnych technik informacyjnych. W latach 2001-2013 administrator sieci i systemów informatycznych, koordynator ds. bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych (z ramienia Rektora) na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, zajmował się m.in. projektowaniem rozwiązań i administracją systemami serwerowymi, sieciowymi i dostępowymi dla uczelni.

Ciekawi mnie

rozwińPoza nauką zajmuje się wdrażaniem systemów bezpieczeństwa oraz zarządzaniem systemami i sieciami komputerowymi. Pasjonat Wolnego Oprogramowania i twórczości na otwartych licencjach. Wolne chwile poświęca fotografii, mechanice pojazdowej i analizom bezpieczeństwa sieci i systemów sieciowych.

mgr inż. Aleksander Stasiak

wykładowca

mgr inż. Aleksander Stasiak

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwent Politechniki Poznańskiej, kierunek informatyka, specjalność: Projektowanie i eksploatacja systemów informatycznych. Karierę zawodową rozpoczął w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, jednostce naukowej afiliowanej przy Instytucje Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk. Jako pracownik PCSS brał udział w projektach krajowych i europejskich, między innymi: Geant2, GN3 – projekt budowy paneuropejskiej sieci naukowo – akademickiej, wraz z usługami, PPBW – Polska Platforma Bezpieczeństwa Wewnętrznego, SmartZOO – przewodnik po poznańskim ogrodzie zoologicznym. Również, jako specjalista w zakresie administracji bazami danych, opiekował się systemami takimi jak MIM (poznan.pl), Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa czy Federacja Bibliotek Cyfrowych. Od 2014 roku pracownik Franklin Templeton Investment Polska. Jako lider wsparcia aplikacji zarządzającej przepływami pieniężnymi dba o nieprzerwaną pracę rozproszonego zespołu analityków biznesowych.

dr Łukasz Wawrowski

wykładowca

dr Łukasz Wawrowski

wykładowca

O mnie

rozwińPracownik Katedry Statystyki na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Posiada 10-letnie doświadczenie w zakresie analizy danych w programach R, SAS i SPSS. Wykładowca na studiach podyplomowych „Big Data – Analytics & Society” oraz „Zaawansowane techniki analityczne w biznesie”. Uczestniczy w licznych projektach naukowo-badawczych dotyczących m.in. jakości życia, modelowania ekonometrycznego oraz sztucznej inteligencji.

rozwińAutor bloga: wawrowski.edu.pl.

Tomasz Włodarczyk

wykładowca

Tomasz Włodarczyk

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, socjolog z wieloletnim doświadczeniem w realizacji badań rynku z zastosowaniem metod jakościowych i ilościowych. Główne obszary zainteresowań: socjologia obrazu, marketing usług, doświadczenia użytkownika (user experience). Obecnie na stanowisku menedżera emotionsLAB, gdzie jest odpowiedzialny za cały proces badawczy i kontakt z klientem od momentu powstania koncepcji badania aż do raportu końcowego.

mgr Aleksander Wnuk

wykładowca

mgr Aleksander Wnuk

wykładowca

O mnie

rozwińAbsolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracę w Franklin Templeton Investments rozpoczął od stażu podczas ostatniego roku studiów. Przez 3,5 roku pracował w dziale obróbki danych marketingowych dla produktów inwestycyjnych. Później opuścił firmę, aby zyskać nowe doświadczenie w McKinsey & Company. Od czerwca 2016 ponownie związany z Franklin Templeton Investments, tym razem na stanowisku Senior Research Analyst w dziale Product Data Services. Rozwija swoją wiedzę i umiejętności w kierunku programowania (PHP, Python) oraz tematyki big data, w szczególności analizy zbiorów dark data.

Dofinansowanie nauki!

Collegium Da Vinci prezentuje swoją ofertę w Biurze Usług Rozwojowych, dzięki czemu studenci mogą uzyskać dofinansowanie z EFS.

Istnieje również możliwość skorzystania z nieoprocentowanej i bezprowizyjnej pożyczki na kształcenie osób dorosłych – www.open.frp.pl

Opłaty

Ceny studiów podyplomowych obowiązujące w roku akademickim 2018/2019.

Big Data – Analytics&Society

Studia podyplomowe w Poznaniu. Czas trwania: 2 semestry.

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2018/19 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 31.07.2018
  • 100 PLN
    do 31.08.2018
  • 150 PLN
    do 30.09.2018
  • 300 PLN
    od 01.10.2018

Czesne

  • 6000 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x 3000 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x 600 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 300 PLN

    Absolwenci CDV zostają zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

  • 600 PLN

    Absolwenci CDV otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy wypełnić internetowy formularz rekrutacyjny, dokonać opłaty rekrutacyjnej – KROK 2 oraz  złożyć wymagane dokumenty – KROK 3.

Opłatę rekrutacyjną należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwa kierunku]

 

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualny numer konta bankowego (numer jest generowany automatycznie podczas wypełniania internetowego formularza, widoczny w umowie).

Wymagane dokumenty:

  • podanie do J.M. Rektora CDV (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • kwestionariusz osobowy (wydrukowany z formularza rekrutacyjnego),
  • dwa egzemplarze Umowy o kształcenie wraz z załącznikami podpisane na każdej stronie (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • dyplom ukończenia uczelni wyższej (wymagany tylko do wglądu),
  • potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej.

Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze Rekrutacji, ul. gen. T. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań (parter, pokój R034) najpóźniej w terminie 14 dni od momentu wypełnienia formularza rekrutacyjnego – osobiście, przez osoby trzecie lub wysłać pocztą.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.