Podyplomowe | Dla Biznesu

Fashion & New Media

Kierunek Fashion & New Media łączy socjologiczno-badawcze spojrzenie z humanistyczną wrażliwością i umiejętnością poruszania się w świecie nowych technologii i mediów.

Różnorodny i multidyscyplinarny program wprowadza w złożone zagadnienia krok po kroku: od wykształcenia umiejętności obserwacji i analizy (moduł Trends & Ideas), przez tworzenie konceptów i marek opartych o rzetelne badania i autentyczne wartości (Branding), po skuteczną komunikację w złożonej rzeczywistości (Communication & New Media) oraz sprofilowane i innowacyjne strategie sprzedażowe (E-commerce. Rozwój i Innowacje).

Naszym celem jest wykształcenie wrażliwych, otwartych i nowatorskich kreatorów rzeczywistości, który zmienią oblicze świata mody.

Partnerami kierunku są producent biżuterii YES i Poznańska Szkoła Konstrukcji Ubioru FORMA. Szkoła powstała z myślą o wspieraniu kształcenia na rynku mody, który podlega nieustannym zmianom wynikającym z rozwoju nowych technologii oraz globalizacji i dostępności świata. Nauka w FORMIE opiera się na programie odpowiadającym na aktualne potrzeby firm branży fashion, w duchu współczesnych tendencji edukacyjnych. Nauka, wsparta doświadczeniem prowadzących, oparta jest na ćwiczeniach i praktycznej wiedzy.

 

Dla kogo?

  • Absolwenci studiów licencjackich i magisterskich kierunków humanistycznych, społecznych i ekonomicznych, zainteresowani rozwojem zawodowym w obszarze fashion, nowych mediów, brandingu czy prognozowania trendów
  • Absolwenci kierunków projektowych (fashion, design) i artystycznych chcący pogłębić i ugruntować swoją wiedzę oraz rozszerzyć o wymiar praktyczny, rynkowy (nowe media, technologie, branding, e-commerce)
  • Profesjonaliści związani z branżą mody (dziennikarze, styliści blogerzy, vlogerzy) pragnący rozszerzyć i usystematyzować swoją wiedzę
  • Projektanci, twórcy i managerowie marek modowych – by skutecznie rozwijać i zarządzać marką
  • Pracownicy firm odzieżowych – by rozwijać swoje kompetencje i zdobyć aktualną wiedzę
  • Specjaliści od wizerunku, PR, social media pragnący rozszerzyć kompetencje i zdobyć aktualną wiedzę
  • Wszyscy, którzy widzą swój udział w dynamicznie rozwijającej się branży fashion i sektorze e-commerce

Opis

  • Analiza i prognozowanie trendów, obserwacja mechanizmów rynkowych, tworzenie strategii rozwoju i scenariuszy przyszłości
  • Pozyskiwanie i analiza informacji
  • Tworzenie i zarządzanie marką
  • Umiejętność określania grupy docelowej
  • Wszechstronna, wielokanałowa komunikacja tekstem i obrazem
  • Umiejętność budowania sensorycznego komunikatu
  • Znajomość nowych mediów i technologii
  • Płynne poruszanie się w obszarze e-commerce
  • Uzyskanie unikatowych narzędzi do działania na zmieniającym się, globalnym rynku branży fashion
  • Umiejętność świadomej  pracy nad marką/projektem/produktem/usługą w branży fashion
  • Umiejętność kształtowania nowoczesnej, wyróżniającej się marki
  • Media tradycyjne i internetowe – serwisy związane z modą i projektowaniem (dziennikarz, copywriter, content manager,
  • Firmy strategiczne i doradcze, agencje reklamowe i konsultingowe (Trendwatcher, Trendforecaster)
  • Agencje kreatywne i interaktywne (Creative Director, Artistic Director, Specjalista ds. Brandingu, Strategii, Komunikacji, Social media manager, Fashion Marketing Manager, Event Manager)
  • Stworzenie i rozwój własnej marki

Partnerzy

Program studiów

Studia podyplomowe

Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 10 zjazdów, w trybie sobota – niedziela (w godz.8.30 – 17.00 ). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku Collegium Da Vinci przy ul. gen. T. Kutrzeby 10.

  • 2 semetry

    Czas trwania (od października 2018r.)

  • 200

    Liczba godzin dydaktycznych

Program

1. Trends & Ideas. Research i analiza rynku mody (60h)

  • Research. Źródła i metodologie.
  • Trendwatching, trendforeacasting
  • Foresight strategiczny. Scenariusze przyszłości / future scenarios
  • Fashion Ideas. Historia idei mody
  • Product design. Projektant – technologia – rynek
  • Materiałoznawstwo: wiedza o tekstyliach
  • Design thinking

2. Branding. Projektowanie marki (50h)

  • Tożsamość i strategia marki modowej
  • Strategie rozwoju. Pozycjonowanie
  • Grupa docelowa – badania użytkownika
  • Fashion management – zarządzanie marką
  • Marka luksusowa, osobista, demokratyczna – case studies. Gościnny udział ekspertów: przedstawicieli marek modowych
  • Moda etyczna. Sustainable fashion

3. Communication & New Media (50h)

  • Content marketing & social media. Copywriting
  • Fashion marketing & PR
  • Fashion & critical writing
  • Storytelling. Budowanie języka opowieści
  • Komunikacja sensoryczna
  • Event management: produkcja wydarzeń modowych
  • Zarządzanie wizerunkiem. Stylizacja i produkcja sesji zdjęciowych

4. E-commerce. Rozwój i innowacje (40h)

  • Strategie i platformy sprzedaży
  • Oprogramowanie i rozwiązania e-commerce
  • Projektowanie doświadczeń użytkownika (UX). Omnichannel
  • Marketing Research
  • Nowe technologie wizualne (VR, fotografia i video 360, media mobilne, druk 3D)
  • Prawo autorskie w branży fashion
Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • aktywność i obecność na zajęciach (wykonywanie zadań i aktywności)
  • praca dyplomowa w formie projektu indywidualnego lub zespołowego z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi

 

Kadra

Agata Kiedrowicz

wykładowca

Agata Kiedrowicz

wykładowca

rozwińO mnie
Kierowniczka merytoryczna kierunku Fashion & New Media
, projektantka, kuratorka i edukatorka, współautorka programu studiów,

rozwińProjektuje treści, koncepty i strategie w obszarze mody, dizajnu, sztuki. Projektantka, kuratorka interdyscyplinarnych projektów i wystaw w Polsce i za granicą (m.in. w ramach Vienna Design Week, Design Brussels September czy Łódź Design Festival), dziennikarka, edukatorka. Autorka publikacji i wywiadów z obszaru dizajnu, mody i sztuki na łamach branżowej prasy (m.in. FUTU, Monitor Magazine, Design Alive, KUKBUK), prowadzi autorską rubrykę „Smaki Dizajnu” w tygodniku KulturaLiberalna.pl. oraz w publikacjach naukowych. Interesuje ją szeroko rozumiane projektowanie jako narzędzie eksploracji i krytyki rzeczywistości oraz sensoryczny wymiar dizajnu i mody. Współzałożycielka (wraz z Martą Szostek) studia projektowego SUPERGIRLS DO DESIGN. Wykładowczyni, współpracuje ze School of Form Uniwersytetu SWPS oraz ASP Gdańsk i Akademią Sztuki w Szczecinie. Prowadzi autorskie projekty edukacyjne z obszaru mody, dizajnu i projektowania marki, m.in w Szkole FORMA, gdzie współodpowiada (razem z założycielką Anną Joniak) za kreatywny rozwój i strategię. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki (m.in. BWA Wrocław, Łódź Design Festival, Next Nature, Design Festival Szczecin, Malta Festival, Galeria Miejska Arsenał, Teatr Polski w Poznaniu, Centrum Kultury w Lublinie). Działa na pograniczu dziedzin; w swojej praktyce łączy myśl projektową (absolwentka wzornictwa na School of Form) oraz oraz refleksję humanistyczną (ukończyła studia filozoficzne na Uniwersytecie Szczecińskim). Zajmuje się także researchem trendów, kreatywną strategią oraz publikacjami wizerunkowymi dla marek z obszaru mody i dizajnu (m.in. YES, PURO Hotels).

Anna Joniak

wykładowca

Anna Joniak

wykładowca

rozwińO mnie

rozwińZałożycielka Szkoły Forma, współautorka programu studiów,

rozwińZałożycielka i twórczyni szkoły FORMA – specjalizującej się w edukacji z zakresu branży Fashion. Wykładowca konstrukcji ubioru w Katedrze Wzornictwa School of Form Uniwersytetu SWPS w Poznaniu. Zawodowo od kilkunastu lat zajmuje się konstrukcją odzieży. Absolwentka Szkoły Odzieżowej w Poznaniu i Akademii Sztuk Wizualnych w Poznaniu na kierunku „Projektowanie i kreacja mody”. Jej dyplomowa kolekcja otrzymała wyróżnienie Działu Prasowego w Konkursie dla Młodych Projektantów Mody „Srebrna Pętelka” na Poznańskim Tygodniu Mody Wiosna 1998. Pracowała dla wiodących producentów odzieży w Polsce, opracowując linię konstrukcyjną modeli. Pracuje w systemach konstrukcji komputerowej, ale docenia zalety modelowania ręcznego. Jako projektantka kroju z pasją podchodzi do zagadnień konstrukcji, ​śledząc zmiany i nowości technologiczne w branży produkcji odzieży i aktualne trendy w modzie.

Aleksandra Bąkowska

wykładowca

Aleksandra Bąkowska

wykładowca

rozwińO mnie
Autorka bloga olabakowska.com o zrównoważonej i etycznej modzie. Absolwentka Projektowania Ubioru na Łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, stypendystka programu Młoda Polska 2017 Narodowego Centrum Kultury. Obecnie na kierunku Innovation Management w Central Saint Martins w Londynie bada, jak liderzy z sektora prywatnego i publicznego wdrażają Cele Zrównoważonego Rozwoju ogłoszone przez ONZ w postaci Agendy 2030, do strategii marek w sposób, który integruje odpowiedzialność społeczną i środowiskową z celami biznesowymi. Założycielka marki d’éco by Ola Bąkowska i autorka pierwszej wyprodukowanej w Polsce tkaniny z recyclingu butelek PET. Organizatorka wydarzeń i uczestniczka debat z przedstawicielami świata biznesu, organizacji pozarządowych i twórcami aktywnymi na polu innowacji społecznych i odpowiedzialności środowiskowej.

Joanna Kuchta

wykładowca

Joanna Kuchta

wykładowca

rozwińO mnie
Stylistka, psycholog, twórczyni marki MODELOVE i współwłaścicielka studia MLEKO. Szeroko zorientowana na modę: pracuje zarówno przy projektach z obszaru fashion, takich jak sesje zdjęciowe i pokazy mody jak i  tworzy wizerunek aktorów, modelek, pracowników firm na potrzeby reklamy i biznesu. Prowadzi warsztaty z zakresu posługiwania się dress codem dla klientów korporacyjnych i osób prywatnych oraz z powodzeniem przeprowadza metamorfozy stylu klientów indywidualnych. Na koncie ma stylizacje do dziesiątek sesji zdjęciowych i filmowych. Współpracowała m.in. z markami: Amica, Bambino, Cymes, Nivea, Pan Tu Nie Stał, Hilding, Semilac. Absolwentka St Martin’s School Of Art w Londynie i Szkoły Stylu Moniki Jaruzelskiej.

Aleksandra Więcka

wykładowca

Aleksandra Więcka

wykładowca

rozwińO mnie
Strateżka komunikacji, moderatorka design thinking, socjolożka, trenerka public speaking. Łączy storytelling z metodologią design thinking i treningiem kreatywności. Uczy innych jak opowiadać o sobie, markach, firmach. Wykłada m.in. na SWPS i Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwentka Laboratorium Dramatu i Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Jako dziennikarka publikowała m.in. na łamach Wysokich Obcasów, Elle, Urody Życia, Pulsu Biznesu. Współpracowała m.in z TVN, Burda Media, Axel Springer Polska, EDIPRESSE, AGORA S.A, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, SheXo Deloitte, TU EUROPA, Idea Bank, BZ WBK.

Stanisław Bręczewski

wykładowca

Stanisław Bręczewski

wykładowca

rozwińO mnie
Specjalista z obszaru strategii i komunikacji, od ponad pięciu lat  związany z digitalową agencją White Ducky. Jako Chief Strategy Ducky zajmuje się przygotowaniem i realizacją strategii biznesowych/eCommerce w ścisłej współpracy z klientami. Jego atutem jest interdyscyplinarność, połączona z humanistyczną wrażliwością i zmysłem analitycznym. Współpracował m.in. z YES, VOX, Enterprise Investors, UEG, Almi Decor, Weranda, artystką Natalią LL i Galerią Ego. Zafascynowany nowymi mediami i technologicznymi trendami.

Kacper Nosarzewski

wykładowca

Kacper Nosarzewski

wykładowca

rozwińO mnie
Partner w 4CF, jedynej na polskim rynku firmie wyspecjalizowanej w strategiach długoterminowych, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością. Doradza w dziedzinie foresightu strategicznego przedsiębiorstwom oraz instytucjom międzynarodowym, takim jak UNESCO i UNDP. Prowadził projekty dla średnich i dużych firm oraz agencji rządowych na całym świecie, m.in. polskiego i holenderskiego MON, brazylijskich koncernów górniczych, polskich firm FMCG, agencji rządowych w Tunezji oraz Norwegii. W Polsce współpracował m.in. z markami Kongsberg, Thales, Jurajska, BGŻ BNP Paribas, First Data, Deloitte, Embraer, Vale, Petrobras. Wykłada foresight strategiczny na Akademii Marynarki Wojennej. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, alumnus Rockefeller Foundation Bellagio Programme.

dr Piotr Szaradowski

wykładowca

dr Piotr Szaradowski

wykładowca

rozwińO mnie
Doktor nauk humanistycznych (historia sztuki), wykładowca, muzealnik, kurator. Wykłada historię mody w School of Form Uniwersytetu SWPS. Przez osiem lat prowadził autorskie cykle otwartych wykładów na temat historii mody francuskiej w poznańskim Domu Bretanii ze szczególnym uwzględnieniem XX wieku. Kurator i autor scenariusz wystaw poświęconych historii mody: Kropka w kropkę. „Muzealne Mody” w CSW Toruń (CSW Toruń 2016), Alfabet mody XX wieku (Muzeum Regionalne w Kutnie 2015), Elegancja-Francja. Z historii haute couture, (Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi 2014), Elegancja-Francja. Z historii mody XX wieku (Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, 2013). Przez 10 lat pracował jako edukator w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Zajmuje się merytoryczną opieką prywatnej kolekcji ubiorów XX wieku muzealnemody.org. Autor książki Francja elegancja. Z historii haute couture (Wyd. Dolnośląskie 2016). Główne punkty jego zainteresowań to historia mody XIX-XX wieku; sposoby prezentowania ubiorów w muzealnych przestrzeniach; problem funkcjonowania ubioru jako dzieła sztuki.

Rafał Szenrok

wykładowca

Rafał Szenrok

wykładowca

rozwińO mnie
Współzałożyciel Morski Studio Graficzne. Absolwent UAM. Specjalista od komunikacji i organizacji prac kreatywnych. Z branżą reklamową związany od 1995 roku. Zajmuje się tworzeniem strategii marek, wydawnictwami specjalnymi, czasopismami, wydarzeniami oraz promocją sprzedaży. Inicjator i współtwórca Art & Fashion Festival (AFF). Odpowiedzialny m.in. za program pierwszej edycji obejmujący prezentacje projektantów mody, warsztaty krawieckie oraz imprezy towarzyszące. Dyrektor wydawniczy magazynu „Br&” (Brand) poświęconego modzie i kulturze oraz magazynu shopingowego „Faboo” przygotowywanych na zlecenie Starego Browaru. Brał udział w tworzeniu komunikacji dla marek Carry, Quiosque oraz rebrandingu marki Argos. Ponadto twórca tożsamości marek, m.in. (Fawor, Stomil Poznań, Grecos, Politechnika Poznańska, PUMS, York, ADS, Terlan, Simet, Akademia Muzyczna, Argos, Teccon, Hannex), wydarzeń (polska premiera Skody Superb, obchody 750-lecia lokacji Poznania, Jarocin Festiwal), zaangażowany w promocję sprzedaży (Skoda, Vox) oraz marketing polityczny.

Zapisz się teraz i skorzystaj!

Do 31 lipca opłata rekrutacyjna 0 PLN.

Opłaty

Ceny studiów podyplomowych obowiązujące w roku akademickim 2018/2019.

Fashion & New Media

Studia podyplomowe w Poznaniu. Czas trwania: 2 semestry.

Całkowita opłata za studia w roku akademickim 2018/19 składa się z jednorazowej opłaty rekrutacyjnej oraz czesnego.

Opłata rekrutacyjna

  • 0 PLN
    do 31.07.2018
  • 100 PLN
    do 31.08.2018
  • 150 PLN
    do 30.09.2018

Czesne

  • 5500 PLN
    płatność jednorazowa
  • 2x 2750 PLN
    płatność w 2 ratach
  • 10x 550 PLN
    płatność w 10 ratach

Zniżki absolwenckie

  • 300 PLN

    Absolwenci CDV zostają zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

  • 550 PLN

    Absolwenci CDV otrzymują zniżkę w czesnym (wielkości pierwszej z dziesięciu rat).

Rekrutacja

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy wypełnić internetowy formularz rekrutacyjny, dokonać opłaty rekrutacyjnej – KROK 2 oraz  złożyć wymagane dokumenty – KROK 3.

Opłatę rekrutacyjną należy wpłacać na konto:

Collegium Da Vinci
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
02 1090 1476 0000 0001 3627 5750
[w tytule prosimy wpisać: imię i nazwisko oraz nazwa kierunku]

 

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualny numer konta bankowego (numer jest generowany automatycznie podczas wypełniania internetowego formularza, widoczny w umowie).

Wymagane dokumenty:

  • podanie do J.M. Rektora CDV (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • kwestionariusz osobowy (wydrukowany z formularza rekrutacyjnego),
  • dwa egzemplarze Umowy o kształcenie wraz z załącznikami podpisane na każdej stronie (wydrukowane z formularza rekrutacyjnego),
  • dyplom ukończenia uczelni wyższej (wymagany tylko do wglądu),
  • potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej.

Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Komplet dokumentów należy złożyć w Biurze Rekrutacji, ul. gen. T. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań (parter, pokój R034) najpóźniej w terminie 14 dni od momentu wypełnienia formularza rekrutacyjnego – osobiście, przez osoby trzecie lub wysłać pocztą.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Strona wykorzystuje pliki cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.